3D-printing / maker topic
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik heb bltouch, dus bij mij is de z-stop verwijderd. De posities van de rubbers zeggen dus niet zoveel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 98 keer
Ik heb ook BLtouch, maar de z-stop hou ik toch als extra "killswitch" bij het homen. Stel dat je probe het niet doet, dan gaat je nozzle dwars door je plaat !devastator schreef:Ik heb bltouch, dus bij mij is de z-stop verwijderd. De posities van de rubbers zeggen dus niet zoveel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
De mijne deed het wat minder vandaag. Me deze week maar eens inlezen hoe ik deze nest opkuis zonder kosten.
Inmiddels een video van Prusa gevonden hoe het op te lossen. Deze week eens proberen, de print was niet dringend.-
- Elite Poster
Hier terug akoestische panelen aan het printen, het is wel even wennen aan de nieuwe extruder zeker bij het naar buiten trekken van het filament aan einde rol, moet je die veer tegenhouden en relatief hard trekken tov de stock extruder
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
Om te downloaden geen account nodig gelukkig, dus nooit de moeite gedaan om er een aan te maken.Tomby schreef:Dit zal wellicht wel iedereen hier aanbelangen. Data breach van Thingiverse : https://tweakers.net/nieuws/188162/thin ... ernet.html
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Voor dit soort zaken gebruik ik altijd een speciale accountTomby schreef:Dit zal wellicht wel iedereen hier aanbelangen. Data breach van Thingiverse : https://tweakers.net/nieuws/188162/thin ... ernet.html
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
Wellicht haal je een evengoed akoestisch resultaat met een 1mm nozzle en hogere layer height. Zal er misschien zelfs nog beter uitzien ook.ub4b schreef:[
Gewoon met de standaard nozzle die bij de creality zit, default 0.4mm
En zal ook een pak sneller printen.
Ik denk erover om er zo enkele te printen...
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
50 of 60 graden bed (gewone glasplaat) maakt bij mij weinig verschil qua hechting en resultaat.
Ik dacht dat je in Cura kan instellen dat de eerste X lagen met een andere bed temp kan printen. Ik zou echter niet teveel verlagen, anders gaat de print misschien mid-print loskomen.
Dus met uitzondering van de minieme energiebesparing zie ik eigenlijk niet veel nut.
Ik dacht dat je in Cura kan instellen dat de eerste X lagen met een andere bed temp kan printen. Ik zou echter niet teveel verlagen, anders gaat de print misschien mid-print loskomen.
Dus met uitzondering van de minieme energiebesparing zie ik eigenlijk niet veel nut.
-
- Elite Poster
kwak
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 9 keer
Mijn Ender 3 V2 was op een gegeven moment een baksteen geworden nadat ik per ongeluk het SD-kaartje van mijn octopi-raspberry in het slot van mijn Ender 3 had gestoken. Hieronder de oplossing, nl gewoon terug flashen. Gewoon een mededeling, misschien heeft iemand er in de toekomst iets aan.
How to fix the ender 3 blue screen of death
https://focalise.ie/fix-ender-3-pro-blank-screen/
How to fix the ender 3 blue screen of death
https://focalise.ie/fix-ender-3-pro-blank-screen/
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
Gisteren een Ender 5 pro geïnstalleerd voor iemand en dan het bijhorende hondje afgeprint. Wel knap, zonder al te veel ribbeltjes, eigenlijk zelfs redelijk glad. Nu, 3u wachten voor iets van 5 op 5, het is mij echt niet gegeven.
Het enige wat ik zou printen, beetje doosjes en een bijenhotel. Voor de rest zie ik er alsnog weinig praktisch nut in voor mezelf.
Het enige wat ik zou printen, beetje doosjes en een bijenhotel. Voor de rest zie ik er alsnog weinig praktisch nut in voor mezelf.
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
Nuttige info... zolang je ze niet ook gaat censureren...ub4b schreef:Hier een tiental nozzles gekocht met naaldenset erbij voor 11 euro op amazon:
https://www.amazon.nl/gp/product/B07SNTTZ2X
Nozzle vervangen beginnersfout: niet hard genoeg aandraaien tegen de hot end, en dan lekt er smurrie uit de heat shield.
Als er filament rond de schroefdraad kruipt dan weet je hoe laat het is. Gelukkig kosten nozzles bijna niks.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
didi, welks nut heeft die reply nu, ik ben het ook niet eens met ub4b over sommige onderwerpen, maar dat heeft geenszins invloed hier. Je moet niet gaan ruzie zoeken in andere threads waar het totaal naast de kwestie is.
-
- Elite Poster
sorry verkeerd gepost
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 18 nov 2021, 12:29, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
mijn excuses verkeerde topiccadsite schreef:stopt ermee vent, echt.
Waar is dat toch voor nodig?
heb het weggehaald
-
- Elite Poster
Eerlijk: ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik volg bijlange niet alle forums/topics, enkel deze die me interesseren. Dus wat ub4b in andere topics zegt of doet, weet ik niet. Kon wel raden dat er iets meer achter zat, maar ik voelde geen behoefte om te zoeken wat.boran_blok schreef:didi, welks nut heeft die reply nu, ik ben het ook niet eens met ub4b over sommige onderwerpen, maar dat heeft geenszins invloed hier. Je moet niet gaan ruzie zoeken in andere threads waar het totaal naast de kwestie is.
Ik stel enkel vast dat dergelijk gedrag in dit topic erg jammer is, want mogelijk nuttige informatie voor anderen die op zoek zijn naar info, gaat verloren.
Als ik dan enig nut van mijn quote mag aantonen: ub4b mag dan zijn reply gecensureerd hebben, door hem te quoten blijft zijn reply bestaan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
Wel, didi, toen ik dat schreef had ik nog niet verder terug gelezen in deze thread. (ik lees meestal enkel de nieuwe posts) en het was mij nog niet opgevallen. Je archiveringsefforts zijn bij deze geapprecieerd.
-
- Elite Poster
Oh wow, eindelijk erin geslaagd om een recente Marlin (2.9.3) te compileren voor mijn Robin E3 board én succesvol te flashen.
Eerdere pogingen mislukten telkens, ofwel stopte update proces bij 100% ofwel wou de printer niet booten na de update...
Had ik maar eerder de example configurations ontdekt !! https://github.com/MarlinFirmware/Configurations
Volgende stap is misschien ook eens BL touch homing proberen ipv Z-stop
Eerdere pogingen mislukten telkens, ofwel stopte update proces bij 100% ofwel wou de printer niet booten na de update...
Had ik maar eerder de example configurations ontdekt !! https://github.com/MarlinFirmware/Configurations
-
- Elite Poster
Ik ben een paar dagen geleden eens beginnen printen in PETG. Amai, dat is een ander paar mouwen om dat goed te krijgen. PLA is in vergelijking daarmee toch veeeel eenvoudiger.
Voor zover ik het begrijp, is printen in PETG zonder strings en blobs onmogelijk omdat het in vloeibare toestand zeer plakkerig/stroperig is.
Zou iets beter zijn met een nickel-plated nozzle (ipv brass). Iemand daar ervaring mee ?
Voor zover ik het begrijp, is printen in PETG zonder strings en blobs onmogelijk omdat het in vloeibare toestand zeer plakkerig/stroperig is.
Zou iets beter zijn met een nickel-plated nozzle (ipv brass). Iemand daar ervaring mee ?
-
- Elite Poster
Ah, verwacht u een dezer maar aan wat vragen dan, ik ben net begonnen met alle settings er in op orde te zetten. Enkel nog men offset van men BLtouch meten enzo, de typische zaken die blijven liggen (en eens kijken waar ik in de settings kan instellen om meer te proben)didi79 schreef:Oh wow, eindelijk erin geslaagd om een recente Marlin (2.9.3) te compileren voor mijn Robin E3 board én succesvol te flashen.
Ik heb zo een pakje met vanalles van nozzles, maar momenteel enkel ervaring met staal en brass, nog niks anders geprint dan PLA. Kwil er als de zolder wat meer op orde is een enclosure voor maken en dan andere zaken proberen.
-
- Elite Poster
Ik heb net de offset wizard ontdekt in Marlin:MClaeys schreef:Enkel nog men offset van men BLtouch meten enzo
in configuration_adv.h: #define PROBE_OFFSET_WIZARD
Werkt goed: 1 laag test printje was 0.24 mm dik. Probe offset dus nog met 0.04mm aangepast. En nieuw test printje is exact 0.2 mm dik !
En Z homing met BLtouch probe doet het ook al.
-
- Elite Poster
Ah, handig, dan kan ik hem misschien nog wat sneller compileren. Eerst nog eens alles goed overlopen. Er staat momenteel ook al een Marlin versie op, maar dat was een precompiled versie die ik toen gedownload heb na het upgraden van men Ender 3 main board.