hulp gevraagd :(

Plaats reactie
vipezz
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2005, 18:08

hoi iedereen ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een realdsl abo, wel, dat d8 ik toch, ik heb mijn verbinding aan de praat gekregen maar ze werkt eeeerg traag, zo'n 21KB/s down en 23KB/s up,(upload die groter is dan de download :s) weet iemand hiervoor de oplossing ik heb reeds gebeld naar realdsl maar mijn lijn is perfect in orde, ik werk met een thomson blue ethernet modem.
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ik vrees dat het afwachten is voor jou en hopen dat het verbeterd in de toekomst.
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Dit komt omdat RealDSL je lijn gecapped heeft, omdat ze te weinig bandbreedte over hebben. Correct me if I'm wrong.
vipezz
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2005, 18:08

ik ben net terug online na een uur van verloren verbinding, dit is dus normaal? ik kan er niks aan doen?
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

vertel ons liever waar je ergens zit.

Kanten van Turnhout aslook een stukje van antwerpen zitten ze me zware snelheidsprobs.

Alst ergens anders is bel ne keer realDSL en vraag hoe het komt.
Teveel users of te ver van dslam

cappen doen ze heel zeker niet...
vipezz
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2005, 18:08

ik zit in hooglede west-vlaanderen, bij de tomson modems heb je een menu waar je al je info over je modem en je verbinding enzo ziet, dit is me hier wel opgevallen "DSL-type = ADSL over POTS
Gereserveerde bandbreedte (in kbps) (verzenden/ontvangen) = 512 / 288" is dit niet wat weinig?
wat ik raar vind is als ik een speedtest doe, dan is mijn uploadsnelheid perfect in orde en mijn downloadsnelheid is eeerg traag, veel trager dan de upload zelfs
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

vipezz schreef:ik zit in hooglede west-vlaanderen, bij de tomson modems heb je een menu waar je al je info over je modem en je verbinding enzo ziet, dit is me hier wel opgevallen "DSL-type = ADSL over POTS
Gereserveerde bandbreedte (in kbps) (verzenden/ontvangen) = 512 / 288" is dit niet wat weinig?
wat ik raar vind is als ik een speedtest doe, dan is mijn uploadsnelheid perfect in orde en mijn downloadsnelheid is eeerg traag, veel trager dan de upload zelfs


Ja das best weinig

dus even bellen naar RealDSL of ze een check willen laten doen door belgacom
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

MaRtO schreef:Dit komt omdat RealDSL je lijn gecapped heeft, omdat ze te weinig bandbreedte over hebben. Correct me if I'm wrong.

*zucht*
vipezz
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2005, 18:08

bjansens schreef:*zucht*


ik begrijp je frustratie over het cappen, maar je moet ons ook begrijpen, we leggen toch min. 50euro neer voor een abonnement met voor mij toch wel de perfecte formule, maar als je dan een verbinding krijgt met een respectievelijke down en upload van:
Your current download speed:
136kbit/s
or
17kbyte/s
Your current upload speed:
345kbit/s
or
43kbyte/s

dan heb ik in mijn geval toch recht om te klagen, ik heb deze formule gekozen voor de ongelimiteerde download mar met deze snelheid moet ik zelfs niet beginnen te denken aan downloaden.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

De problemen die realDSL ervaart, ervaart een andere proverder net zo goed hoor...

Ik weet van belgacom SKYNET dat er ook dagelijjks techiekers de baan op zijn om mensen hun patch op een andere aderpaar te steken...

Afgezien van enkele bottleneck punten (turnhout e.d.) zijn de andere speed problemen voor bijna 90% te wijten aan signaal.

Dus:
Te ver af centrale
slecht aderpaar (overspraak met andere lijnen)
Slechte binnenhuisinstalatie.
vipezz
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2005, 18:08

maar waarom is mijn upload dan in orde? als er iemand met een thomson blue ethernet modem is diet dit leest gelieve anders een je settings door te geven dan kan ik al 1 van die opties uitsluiten, en voor die afstand van de centrale, ik denk niet dat ik ongeacht de afstand, mijn verbinding zo laag zou liggen
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

MaRtO schreef:Dit komt omdat RealDSL je lijn gecapped heeft, omdat ze te weinig bandbreedte over hebben. Correct me if I'm wrong.


Nee, als ik het goed voor heb heeft het daar niks mee te maken. Trouwens die waardes zijn nogal laag, caps waren op de download en niet op de upload. Vandaar, zou ik toch maar eens je sync checken, je weet maar nooit, los contactje misschien..??
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

vipezz schreef:
bjansens schreef:*zucht*


ik begrijp je frustratie over het cappen

Ik zucht omdat wij al tot in den treure hebben uitgelegd dat wij niet cappen (dat hebben we heel tijdelijk gedaan (hebben ... gedaan is voltooid verleden tijd btw, voor zij die niet al te sterk zijn in grammatica ;))), en dat er toch nog altijd zo van die (*uit-ge-edit*), die er totaal niets vanaf weten, en duidelijk niet eens de moeite doen om de forums te lezen (en dan heb ik het op MaRtO) moeten komen exclameren dat we cappen.
Belachelijk gewoon.
Laatst gewijzigd door bjansens 13 nov 2005, 06:12, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Misschien vragen een sticky te maken met een faq of iets dergelijk.. om herhaling te vermijden ?
Wanderer
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 okt 2005, 00:18
Locatie: Boom

Mss kunt ge uwe klant dan eens helpen ipv te zuchten op de negatieve commentaar, kwestie van aan die mensen te laten zien dat er wel degelijk interesse is in 'customer satisfaction'.
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

Wanderer schreef:Mss kunt ge uwe klant dan eens helpen ipv te zuchten op de negatieve commentaar

Het gaat hier niet over "negatieve commentaar", het gaat hier over (al dan niet bewuste) misinformatie, door een persoon die absoluut niet gekwalificeerd is, nog de juiste kennis bezit om zo'n uitspraken te doen. Gelukkig zijn er nog andere mensen die zo'n personen corrigeren ook. ;)
Wanderer schreef:kwestie van aan die mensen te laten zien dat er wel degelijk interesse is in 'customer satisfaction'.

Als die klant tijdens de week en gedurende de kantooruren belt naar ons support-nummer, of mailt naar [email protected], zal hij zeker verdergeholpen worden.
Userbase is echter geen helpdesk, het is een forum. Afgezien van dat feit staat er in vipezz' profiel geen naam ofzo, dus zelfs als zou ik hem willen verderhelpen, zou het nog niet gaan (en nee ik ga niet beginnen met PMs),
vipezz
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2005, 18:08

voor zover ik weet heb ik niks negatiefs gezegd, enkel feiten, neen, ik ben niet gekwalificeerd en wist ook niet dat je een netwerkbeheerder moest zijn om met internet te kunnen werken, ik vroeg enkel wat hulp bij mensen die mss in dezelfde zituatie als mij gezeten hebben en er een oplossing voor gevonden hebben, heb ik iets gezegd over de 2 maanden die ik moeten wachten heb op mijn internet, heb ik iets gezegd over het feit dat ik zelf moest bellen naar realdsl om te vragen wanneer mijn verbinding in orde ging zijn en als antwoord kreeg "die is reeds geactiveerd", waarna ik dan nog eens moeten bellen heb om mijn gebruuikersnaam en wachtwoord te krijgen? ik probeer zelf zoveel mogelijk te doen, als ik het niet meer weet kom ik op fora zoals deze om wat raad te vragen, btw, ik heb een vriend over de vloer gehad die wel netwerkbeheerder is en die heeft hetzelfde resultaat als ik had, welja nu heb ik nog 3kbyte download terwijl mijn upload nog steeds in orde is, zoals ik al zei, ik ben mss niet gekwalificeerd maar dat wil niet zeggen dat ik het recht niet heb op spreken
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Ik denk dat je de post van bjansens eens moet herlezen. Het gaat hier niet over een verzuchting met betrekking tot uw probleem maar klaarblijkelijk (!?) over het feit dat men graag ronstrooit met verhalen over caps terwijl daar niets van aan is.

Niets is ambetanter dan keer op keer hetzelfde moeten weerleggen. Het is vervelend en het zorgt er trouwens voor dat mensen daar nuttelloze energie en tijd in moeten steken. Heb je uw helpdesk al eens gecontacteerd trouwens ?
vipezz
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2005, 18:08

ik heb vandaag nieuws ontvangen over mijn verbinding, de eerste twee weken lag mijn snelheid zo laag omdat er hier "volgens realdsl"een capaciteitsprobleem was, vandaag heb ik ff naar hen gebeld en nu kreeg ik een totaal andere reden, ik woon dus te ver van de centrale en ik zal nooit een stabiele verbinding krijgen(waarom werd dit me niet verteld toen ik mijn aanvraag ingediend heb??) nu hebben ze mij gevraagd om mij te downgraden naar een 1Mbit verbindingdan zou ik wel een stabiele lijn hebben, ik kan dus niks anders doen dan downgraden, maar betaal ik hiervoor zoveel geld? dan kon ik evengoed naar versatel gaan, zou ik hier stappen tegen kunnen ondernemen om evt. mijn maandelijkse betaling te laten verminderen? want 54euro betalen voor een 1mbit verbinding terwijl ik er 3.3 zou moeten hebben vind ik toch overdreven. ook nog nen dikken proficiat voor jonas die aan de telefoon ondanks alles toch vriendelijk is gebleven. iemand suggestie?
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

vipezz schreef:ik heb vandaag nieuws ontvangen over mijn verbinding, de eerste twee weken lag mijn snelheid zo laag omdat er hier "volgens realdsl"een capaciteitsprobleem was, vandaag heb ik ff naar hen gebeld en nu kreeg ik een totaal andere reden, ik woon dus te ver van de centrale en ik zal nooit een stabiele verbinding krijgen(waarom werd dit me niet verteld toen ik mijn aanvraag ingediend heb??) nu hebben ze mij gevraagd om mij te downgraden naar een 1Mbit verbindingdan zou ik wel een stabiele lijn hebben, ik kan dus niks anders doen dan downgraden, maar betaal ik hiervoor zoveel geld? dan kon ik evengoed naar versatel gaan, zou ik hier stappen tegen kunnen ondernemen om evt. mijn maandelijkse betaling te laten verminderen? want 54euro betalen voor een 1mbit verbinding terwijl ik er 3.3 zou moeten hebben vind ik toch overdreven. ook nog nen dikken proficiat voor jonas die aan de telefoon ondanks alles toch vriendelijk is gebleven. iemand suggestie?


Jammer genoeg is dit waar...

Dit is trouwens dan voor iedere xDSL provider hoor.
Belagcom en consoorten doet net hetzelfde. Zit je te ver af, of heb je een slecht aderpaar en kan hier niets aan gedaan worden.
Downgraden naar 1Mbit is de oplossing.
Uiteraard betaal je evenveel. (wat totaal niet logisch is)

Mss kan je best even contact op nemen met belgacom rechstreeks en vragen of ze jou lijn niet kunnen verleggen op een ander aderpaar moest dat helpen.

Ander punt is vragen aan realDSL dat ze redelijk zijn.
Jij kan immers nooit zoveel leechen als iemand met een 3,3Mbit lijn.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

hmm, staat er iets over gegarandeerde snelheden?
zoniet kan je niets doen
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

_rEuTeL_ schreef:hmm, staat er iets over gegarandeerde snelheden?
zoniet kan je niets doen


Ik vind het volgende terug:

voorwaarden schreef:6.2. De Aanvaarding van een Abonnementsaanvraag door RealROOT BVBA geldt onder uitdrukkelijk voorbehoud en is afhankelijk van de aanvaarding van de aanvraag door Belgacom.


Lijkt volgens dit punt een fout van Belgacom, zij hadden dan deze lijn maar moeten weigeren ipv aanvaarden.

voorwaarden schreef:6.3. RealROOT BVBA is niet aansprakelijk voor problemen betreffende de 'Onderliggende Dienstverlening' door Belgacom
snip
RealROOT BVBA is niet aansprakelijk voor gebreken in hoofde van Belgacom waardoor de goede werking van de RealROOT-Dienst in het gedrang komt.
Dat omvat, maar is niet beperkt tot de herhaalde problemen van snelheidsverlaging die een Gebruiker kan ondervinden:
doordat de Gebruiker op een afstand van 4 tot 6 km verwijderd is van de centrale. Het netwerk van Belgacom kan op die plaats oude telefoonlijnen herbergen.


RealDSL dekt zich op deze wijze goed in he.
Ze geven gewoon Belgacom de schuld (is ook zo uiteindelijk)

De vraag is natuurlijk of dit soort beweringen in een ISP wettelijk aanvaardbaar zijn natuurlijk.


en eigenlijk is het ook niet netjes van ReaLDSL

voorwaarden schreef:5.2. RealROOT BVBA is in principe gerechtigd veranderingen aan te brengen aan de RealROOT-Dienst zonder voorafgaande bekendmaking aan de Gebruiker.
snip
indien deze wijzigingen de beschikbaarheid van de Dienst nadelig beïnvloeden. Ingeval de wijziging leidt tot een wezenlijke beperking van de verplichtingen van RealROOT BVBA, is de Gebruiker gerechtigd om het Abonnement met onmiddellijke ingang te beëindigen.


Dus samengevat komt het op het volgende neer:

- ligt de fout bij belgacom, betalen aan RealDSL en f*** off
- ligt de fout bij RealROOT, mag je stoppen met betalen, maar hoe dan ook f*** off

vandaar ik in mijn vorige post zei "Vraag aan realDSL of ze redelijk willen zijn"

Los van dat zijn deze dingen zoals ik al zij zeer betwistbaar.
omdat:

je het hier hebt tegen een ISP die zijn verantwoordelijkheden afschuift op zijn derde partijen.
Dit is iets wat je zelden tegenkomt.

Bij telenet bijvb word alles uitbesteed aan derde parijen behalve de helpdesk.

Maar als een van de derde partijen faalt laat telenet de klant niet in de kou staan...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

prodata schreef:Bij telenet bijvb word alles uitbesteed aan derde parijen behalve de helpdesk.


De helpdesk bij Telenet is wel degelijk outsourced naar IPG (ipglobalnet) ;)
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

ditCh schreef:
prodata schreef:Bij telenet bijvb word alles uitbesteed aan derde parijen behalve de helpdesk.


De helpdesk bij Telenet is wel degelijk outsourced naar IPG (ipglobalnet) ;)


Dan toch ook nog niet langer dan 2 jaar aangezien ik daarvoor rechtstreeks bij telenet gewerkt heb :wink:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Best wel lang hoor ... der zitten misschien nog een 15 tal agenten in mechelen zelf (en die doen dan enkel de 015) !

070 / 0800 / customer retention enzoverder komen allemaal bij ipglobalnet terecht !
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

btw ben ik eigenlijk de enigste GEEK die de algemene voorwaarden altijd deftig uitpluist :oops: :lol:
uf
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2005, 15:55

bjansens schreef:
vipezz schreef:
bjansens schreef:*zucht*


ik begrijp je frustratie over het cappen

Ik zucht omdat wij al tot in den treure hebben uitgelegd dat wij niet cappen (dat hebben we heel tijdelijk gedaan (hebben ... gedaan is voltooid verleden tijd btw, voor zij die niet al te sterk zijn in grammatica ;))),


Volgens mij ben je zelf niet sterk in grammatica. ‘Wij hebben gedaan” is namelijk voltooid tegenwoordige tijd. Voltooid verleden tijd is “Wij hadden gedaan”.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

uf schreef:
bjansens schreef:
vipezz schreef:
bjansens schreef:*zucht*


ik begrijp je frustratie over het cappen

Ik zucht omdat wij al tot in den treure hebben uitgelegd dat wij niet cappen (dat hebben we heel tijdelijk gedaan (hebben ... gedaan is voltooid verleden tijd btw, voor zij die niet al te sterk zijn in grammatica ;))),


Volgens mij ben je zelf niet sterk in grammatica. ‘Wij hebben gedaan” is namelijk voltooid tegenwoordige tijd. Voltooid verleden tijd is “Wij hadden gedaan”.


It's all about the content dude...
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

prodata schreef:btw ben ik eigenlijk de enigste GEEK die de algemene voorwaarden altijd deftig uitpluist :oops: :lol:


LoL, voor RealDSL heb'k da nu ook wel gedaan 8)
Ge zijt dus ni helemaal alleen :wink:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Robbe schreef:
prodata schreef:btw ben ik eigenlijk de enigste GEEK die de algemene voorwaarden altijd deftig uitpluist :oops: :lol:


LoL, voor RealDSL heb'k da nu ook wel gedaan 8)
Ge zijt dus ni helemaal alleen :wink:


hahah, copy van toen'k het afsluit in hardcopy en digitaal.
Dezelfde dag nog waren er al veranderingen in opgetreden btw!!
uf
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2005, 15:55

prodata schreef:
uf schreef:
bjansens schreef:
vipezz schreef:
bjansens schreef:*zucht*


ik begrijp je frustratie over het cappen

Ik zucht omdat wij al tot in den treure hebben uitgelegd dat wij niet cappen (dat hebben we heel tijdelijk gedaan (hebben ... gedaan is voltooid verleden tijd btw, voor zij die niet al te sterk zijn in grammatica ;))),


Volgens mij ben je zelf niet sterk in grammatica. ‘Wij hebben gedaan” is namelijk voltooid tegenwoordige tijd. Voltooid verleden tijd is “Wij hadden gedaan”.


It's all about the content dude...


Jij hebt ook niet veel zin voor humor. Wanner iemand het nodig acht om grammatica uit te leggen "voor zij die niet al te sterk zijn in grammatica" en dan zelf niet sterk in grammatica blijkt te zijn, vind ik dat best wel grappig.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

uf schreef: Jij hebt ook niet veel zin voor humor. Wanner iemand het nodig acht om grammatica uit te leggen "voor zij die niet al te sterk zijn in grammatica" en dan zelf niet sterk in grammatica blijkt te zijn, vind ik dat best wel grappig.
Goed begin na je 2é dag als member. (ofwel had je een donkere bril op) -> 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Moet ik deze topic hernoemen naar "de grammatica-post"?

:offtopic:

En nu terug waar we gebleven waren! RealDSL-problemen dus!
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

meon schreef:En nu terug waar we gebleven waren! RealDSL-problemen dus!


Zijn er dan problemen oefwa ? ;)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

prodata schreef:
_rEuTeL_ schreef:hmm, staat er iets over gegarandeerde snelheden?
zoniet kan je niets doen


Ik vind het volgende terug:

voorwaarden schreef:6.2. De Aanvaarding van een Abonnementsaanvraag door RealROOT BVBA geldt onder uitdrukkelijk voorbehoud en is afhankelijk van de aanvaarding van de aanvraag door Belgacom.


Lijkt volgens dit punt een fout van Belgacom, zij hadden dan deze lijn maar moeten weigeren ipv aanvaarden.

voorwaarden schreef:6.3. RealROOT BVBA is niet aansprakelijk voor problemen betreffende de 'Onderliggende Dienstverlening' door Belgacom
snip
RealROOT BVBA is niet aansprakelijk voor gebreken in hoofde van Belgacom waardoor de goede werking van de RealROOT-Dienst in het gedrang komt.
Dat omvat, maar is niet beperkt tot de herhaalde problemen van snelheidsverlaging die een Gebruiker kan ondervinden:
doordat de Gebruiker op een afstand van 4 tot 6 km verwijderd is van de centrale. Het netwerk van Belgacom kan op die plaats oude telefoonlijnen herbergen.


RealDSL dekt zich op deze wijze goed in he.
Ze geven gewoon Belgacom de schuld (is ook zo uiteindelijk)

De vraag is natuurlijk of dit soort beweringen in een ISP wettelijk aanvaardbaar zijn natuurlijk.


en eigenlijk is het ook niet netjes van ReaLDSL

voorwaarden schreef:5.2. RealROOT BVBA is in principe gerechtigd veranderingen aan te brengen aan de RealROOT-Dienst zonder voorafgaande bekendmaking aan de Gebruiker.
snip
indien deze wijzigingen de beschikbaarheid van de Dienst nadelig beïnvloeden. Ingeval de wijziging leidt tot een wezenlijke beperking van de verplichtingen van RealROOT BVBA, is de Gebruiker gerechtigd om het Abonnement met onmiddellijke ingang te beëindigen.


Dus samengevat komt het op het volgende neer:

- ligt de fout bij belgacom, betalen aan RealDSL en f*** off
- ligt de fout bij RealROOT, mag je stoppen met betalen, maar hoe dan ook f***- off

vandaar ik in mijn vorige post zei "Vraag aan realDSL of ze redelijk willen zijn"

Los van dat zijn deze dingen zoals ik al zij zeer betwistbaar.
omdat:

je het hier hebt tegen een ISP die zijn verantwoordelijkheden afschuift op zijn derde partijen.
Dit is iets wat je zelden tegenkomt.

Bij telenet bijvb word alles uitbesteed aan derde parijen behalve de helpdesk.

Maar als een van de derde partijen faalt laat telenet de klant niet in de kou staan...



Hmm ik weet niet ze .. maar als ik een probleem heb acht ik dat mijn isp het oplost. Waar ze dan ook denken dat belgacom verantwoordelijk is heb ik geen zakens mee.. er is een lijn er is internet ik verwacht dat dit werkt en klaar, heb geen zin om hun derde contracten na te gaan. Zij hebben dit contract afgesloten ik niet. Als men natuurlijk de bedoelt dat, als er morgen een kabel wordt overgetrokken en een week zonder internet zit, dat men dan in die zin bedoelt belgacom is verantwoordelijk, "ja duh". Maar dan is er ook geen telefoon. 'k Vind het een beetje dubbel zinnig want elke situatie verschilt van de andere..
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”