Welke camerabewaking aanschaffen?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Eventjes een topic kapen. Een klein bedrijfje heeft een paar verschillende IP camera systemen met elk een eigen NVR, en zou alle camerabeelden samen op één plaats willen opnemen.

Er zit een beetje vanalles in, paar Hikvision camera's, nogal wat Dahua, een paar Grandstream videofoons, enkele "Hisilicon" Chinese cams,...
De camera's werken wel allen naar behoren, dus ik ben enkel nog op zoek naar een 32 kanaals NVR. Ingebouwde PoE is geen vereiste.

Ook daar kom je als snel bij Dahua en Hikvision uit. Ik ken beide van de wat oudere generaties; heeft iemand praktijkervaring met recente modellen? Of met een ander merk?
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

De beelden van al die camera's opslaan (24/24 7/7) kan makkelijk met ffmpeg.
Enkele eenvoudige scriptjes voor rotatie (grootte of duur).
Dan heb je een volledig open systeem.

Op een simpele Orange PI PC levert dat een "load" van 0.01% per camera. :lol:
SSD(bootdisk) en HDD via USB.
Draait als een zonnetje.
Kleine UPS om stroomonderbrekingen op te vangen.
Via PoE kun je de camera's op dezelfde UPS hangen (binnen 100meter).

Ik heb een kleine UPS genomen (laag verbruik) en daar een dikke batterij aangehangen. :wink:
Laatst gewijzigd door Ordon op 02 nov 2021, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Okay; bijkomend requirement: we willen de beelden live kunnen bekijken (bv via een telefoon). Dat had ik er inderdaad niet bijgezegd.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Daar neem ik de tweede feed van de camera voor (lagere resolutie én bandbreedte).
Separate beeldanalyse levert heel wat meer "beweging" op dan de motion detection van de camera's.
Ligt er natuurlijk aan wat je allemaal wil doen hé.
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Op ons bedrijf doen we dit zo.

+- 36 ip camera's allemaal via ethernet naar een Synology Nas. Dit op 2 fullscreen tv's. Werkt perfect 1080p 15fps en 2x4K 20fps, en alles te zien via smartphone.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

De camera-licenties van een Synology kosten wel al ongeveer evenveel als een dedicated NVR, en dan moet je de hardware nog kopen. Maar het is inderdaad wel een optie. Hoe zit het met de load op die Synology? Ik heb indertijd wat testen gedaan met BlueIris en Xprotect op pc en die hadden behoorlijk wat CPU-kracht nodig.
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

SpecialK schreef:De camera-licenties van een Synology kosten wel al ongeveer evenveel als een dedicated NVR, en dan moet je de hardware nog kopen. Maar het is inderdaad wel een optie. Hoe zit het met de load op die Synology? Ik heb indertijd wat testen gedaan met BlueIris en Xprotect op pc en die hadden behoorlijk wat CPU-kracht nodig.
CPU power zit rond de +- 35% ,Ram : 40%. Wij herstarten wel dagelijks automatisch de nas en alle camera's omdat we opgemerkt hebben dat het beeld anders durft stotteren.

Wij kunnen alle beelden (+- 36 streams tegelijk) streamen vanop eender welke computer/tablet/phone (afstand of locaal) via de Synology app. Dit werkt zelfs op oudere imacs (i5 , radeon pro 560x).

Voor te streamen naar onze tv schermen gebruiken we Synology VS360HD.
We hadden die besteld om te testen of het nodig zou zijn een PC te plaatsten voor al die streams maar dit kleine ding handelt alle streams prima.

Wij kwamen trouwens van een NVR en man dat was een klucht. -Werkte niet deftig op Windows en OSX, traag in transfer, geen detectie zone, enz.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Camera's allemaal herstarten dat is geen evidente; de NAS herstarten is evt nog te overwegen. Welke hardware gebruiken jullie?
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

SpecialK schreef:Camera's allemaal herstarten dat is geen evidente; de NAS herstarten is evt nog te overwegen. Welke hardware gebruiken jullie?
Camera's kan je allemaal laten herstarten door de software van Synology, het opstarten is maar paar seconde bij de onze. 1 x instellen en niet meer naar kijken.

Wij gebruiken momenteel een ds918+.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”