Weet iemand of EDPnet van plan is om hun downloadsnelheid op te trekken?
Bij Proximus kan men al 1Gbps krijgen tov 500Mbps bij EDPnet.
Zou leuk zijn als EDPnet ook deze snelheiden zou aanbieden
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
The present addendum has been communicated to the BIPT in order to become effective as from
16/12/2021 1.
1.Proximus might postpone this date in order to guarantee the quality of the deliverables
Dit klopt, 1000mbps is reeds lang mogelijk, maar wij vinden de kostprijs die we zouden moeten vragen niet fair. We bieden dan liever een product dat reeds héél snel is maar dan aan een redelijke prijs.Nexus1980 schreef:Mm. ik meen me te herinneren dat Joachim eens zei dat kostprijs van 1gbps de doorslaggevende factor was om het niet aan particuliere klanten aan te bieden.
Is het geen optie om bvb voor de fiber XL een optie aan te bieden voor bvb een tientje dat je ook 1Gbit aanbiedt ?Joachim schreef: Dit klopt, 1000mbps is reeds lang mogelijk, maar wij vinden de kostprijs die we zouden moeten vragen niet fair. We bieden dan liever een product dat reeds héél snel is maar dan aan een redelijke prijs.
Als de prijs redelijk wordt zullen we de huidige trachten te upgraden voor dezelfde prijs.
Alles is een optie, maar we kiezen er toch voor het niet te doen, met een tientje gaan we er ook niet komen vrees ik.OBiWaN007 schreef: Is het geen optie om bvb voor de fiber XL een optie aan te bieden voor bvb een tientje dat je ook 1Gbit aanbiedt ?
Ik ben wel kandidaat om 1Gbps te nemen als de upload een beetje in lijn ligt. Mag wat kosten, voor niets gaat de zon op. helemaal ideaal zou een vast ip adres zijn. Nu juist nog fiber in de straat leggenJoachim schreef:Langs de andere kant is die 1000Mbps naar mijn mening ook vooral marketing, dat zijn echt snelheden die niemand 'nodig' heeft. Beter dan 500Mbps waar je op kan vertrouwen.OBiWaN007 schreef: Is het geen optie om bvb voor de fiber XL een optie aan te bieden voor bvb een tientje dat je ook 1Gbit aanbiedt ?
True. Ik zie lievere een 500/500 dan absurditeiten zoals een 1000/50. En voorlopig is de 500/100 die we hebben gewoon meer dan snel genoeg!Joachim schreef:Alles is een optie, maar we kiezen er toch voor het niet te doen, met een tientje gaan we er ook niet komen vrees ik.OBiWaN007 schreef: Is het geen optie om bvb voor de fiber XL een optie aan te bieden voor bvb een tientje dat je ook 1Gbit aanbiedt ?
We blijven druk zetten bij Proximus en BIPT om 1Gbps goedkoper te maken zodat we het voor iedereen kunnen doen.
Langs de andere kant is die 1000Mbps naar mijn mening ook vooral marketing, dat zijn echt snelheden die niemand 'nodig' heeft. Beter dan 500Mbps waar je op kan vertrouwen.
Als EDPNet met Fiberklaar werkt, is het dan nog altijd zo dat Px de profielen bepaalt? Want er zijn daar andere aanbieders die wel synchrone verbindingen van 500/500 en 1000/1000 aanbieden...Joachim schreef:Dit klopt, 1000mbps is reeds lang mogelijk, maar wij vinden de kostprijs die we zouden moeten vragen niet fair. We bieden dan liever een product dat reeds héél snel is maar dan aan een redelijke prijs.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 92#p895292Joachim schreef: Fiber XS is momenteel echt aan een bodemprijs voor ons, in feite komen we daar niet uit onze kosten, dus verwacht daar geen snelheidsverhoging, als je sneller wilt moet je toch naar fiber XL gaan.
In een ander onderwerp was de upload bij fiber van 10 volgens jou te wijten aan het beschikbare profiel van proximus.Joachim schreef:Het probleem is dat de snelheidsprofielen niet door ons bepaald wordenTeLugo schreef:Maar een fiber aanbod met vergelijkbare kost geeft slechts een upload van 10
Wij zijn hier tevreden over vdslXL 100/40Joachim schreef: Langs de andere kant is die 1000Mbps naar mijn mening ook vooral marketing, dat zijn echt snelheden die niemand 'nodig' heeft. Beter dan 500Mbps waar je op kan vertrouwen.