vastlopen VRT radiostreams
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Heeft er nog iemand problemen met de vrt radiostreams ?
Hier lopen ze soms een paar dagen goed maar dan network error, soms herstelt het zich vanzelf, soms niet.
J.
Hier lopen ze soms een paar dagen goed maar dan network error, soms herstelt het zich vanzelf, soms niet.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Ik luister door de dag naar de Radio 1 stream: https://radioplus.be/#/radio1/herbeluister
Die is er deze week idd ook een aantal keer (5?) mee gestopt. Als ik dan klik op "Kijk mee" (met video dus) loopt die wel gewoon door.
Die is er deze week idd ook een aantal keer (5?) mee gestopt. Als ik dan klik op "Kijk mee" (met video dus) loopt die wel gewoon door.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Ik beluister ze via een internetradio
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
hier op sonos via tune-in, laatste week veel onderbrekingen (dit zowel thuis als op kantoor) willy.radio to the rescue...die blijft werkenJoe de Mannen schreef:Ik beluister ze via een internetradio
J.
- not that evil -
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Ik ben overgeschakeld op "Joe" (whats in a name ) om te zien of ik het daar ook heb.
J.
J.
Hier valt de stream (de voorbije week) ook af en toe weg.
http://icecast.vrtcdn.be/radio1-high.mp3 geeft op dat moment een "404 - The file you requested could not be found "
http://icecast.vrtcdn.be/radio1-high.mp3 geeft op dat moment een "404 - The file you requested could not be found "
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 2 keer
Hallo,
Laatste tijd enorm veel problemen met VRT radio streams : stubru, mnm, radio2
Muziek versnelt en stopt dan. Ook regelmatig onderbreking. Soms 1 keer per uur, soms 5 keer op 1 minuut.
Ik gebruik TuneIn via meerdere Bluesound devices en een DCS network bridge. Probleem bij alle devices.
Nog iemand problemen mee?
Thanks
Yves
Laatste tijd enorm veel problemen met VRT radio streams : stubru, mnm, radio2
Muziek versnelt en stopt dan. Ook regelmatig onderbreking. Soms 1 keer per uur, soms 5 keer op 1 minuut.
Ik gebruik TuneIn via meerdere Bluesound devices en een DCS network bridge. Probleem bij alle devices.
Nog iemand problemen mee?
Thanks
Yves
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 4 keer
Hier en bij m'n zus hetzelfde probleem via de radioplayer app op NVIDIA Shield. Met de TuneIn app loopt het bij mezelf wel vlotter.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 10 keer
Ja, hier helaas de laatste week ook opvallend veel onderbrekingen met mijn internetradio, gevolgd door het versneld afspelen van het gemiste stuk.
Mijn radio is een Roberts iStream i94, wat intern een oplossing van Frontier Silicon gebruikt.
Goed om te weten dat het probleem dus algemeen is, en niet aan mijn radio ligt.
Mijn radio is een Roberts iStream i94, wat intern een oplossing van Frontier Silicon gebruikt.
Goed om te weten dat het probleem dus algemeen is, en niet aan mijn radio ligt.
-
- Pro Member
- Bedankt: 16 keer
Ik luister ook via internetradio. Laatste weken ook heel de tijd last van versneld afspelen. Dacht dat het lag aan een 2de ap die ik boven zette (slechte roaming of zo).
Ben 'blij' dat het daar dus niet aan ligt.
En inderdaad: op de stream van Joe of Willy heb ik dat versneld afspelen niet.
Toeval of niet: vorige week bleef klokje op radiootje de hele dag op 5.05 u staan (sync met DAB weliswaar). Zal allicht toeval zijn.
Iemand connecties bij de vrt om daar eens te laten naar kijken?
Ben 'blij' dat het daar dus niet aan ligt.
En inderdaad: op de stream van Joe of Willy heb ik dat versneld afspelen niet.
Toeval of niet: vorige week bleef klokje op radiootje de hele dag op 5.05 u staan (sync met DAB weliswaar). Zal allicht toeval zijn.
Iemand connecties bij de vrt om daar eens te laten naar kijken?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
geen idee of het dat is:
Dit zijn de links voor de VRT
https://www.vrt.be/nl/aanbod/kijk-en-lu ... nks-radio/
J.
Dit zijn de links voor de VRT
https://www.vrt.be/nl/aanbod/kijk-en-lu ... nks-radio/
J.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
mail verstuurd.iefbo schreef:Ik heb een mailtje gestuurd naar : [email protected]
Misschien kunnen meerdere mensen dit doen?
Groetjes
J.
- silentkiller
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 26 keer
Hier ook haperingen! Ik gebruik de streams ook via tunein (via alexa op de sonos boxen).ddd schreef:Hier ook op mijn speaker, is TunIn denk ik.
Lang liggen zoeken, sonos doorgespit maar tot de conclusie gekomen dat het aan de streams zelf lag.
Voor mensen die ook luisteren via alexa: de VRT heeft native skills, enablen en te gebruiken via bv "Alexa, open studio brussel". De native skills hebben geen last van haperingen! (Geen idee welke stream daar achter zit)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Hier ook al een tijdje last van haperingen en dan precies versneld die hapering inhalen.
Dit via TuneIn op een google audio en een google nest mini.
Net ook een klachtenmail gestuurd. Dan kijken ze er hopelijk voor.
Dit via TuneIn op een google audio en een google nest mini.
Net ook een klachtenmail gestuurd. Dan kijken ze er hopelijk voor.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Hier ook dezelfe problemen met de internetradio op mijn receiver.
Via TuneIn op de nVidia Shield geen problemen.
Heb ook een klacht ingediend via hun contactformulier met oa. een referentie naar deze thread.
Via TuneIn op de nVidia Shield geen problemen.
Heb ook een klacht ingediend via hun contactformulier met oa. een referentie naar deze thread.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Het lijkt erop dat ze nu naar het versnellen kijken, maar niet naar het uitvallen, jammer.
J.
J.
-
- Starter Plus
- Bedankt: 2 keer
Ik kreeg net volgend antwoord van de VRT:
"
Bedankt voor uw belangstelling voor VRT.
We waarderen het wanneer kijkers, luisteraars en andere mediagebruikers hun mening en feedback met ons delen. Wij trachten hier vervolgens in de mate van het mogelijke rekening mee te houden.
We ervaren inderdaad algemene problemen met onze icecaststreams. Daarbij kunnen onderbrekingen en versnellingen optreden. We staan in contact met de leverancier van deze streams om zo snel mogelijk een oplossing te vinden. Onze excuses voor het ongemak.
Als uw internetradiotoestel bluetooth ondersteunt kan u in tussentijd ook via de apps van onze radiozenders luisteren en verbinden met de speaker. Dat is een andere stream die hier geen hinder van ondervindt. Met de apps van de radiozenders kan u naar al onze andere zenders luisteren, u hoeft dus niet alle apps apart te installeren.
Verder zitten onze digitale streams zoals MNM Hits of StuBru De Tijdloze bij een andere leverancier. De icecaststreams van die zenders kan u in afwachting van beterschap ook zonder haperingen op uw internetradio beluisteren.
Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en wensen u nog veel luister- en kijkplezier met ons aanbod.
"
"
Bedankt voor uw belangstelling voor VRT.
We waarderen het wanneer kijkers, luisteraars en andere mediagebruikers hun mening en feedback met ons delen. Wij trachten hier vervolgens in de mate van het mogelijke rekening mee te houden.
We ervaren inderdaad algemene problemen met onze icecaststreams. Daarbij kunnen onderbrekingen en versnellingen optreden. We staan in contact met de leverancier van deze streams om zo snel mogelijk een oplossing te vinden. Onze excuses voor het ongemak.
Als uw internetradiotoestel bluetooth ondersteunt kan u in tussentijd ook via de apps van onze radiozenders luisteren en verbinden met de speaker. Dat is een andere stream die hier geen hinder van ondervindt. Met de apps van de radiozenders kan u naar al onze andere zenders luisteren, u hoeft dus niet alle apps apart te installeren.
Verder zitten onze digitale streams zoals MNM Hits of StuBru De Tijdloze bij een andere leverancier. De icecaststreams van die zenders kan u in afwachting van beterschap ook zonder haperingen op uw internetradio beluisteren.
Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en wensen u nog veel luister- en kijkplezier met ons aanbod.
"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Belnet had deze avond panne, sommige VRT streams lagen eruit.
-
- Pro Member
Goed nieuws, mijn Revo Pixis speelt de stream niet meer 'versneld' af.
Slecht nieuws: mijn Revo Pixis speelt helemaal niets meer af (stream start niet op)
Om maar te zeggen dat het er niet op verbetert maar de Joe top 2000 of Nostalgie is ook wel eens leuk.
Slecht nieuws: mijn Revo Pixis speelt helemaal niets meer af (stream start niet op)
Om maar te zeggen dat het er niet op verbetert maar de Joe top 2000 of Nostalgie is ook wel eens leuk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Vanavond ook problemen hier met Kodi.
De app op mijn tablet werkt. De live streams van alle kanalen van VRT werken niet. De stream start en na enkele seconden bevriest beeld en geluid. Wat mij opviel is dat zelf na een half uur bij het herstarten van een stream identiek hetzelfde begon te spelen.
Herbekijken werkt dan weer wel.
Vervelend voor een cablecutter en hopelijk is het geen poging om de duopolisten ter wille te zijn
De app op mijn tablet werkt. De live streams van alle kanalen van VRT werken niet. De stream start en na enkele seconden bevriest beeld en geluid. Wat mij opviel is dat zelf na een half uur bij het herstarten van een stream identiek hetzelfde begon te spelen.
Herbekijken werkt dan weer wel.
Vervelend voor een cablecutter en hopelijk is het geen poging om de duopolisten ter wille te zijn
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
De iOS app had ook problemen: beeld was prima, maar het geluid was constant op en af. Heb het moeten afzetten omdat het niet te doen was.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Idem hier gisteravond, maar lijkt nu opgelost te zijn. Heb de indruk dat dit eens om de zoveel weken gebeurt. Had het een tweetal weken geleden nog al eens.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Pro Member
Revo Pixis: werkt terug nu!
Eigenlijk toch pijnlijk dat anno 2021 één van de grootste mediabedrijven van het land er nu al meerdere weken niet in slaagt zijn streams deftig aan te bieden ...
Eigenlijk toch pijnlijk dat anno 2021 één van de grootste mediabedrijven van het land er nu al meerdere weken niet in slaagt zijn streams deftig aan te bieden ...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Hier nog elke nacht gedaan met spelen.
Dit weekend nog wat testen doen... het kan ook aan een switch liggen hier
J.
Dit weekend nog wat testen doen... het kan ook aan een switch liggen hier
J.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Ik heb al langer problemen dan dat er sprake was van versneld afspelen en zo
EDIT: het lijkt aan het netwerk te liggen, ttz op wifi blijft de stream lopen, al een paar dagen nu, bedraad loopt hij vast.
J.
EDIT: het lijkt aan het netwerk te liggen, ttz op wifi blijft de stream lopen, al een paar dagen nu, bedraad loopt hij vast.
J.
Laatst gewijzigd door Joe de Mannen 24 nov 2021, 15:01, in totaal 1 gewijzigd.