Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

mijn ds412+ had de geest gegeven. nieuwe ds920+ besteld en gelukkig alle 4x8tb hdd's kunnen migreren (shr).
ondertussen 16gb geheugen bijgeprikt en nu dus 20gb in totaal.
volgende week fans vervangen door noctua's en 2 samsung 980 500gb m.2 ssd's plaatsen als read/write cache.
velcromod staat ook nog op het programma.
Laatst gewijzigd door darkzero op 06 nov 2021, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Wat is velcromod?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Velcro in de cage onder de hdd’s plaatsen om vibraties/geluid tegen te gaan




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

En helpt het dan veel? Heb je daar ervaring mee? Anders zou ik dit eventueel ook toepassen.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Laatst gewijzigd door jphermans op 06 nov 2021, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Geen idee. Meer als “baat het niet dan schaadt het niet”. Is goedkoop dus waarom niet…


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Bij mijn harddisks (in gewone pc case) heb ik de mounting rails vervangen door stukjes pvc L-profiel (vijsgaatjes gemaakt voor harddisk) als structuur voor blokjes rubber van een aftrekker/vloerwisser die de voetjes vormen (vastgetapet aan L-profielke). Dat werkt erg goed tegen de trillingen, al blijf je het gezoem van de harddisks wel nog wat horen, natuurlijk.

EDIT :: tekeningske

Afbeelding
Laatst gewijzigd door cptKangaroo op 06 nov 2021, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

darkzero schreef:mijn ds412+ had de geest gegeven. nieuwe ds920+ besteld en gelukkig alle 4x8tb hdd's kunnen migreren (shr).
ondertussen 16gb geheugen bijgeprikt en nu dus 20gb in totaal.
volgende week fans vervangen door noctua's en 2 samsung 980 500gb m.2 ssd's plaatsen als read/write cache.
velcromod staat ook nog op het programma.
Ik zie niet veel nut in SSD cache op de DS920+. Tenzij in specifieke situaties. Is ook maar 1Gbit LAN.
En die SSD's gaan zeer snel slijten door de write caching. Als men daar achterkomt kan het zijn Dat Samsung ook geen garantie gaat bieden.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Is meer omdat het kan en eens mee experimenteren. Had nog 1 ssd liggen en 2de bijbesteld op amazon vr 60€. Met de vorige nas niet veel geëxperimenteerd omwille v hardwarebeperkingen (lees: traaaaag). Wordt tot n toe vooral als data opslag gebruikt. Voor 60€ wilde ik het er wel op wagen.
Heb ondertussen wel bonding (2x1gb lan) ingeschakeld met standaard tplink switch. Dit is natuurlijk niet merkbaar met 1 aangesloten pc maar wel pas met meerdere gebruikers.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

BlackVue DR750-2CH LTE met Remote Live View and Cloud playback, een BlackVue B-124X Power Magic Ultra Battery voor parking mode, een 256GB Sandisk Micro SDXC High Endurance, en een nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV (zelfde als de vorige, ander kleurtje).
Geen geklooi meer met WiFi, push notifications bij events, ...
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Letterlijk "nieuw speelgoed" :-D

In navolging van drie van mijn dochters, heb ik mezelf ook een Nintendo switch met Animal Crossing aangeschaft.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

seagull schreef:BlackVue DR750-2CH LTE met Remote Live View and Cloud playback, een BlackVue B-124X Power Magic Ultra Battery voor parking mode, een 256GB Sandisk Micro SDXC High Endurance.

Zelf gezet of laten installeren? waar?
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Dat laat ik over aan mijn garagist die het op zijn beurt uitbesteedt wegens gebrek aan personeel.
De vorige heeft hij er wel zelf in gezet.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

seagull schreef:BlackVue DR750-2CH LTE
Is dat louter speelgoed of echt uit angst van een aanrijding ? Of misschien als bewijs van wandaden van anderen (gisteren stond ik voor het rood en kwam er iemand aan hoge snelheid me gewoon voorbij gereden knal door het rood - dus op het vak van de tegenligger :eek: Iets later reeds ik terug achter hem en was hij weer de meest waanzinnige dingen aan het doen)
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Voor het geval dat ...
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

DarkV schreef:
seagull schreef:BlackVue DR750-2CH LTE
Is dat louter speelgoed of echt uit angst van een aanrijding ? Of misschien als bewijs van wandaden van anderen (gisteren stond ik voor het rood en kwam er iemand aan hoge snelheid me gewoon voorbij gereden knal door het rood - dus op het vak van de tegenligger :eek: Iets later reeds ik terug achter hem en was hij weer de meest waanzinnige dingen aan het doen)
Ik heb dashcams gehad, steeds vrij goedkopere maar mja, mooie kwaliteit maar ze gingen niet super lang mee.
Op een bepaald moment voor mij reed er 1 tegen de andere zijn spiegel.
Maar pech, Dashcam kapot.

Resultaat was dat ik de madam daardoor niet in haar gelijk kon stellen. Den andere waarvan ik vrij zeker van ben was in fout, reed teveel op het andere vak.
Maar ik had het zelf niet goed genoeg gezien en ik ga der ook niet over liegen dus ik zei tegen hun beiden datk ne dashcam had maar bleek al snel toen ik nog eens keek die nimmer werkte.

Een dashcam is echt handig bij dergelijke feiten.
Als jij als otobestuurder iemand zou omver rijden, zo ne rechter kiest toch wel heel vaak voor de zwakke weggebruiker. Uw dashcam kan u mits je in je recht bent natuurlijk u redden.

Ik had het wel niet aangeschaft om meneer de wereldverbeteraar te gaan spelen.
Alleen gebruiken indien het echt nodig is.
Stel ene er drugs sta te snuive en sta erop , i don't care haha.
joskedejos
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 apr 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

seagull schreef:BlackVue DR750-2CH LTE met Remote Live View and Cloud playback, een BlackVue B-124X Power Magic Ultra Battery voor parking mode, een 256GB Sandisk Micro SDXC High Endurance, en een nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV (zelfde als de vorige, ander kleurtje).
Geen geklooi meer met WiFi, push notifications bij events, ...
Welk data abo heb je hierbij?
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik heb een sim kaartje met een Business Mobile Flex abbo gerecupereerd uit een 3G MIFI router die ik op overschot had.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dafke schreef:
seagull schreef:BlackVue DR750-2CH LTE met Remote Live View and Cloud playback, een BlackVue B-124X Power Magic Ultra Battery voor parking mode, een 256GB Sandisk Micro SDXC High Endurance.

Zelf gezet of laten installeren? waar?
Hier na een aanrijding met vluchtmisdrijf een Nordval DC102-4K gekocht. Voor en achter camera plaatsen was eenvoudig, aansluiten zodat hij in parkeermodus werkt en kabel tot zekeringenkast daar begon ik niet aan. Auto moest toch binnen voor de herstelling, heeft 52 Euro gekost in de garage.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik denk eraan om m’n BlackVue 900-nogwat ook op het oranje geval te monteren, al die nozems die denken dat ze aan de 245pk aankunnen doen soms toch ook zeer gevaarlijk.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Wegens stevig olieverbruik van de huidige wagen (Peugeot partner teepee) sneller dan verwacht een nieuwe besteld

=> Renault - grand Scenic - Black edition = full option 160pk benzine 7 traps-automaat

Hopelijk kunnen we daar zorgeloos +- 8 jaar mee verder, om dan wel naar electrisch over te stappen ;-)
Bijlagen
WhatsApp Image 2021-11-10 at 17.39.59.jpeg
(33.93 KiB) Nog niet gedownload
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 23 keer

selder schreef:Ik denk eraan om m’n BlackVue 900-nogwat ook op het oranje geval te monteren, al die nozems die denken dat ze aan de 245pk aankunnen doen soms toch ook zeer gevaarlijk.
Gevaarlijke en weinig respectvolle uitspraak tov. andere chauffeurs….kun je zelf die 245pk wel aan? Indien je zoals de meesten onder ons geen specifieke opleiding of ervaring hebt kan ik je met 100% zekerheid zeggen dat je jezelf gegarandeerd overschat! Ik ga hier niet zeggen dat je geen goede schauffeur bent maar 245pk volledig kunnen benutten met 100% controle is absoluut niet voor iedereen weggelegd!

Tenzij je dus ergens specifieke opleiding hebt gehad dan mag je mijn opmerking absoluut negeren maar in het andere geval blijf ik bij mijn stelling.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Nieuwe cameratas van ThinkTank:
Afbeelding

Perfect voor 1 mirrorless en een 70-350mm lens plus nog wat filters, geheugenkaarten enz...
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Unicorn1 schreef:Resultaat was dat ik de madam daardoor niet in haar gelijk kon stellen.
Daarvoor heb je geen dashcam nodig... je getuigennis volstaat hiervoor hoor.
Unicorn1 schreef:Den andere waarvan ik vrij zeker van ben was in fout, reed teveel op het andere vak.
Maar ik had het zelf niet goed genoeg gezien en ik ga der ook niet over liegen
Mmm... wist je het nu of wist je het niet ? Je bent vrij zeker maar je hebt het niet goed genoeg gezien :nono:
Wotere
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 okt 2021, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

selder schreef:Ik denk eraan om m’n BlackVue 900-nogwat ook op het oranje geval te monteren, al die nozems die denken dat ze aan de 245pk aankunnen doen soms toch ook zeer gevaarlijk.
Bedoel je nu, dat jouw rijgedrag andere nozems ook aanzet tot eenzelfde gevaarlijk rijgedrag?

Of wat zou de reden zijn dat andere nozems gevaarlijk doen?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik kan enkel voor mezelf spreken, maar als ik rustig aan het rijden ben, of aan de lichten sta merk ik inderdaad meer patsergedrag of “zich willen meten” dan dat ik met mijn vrouw haar wagen onderweg ben.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

murdock447 schreef:[...] kun je zelf die 245pk wel aan? [...]
Wotere schreef:Bedoel je nu, dat jouw rijgedrag andere nozems ook aanzet tot eenzelfde gevaarlijk rijgedrag?
Ik snap jullie redenering to-taal niet. Waarom zou iemand die zélf als een nozem rijdt zélf een dashcam installeren?

Met de regelmaat van de klok staan ze nozems in allerlei pluimage naast of achter mij aan een rood licht, die zich dan willen meten, ofwel met hun launch-control van de Aldi proberen snel weg te rijden, of gevaarlijke manoeuvres doen om me toch maar voorbij te steken. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze getriggerd worden door het motorgeluid van het oranje gevaarte en direct in hun kramp "ik ben sneller" schieten.

Voor alle duidelijkheid: in 99% van de gevallen rij ik als een bompa op secundaire wegen, normaal optrekken met de flow van het verkeer en steeds binnen de snelheidslimieten. Beste bewijs: ik heb alleen nog maar een boete gekregen voor foutparkeren op de 10 maand dat ik hem heb. Het is mijn eigen auto en mijn eigen verzekering, hoe idioot zou je moeten zijn om hiermee als een nozem te rijden.

Maar dat zal wel duidelijk worden als ik de Dashcam geïnstalleerd heb, amai jongens. Eigelijk bewijzen jullie door jullie posts de gedachtengang van die nozems haha "ah nen sDrive28i, die zal wel willen racen!" :-)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

In minstens 1% van de ritjes hebben ze gelijk ook en ga je racen. :angel:
Dashcam even uit zetten op dat moment :cop:
Wotere
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 okt 2021, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

selder schreef:denken dat ze aan de 245pk aankunnen
selder schreef:met hun launch-control van de Aldi proberen snel weg te rijden
selder schreef:het oranje gevaarte
selder schreef:ah nen sDrive28i
Je doet hier wel veel moeite om uw auto en jouw beleving daarvan kenbaar te maken, alsook andere hun wagen te ridiculiseren.
hoe zal je patser gedrag dan zijn als je er effectief mee aan het rijden bent?
selder schreef: Het is mijn eigen auto en mijn eigen verzekering, hoe idioot zou je moeten zijn om hiermee als een nozem te rijden.
Dus met een leasewagen ben je geen idioot als je als een nozem gaat rondrijden?
Dan is het volledig aanvaardbaar om dronken en met hoge snelheid achterop een ander voertuig in te rijden?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Als jij blijft lezen wat je wil lezen dan denk ik niet dat ik nog een woord in dit gesprek ga steken :-) Doei :-) Oh, en je hebt jaloers verkeerd geschreven :-)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Nieuwe MacBook Pro.
'k Heb mij serieus moeten inhouden om de eerste generatie ARM-MacBooks over te slaan, maar 't is gelukt.
Zeer goeie speakers(voor een laptop), razendsnel en een batterij die bijna niet plat te krijgen is. :banana:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Wat hier opvalt is een bepaalde mentaliteit die we kunnen missen in het verkeer. Het verkeer is geen spelletje waar je uw speelgoed kan showen en proberen anderen de loef af te steken. Pijnlijk dat men anderen nozems noemt maar wel hetzelfde gedrag vergoelijkt als het om henzelf gaat. En als klap op de vuurpijl zijn mensen die op dit soort gedrag reageren uiteraard jaloers :roll:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Stroper schreef:Zeer goeie speakers(voor een laptop), razendsnel en een batterij die bijna niet plat te krijgen is.:
Voor de 14" of de 16" gegaan? Ben zelf nog aan het twijfelen, momenteel heb ik nog een 15" MBP uit 2016, en zou wel voor de 14" willen gaan. Maar ik heb in reviews gelezen dat daar de fans wel veel sneller bij opspringen en het geluid ook wat minder is (en uiteraard minder lange batterij).
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Ik ben voor de 14 inch gegaan.
Draagbaarheid is voor mij belangrijk en ik heb wel een groot extern scherm indien het nodig is.
Als je van een Intel MacBook komt ga je er sowieso op vooruitgaan. 8)
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik wacht nog op de nieuwe Macbook Air M2 ... dan schuift de huidige Air M1 door naar de dochter ... het kriebelt wel om de PRO 14" aan te schaffen ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Stroper schreef:Nieuwe MacBook Pro.[...]
Welke specificaties? Pro of Max?

Ik schakel voor m'n werkpaard (1068NG7, 13", 16GB, 1TB) pas over als alle apps/suites native ARM beschikbaar zijn.
Teams onder Rosetta2 op de M1 Air is bijvoorbeeld een ramp voor uw batterij.
Dizzy schreef:[...] maar wel hetzelfde gedrag vergoelijkt als het om henzelf gaat. [...]
Ik snap er niks van, over wie heb je het hier? Wie vergoeilijkt dat gedrag?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

selder schreef:
Dizzy schreef:[...] maar wel hetzelfde gedrag vergoelijkt als het om henzelf gaat. [...]
Ik snap er niks van, over wie heb je het hier? Wie vergoeilijkt dat gedrag?
Dit is exact het probleem, je ziet het bij anderen maar niet bij jezelf. Mensen die u willen inhalen zijn gevaarlijk maar zelf ben je uiteraard veilig bezig als je ze afschud. De openbare weg is geen plaats voor dit soort gedrag. Wat is er mis met iemand laten voorbijrijden?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Powerray
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2018, 22:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Afbeelding
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Dizzy schreef:
selder schreef:
Dizzy schreef:[...] maar wel hetzelfde gedrag vergoelijkt als het om henzelf gaat. [...]
Ik snap er niks van, over wie heb je het hier? Wie vergoeilijkt dat gedrag?
Dit is exact het probleem, je ziet het bij anderen maar niet bij jezelf. Mensen die u willen inhalen zijn gevaarlijk maar zelf ben je uiteraard veilig bezig als je ze afschud. De openbare weg is geen plaats voor dit soort gedrag. Wat is er mis met iemand laten voorbijrijden?
Ah ok, nu snap ik het :-) Ik maakte me al zorgen, maar je leest ook gewoon dingen die er niet staan of dingen die ik niet gezegd heb...

Ik rij gewoon zoals het hoort, niet te snel, niet te traag, en gewoon vlot met het verkeer mee, de openbare weg is idd geen racebaan, maar zeg dat aub tegen die nozems en niet tegen mij :-) Geen enkele overtreding op 27.000Km sinds midden Februari, da's dan ook "gewoon sjans hebben" zeker ook hahaha :-) doei! :bdaysmile:
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

selder schreef:Geen enkele overtreding op 27.000Km sinds midden Februari, da's dan ook "gewoon sjans hebben" zeker ook hahaha :-) doei! :bdaysmile:
Verder spreek ik me niet uit, 't interesseert me niet.
Maar ja, da's inderdaad gewoon sjans.
Ik kan moeilijk zeggen hoeveel km ik rij omdat ik met verschillende wagens rij waarvan maar 1 van mij is en de rest zijn wagens waar we met verschillende mensen mee rijden. Maar ik denk dat het zo'n 15.000/jaar zal zijn.
Ik heb in de 25 jaar dat ik rij nog maar 1 boete (voor overdreven snelheid) gehad. Ondanks dat ik echt heel rustig rijd (eerder bompa style) vind ik toch dat ik gigantisch veel sjans heb dat ik niet meer boetes heb.
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

selder schreef:Met de regelmaat van de klok staan ze nozems in allerlei pluimage naast of achter mij aan een rood licht, die zich dan willen meten, ofwel met hun launch-control van de Aldi proberen snel weg te rijden, of gevaarlijke manoeuvres doen om me toch maar voorbij te steken. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze getriggerd worden door het motorgeluid van het oranje gevaarte en direct in hun kramp "ik ben sneller" schieten.

Voor alle duidelijkheid: in 99% van de gevallen rij ik als een bompa op secundaire wegen, normaal optrekken met de flow van het verkeer en steeds binnen de snelheidslimieten. Beste bewijs: ik heb alleen nog maar een boete gekregen voor foutparkeren op de 10 maand dat ik hem heb. Het is mijn eigen auto en mijn eigen verzekering, hoe idioot zou je moeten zijn om hiermee als een nozem te rijden.
Ff los v/d profileringsdrang, die hier in het algemeen duidelijk wel aanwezig is ... het is bijna een topic uitsluitend om te pochen, herken ik dit gedrag wel.

Ik heb altijd een zwak gehad voor auto's en ondertussen zit ik in een positie waar ik me ook een snellere wagen kan veroorloven, geen raket of racemonster wel te verstaan, maar toch een stuk vlotter dan de gemiddelde gezinswagen. Gedrag zoals hierboven beschreven kom ik ook regelmatig tegen, totaal niet geprovoceerd heb je dan ineens individuen die echt kapriolen gaan uithalen om u toch maar voorbij te geraken. Het is natuurlijk een opvallende auto, in mijn geval, maar uitsluitend dat feit noem ik niet provoceren.

Uiteraard moet je die gewoon laten doen & niet op in gaan! Het is zelfs al gebeurd dat ik een omweg maak om er van weg te geraken in het belang van de algemene verkeersveiligheid!! Maar als je dan eens heel diep & eerlijk in eigen boezem kijkt ... dan herken je jezelf in dat gedrag 10-15-20 jaar geleden & dat is best confronterend.

Nu heb ik dat niet meer nodig, ik WEET dat ik sneller ben & hoef dat voor niks of niemand te bewijzen (Ik weet, als liefhebber, ook wanneer ik NIET sneller ben). Je bent je ook veel meer bewust van het onverwachte gevaar dat achter die bocht schuil gaat en er is ook het besef wat je hebt moeten doen/laten om die wagen te kunnen kopen/verzekeren/onderhouden.

10 maanden is geen referentie, kom binnen 5+ jaar nog een rapport uitbrengen ;)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”