Hoi
Misschien zijn er nog leden die recent een wagen (in ons geval mobilhome) tweedehands overgekocht hebben van een particulier.
Ik bezorgde alle papieren aan mijn verzekering en die vroegen een nieuwe plaat aan, nu 3 weken geleden. Dat kon niet via WebDIV zeiden ze mij. Is dat normaal? Het betreft nochtans een mobilhome die meer dan 10 jaar volledig ingeschreven in België heeft rondgereden. Ook elk jaar probleemloos gekeurd geraakt.
De nieuwe plaat is er nog altijd niet. Op de site van het DIV kan je de status van je dossier opvragen. Ik vind de mobilhome terug (op basis van het chassisnummer) maar er staat daar niets bij dat er iets 'in gang gezet is'.
Verzekering gebeld (ze gaan me morgen terugbellen). Zucht...
Is er iets wat ik nog meer zou kunnen doen? Is deze wachttijd normaal? Heeft dit nog steeds met covid te maken (onderbemanning?) Heeft het zin het DIV op te bellen (op de site staat dat ze niets kunnen zeggen over de wachttijd van je dossier)?
Merci!
aanvraag nummerplaat DIV
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
https://www.google.com/search?q=DIV+bel ... e&ie=UTF-8
Bellen, bellen, bellen... en vragen wat de status is.
J.
Bellen, bellen, bellen... en vragen wat de status is.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
Als het niet via WebDIV loopt is dat normaal. Kan ettelijke weken duren. Bellen heeft ook weinig tot geen zin. Ze gaan uw dossier niet sneller in behandeling nemen.
Mobilhomes zullen speciaal geval zijn dat niet via webdiv loopt.
Mobilhomes zullen speciaal geval zijn dat niet via webdiv loopt.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 16 keer
Update: verzekering is er eindelijk in geslaagd in te bellen bij DIV (half uur wachttijd).
De stukken op papier zijn daar nooit aangekomen. Verloren gegaan bij bpost. Komt wel meer voor zeiden ze.
Alles moet nu opnieuw doorgestuurd worden (na eerst duplicaat van keuringsattest aan te vragen).
Is dat eigenlijk nog normaal in 2021??
De stukken op papier zijn daar nooit aangekomen. Verloren gegaan bij bpost. Komt wel meer voor zeiden ze.
Alles moet nu opnieuw doorgestuurd worden (na eerst duplicaat van keuringsattest aan te vragen).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
EIgenlijk wel ja, nummerplaat laten schrappen door in een bus te droppen...die is nooit geschrapt geraakt wegens verloren door bpost.sdecoster schreef:Update: verzekering is er eindelijk in geslaagd in te bellen bij DIV (half uur wachttijd).
Ik heb mij er niet te druk in gemaakt en gewoon naar de politie geweest en gezegd ze is van de auto gevallen gelieve te schrappen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik stuur nooit papieren op naar DIV. Ga altijd afgeven aan het loket in Gent. Dat is daar nu wel op afspraak.
Al meerdere keren gedaan voor ingevoerde auto. 's Anderendaags de nummerplaat thuis.
Nummerplaat laten schrappen door gewoon in bus te steken gaat niet meer. Je krijgt dan thuis een brief wat ze er moeten mee doen.
De procedure is: afgeven aan het loket bij Bpost. Je krijgt dan onmiddellijk een schrappingsbewijs.
Al meerdere keren gedaan voor ingevoerde auto. 's Anderendaags de nummerplaat thuis.
Nummerplaat laten schrappen door gewoon in bus te steken gaat niet meer. Je krijgt dan thuis een brief wat ze er moeten mee doen.
De procedure is: afgeven aan het loket bij Bpost. Je krijgt dan onmiddellijk een schrappingsbewijs.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 15 keer
Het is inderdaad belachelijk dat niet alle voertuigen via WebDIV kunnen ingeschreven worden. En dan heb je nog de pech dat het bij bpost verloren gaatsdecoster schreef:Is dat eigenlijk nog normaal in 2021??
Binnenbrengen bij een postpunt en je krijgt onmiddellijk een bericht van schrapping, dan maakt het niet meer uit wat bpost er mee uitsteekt.q-tec schreef:EIgenlijk wel ja, nummerplaat laten schrappen door in een bus te droppen...die is nooit geschrapt geraakt wegens verloren door bpost.
Ik heb mij er niet te druk in gemaakt en gewoon naar de politie geweest en gezegd ze is van de auto gevallen gelieve te schrappen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
In sommige grotere kantoren (Genk bv) kan je die in een bus droppen en D+1 heb je een schrapping nu hoe ze het voor elkaar krijgen om dat te verliezen is mij een grote vraag maar bon.MarkDM schreef:
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 16 keer
Update: na heropsturen van de papieren is het in orde. Nummerplaat en inschrijfbewijs na 1 maand in bezit
Volgens de verzekeraar niet abnormaal bij inschrijven van al wat geen gewone auto is...
Volgens de verzekeraar niet abnormaal bij inschrijven van al wat geen gewone auto is...