https://www.voiptiger.com/en/teams
Make and receive calls in Teams on PC, MAC or Mobile.
LOW COST
Only 4 EUR/User/Month.
PAY AS YOU GO
Add or remove users at any time, you only pay for what you are using.
=> is dit 4 € en UNL. calling via Teams?
Voiptiger Teams 4 €/maand/gebruiker
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Op werk omschakeling Teams. Fiasco.
Calls komen binnen, geen audio.
terugbellen 4 keer nr zelfde nr. lukt niet. geen audio.
UCC groepen van diensten werken niet
audiokwaliteit minderwaardig (OVH/WEEPEE/EDPNET gewoon 13 jaar).
Skype fysieke telefoons werken niet meer (handig op sommige posten)
Ga blij zijn dat het vrijdag is
Calls komen binnen, geen audio.
terugbellen 4 keer nr zelfde nr. lukt niet. geen audio.
UCC groepen van diensten werken niet
audiokwaliteit minderwaardig (OVH/WEEPEE/EDPNET gewoon 13 jaar).
Skype fysieke telefoons werken niet meer (handig op sommige posten)
Ga blij zijn dat het vrijdag is
-
- Member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28 sep 2021, 20:56
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 2 keer
Dat zal dan toch aan uw werkgever zijn migratie traject en voorbereiding liggen.
Bij mijn werkgever op 1 maand tijd succesvol 12 afdelingen met in totaal 450 personen omgeschakeld.
Voor skype telefoons moet een specifieke config gedaan worden, doch ook daar geen probleem (60 toestellen betrokken)
Bij mijn werkgever op 1 maand tijd succesvol 12 afdelingen met in totaal 450 personen omgeschakeld.
Voor skype telefoons moet een specifieke config gedaan worden, doch ook daar geen probleem (60 toestellen betrokken)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2798
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Ik heb hier ondertussen ook al enkele horror verhalen over gehoord maar steeds kwam het neer op de integrator (die er willens nillens z'n eigen platform wou tussen plaatsen - en vooral aanrekenen). Spijtig genoeg is het vinden van een goede integrator niet echt eenvoudig (zeker als je bepaalde SLA's wil wat dan kom je weer terecht bij die eerste categorie).satsurfer schreef:Op werk omschakeling Teams. Fiasco.
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Sinds een dikke maand overgeschakeld van on premise FreePBX naar hosted 3CX met Teams Direct Routing met Teamtel als 3CX partner.
Werkt perfect, zowel in Teams, de web client, de Windows client, de Android client, de Yealink T58A telefoontoestellen alsook met de 2N intercoms.
Sinds 2007 belden we met SIP trunks van Sewan (ex 3Starsnet), nu met SIP trunks van Destiny.
Werkt perfect, zowel in Teams, de web client, de Windows client, de Android client, de Yealink T58A telefoontoestellen alsook met de 2N intercoms.
Sinds 2007 belden we met SIP trunks van Sewan (ex 3Starsnet), nu met SIP trunks van Destiny.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Berichten: 2798
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Wat ik me afvraag is waarom je nog 3CX nodig hebt als je Teams Direct Routing hebt... ik zie dergelijke combinaties namelijk meestal fout gaan (gebruikers die via direct routing bellen die eruit worden gesmeten op het moment dat ze een native Teams call binnen krijgen ed.).
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
3CX is voor 2 vennootschappen en een privé nummer. Niet alle users gebruiken Teams om te bellen. We hebben ook meer nummers dan MS accounts, we hebben fax nummers (worden niet gebruikt maar we moeten ze hebben van de overheid) en we hebben de 2N intercoms die geïntegreerd zijn.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
bij ons bedrijf 1.500 werknemers + dochterbedrijf 2.000 (die op hun eigen teams Netwerk zitten). Iets andere grootte orde.
- Calls doorschakelen. Zolang doorgeschakeld gesprek niet beëindigd is, komen geen calls binnen
- Geen Audio bij inkomende calls (op pauzestand efkes zetten kan oplossing bieden)
- Bellen naar een UCC (groep van 1 bepaalde dienst), krijg je verbinding, maar doorschakelen (met Ruggespraak) lukt niet.
- Soms zelfs intern naar een UCC bellen (precies of ze in een kelder zitten, metaalklank, slecht verstaanbaar)
- Uitgaand bellen, wordt je privé nummer meegestuurd. Dan krijg je tijdens calls soms tot 6 keer toe iemand die terugbelt en je moet afdrukken.
Zou oplossing zijn via snapper naar extern nummer terug te bellen. (dan wordt het algemeen nummer weergegeven)
- Je moet zelf allemaal groepen van diensten aanmaken in Teams (zodat je overzicht hebt wie beschikbaar staat en waarnaar je kan doorverbinden)
We gebruiken Anywhere Snapper
https://golive.anywhere365.io/platform_ ... apper.html
We gaan 3de of 4de week in (weet het op den duur niet meer)

- Calls doorschakelen. Zolang doorgeschakeld gesprek niet beëindigd is, komen geen calls binnen
- Geen Audio bij inkomende calls (op pauzestand efkes zetten kan oplossing bieden)
- Bellen naar een UCC (groep van 1 bepaalde dienst), krijg je verbinding, maar doorschakelen (met Ruggespraak) lukt niet.

- Soms zelfs intern naar een UCC bellen (precies of ze in een kelder zitten, metaalklank, slecht verstaanbaar)
- Uitgaand bellen, wordt je privé nummer meegestuurd. Dan krijg je tijdens calls soms tot 6 keer toe iemand die terugbelt en je moet afdrukken.

Zou oplossing zijn via snapper naar extern nummer terug te bellen. (dan wordt het algemeen nummer weergegeven)
- Je moet zelf allemaal groepen van diensten aanmaken in Teams (zodat je overzicht hebt wie beschikbaar staat en waarnaar je kan doorverbinden)
We gebruiken Anywhere Snapper
https://golive.anywhere365.io/platform_ ... apper.html
We gaan 3de of 4de week in (weet het op den duur niet meer)

-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Hoe heb je dat gefl*kt? As far as I know werkt hosted 3CX met Let's Encrypt certificates en vertrouwd MS die niet voor als SBC toe te voegen in Teams admin center? Of ik moest iets gemist hebben qua wijzigingen bvb.
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
FQDN, certificaat en Teams configuratie werd door onze IT service provider gedaan.
Teamtel heeft een SBC geïnstalleerd op onze VMware server en een hosted PBX opgezet.
De call flow config uit FreePBX op de 3CX PBX geconfigureerd en klaar. Was een uurtje werk.
Ze hebben de laatste firmware op de toestellen geïnstalleerd, rebooten, klaar.
Vanuit de 3CX PBX een email met QR code naar de gebruikers sturen en ze kunnen de Windows/Android/iOS client installeren.
Teamtel heeft een SBC geïnstalleerd op onze VMware server en een hosted PBX opgezet.
De call flow config uit FreePBX op de 3CX PBX geconfigureerd en klaar. Was een uurtje werk.
Ze hebben de laatste firmware op de toestellen geïnstalleerd, rebooten, klaar.
Vanuit de 3CX PBX een email met QR code naar de gebruikers sturen en ze kunnen de Windows/Android/iOS client installeren.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28 sep 2021, 20:56
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 2 keer
De volledige HQ is ondertussen overgeschakeld, 840 personen.
De Europese logistieke locaties zijn ook overgeschakeld, 130 personen.
Deze maand volgen de Europese sales kantoren.
Als deze klaar zijn, start men met de laatste fase: de productie sites.
Een succesvolle migratie is gebouwd op ervaring, planning, testing en opvolging.
Eender welk (IT)systeem men vervangt, als de planning en de testing slecht is zal men problemen hebben.
De Europese logistieke locaties zijn ook overgeschakeld, 130 personen.
Deze maand volgen de Europese sales kantoren.
Als deze klaar zijn, start men met de laatste fase: de productie sites.
3 of 3k werknemers maakt niet uit…satsurfer schreef:spreken we dan in grootte orde van +3k werknemers?
Een succesvolle migratie is gebouwd op ervaring, planning, testing en opvolging.
Eender welk (IT)systeem men vervangt, als de planning en de testing slecht is zal men problemen hebben.