Gezien de veel gunstiger prijzen va EDP-net en al in bezit van Fritzbox 7490, vraag ik me af of EDP-net korting geeft bij gelijktijdig 2 overstappingen (appartement + buitenverblijf) + afsluiten van 2 gsm-abonnementen tegelijkertijd. Nu zou ik 2x 50 euro moeten betalen voor het installeren van 2 abonnementen. Geeft EPD-net geen korting op het afsluiten van meerdere overstappingen + afsluiten van 2 gsm-abonnementen ?
In hoeverre is het EDP-net echt onbeperkt, want bij Scarlet valt na 500 GB data de snelheid sterk terug, tenzij bijbetalen van 5 euro per maand extra om dan weer tot 1500 GB/maand te gaan ? Op de website van EDP-net staat zonder kleine lettertjes, dus toch echt onbeperkt data full speed ?
Zijn er hier technici van EDP-net die mij het een en ander kunnen uitleggen ?
Overstap Scarlet naar EDP-net: wat te doen ?
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Onbeperkt bij edpnet is echt onbeperkt
Dus niet zoals telenet, orange of scarlet, maar echt onbeperkt zoals onbeperkt moet zijn.
Toch spijtig dat tegenwoordig onbeperkt geen vanzelfsprekendheid is bij hen die zulke termen hanteren
Korting: je kan altijd proberen?
Bespaar alvast op je installatiekosten door je circuit id op te zoeken en geen technieker te laten langskomen
Dus niet zoals telenet, orange of scarlet, maar echt onbeperkt zoals onbeperkt moet zijn.
Toch spijtig dat tegenwoordig onbeperkt geen vanzelfsprekendheid is bij hen die zulke termen hanteren
Korting: je kan altijd proberen?
Bespaar alvast op je installatiekosten door je circuit id op te zoeken en geen technieker te laten langskomen
- Stefaand
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
Bedankt voor het antwoord. Het technisch aspect moet geen probleem zijn, want ik heb bij Scarlet moeten smeken om de inlog gegevens te kunnen krijgen om die in mijn Fritzbox 7490 te kunnen steken om van hun rigide en beperkte Sagem modem af te geraken. We hebben zelfs de ombudsman moeten contacteren om die data te krijgen en kregen ook het bericht dat we geen support kregen met een Fritzbox, die technisch gezien superieur is aan hun goedkope Sagem modems.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Als je online gaat bestellen bij edpnet:
Zet dan zeker je easy switch code en je proximus circuit id in de opmerkingvelden
Vermeld in elk opmerkingenveld ook dat je zelf de installatie zal doen.
Zo voorkom je dat de bestelling toch een technieker zou toewijzen (en dus betaald moet worden)
Zet dan zeker je easy switch code en je proximus circuit id in de opmerkingvelden
Vermeld in elk opmerkingenveld ook dat je zelf de installatie zal doen.
Zo voorkom je dat de bestelling toch een technieker zou toewijzen (en dus betaald moet worden)
- Stefaand
- Pro Member
Wat ik jammer vind: je betaalt geen kosten bij glasvezel, maar ik zit op beide plaatsen waar geen glasvezel is en ik dus niet voor het Fiberabbonement kan kiezen. Er moet toch minstens een korting zijn als je twee aansluitingen tegelijkertijd doet ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Nja het is een budgetproduct met eerlijke(re) prijzen, en dus minder marge voor kortingen.
Anderzijds zou het mij verbazen dat je geen berichtje krijgt van een reseller die misschien wel iets kan regelen en jou een iets lagere prijs per maand kan aanrekenen. Dat gebeurt op dit forum regelmatig, en daar zou ik dus ook zeker gebruik van maken.
EDPnet is volgens de ervaringen hier zo onbeperkt als al getest werd. Bij Scarlet heb je idd de limiet van 500 GB, maar - uit interesse - telt die bij jou nog mee? Sinds de omschakeling naar hun nieuwe systeem eind 2020 loopt het metertje bij mij niet meer, en verbruik ik ook steeds ruim 500 GB / maand zonder probleem.
Anderzijds zou het mij verbazen dat je geen berichtje krijgt van een reseller die misschien wel iets kan regelen en jou een iets lagere prijs per maand kan aanrekenen. Dat gebeurt op dit forum regelmatig, en daar zou ik dus ook zeker gebruik van maken.
EDPnet is volgens de ervaringen hier zo onbeperkt als al getest werd. Bij Scarlet heb je idd de limiet van 500 GB, maar - uit interesse - telt die bij jou nog mee? Sinds de omschakeling naar hun nieuwe systeem eind 2020 loopt het metertje bij mij niet meer, en verbruik ik ook steeds ruim 500 GB / maand zonder probleem.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Jij denkt dus dat EDP?et zo'n marges maakt, dat ze je een korting kunnen aanbieden voor 2 activaties?Stefaand schreef:Wat ik jammer vind: je betaalt geen kosten bij glasvezel, maar ik zit op beide plaatsen waar geen glasvezel is en ik dus niet voor het Fiberabbonement kan kiezen. Er moet toch minstens een korting zijn als je twee aansluitingen tegelijkertijd doet ?
Volgens mij hebben ze zelfs meer kosten aan een nieuwe lijn (o.a. kosten aan Proximus), dan wat ze de klant doorberekenen, en hebben ze jou tenminste één jaar nodig als klant om er aan uit te kunnen (en nemen ze zelfs een risico, gezien de klant reeds na 6 maanden kan opzeggen)..
Maar een "nee" heb je, een "ja" kan je krijgen
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik zit nu op een gemiddeld verbruik can 1.5tb, maar al eens bijna 3tb geweest. Het gemiddelde toont laag, omdat ik 14 dagen zonder internet heb gezeten.
Maar onbeperkt is echt onbeperkt. Zoals het hoort.
Maar onbeperkt is echt onbeperkt. Zoals het hoort.
- Bijlagen
-
- Screenshot_20211107-165103_Chrome.jpg
- (153.21 KiB) Nog niet gedownload
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Is inderdaad onbeperkt. Heb fiber en zit nu al op 2.5TB en nog een week te gaan. Snelheid blijft gewoon gelijk.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
Hun website zegt het volgende: https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... k-aan.html
Biedt edpnet echt onbeperkte trafiek aan
Waar onze concullega’s uw snelheid verlagen na een bepaald verbruik, stelt edpnet vooraf geen limieten voor ‘onbeperkt internet’. Wij zijn – al zeggen we het zelf – heel genereus met dataverbruik.
In onze voorwaarden (artikel 7.11) leest u dat edpnet een Fair Use Policy (FUP) toepast. In de praktijk gebeurt dat zelden, en alleen bij extreem zwaar verbruik.
Onze helpdesk verzoekt u dan vriendelijk om het even zachtjes aan te doen. Surft en downloadt u lustig verder, dan beperken wij tijdelijk uw internetsnelheid. Zo garanderen wij de kwaliteit van ons netwerk en het surfplezier voor al onze klanten.
Biedt edpnet echt onbeperkte trafiek aan
Waar onze concullega’s uw snelheid verlagen na een bepaald verbruik, stelt edpnet vooraf geen limieten voor ‘onbeperkt internet’. Wij zijn – al zeggen we het zelf – heel genereus met dataverbruik.
In onze voorwaarden (artikel 7.11) leest u dat edpnet een Fair Use Policy (FUP) toepast. In de praktijk gebeurt dat zelden, en alleen bij extreem zwaar verbruik.
Onze helpdesk verzoekt u dan vriendelijk om het even zachtjes aan te doen. Surft en downloadt u lustig verder, dan beperken wij tijdelijk uw internetsnelheid. Zo garanderen wij de kwaliteit van ons netwerk en het surfplezier voor al onze klanten.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Nog niets van gemerkt. Loopt altijd snel. Wanneer ben je dan voor hun een groot verbruiker? Is niet hetzelfde als bij Tn/PxM.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
- Stefaand
- Pro Member
Ik heb nog niets van een reseller ontvangen.Indigiswe schreef:Nja het is een budgetproduct met eerlijke(re) prijzen, en dus minder marge voor kortingen.
Ben benieuwd.
- Belgissschenaap
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 50 keer
Je bent voor hen vermoedelijk een grootgebruiker als jouw dataverbruik lijkt op dat van een hostingbedrijfjphermans schreef:Nog niets van gemerkt. Loopt altijd snel. Wanneer ben je dan voor hun een groot verbruiker? Is niet hetzelfde als bij Tn/PxM.
Continu de maximale up en down bandbreedte aan het gebruiken.
Mijn verbruik ter illustratie, ook nooit opmerkingen gehad. Eerste 12 waren op een fiber, erna verhuisd en is het dus heel moeilijk om dezelfde hoeveelheid data te verbruiken
Maand Total GB
1: 1,81 GB
2: 544,90 GB
3: 953,23 GB
4: 624,73 GB
5: 713,95 GB
6: 2 679,62 GB
7: 2 587,85 GB
8: 1 992,09 GB
9: 768,79 GB
10: 802,11 GB
11: 1 098,91 GB
12: 783,56 GB
13: 32,47 GB
14: 1 262,90 GB
15: 817,40 GB
16: 1 219,14 GB
17: 1 078,64 GB
18: 1 277,73 GB
19: 950,81 GB
20: 928,88 GB
21: 813,81 GB
22: 1 297,80 GB
23: 878,94 GB
24: 1 444,85 GB
- Belgissschenaap
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 50 keer
Stefaan, is het uiteindelijk gelukt om 2 nieuwe verbindingen als 1 over te zetten, financieel dan toch?
Probleem stelt zich niet bij mij, verre van, maar gewoon uit curiositeit.
MVG
Probleem stelt zich niet bij mij, verre van, maar gewoon uit curiositeit.
MVG
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik kwam van een heel vroeg UPC contract bij Telenet terecht.
Het was nog een echt onbeperkt contract.
Enige tijd na de overname heeft Telenet de FUP gebruikt om van hen uit het contract te stoppen.
Ondertussen zit ik al vele jaren bij EPD-net en heb nog nooit iets over de FUP gehoord van hen uit.
Ondanks dat we vaak in het multi-TB per maand bereik zitten (streaming video verbruikt dan ook wat).
Het was nog een echt onbeperkt contract.
Enige tijd na de overname heeft Telenet de FUP gebruikt om van hen uit het contract te stoppen.
Ondertussen zit ik al vele jaren bij EPD-net en heb nog nooit iets over de FUP gehoord van hen uit.
Ondanks dat we vaak in het multi-TB per maand bereik zitten (streaming video verbruikt dan ook wat).