Mag je al heel lang. Ook plezierreisjes binnen Europa zijn geen probleem.boonpwnz schreef:Mag je eigenlijk de grens over voor boodschappen te doen?
Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
ELKE keuze bevat consequenties, gaan we kiezen dan afschaffen omdat sommigen geen consequenties van hun eigen keuzes willen
Dan het "ongenaakbaar"-riedeltje dat ook al weerlegd is en niet terzake. Mensen die denken dat ze geen vaccin nodig hebben of dat het virus zelfs niet eens bestaat, vinden zich uiteraard niet ongenaakbaar
De vaccinatie kan wel degelijk verplicht worden en dat is al gebeurd. Dat is ook mijn voorkeur. Uiteraard is het de bedoeling om zoveel mogelijk mensen te vaccineren, het tegendeel zou pas een fout beleid zijn. Dagelijks belanden velen in het ziekenhuis met ernstige gevolgen voor hen en de zorg. In veel landen kunnen mensen geen vaccin krijgen, ook al willen ze het. Als mensen totalitaire waanideeën hebben is dat hun zaak maar ook de gevolgen van hun ideeën is HUN zaak. Die moeten ze ook niet afschuiven op de rest.
Alé, mensen aanraden om zich te laten vaccineren is nu al terreur en dan beginnen klagen over polarisatie
Opnieuw de fout ingaan door te doen dat de enige fout bij de niet-gevaccineerden ligt. Ze vormen een bovenmatig aandeel wat aantoont dat de vaccins werken. Als ze werken is het de plicht van een overheid om de vaccinatie zo breed mogelijk in te voeren. Je kan niet EN jammeren over de zorg EN ze tegelijk onnodig onder druk zetten voor de zoveelste keer.
Waarom jij aan zo'n terreurbeleid meedoet door deelname aan een medisch experiment is me een raadsel
Dan het "ongenaakbaar"-riedeltje dat ook al weerlegd is en niet terzake. Mensen die denken dat ze geen vaccin nodig hebben of dat het virus zelfs niet eens bestaat, vinden zich uiteraard niet ongenaakbaar
De vaccinatie kan wel degelijk verplicht worden en dat is al gebeurd. Dat is ook mijn voorkeur. Uiteraard is het de bedoeling om zoveel mogelijk mensen te vaccineren, het tegendeel zou pas een fout beleid zijn. Dagelijks belanden velen in het ziekenhuis met ernstige gevolgen voor hen en de zorg. In veel landen kunnen mensen geen vaccin krijgen, ook al willen ze het. Als mensen totalitaire waanideeën hebben is dat hun zaak maar ook de gevolgen van hun ideeën is HUN zaak. Die moeten ze ook niet afschuiven op de rest.
Alé, mensen aanraden om zich te laten vaccineren is nu al terreur en dan beginnen klagen over polarisatie
Opnieuw de fout ingaan door te doen dat de enige fout bij de niet-gevaccineerden ligt. Ze vormen een bovenmatig aandeel wat aantoont dat de vaccins werken. Als ze werken is het de plicht van een overheid om de vaccinatie zo breed mogelijk in te voeren. Je kan niet EN jammeren over de zorg EN ze tegelijk onnodig onder druk zetten voor de zoveelste keer.
Waarom jij aan zo'n terreurbeleid meedoet door deelname aan een medisch experiment is me een raadsel
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Tegen wie ben je nu bezig? Ik vermoed tegen mij?
Al eens een danscafé gepasseerd?Dizzy schreef:Dan het "ongenaakbaar"-riedeltje dat ook al weerlegd is en niet terzake.
Momenteel kan dat dus niet voor de covid-19 vaccins omdat ze nog steeds in een testfase 3 zitten. Velen blijken dat nog altijd te vergeten.Dizzy schreef:De vaccinatie kan wel degelijk verplicht worden en dat is al gebeurd.
Ik heb niet voor paskes gevraagd. Mij laten vaccineren is mijn eigen bewuste keuze geweest. Dat belet mij echter niet om er met een nuchtere kijk mee om te gaan. En ik kijk ook niet neer op mensen die zich niet willen laten vaccineren en kanker er ook niet op. Ik heb in een bijdrage hogerop nog gezegd dat die mensen op één of andere manier vertegenwoordigd zouden moeten worden in het debat want wat er over hen gezegd wordt en de bagger die ze over zich heen krijgen zijn van de pot gerukt. Het is niet omdat ik zelf die spuitjes heb laten zetten, dat ik geen begrip zou kunnen opbrengen voor anderen die het niet hebben laten doen. Als er dan onrecht wordt aangedaan zal ik altijd reageren. Noem het de aard van het beestje?Dizzy schreef:Waarom jij aan zo'n terreurbeleid meedoet door deelname aan een medisch experiment is me een raadsel
Maar dan moeten de overheden ook ALLE verantwoordelijkheid nemen op ALLE vlakken en dat doen ze nu natuurlijk niet. In de plaats daarvan wordt de bevolking het mes op de keel gezet om een experimentele medische behandeling te ondergaan en knutselen ondertussen een tijdbom in elkaar.Dizzy schreef:Als ze werken is het de plicht van een overheid om de vaccinatie zo breed mogelijk in te voeren.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 14 keer
U beseft toch wel dat dezelfde grondwettelijke rechten dewelke u momenteel zo graag negeert ook degene zijn die u hier de vrijheid geven om uw voorliefde om een totalitair fascistisch regime te installeren als oplossing voor een medisch probleem kenbaar te maken. Indien u de vrije democratische rechtsstaat zou omwisselen voor uw geliefd fascistisch systeem en uw opinie niet in lijn lag met dat regime u mogelijks al geliquideerd was of u naar Chinees voorbeeld (gratis) geplaatst wordt in een strafkamp (heropvoedingskamp) waar u foltering (de-radicalisatie therapie) onderging tot u uit eigen vrije wil uw opinie aanpast in lijn met het regime. Keuzes en consequenties hè.Dizzy schreef:ELKE keuze bevat consequenties, gaan we kiezen dan afschaffen omdat sommigen geen consequenties van hun eigen keuzes willen
En vooraleer hier weer iemand het nazisme gaat bij betrekken als dooddoener van de discussie
Het is niet omdat het nazisme fascistisch was dat fascisme per definitie nazistisch hoeft te zijn. En nee we gaan Vandenbroucke ook niet vergelijken met den Dolf, den Dolf verbrande boeken en onze Frank liever geld. Totaal niet vergelijkbaar dus.
Het verbaast me trouwens dat iemand die hier zulke radicale standpunten inneemt bijna twee weken geleden onderstaande tekst schreef in een ander topic zonder de gelijkaardige aspecten te herkennen. Het enigste dat ontbreekt aan uw lijstje is gezondheid en doden.
Dizzy schreef: Maar ook als we er bewust van zijn dan komen er mensen af met dooddoeners als de voordelen zijn groter dan de nadelen en als je je daar niet door laat vangen dan is het wel bestrijding van criminaliteit. Werkt dat onvoldoende dan moet de angstprikkel extra gevoed worden en komt strijd tegen terrorisme in beeld. Als niets anders werkt zet men in op kindermisbruik, dat werkt altijd. Kritische stemmen zet men weg met "niets te verbergen"-zever of ben je misschien sympathisant van terrorisme of kindermisbruik.
-
- Elite Poster
Ja, enkel gevaccineerden dansen blijkbaarpetrol242 schreef:Al eens een danscafé gepasseerd?
Het is een noodsituatie, dat zijn sommigen ook al vergeten. Vaccinatie is al verplicht in sommige landen dus welke onmogelijkheid? CST was ook onmogelijk. Veel dingen lijken onmogelijk tot een ander het gewoon doet.petrol242 schreef:Momenteel kan dat dus niet voor de covid-19 vaccins omdat ze nog steeds in een testfase 3 zitten. Velen blijken dat nog altijd te vergeten.
En ik heb wel om een paske gevraagd? Een bewuste keuze en dan de andere keuze verdedigen??? Ik begrijp best dat sommigen bezwaren/bedenkingen hebben MAAR dan neem je wel de gevolgen van die keuze/bezwaren op u ipv ze af te wimpelen op anderen.petrol242 schreef:Ik heb niet voor paskes gevraagd. Mij laten vaccineren is mijn eigen bewuste keuze geweest. Dat belet mij echter niet om er met een nuchtere kijk mee om te gaan.
Ik kijk niet neer op mensen die zich niet willen vaccineren maar net als jij maakte ik een andere evaluatie. Die evaluatie heeft consequenties die ieder dan maar ook moet aanvaarden. Kiezen is verliezen, een spreekwoord dat redelijk duidelijk is. Kiezen voor A en de voordelen van B ook willen dat gaat niet. Dan had je B moeten kiezen en de nadelen van B erbij moeten nemen.
Iedereen mag kiezen wat men wil maar kom niet zagen over de consequenties van UW keuze.
Welk onrecht? Je had keuzes en je hebt gekozen, er bestaat ook iets als verantwoordelijkheid voor wat men doet/kiest. Verantwoordelijkheid opnemen is misschien ook een aard van het beestje?
De overheid zorgt voor GRATIS vaccinatie, wat wil je nog meer? Is er geen info genoeg? Wie heeft er nu nog altijd geen weet over de gevolgen van het virus? Komaan, serieus blijven. Wie nu niet gevaccineerd is wil het gewoon niet en dan rest er weinig anders dan verplichting. Je hebt verdorie zelf die tijdbom in uw lijf geactiveerd, het zal wel meevallen zeker
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Het probleem is dat élke corona maatregel wringt met de grondwet.ZeroCool schreef: U beseft toch wel dat dezelfde grondwettelijke rechten dewelke u momenteel zo graag negeert ook degene zijn die u hier de vrijheid geven om uw voorliefde om een totalitair fascistisch regime te installeren als oplossing voor een medisch probleem kenbaar te maken.
Zeggen dat je niet in groep mocht samenkomen, verplichte mondmaskerdracht, verplicht thuiswerken getuigen ook niet echt van een vrije samenleving. En ja, maatregelen waren nodig om een implosie van de zorg te vermijden(al vond ik ze wel te verregaand). Maar ik toon met plezier mijn QR code aangezien ik nu veel meer mag doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Hier wordt nogal wat beweerd en zelfs door auteurs die zeer belezen lijken, vertrouwd met de materie en vooral het jargon. Je zou zelfs gaan geloven wat ze beweren maar dan vallen ze door de mand door foutieve dingen te beweren. Bewust of onbewust?petrol242 schreef: Momenteel kan dat dus niet voor de covid-19 vaccins omdat ze nog steeds in een testfase 3 zitten. Velen blijken dat nog altijd te vergeten.
Het is helemaal NIET zo dat de toegediende covid-19 vaccins in testfase 3 zitten. Alle door het Europees geneesmiddelen agentschap goedgekeurde vaccins hebben alle fases doorlopen vooraleer ze goedgekeurd werden.
Bovendien haalden die vaccins zelfs veel betere resultaten dan andere geneesmiddelen zowel naar veiligheid, effectiviteit als bijwerkingen.
Want vergis u niet: alle medicijnen die op de markt komen zijn nooit 100% werkzaam en hebben veel bijwerkingen.
Lees er de bijsluiters er maar op na.
Er wordt geredeneerd dat een medicijn dat maar in 40% van de gevallen werkt toch belangrijk kan zijn voor die 40% patiënten.
Het is aan de artsen om dan te kiezen welke medicijnen aan welke patiënten toegediend worden.
In het kader van een pandemie speelt ook nog het effect dat de werkzaamheid niet enkel voor de ontvanger van belang is, maar voor de hele populatie en in het bijzonder voor de zwakkeren die beroep moeten doen op de gezondheidszorg.
Als we nu vaccins hebben die 70, 80 of zelfs meer dan 90 procent effectief zijn en die duidelijk beschermen tegen COVID, long COVID, ziekenhuisopname, beademing en overlijden dan is het toch de logica zelf dat die massaal ingezet worden?
En aangezien een deel van de bevolking duidelijk te kort schiet in begripsvermogen is het de taak van de overheid om een algemene verplichting op te leggen. En daar is niets totalitair aan.
Alleen jammer dat we politici hebben die te laf zijn om echte beslissingen te nemen, of te laat, of halfslachtig, of tegenstrijdig.
Logisch dat (een deel van) de bevolking dan meer geloof hecht aan Dr. Facebook.
-
- Elite Poster
R2D2 slaat hier enkele nagels met koppen. Er is weerstand tegen de vaccins maar we negeren daarbij de werkelijkheid dat veel van de huidige medicatie vaak slechter scoort en ook, en soms vaak ergere, bijwerkingen vertoont. Medicatie zonder bijwerking is bijna onbestaande. Punt is dat de werking belangrijker is dan de bijwerking en vermits we hier spreken over een virus dat vele doden veroorzaakt en daarnaast een pak ernstige bijwerkingen is de vaccinatie dus de logica zelve. Eén zaak is zeker, als je dood bent, heb je weinig last van bijwerkingen.
De afweging is zelfs door de verdedigers van non-vaccinatie, "anders" gemaakt voor henzelf
Je kan je zelfs de vraag stellen of men werkelijk een dienst bewijst aan mensen die iets anders kiezen dan jezelf en de overgrote meerderheid en wetenschap hebt geëvalueerd? Dit houdt nl in dat je zelf de verkeerde keuze maakte. De keuze die miljoenen zouden willen krijgen maar niet krijgen. De keuze die we zelf maken maar die we anderen niet willen opdringen, waarom? Zijn we dan niet zeker van onze keuze? Omdat we de wetenschap ook niet vertrouwen? Omdat we de doden van elke dag niet belangrijk genoeg achten?Omdat we een ideologie willen bevestigen tegen beter weten in?
Het doet me allemaal een beetje teveel denken aan de homeoptahiediscussie. Je kan daar best in geloven maar als je iemand een therapie afraadt omdat je er niet achter staat (maar ze voor uzelf wel volgt) en die persoon sterft nadien, dan kan je niet uw handen in onschuld wassen omdat je zogezegd de vrijheid van keuze van de ander hebt verdedigd. Keuzes zijn en zouden moeten individueel moeten zijn. Dit betekent ook dat de gevolgen individueel zijn.Van mij mag iedereen dus een vaccin weigeren maar kom niet aan mijn kop zagen over de gevolgen. I hate to say I told you so.
De afweging is zelfs door de verdedigers van non-vaccinatie, "anders" gemaakt voor henzelf
Je kan je zelfs de vraag stellen of men werkelijk een dienst bewijst aan mensen die iets anders kiezen dan jezelf en de overgrote meerderheid en wetenschap hebt geëvalueerd? Dit houdt nl in dat je zelf de verkeerde keuze maakte. De keuze die miljoenen zouden willen krijgen maar niet krijgen. De keuze die we zelf maken maar die we anderen niet willen opdringen, waarom? Zijn we dan niet zeker van onze keuze? Omdat we de wetenschap ook niet vertrouwen? Omdat we de doden van elke dag niet belangrijk genoeg achten?Omdat we een ideologie willen bevestigen tegen beter weten in?
Het doet me allemaal een beetje teveel denken aan de homeoptahiediscussie. Je kan daar best in geloven maar als je iemand een therapie afraadt omdat je er niet achter staat (maar ze voor uzelf wel volgt) en die persoon sterft nadien, dan kan je niet uw handen in onschuld wassen omdat je zogezegd de vrijheid van keuze van de ander hebt verdedigd. Keuzes zijn en zouden moeten individueel moeten zijn. Dit betekent ook dat de gevolgen individueel zijn.Van mij mag iedereen dus een vaccin weigeren maar kom niet aan mijn kop zagen over de gevolgen. I hate to say I told you so.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Er lopen heel wat trials en ik denk dat R2D2 ze wat door elkaar haalt. Deze pagina toont in welke fase al die trials zitten.
De "grote" clinical trial voor Comirnaty (Pfizer/BioNTech) voor gezonde volwassenen is momenteel lopende in Phase 3. De verwachte einddatum is mei 2023, wat een vertraging is op de oorspronkelijke einddatum van januari 2023 omdat men sindsdien ook de booster erbij betrokken heeft. Dat is ook de reden waarom het EMA slechts een voorwaardelijke goedkeuring aan het gebruik gegeven heeft, enkel op voorschrift met alle risico's voor de patient die ervoor kiest om een voorwaardelijk product te gebruiken. Het is ook een van de redenen waarom u een kaartje met lotnummer etc gekregen heeft en met het expliciete verzoek om elke bijwerking te melden. Iets wat u niet krijgt als u uw tienjaarlijkse tetanus-difterie-kinkhoest booster gaat halen.
Ik verwijs naar de bijsluiter van Comirnaty waarin dit vermeld staat. Ook al heb je die ongetwijfeld gekregen en geraadpleegd alvorens je het product hebt laten toedienen.
De "grote" clinical trial voor Comirnaty (Pfizer/BioNTech) voor gezonde volwassenen is momenteel lopende in Phase 3. De verwachte einddatum is mei 2023, wat een vertraging is op de oorspronkelijke einddatum van januari 2023 omdat men sindsdien ook de booster erbij betrokken heeft. Dat is ook de reden waarom het EMA slechts een voorwaardelijke goedkeuring aan het gebruik gegeven heeft, enkel op voorschrift met alle risico's voor de patient die ervoor kiest om een voorwaardelijk product te gebruiken. Het is ook een van de redenen waarom u een kaartje met lotnummer etc gekregen heeft en met het expliciete verzoek om elke bijwerking te melden. Iets wat u niet krijgt als u uw tienjaarlijkse tetanus-difterie-kinkhoest booster gaat halen.
Ik verwijs naar de bijsluiter van Comirnaty waarin dit vermeld staat. Ook al heb je die ongetwijfeld gekregen en geraadpleegd alvorens je het product hebt laten toedienen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
https://www.knack.be/nieuws/factcheck/f ... 1635701892
nogmaals zie je hier dus het grote gevaar van oa sociale media
iceke en petrol worden door de algoritmes bv google, maar in 1 richting geduwd en dan kom je dus dit soort onzin ook hier tegen
uiteraard sturen internetalgortimes hen enkel in 1 richting, de richting die deze onzin enkel bevestigd
iceke en petrol worden door de algoritmes bv google, maar in 1 richting geduwd en dan kom je dus dit soort onzin ook hier tegen
uiteraard sturen internetalgortimes hen enkel in 1 richting, de richting die deze onzin enkel bevestigd
- petrol242
- Elite Poster
Bedankt CCatalyst voor de verduidelijking.
Ik raad je aan om zeker de wetenschap eens in te duiken en je wat te verdiepen in de materie. Er zijn links genoeg gegeven. Sommigen hebben wel wat achtergrondkennis nodig maar met wat gezond verstand kan je er wel uit geraken.
Waar raadt ik mensen af om zich niet te laten vaccineren?? Gaan we weer terug die toer op? Maar elke kritische benadering wordt onmiddellijk verketterd en de wildste veronderstellingen worden in het leven geroepen? Gooi daar nog een emotioneel sausje over en je hebt de reactie van de gemiddelde HLN lezer.Dizzy schreef:Je kan daar best in geloven maar als je iemand een therapie afraadt omdat je er niet achter staat (maar ze voor uzelf wel volgt) en die persoon sterft nadien, dan kan je niet uw handen in onschuld wassen omdat je zogezegd de vrijheid van keuze van de ander hebt verdedigd.
Dizzy schreef:Je kan je zelfs de vraag stellen of men werkelijk een dienst bewijst aan mensen die iets anders kiezen dan jezelf en de overgrote meerderheid en wetenschap hebt geëvalueerd
Ik raad je aan om zeker de wetenschap eens in te duiken en je wat te verdiepen in de materie. Er zijn links genoeg gegeven. Sommigen hebben wel wat achtergrondkennis nodig maar met wat gezond verstand kan je er wel uit geraken.
Goede of slechte keuzes zijn er in deze materie niet. Daar maak je een grote fout en als gevolg daarvan ga je stigmatiseren. Ga je dezelfde uitspraken doen als binnen 5 jaar blijkt dat er toch wel iets schort aan de covid-19 vaccins? We weten het gewoonweg niet.Dizzy schreef:Dit houdt nl in dat je zelf de verkeerde keuze maakte.
Ik denk dat hier iemand heel snel een zoekactie heeft gedaan...1207 schreef:nogmaals zie je hier dus het grote gevaar van oa sociale media
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Volgens mij wil jij gewoon lezen wat Knack je wil wijs maken...Fase 3 loopt nog...fase 4 is opgestart.1207 schreef:https://www.knack.be/nieuws/factcheck/f ... 1635701892
-
- Member
Klopt! En hadden ze de vele ridicule aspecten en vergaande interpretatie van de wetten uit hun maatregelen gehouden was er veel minder aversie door opgewekt.Stroper schreef: Het probleem is dat élke corona maatregel wringt met de grondwet.
Zeggen dat je niet in groep mocht samenkomen, verplichte mondmaskerdracht, verplicht thuiswerken getuigen ook niet echt van een vrije samenleving. En ja, maatregelen waren nodig om een implosie van de zorg te vermijden(al vond ik ze wel te verregaand).
En inderdaad de implosie van de zorg vermijden was noodzakelijk, maar is er ook maar een structurele oplossing uit die maatregelen gekomen.
- Is het aantal beschikbare bedden dat reeds jarenlang afgeslankt wordt terug opgeschaald? Nee
- Zijn de arbeidsvoorwaarden aangepast om het personeel tekort aan te pakken en de jobs aantrekkelijker te maken? Nee
- Er wordt gezegd dat per uitredende huisarts er anderhalve nodig is om te vervangen, werden de quota aangepast of extra stimulans gegeven voor afgestudeerde artsen indien ze minstens x aantal jaar als huisarts werkten? Nee
- helpt het om een deel van het reeds beperkte personeel te gaan stigmatiseren en dreigen met schorsing zonder wedde? Nee
Ik meen me trouwens vaag te herinneren dat in een ouder crisisplan de 2000 ic bedden die we nu ter beschikking hebben als minimum werden gesteld. Jammergenoeg vind ik dit niet direct terug dus neem dit onder voorbehoud.
Met drones in campings gaan speuren, nachtklok uitroepen, mensen op bankjes bekeuren, fietsen mag skateboard niet, …
Dit heeft de zorg echt ontlast!!
Uw volste recht. Maar persoonlijk is deze segregatie voor mij een brug te ver en het punt waar ik de lijn trek. Ik weiger dan ook om hieraan mee te werken ook al kan ik mij het gemakkelijker door de QR voor te leggen.Stroper schreef: Maar ik toon met plezier mijn QR code aangezien ik nu veel meer mag doen.
Kom kom zeg een beetje serieus blijven hè, overheid & gratis = uw en mijn belastingsgeld. Niks gratis dus tenzij jij echt nog gelooft in Sinterklaas politiek.Dizzy schreef: De overheid zorgt voor GRATIS vaccinatie, wat wil je nog meer?
Dizzy schreef: De keuze die we zelf maken maar die we anderen niet willen opdringen, waarom? Zijn we dan niet zeker van onze keuze? Omdat we de wetenschap ook niet vertrouwen?
Misschien omdat ook de beperkingen van de wetenschap gekend zijn. Wetende dat aan elke wetenschappelijke ontdekking mogelijks een perverse kantje hangt dat soms vele jaren later ontdekt of herkend wordt.
Ioniserende straling: In water opgeloste radiumzouten werden als tonicum verkocht. lichtgevende radiumhoudende verf. X-ray fluoroscope in schoenwinkels. Van wondermiddel voor alles naar levensbedreigend naargelang de jaren vorderden.
Asbest: nog zo een technische vooruitgang dat veilig was tot ze het niet meer was
PFOS: benieuwd wat daarvan zal worden
…
Dizzy schreef: Omdat we de doden van elke dag niet belangrijk genoeg achten?
Laatst gewijzigd door ZeroCool 31 okt 2021, 22:52, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 112 keer
Stel je voor dat we binnen 5 jaar allemaal doodvallen... dan lopen er enkel nog wappies rond op de wereldpetrol242 schreef:Ga je dezelfde uitspraken doen als binnen 5 jaar blijkt dat er toch wel iets schort aan de covid-19 vaccins? We weten het gewoonweg niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Onder wat jij wappies noemt, zitten ook nobelprijswinnaars, uitvinders van de mrna techniek, de voormalige vice president van pfizer, ...DarkV schreef:Stel je voor dat we binnen 5 jaar allemaal doodvallen... dan lopen er enkel nog wappies rond op de wereldpetrol242 schreef:Ga je dezelfde uitspraken doen als binnen 5 jaar blijkt dat er toch wel iets schort aan de covid-19 vaccins? We weten het gewoonweg niet.
De economie kent nu al vertragingen van maanden tot meerdere kwartalen, tot zelfs levertijden van 1 jaar en meer, allemaal omdat er bedrijven in lockdown gaan door corona. En dat is dan nog ten gevolge van een relatief kleine uitval, maar gezien alles aan mekaar hangt is er niet veel nodig om het systeem goed onderuit te halen. Kijk maar naar de containercrisis en het geblokkeerde schip in het Suez kanaal. Er moet niet veel foutlopen om heel de wereld lam te leggen.
En we hebben momenteel nog eten. Als er te veel mensen zouden uitvallen door bijwerkingen, zodat de niet gevaccineerden en overlevende gevaccineerden niet meer vlot aan eten geraken omdat de economie niet meer draait, dan vrees ik voor de wet van de sterkste. De politici zullen de vijand worden, want zij hebben deze oplossing gepushed en de bijwerkingen altijd geminimaliseerd in hun communicatie. Door zo massaal te vaccineren zonder enige vorm van kritisch denken door mass formation (o.a. door de controlegroep te willen uitschakelen, want nu komen we er al niet met 70% en ze willen 90%), hebben ze een enorm risico op zich genomen: het risico van een grote uitval op lange termijn.
Ik heb zelf schrik hiervoor gezien ik de UK cijfers bestudeer en zie dat het week na week erger wordt, en dat hun immuniteit steeds verder daalt. Een hele tijd terug was dit misschien een wappie theorie (zonder cijfers), maar het is ondertussen een feit dat het allemaal veel minder goed werkt dan ons beloofd werd, en de cijfers zijn er, en ook voor België gaat het snel de verkeerde kant op:
Midden oktober: "Ja. Tot de helft van de patiënten die worden opgenomen, is gevaccineerd."
https://pnws.be/belanden-er-nu-wel-of-n ... iekenhuis/
Eind oktober: "Tot 70 procent van de Vlaamse covidpatiënten is gevaccineerd"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/28 ... re-golven/
Op twee weken van 50 naar 70 ziet niet erg goed uit voor de gevaccineerden.
En als het zover zou komen dat het echt problematisch wordt: er zijn nog maar weinig mensen die weten hoe ze zelf voor hun eten kunnen zorgen, zonder een supermarkt. Mijn pa had een groententuin, mijn vriendin haar ouders hadden een landbouwbedrijf. Mijn vriendin kweekt een aantal groenten als hobby, maar zelf heb ik er weinig kennis van.
Als het echt goed fout zou lopen met dit experiment, dan zijn we allemaal onze (IT) jobs kwijt, gaan we voor ons eigen voedsel mogen zorgen, en zal de wet van de sterkste gelden. Voedsel en survival zal een groot deel van ons leven dan worden. Mensen die nu al veel in de natuur gaan, zullen wellicht zich sneller kunnen aanpassen hieraan.
-
- Elite Poster
Bronnen graag...ub4b schreef:Onder wat jij wappies noemt, zitten ook nobelprijswinnaars, uitvinders van de mrna techniek, de voormalige vice president van pfizer, ...
Heb je ook maar het minste idee wat de toestand nu had geweest als we niet in lockdown waren geweest en gedaan hadden alsof dit een gewoon griepje was ?ub4b schreef:De economie kent nu al vertragingen van maanden tot meerdere kwartalen, tot zelfs levertijden van 1 jaar en meer, allemaal omdat er bedrijven in lockdown gaan door corona.
Welke immuniteit dan ook is nog altijd beter dan geen immuniteit volgens mij... of heb jij ook geen ABS, airbag, gordel, ...in je auto omdat er nog steeds mensen verongelukken ondanks dat die technologie bestaat ?ub4b schreef:Ik heb zelf schrik hiervoor gezien ik de UK cijfers bestudeer en zie dat het week na week erger wordt, en dat hun immuniteit steeds verder daalt.
Als ik een bokaal heb met 100 knikkers en 80% zijn groen (de gevacinneerden dus) en de overige rood... hoeveel is de kans dat een kinderhand er blindelings een groene uitneemt ? Raar genoeg neemt het virus er factor 7 meer rode knikkers uit dan groene, het gaat hem dus niet om absolute cijfers !ub4b schreef:Eind oktober: "Tot 70 procent van de Vlaamse covidpatiënten is gevaccineerd"
Dit is geen experiment zoals je ons wil doen geloven... maar het nuchtere artikel hierboven uit Knack was waarschijnlijk een complot van de overheid tesamen met Bill Gates en versterkt door alle 5G signalen die ze op ons afsturen Ik lees dagelijks dergelijke nonsens op LinkedIn... en dat van mensen met ronkende titels (ik vrees dus dat er nog een ander virus rondgaat dat het gezond verstand van velen aantast).ub4b schreef:Als het echt goed fout zou lopen met dit experiment
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Welke toestand ?DarkV schreef: Heb je ook maar het minste idee wat de toestand nu had geweest als we niet in lockdown waren geweest en gedaan hadden alsof dit een gewoon griepje was ?
De toestand van het aantal doden dat met Corona sterft ?
De toestand van de hulpverlening ?
De toestand van de wereldeconomie ?
De toestand van uw eigen spaarpot ?
De toestand van uw eigen levensverwachtingen ?
Blijkbaar mogen we het maar over 1 ding hebben en dat is de toestand van die arme ziekenhuizen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Zou je een auto kopen waarvan de veiligheidssystemen als 90% doeltreffend aan jou werden gepromoot, terwijl er elke week steeds meer van de systemen uitvallen, of anders dan verwacht werken, waarbij de auto steeds meer onbetrouwbaar wordt ..... tot het een werkelijk gevaar is om nog verder met de auto te rijden (bvb de airbag schiet in actie op de autostrade aan 120 zonder dat er een geldige aanleiding is), en het dus net het omgekeerde doet wat het jou belooft.DarkV schreef:Welke immuniteit dan ook is nog altijd beter dan geen immuniteit volgens mij... of heb jij ook geen ABS, airbag, gordel, ...in je auto omdat er nog steeds mensen verongelukken ondanks dat die technologie bestaat ?ub4b schreef:Ik heb zelf schrik hiervoor gezien ik de UK cijfers bestudeer en zie dat het week na week erger wordt, en dat hun immuniteit steeds verder daalt.
Bestudeer de UK cijfers en wekelijkse evolutie, en huiver.
Dat is weer zo'n dumb down voorbeeld van de VRT, een drogvoorbeeld. De VRT en jouw logica toegepast op de UK, zien we na correctie dat er nog steeds veel meer gevaccineerden dan niet gevaccineerden sterven binnen de 28 dagen na een positieve PCR test, en dit wordt elke week steeds erger.DarkV schreef:Als ik een bokaal heb met 100 knikkers en 80% zijn groen (de gevacinneerden dus) en de overige rood... hoeveel is de kans dat een kinderhand er blindelings een groene uitneemt ? Raar genoeg neemt het virus er factor 7 meer rode knikkers uit dan groene, het gaat hem dus niet om absolute cijfers !ub4b schreef:Eind oktober: "Tot 70 procent van de Vlaamse covidpatiënten is gevaccineerd"
Als de VRT aan echte journalistiek deed, dan zouden ze bezorgd moeten zijn dat op twee weken tijd we van 50% naar 70% gevaccineerden gingen met corona in de ziekenhuizen, ipv een dumb down artikel te maken. Het zou natuurlijk niet erg goed zijn voor het vertrouwen in de voorwaardelijke vaccins. Benieuwd welke damage control ze gaan doen voor de overheid als het naar 80 / 90 / 95 .... gaat. Waarom wordt de regimepers nooit gefactchecked?
Want wat er in de UK gebeurt komt met een kleine vertraging ook op ons af.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 70 keer
Haha, ja, alsof ze niet bezorgd zouden zijn.ub4b schreef:dan zouden ze bezorgd moeten zijn dat op twee weken tijd we van 50% naar 70% gevaccineerden gingen met corona in de ziekenhuizen
Natuurlijk wel.
Hun vaccinatie oplossing marcheert intussen "wat minder" dan ze gehoopt hadden...
Dat hun oplossingen jou niet aanstaan: jep, dat weten.
Zorgelijk is ook dat gij gene vent zijt van uw woord.
-
- Elite Poster
Petrol, ik verketter u niet, integendeel ik ben met heel veel wat je vertelt volledig eens. Je raadt mensen misschien niet af om te vaccineren maar door de anti-vaxers te steunen bereik je eigenlijk hetzelfde. En over de wildste veronderstellingen en emotionele reacties moet je zelf niet meer beginnen, toch. De wildste theorieën zijn bovendien toch duidelijk in de wappie-middens te vinden of mogen we ook al niet meer kritisch zijn op de robot-visies en andere 5G onzin of complottheorieën?petrol242 schreef:Waar raadt ik mensen af om zich niet te laten vaccineren?? Gaan we weer terug die toer op? Maar elke kritische benadering wordt onmiddellijk verketterd en de wildste veronderstellingen worden in het leven geroepen? Gooi daar nog een emotioneel sausje over en je hebt de reactie van de gemiddelde HLN lezer.
Waar ik niet uitgeraak is dat men zelf A kiest maar de keuze voor B gaat verdedigen voor anderen. Ik heb geen probleem met wie B kiest maar dan zijn de gevolgen ook voor B.petrol242 schreef:Ik raad je aan om zeker de wetenschap eens in te duiken en je wat te verdiepen in de materie. Er zijn links genoeg gegeven. Sommigen hebben wel wat achtergrondkennis nodig maar met wat gezond verstand kan je er wel uit geraken.
Als over jaren blijkt dat er iets scheelt met de vaccins dan doet dat niets af aan de keuze vandaag. Vandaag zijn de vaccins nodig want anders haal je mogelijk de volgende jaren niet eens. Vandaar noodsituatie. De testfase zou aflopen in 2023, gaan we wachten tot 2023 en ondertussen het virus laten woekeren? Dat is de consequentie van de theorie die je steunt maar zelf niet toepast.
Je ziet deze situatie ook bij de klimaatdiscussie. Eerst wordt er ontkend, als dat bijna onhoudbaar wordt gaat men vertragen. Uiteindelijk doet men heel lang niets of veel te weinig waarna de zaak zo uit de hand loopt dat er bijna niets meer aan te doen valt. Je hebt daar ook mensen die bij hoog en laag beweren dat opwarming een complot is en wat nog allemaal maar zelf wonen ze uiteraard op een berg. Hernieuwbaar, is dat wel allemaal al goed uitgetest, zouden we niet beter inzetten op een nieuwe kerncentrale, tegen 2050 krijgen we die wel up and running.
-
- Elite Poster
Nee, je mag het gerust over gans je lijstje hebben... of ben je zo naief om te denken dat die allemaal beter zouden geweest zijn (dan vandaag de dag)iceke schreef:Blijkbaar mogen we het maar over 1 ding hebben en dat is de toestand van die arme ziekenhuizen...
Geloof jij nu echt dat een airbag, ABS, gordel je 100% bescherming bieden ? Trouwens als je met je auto niet regelmatig op onderhoud gaat dan wordt die ook een gevaar op de weg.ub4b schreef:Zou je een auto kopen waarvan de veiligheidssystemen als 90% doeltreffend aan jou werden gepromoot, terwijl er elke week steeds meer van de systemen uitvallen, of anders dan verwacht werken, waarbij de auto steeds meer onbetrouwbaar wordt ....
De slechtste cijfers die er ooit zullen bestaan in de UK (of waar dan ook)... dat zijn de cijfers waat jij voor staat... het niets doen !ub4b schreef:Bestudeer de UK cijfers en wekelijkse evolutie, en huiver.
Nee, dat is het niet... het is een voorbeeld vor domme mensen die enkel naar absolute cijfers kijken. Er komen nog steeds een factor 7 meer ongevacinneerden in de ziekenhuizen terecht dan gevacinneerden.ub4b schreef:Dat is weer zo'n dumb down voorbeeld van de VRT, een drogvoorbeeld.
Maar blijf maar stoer doen... ik hoop dat indien je besmet maakt je immuunsysteem prima z'n werkt doet en dat je niet bij de groep met long Covid komt.
- petrol242
- Elite Poster
Wat ik mij afvraag is dat als het probleem voornamelijk bij de niet gevaccineerden ligt, waarom de 'vierde golf' (want het 'plateau' zijn we al lang vergeten) dan niet eerder is begonnen? Het los gooien van de maatschappij zal er iets mee te maken hebben of toch niet?
Enig lichtpuntje is dat de bolide een beetje vaart aan het minderen is ondanks dat er nauwelijks veel gevaccineerden zijn bijgekomen op een maand. Vermoedelijk zijn we voor de zoveelste keer met ons beide voeten op de grond geplaatst en zijn mensen toch weer wat voorzichtiger geworden?
Uiteraard volgt dan de discussie of het experimenteel is of niet en dat is heel andere koek. Zuiver wetenschappelijk gezien, ja. Er is een reden waarom trials zo lang duren, ongeacht de uitzonderlijke toelatingen (het heet niet voor niets uitzonderlijk).
Echter veel mensen hebben een probleem met het woord 'experimenteel'. Het wordt als slecht aanzien, het woord krijgt een zware lading aangesmeerd. Maar zo lang we in die testfasen zitten zal geen enkele overheid in de wereld er aan denken om het te gaan verplichten. Velen zijn zelfs nog niet in staat om het aan de bevolking aan te bieden.
Voor de landen die op een perverse manier wel genoeg vaccins voor handen hebben wordt er dan naar een dwangmiddel gegrepen zoals de paskes. "Onderzoek toont dat je mensen overtuigd krijgt van vaccinatie als het persoonlijke voordeel voor hen groter wordt." volgens Corinne Vandermeulen, vaccinologe bij de KU Leuven. Vaccinatie doen we dus toch voornamelijk voor onszelf en ons eigen belang zonder er bij stil te staan een experimentele medische behandeling te ondergaan.
Enig lichtpuntje is dat de bolide een beetje vaart aan het minderen is ondanks dat er nauwelijks veel gevaccineerden zijn bijgekomen op een maand. Vermoedelijk zijn we voor de zoveelste keer met ons beide voeten op de grond geplaatst en zijn mensen toch weer wat voorzichtiger geworden?
Ik ben blij dat we er nu debat over voeren want die discussie woedt al lang wereldwijd maar had ik het niet vernoemd was het niet tot in dit forum geraakt. De beste journalisten met de beste intenties kunnen niet ontkennen in welke fase de covid-19 vaccins zitten. Dat zijn gewoon de feiten die CCatalyst op een heel duidelijke en nuchtere manier heeft aangedragen.DarkV schreef:Dit is geen experiment zoals je ons wil doen geloven...
Uiteraard volgt dan de discussie of het experimenteel is of niet en dat is heel andere koek. Zuiver wetenschappelijk gezien, ja. Er is een reden waarom trials zo lang duren, ongeacht de uitzonderlijke toelatingen (het heet niet voor niets uitzonderlijk).
Echter veel mensen hebben een probleem met het woord 'experimenteel'. Het wordt als slecht aanzien, het woord krijgt een zware lading aangesmeerd. Maar zo lang we in die testfasen zitten zal geen enkele overheid in de wereld er aan denken om het te gaan verplichten. Velen zijn zelfs nog niet in staat om het aan de bevolking aan te bieden.
Voor de landen die op een perverse manier wel genoeg vaccins voor handen hebben wordt er dan naar een dwangmiddel gegrepen zoals de paskes. "Onderzoek toont dat je mensen overtuigd krijgt van vaccinatie als het persoonlijke voordeel voor hen groter wordt." volgens Corinne Vandermeulen, vaccinologe bij de KU Leuven. Vaccinatie doen we dus toch voornamelijk voor onszelf en ons eigen belang zonder er bij stil te staan een experimentele medische behandeling te ondergaan.
-
- Elite Poster
Als ge A en B een echt vrije keuze laat, dat laat je die keuze ook vrij.Dizzy schreef:Waar ik niet uitgeraak is dat men zelf A kiest maar de keuze voor B gaat verdedigen voor anderen. Ik heb geen probleem met wie B kiest maar dan zijn de gevolgen ook voor B.
Is toch niet moeilijk?
En anders gebruik je maar een ander term...
"Limited freedom" ofzo.
Omkleedt die beperking(en) dan met wat in onze samenleving mogelijk is.
Emo toestanden zal voor een rechtscollege geen zoden aan de dijk zetten hoor.
Die zullen gaan kijken wat er in onze samenleving mogelijk is.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ge daar rap uitgepraat gaat zijn...
- petrol242
- Elite Poster
De aard van het beestje. Ik heb voor mezelf de bewuste keuze gemaakt om voor A te gaan wat niet uitsluit dat er toch een aantal punten zijn waar ik mij kritisch bij op stel. Ik denk trouwens niet dat ik een derde prik ga laten zetten. Het feit dat ik voor A gekozen heb wil niet zeggen dat ik mensen niet zou begrijpen die voor B kiezen en vooral, ik ga ze niet egoïstisch noemen of proberen uit te sluiten uit de maatschappij. Het is dat laatste dat mij boos maakt en waarom ik die groep mensen zal verdedigen. Als er hier iemand op het forum gevaccineerden zou beginnen stigmatiseren zal ik daar ook op reageren.Dizzy schreef: Waar ik niet uitgeraak is dat men zelf A kiest maar de keuze voor B gaat verdedigen voor anderen.
-
- Elite Poster
Bron: Het Belgische Staatsblad van 28 oktober 2021Hebben Wij besloten en besluiten Wij :Gegeven te Ciergnon, 28 oktober 2021.
- Artikel 1.De epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19 pandemie is afgekondigd tot en met 28 januari 2022.
- Art. 2. Dit besluit treedt in werking op de dag waarop het in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt.
- Art. 3. De minister bevoegd voor de Volksgezondheid en de minister bevoegd voor Binnenlandse Zaken zijn ieder wat hem betreft, belast met de uitvoering van dit besluit.
Voilà, eens zien hoe ze de "pandemiewet" in de praktijk gaan brengen...
-
- Elite Poster
Ik denk dat je het antwoord wel weet... onze politiek stond gewoon te springen om het volk zijn spelen terug te geven. Dat een groep nog steeds ongevaccineerd is zal natuurlijk bijdragen aan de verspreiding al ga ik zeker niet alle schuld op hun steken (ook al ben ik van mening dat iemand met gezond verstand zich laat vaccineren).petrol242 schreef:Wat ik mij afvraag is dat als het probleem voornamelijk bij de niet gevaccineerden ligt, waarom de 'vierde golf' (want het 'plateau' zijn we al lang vergeten) dan niet eerder is begonnen? Het los gooien van de maatschappij zal er iets mee te maken hebben of toch niet?
Het probleem is dat we er niet van leren... keer op keer gaat het opnieuw fout. Ik begrijp ook totaal niet dat politiekers en zelfs wetenschappers vandaag de dag nog steeds concrete data geven over wanneer we wat zouden bereiken (de "mensen" zijn gewoon te dom en nemen zoiets letterlijk, kijk maar naar de 70%).petrol242 schreef:Vermoedelijk zijn we voor de zoveelste keer met ons beide voeten op de grond geplaatst en zijn mensen toch weer wat voorzichtiger geworden?
Anti vaxxers geloven niet in feiten... ze zullen ieder punt dat totaal uit z'n context is getrokken blijven gebruiken om hun idee te onderbouwen.petrol242 schreef:De beste journalisten met de beste intenties kunnen niet ontkennen in welke fase de covid-19 vaccins zitten. Dat zijn gewoon de feiten die CCatalyst op een heel duidelijke en nuchtere manier heeft aangedragen.
-
- Member
Waarom altijd dat binair denken? Als het niet wit is moet het wel zwart zijn, alsof heel het kleurenpalet ineens niet meer bestaat.
Tegen verplichting zijn ≠ tegen vaccinatie zijn
Nadelen benoemen ≠ geen voordelen kunnen zien
Ineens moet maatschappij opgedeeld worden in pro & contra. Waarom?
Generaliseren van de uiterste extremen over beide groepen. Waarom?
Dehumanisering, Wappie vs schapen. Waarom?
Voorzichtigheidsprincipes en vooruitdenken zouden de standaard moeten zijn.
Ik wou eigenlijk nog een hypothetisch voorbeeld geven maar dat zou dan toch waarschijnlijk weer als wappie praat afgedaan worden.
Tegen verplichting zijn ≠ tegen vaccinatie zijn
Nadelen benoemen ≠ geen voordelen kunnen zien
Ineens moet maatschappij opgedeeld worden in pro & contra. Waarom?
Generaliseren van de uiterste extremen over beide groepen. Waarom?
Dehumanisering, Wappie vs schapen. Waarom?
Dit is eigenlijk een typisch voorbeeld van hoe de Belgische politiek werkt. Vandaag gaan we probleem A proberen oplossen en indien onze oplossing zorgt voor probleem B lossen we dat morgen wel op. Uiteindelijk ploeteren we patch na patch door tot we een onomkeerbaar probleem gecreëerd hebben.Dizzy schreef: Als over jaren blijkt dat er iets scheelt met de vaccins dan doet dat niets af aan de keuze vandaag. Vandaag zijn de vaccins nodig want anders haal je mogelijk de volgende jaren niet eens. Vandaar noodsituatie. De testfase zou aflopen in 2023, gaan we wachten tot 2023 en ondertussen het virus laten woekeren?
Voorzichtigheidsprincipes en vooruitdenken zouden de standaard moeten zijn.
Ik wou eigenlijk nog een hypothetisch voorbeeld geven maar dat zou dan toch waarschijnlijk weer als wappie praat afgedaan worden.
Laatst gewijzigd door ZeroCool 01 nov 2021, 11:39, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Op aidsmap is het nochtans nog eens duidelijk uitgelegd.Ordon schreef: Low HIV viral loads that are consistently less than 200 copies/mL indicate that the virus is adequately suppressed and that the risk of disease progression is low.
Deze HIV positieve patiënten kunnen HIV nog steeds doorgeven!!
De progressie van de ziekte voor henzelf is allicht onder controle.
Groot verschil duzend.
Dus, ja, er scheelt "iets" aan jouw kennis en redeneervermogen...
Daar legt men de grens wel lager dan 200, hangt van studie tot studie af.
Maar er is wel een grens waarbij er nog steeds virus in je lichaam zit, maar het niet meer doorgeeft, en daar ging het om hè Ordon.
The latest news and research on undetectable viral load & treatment as prevention
If someone has an undetectable viral load, it does not mean they are cured of HIV. If they stop taking HIV treatment, their viral load will increase and become detectable again.
But having an undetectable viral load does mean that there is not enough HIV in their body fluids to pass HIV on during sex. In other words, they are not infectious.
When a person has an undetectable viral load, their chance of passing on HIV to a sexual partner is zero. As the campaign slogan puts it, 'Undetectable equals Untransmittable' or 'U=U
Ondertussen snapt zelfs de Petrol al dat virusload sneller wordt afgebouwd door een gevaccineerde dan bij een niet gevaccineerde. En dat er bijgevolg minder transmissie is.
Hoe je het ook draait of keert vaccineren vermindert direct en indirect de transmissie.
En je kan het nog altijd niet laten om na te trappen en te schelden blijkbaar.
Vorm van onmacht omdat je geen deftige argumenten vindt waarschijnlijk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Dat losgooien is gefaseerd gebeurd. Bij de festivals deze zomer had je een CST nodig. Tienduizenden zonder mondmasker, zonder anderhalve meter,... hebben niet voor problemen gezorgd.petrol242 schreef:Wat ik mij afvraag is dat als het probleem voornamelijk bij de niet gevaccineerden ligt, waarom de 'vierde golf' (want het 'plateau' zijn we al lang vergeten) dan niet eerder is begonnen? Het los gooien van de maatschappij zal er iets mee te maken hebben of toch niet?
Op 1 oktober kon je echter op café zonder CST.
Zeggen dat er dus geen mogelijke link is tussen niet-gevaccineerden en de 4de golf lijkt mij vrij kort door de bocht.