Marantz ? of andere tuner/versterker ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 340
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 10 keer

Hallo,

weet er iemand of er van Marantz (of ander merk) een tuner-versterker bestaat met 2 zone's (die 2 sets luidsprekers die je kan aankoppelen en paart kan laten spelen met aparte input) die ook programmeer baar is ?

BV op speaker zone A elke maandag en dinsdag de radio laten spelen vna 8 uur tot 20 uur ?
Dat is maar een voorbeeld.

Mijn B&O beosystem 2500 doet dat (is meer dan 30 jaar oud) en de afstandsbediening om hem te programmeren is stuk.

dus ik zoek een andere oplossing ?

met dank,
Stefaan
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

https://nl.yamaha.com/nl/products/audio ... oduct-tabs

Zeer tevreden van yamaha. Zeker de produkt specs nazien of een 2e zone met andere geluidsbron mogelijk is.
Afspelen in verschillende zones
HDMI Zone Switching

Je kunt video of audio (niet alleen van een HDMI-ingang maar ook andere audiobronnen, zoals digitale of analoge audio, netwerkcontent en FM- of DAB-radio) doorsturen naar een tv of thuisbioscoop in een andere ruimte (Zone 2/4). Op deze manier kun je in een andere ruimte kijken en luisteren naar dezelfde content als in de eerste ruimte (waar de AV-receiver staat), of naar compleet andere content. In de tweede zone kun je heel makkelijk content zoeken en selecteren via de gebruikersinterface op het scherm, ongeacht wat er in de hoofdzone wordt afgespeeld.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 340
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 10 keer

en je kan hem in de tijd programmeren zodat ie elke disndag om 6 uur smorgens begint te spelen tot savonds 20 uur bv ?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Daar vrees ik voor. Ik heb die functie nergens gezien bij een reciever van deze vorm
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 340
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 10 keer

Ja maar DAT is JUIST wat ik zoek !
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Bij Marantz (en Denon) is 2de zone met een andere bron wel mogelijk maar niet de tijdsprogrammering, tenzij je dit zou doen met een externe controller via RS232 of TCP/IP.

https://openrb.com/wp-content/uploads/2 ... V7.6.0.pdf
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Stefaand,

Zolang je de input bronnen en de zone's kan configureren, zou ik eerder opteren om dit apart te regelen per dag/uur.
Een raspberry pi ergens laten draaien die met cronjobs werkt en een script aanstuurt om instellingen te veranderen...

Ik heb hier ook een Yamaha stereo receiver R-N500 die via Wifi en UTP kan aangesloten worden. Er is ook een app waarmee je instellingen kan wijzigen alsook bv een OpenHAB binding. Het lijkt dus dat Yamaha wel degelijk versterkers/receivers heeft die aangestuurd kunnen worden.

Nu nog eentje zoeken met 2 zone's die apart aangestuurd kunnen worden...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”