Ik heb momenteel volgende switch TP-Link TL-SG108E.
Kan ik een bijkomende switch plaatsen op mijn netwerk en de nieuwe switch gewoon verbinden met de oude?
Reden
Momenteel lopen er verschillende netwerkkabels over een kast naar de switch, echter dit is geen proper zicht,
Dus als ik al die kabel kan vervangen zou dit veel beter zijn
Extra switch plaatsen?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
ja.
je verliest wel op elke switch een poort voor de onderlinge verbinding.
J.
je verliest wel op elke switch een poort voor de onderlinge verbinding.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
En je link tussen beide switches is potentieel een bottleneck.
Bv. op switch 1 heb je PC A en PC B welke respectievelijk communiceren met PC X en Y op switch 2.... beide zullen dan maar 512 Mbits halen ipv. 1 Gbits (zoals wanneer ze op dezelfde switch zouden aangesloten zijn). Nu de kans dat je dergelijke load thuis doet in die combinatie is natuurlijk wel klein.
Bv. op switch 1 heb je PC A en PC B welke respectievelijk communiceren met PC X en Y op switch 2.... beide zullen dan maar 512 Mbits halen ipv. 1 Gbits (zoals wanneer ze op dezelfde switch zouden aangesloten zijn). Nu de kans dat je dergelijke load thuis doet in die combinatie is natuurlijk wel klein.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Wat hierboven staat is allemaal waar, ook de bottleneck. Maar veel kans ervaar je dat nooit in een thuisnetwerk.
Ik had ergens te weinig plaats en kon kiezen tussen een 16p en een bijkomende 8p switch.
TL-SG1008D: 1W idle (= geen enkele netwerkpoort aangesloten)
TL-SG1008D: 2,1W in gebruik (alle netwerkpoorten aangesloten en in gebruik, maar weinig/geen trafiek/load)
TL-SG1016DE: 8,3W idle (geen netwerkpoorten aangesloten)
Aangenomen dat een switch 24/7 opstaat, is de conclusie duidelijk: ik heb gewoon een 8p bijgeplaatst.
Ik had ergens te weinig plaats en kon kiezen tussen een 16p en een bijkomende 8p switch.
TL-SG1008D: 1W idle (= geen enkele netwerkpoort aangesloten)
TL-SG1008D: 2,1W in gebruik (alle netwerkpoorten aangesloten en in gebruik, maar weinig/geen trafiek/load)
TL-SG1016DE: 8,3W idle (geen netwerkpoorten aangesloten)
Aangenomen dat een switch 24/7 opstaat, is de conclusie duidelijk: ik heb gewoon een 8p bijgeplaatst.