Hey,
Ik heb al een tijdje de philips wireless router, en ik ben er redelijk content van. Toch heb ik een merkwaardig probleem: als er maar 4 PCs aanstaan, is er geen enkel probleem en geraken ze allevier op internet. Als ik nog een 5e PC aansluit (meestal een laptop, met wireless), dan kan ik OF met die laptop OF met een desktop (die er vlakbij staat) on-line. Ik kan dus blijkbaar slechts met 4 PCs op internet, en niet met 5?
Om al die PCs aan te sluiten, heb ik een switch achter die philips gehangen. De 4 PCs zijn daarmee verbonden, de laptop via WiFi.
Het probleem is enkel dat die 5e pc (laptop) niet op internet geraakt, het interne netwerk is geen enkel probleem, dus de instellingen van de wifi zullen wel juist zijn.
Als ik die laptop of desktop herstart, durft het wel eens te wisselen wie er online kan, maar telkens maar 1 van de twee, tenzij ik een andere PC afzet.
Ik heb Skynet Go, ookal is dit eigenlijk maar voor 1PC, denk ik dat dit niets uitmaakt omdat er maar 1 verbinding naar buiten toe is, via die router.
Iemand een oplossing? Zijn er nog mensen met dit probleem?
Philips-wifirouter: slechts 4 connecties??
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 7 keer
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
ummm... als die Philips voorzien is van de Belgacom firmware, dan heeft die een limiet van 4 computers (4 IPs) -- da's toch zo bij de Speedtouch routers die ze meeleveren.
EDIT :: wacht nog even op bevestiging door anderen vooraleer de Belgacom firmware te vervangen (als die erop zit).
EDIT :: wacht nog even op bevestiging door anderen vooraleer de Belgacom firmware te vervangen (als die erop zit).
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 7 keer
Het netwerk hierthuis werkt zonder probleem, elke PC heeft dus zijn eigen IP. Of bedoel je dat de router gelimiteerd is om maar 4 IPs te "vertalen" naar het externe IP?
Is er een firmware-upgrade van philips zelf? En werkt die router dan nog op het belgacom/skynet-netwerk?
Op de site van belgacom/skynet staat blijkbaar een geupdate firmware, zou die het probleem oplossen?
Is er een firmware-upgrade van philips zelf? En werkt die router dan nog op het belgacom/skynet-netwerk?
Op de site van belgacom/skynet staat blijkbaar een geupdate firmware, zou die het probleem oplossen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Een switch helpt niet want het is de router die de Network Address Translation (NAT) doet. Zelf heb ik geen ervaring met de Philips-wifirouter en zoals cptKangaroo aangaf is het waarschijnlijk een firmware "probleem".Om al die PCs aan te sluiten, heb ik een switch achter die philips gehangen
Gr, Astralon
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
Die is maar voorzien tot 4 computers, ik heb er ook zo ene 
en die firmware dateert nog van 2004, die mag je upgraden ... dan staat er april 2005

en die firmware dateert nog van 2004, die mag je upgraden ... dan staat er april 2005
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Ik moet deze week zo'n router installeren, kan je direct connecteren op de router(wireless) of moet je eerst configureren via een netwerkkabel??
Ik heb met mijn SMC router(wireless) geen probs gehad maar in de handleiding van Philips staat dat je eerst een verbinding moet maken via een kabel.
Greetz
Weetgraag
Ik heb met mijn SMC router(wireless) geen probs gehad maar in de handleiding van Philips staat dat je eerst een verbinding moet maken via een kabel.
Greetz
Weetgraag

"Carpe Diem"
Niemand???
Weetgraag schreef:Ik moet deze week zo'n router installeren, kan je direct connecteren op de router(wireless) of moet je eerst configureren via een netwerkkabel??
Greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"
Verd****, 15m overbruggen om die wireless aan te zetten,
maar ze spreken mekaar tegen.
Handleidingen zijn toch niet dat hè
Greetz and thanks
Weetgraag
[/quote]
maar ze spreken mekaar tegen.
4. Sluit het ADSL draadloos basisstation aan op uw computer
Verbind een uiteinde van het RJ54-Ethernet-kabeltje met de Ethernet-connector op uw PC en het
andere uiteinde met een van de LAN-connectors van uw ADSL draadloos basisstation. Het LAN-
lampje voor de gebruikte Ethernet-connector moet continu groen oplichten.
Dus dat word voor de zekerheid een lange kabel maken en hopen dat ik hem niet nodig heb.3. Schakel wireless in
De wirelessfunctie is standaard ingeschakeld.Wilt u
de wirelessfunctie van het ADSL draadloos basisstation uitschakelen, verwijder dan het vinkje uit het
vakje “Enable Wireless”.
Handleidingen zijn toch niet dat hè
Greetz and thanks
Weetgraag

"Carpe Diem"
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
da zwart knopje achteraan is ingeschakeld bij mij, maar ik gebruik zo netwerk kabel ( lan verbinding ),... is trouwens het beste om alles te configurerenSub Zero schreef:Eerst met de kabel. De wireless ligt standaard af dacht ik.

Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Doubtfull... Ik installeer dagelijks netwerken, en heb nog nooit een router geweten waar de wireless standaard af staat (ook bij Philips niet, alhoewel ik dit type nog nooit heb gebruikt, dus mss heb je toch gelijk). Lijkt me toch sterk aangezien sommige klanten zo'n router kopen als draadloos AP en helemaal geen kabel hebben. Dus tenzij er geen kort UTP kabeltje in de doos zit zal wireless wel standaard werken...Sub Zero schreef:Eerst met de kabel. De wireless ligt standaard af dacht ik.
PS: op zo'n momenten is een laptop toch een handigheid om ff te connecteren met je router in de kelder

-
- Elite Poster
Ok, dan zal wireless standaard afstaan... Vind ik niet eens zo slecht, als t standaard aan staat en je gebruikt het niet is het gewoon maar een risico dat je loopt. (de meeste mensen loggen niet eens in op de webinterface, ze sluiten het aan en als ze kunnen surfen is het goed)Sub Zero schreef:Er zit standaard een kort kabeltje (1m) in de doos
Is wel de eerste keer dat ik het tegenkom, maar ja, zo blijkt dat ik alle dagen nog wat bijleer

Woensdag zal ik jullie het verslag geven of misschien vanavond al,
Weetgraag
Greetz3. Schakel wireless in
De wirelessfunctie is standaard ingeschakeld.Wilt u
de wirelessfunctie van het ADSL draadloos basisstation uitschakelen, verwijder dan het vinkje uit het
vakje “Enable Wireless”.
Weetgraag
"Carpe Diem"
Cisco zet dat standaard ook uit tegenwoordig :) En eer dat ik dat doorhad ... :pNickG schreef:Doubtfull... Ik installeer dagelijks netwerken, en heb nog nooit een router geweten waar de wireless standaard af staat (ook bij Philips niet, alhoewel ik dit type nog nooit heb gebruikt, dus mss heb je toch gelijk). Lijkt me toch sterk aangezien sommige klanten zo'n router kopen als draadloos AP en helemaal geen kabel hebben. Dus tenzij er geen kort UTP kabeltje in de doos zit zal wireless wel standaard werken...Sub Zero schreef:Eerst met de kabel. De wireless ligt standaard af dacht ik.
PS: op zo'n momenten is een laptop toch een handigheid om ff te connecteren met je router in de kelder ;-)
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
-
- Elite Poster
zoiets zou je toch snel door moeten hebben
Maar goed, ik kan alleen toejuichen dat het standaard uit staat, alhoewel het soms vervelend is als je dan geen laptop hebt en je router ver van je pc staat...

Maar goed, ik kan alleen toejuichen dat het standaard uit staat, alhoewel het soms vervelend is als je dan geen laptop hebt en je router ver van je pc staat...
-
- Elite Poster
Je hebt gelijk, als je de mogelijkheid hebt om kabels te trekken tenminste. Als je in een huurhuis of appartement zit is het vaak niet altijd mogelijk om fatsoenlijk kabel te trekken, tenzij je hem door de deur laat lopen
Ik mocht bv niet zomaar gaten boren en doen, zodat ik wireless internet/TV heb op pc nu...

Hallo,
Wireless staat aan, in XP moet je wel alle proxysettings(in IE) uitzetten anders kan je niet in de modem/router komen en kan je de configpagina's niet openen.
Straks verder doen met Wep/wap settings
Greetz
Weetgraag
Wireless staat aan, in XP moet je wel alle proxysettings(in IE) uitzetten anders kan je niet in de modem/router komen en kan je de configpagina's niet openen.
Straks verder doen met Wep/wap settings
Greetz
Weetgraag

"Carpe Diem"
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Gaat wel hoor:Weetgraag schreef:Hallo,
in XP moet je wel alle proxysettings(in IE) uitzetten anders kan je niet in de modem/router komen en kan je de configpagina's niet openen.
Wens je een proxy te gebruiken vink dan even aan dat je geen proxy wenst te gebruiken voor LOCAL adresses.
Indien dit niet helpt gebruik je gewoon het vak 'don't use proxy for following adresses:"
hier vul je je config page in
zo werk ik thans toch.
Ik wens ten allentijde mijn proxy te gebruiken behalve voor local adresses.
-
- Starter
Daar was ik nu ook al een paar uur achter op zoek.
Waar staat dat om local adressen voorrang te geven.
Ik heb mijn 95er laptop er maar even aangehangen om de Philips te kunnen adresseren. Mensen die niet zo bekend zijn met de materie geraken er dan toch nooit uit wijs. In de handleiding (misschien in de uitgebreide) vind ik er niets van terug.
Bedankt
Waar staat dat om local adressen voorrang te geven.
Ik heb mijn 95er laptop er maar even aangehangen om de Philips te kunnen adresseren. Mensen die niet zo bekend zijn met de materie geraken er dan toch nooit uit wijs. In de handleiding (misschien in de uitgebreide) vind ik er niets van terug.
Bedankt
'k heb me vandaag ook is bezig gehouden me zo ne philips modem, maar krijg dus ook ni meer als 4 PCs op't internet.
Zelfs met ne firmware van philips zelf lukt't ni
http://www.p4c.philips.com/files/s/sna6 ... us_eng.zip
na diene te installeren kreeg'k wel een keuze van land/isp enzo, maar zelfs als'k "andere" ipv belgacom kies geraakt nog altijd maar met 4 PCs online.
Is anders wel een pak sneller als mijne D-Link wireless modem/router.
Iemand die al wel succes gehad heeft ondertussen?
Zelfs met ne firmware van philips zelf lukt't ni

http://www.p4c.philips.com/files/s/sna6 ... us_eng.zip
na diene te installeren kreeg'k wel een keuze van land/isp enzo, maar zelfs als'k "andere" ipv belgacom kies geraakt nog altijd maar met 4 PCs online.
Is anders wel een pak sneller als mijne D-Link wireless modem/router.
Iemand die al wel succes gehad heeft ondertussen?

- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 133 keer
Hoe kan ik de router opengooien voor radmin? In de handleiding staat zelf niet uitgelegd hoe je de router kunt bereiken.
Het is een philips sna6500 van Belgacom
Het is een philips sna6500 van Belgacom

SELECT * FROM users WHERE clue >0;
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik ben net ook begonnen met de philips.modem.sChutt schreef:Omdat ik op zoek was naar een antwoord, en niet direct 100€ wil/kan uitgeven om een andere router 'te proberen'.//edit by meon: waarom bump je een maanden oud topic?
Mijn excuses.
- §
Ik kan onbepert aantal PC's naar internet laten gaan.
Hoe dan?
Gewoon die firmware van belgacom erafhalen door te flashen met een andere firmware:
http://www.ozenda.com/Downloads/AR4505G ... 0_43_p.bin
Deze is ook veel beter dan de standaard belgacom firmware.
Let wel dat je heel wat config werk hebt indien je BelgacomTV hebt, je dient namelijk VLAN aan te maken en static routes te maken.
Maar gewoon als ADSL modem voldoed hij prima !