Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

crapiecorn schreef:Ik kan me er wel iets bij voorstellen, dat het aantal echtscheidingen gaat stijgen door thuiswerk.
Da's dan slechts een versnelling van het onvermijdelijke.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

CCatalyst schreef: Da's dan slechts een versnelling van het onvermijdelijke.
Dood gaan aan corona is dat ook :angel:
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

iceke schreef: Alle maatregelen die nu dus ingaan dragen niks bij om deze zever te stoppen
Wat is het alternatief ?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

iceke schreef:Alle maatregelen die nu dus ingaan dragen niks bij om deze zever te stoppen
Onlogische maatregelen waar een heel groot deel klakkeloos in meegaat, zijn deel van de mass formation, zie UGent prof. Mattias Desmet die daarover meerdere uiteenzettingen gaf.

Als het zo doorgaat, zitten we weldra in een totalitaire staat.

[youtube]GtxCVXaeyME[/youtube]

Om een actueel voorbeeld te noemen:

25 oktober 2021
https://www.hln.be/binnenland/comeos-mo ... ~a107fc97/
"Het is eerder een symboolmaatregel om de mensen de nodige voorzichtigheid bij te brengen", aldus woordvoerder Hans Cardyn.
29 juli 2020
https://www.at5.nl/artikelen/203520/pro ... invloeding
'Het wetenschappelijk bewijs ontbreekt daar domweg voor.'
...
Toch hebben verschillende Veiligheidsregio's aangedrongen op experimenten met mondkapjes. Die mondkapjes zijn dan volgens Van Ark bedoeld om het gedrag van mensen te beïnvloeden. 'Daar praten we over door.'
De maatregelen zijn dus onlogisch, en waarom ze alsnog aanvaard worden bij de massa: zie Mattias Desmet

Net zoals de horeca terug gesloten werd, om een signaal te geven, want bij de opening destijds na de 1e lockdown gingen de cijfers niet omhoog. En toch ging de horeca nadien terug dicht, met een cherry picked studie als onderbouwing. Ze vinden altijd wel een expert die hun verhaaltje wil bevestigen, gewoon even rondbellen. Ook fact checkers werken zo. Dit is een zware vorm van confirmation bias & cherry picking.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 27 okt 2021, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Gelukkig zijn wij het enige land dat dergelijke maatregelen neemt, dus we kunnen ons nog altijd uitleven in de buurlanden. Makkelijk zat toch :twisted:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Totaal over gekeken, maar het ziet er niet zo goed uit:

Officiële UK report van de overheid:

https://assets.publishing.service.gov.u ... eek-42.pdf
recent observations from UK Health Security Agency (UKHSA) surveillance data that N antibody levels appear to be lower in individuals who acquire infection following 2 doses of vaccination
Zij maken dus minder antistoffen aan, en zijn dus gevoeliger voor doorbraakinfecties omdat hun immuunssysteem minder goed werkt. In de reports is week na week te zien dat het steeds minder goed gaat, tot er volgens sommigen gewoon geen immuniteit meer overschiet.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

koenraaddeconinck schreef:
iceke schreef: Alle maatregelen die nu dus ingaan dragen niks bij om deze zever te stoppen
Wat is het alternatief ?
https://gbdeclaration.org/focused-protection/
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

ub4b schreef: Zij maken dus minder antistoffen aan, en zijn dus gevoeliger voor doorbraakinfecties omdat hun immuunssysteem minder goed werkt.
Ik heb het hier nog niet durven aanhalen maar ik ben momenteel een aantal rapporten aan het lezen, oa een Nederlands-Duitse studie die onderzoekt in hoeverre het m-RNA Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccin de aangeboren en adaptieve immuniteit herprogrammeert.

Het leidt tot een verlaging van een aantal ontstekingsremmende cytokines in de strijd tegen andere virussen, bacteriën en schimmels. Niet specifieke targets dus.

Interestingly, however, the BNT162b2 vaccine also modulated the production of inflammatory cytokines by innate immune cells upon stimulation with both specific (SARS-CoV-2) and non-specific (viral, fungal and bacterial) stimuli. The response of innate immune cells to TLR4 and TLR7/8 ligands was lower after BNT162b2 vaccination, while fungi-induced cytokine responses were stronger. In conclusion, the mRNA BNT162b2 vaccine induces complex functional reprogramming of innate immune responses, which should be considered in the development and use of this new class of vaccines.

Dit dient toch wel opgevolgd te worden.

Volgens mijn dokteres kan dit mee een verklaring zijn van de grote golf aan verkoudheden die met zwaardere symptomen dan normaal in circulatie zijn. Ze zei dit naar aanleiding van mijn echtgenote die verleden week op het randje heeft gestaan van een bacteriële longontsteking.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

petrol242 schreef:[
Ik heb het hier nog niet durven aanhalen maar ik ben momenteel een aantal rapporten aan het lezen, oa een Nederlands-Duitse studie die onderzoekt in hoeverre het m-RNA Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccin de aangeboren en adaptieve immuniteit herprogrammeert.
Dat is een preprint, wat wil zeggen dat dit nog niet bevestigd is door peer review. Niet te voorbarig zijn.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Weet ik. Maar het is zo dat ik toch een aantal onderzoeken probeer te volgen en ja, het gaat razendsnel. Vandaar dat ik het nog niet zo in de groep wou gooien, maar u4b had het al eens over een verminderde algemene immuniteit.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

petrol242 schreef:In conclusion, the mRNA BNT162b2 vaccine induces complex functional reprogramming of innate immune responses, which should be considered in the development and use of this new class of vaccines.
Deze dus:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 21256520v1

Even verder gezocht:
https://en.wikipedia.org/wiki/Innate_immune_system
The innate immune system is one of the two main immunity strategies (the other being the adaptive immune system) in vertebrates. The innate immune system is an older evolutionary defense strategy, relatively speaking, and is the dominant immune system response found in plants, fungi, insects, and primitive multicellular organisms.
Fact checkers hebben altijd opgevoerd dat de vax je immuunsysteem niet verzwakt, bvb deze:

https://apnews.com/article/fact-checking-823830789386

maar nu uit een officieel UK document van W42 en ook jouw aangehaalde bron, blijkt dat de fact checkers het wel eens grondig mis kunnen hebben.

Als je innate immune system wordt verzwakt of lamgelegd, dan wordt een stuk code die genetisch meekomt (gezien "older evolutionary defense strategy", en dus van generatie op generatie doorgegeven) dus vermoedelijk herschreven door de vax?

Ik ben geen bioloog, maar vraag me af hoe en mRNA vax je innate immune herprogrammeert. Volgens Pieter Borger is het plausibel dat er mRNA -> DNA integratie is:



Vind dit echt creepy.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 27 okt 2021, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

petrol242 schreef: maar u4b had het al eens over een verminderde algemene immuniteit.
Dat heb je voor een groot deel zelf in de hand, goeie nachtrust, gezonde voeding, alcohol minderen, niet roken, voldoende bewegen, niet overtrainen, voldoende buitenlucht, gezonde binnenlucht, op je gewicht letten, geen stress.... heel veel mensen zitten gewoon in het stramien, "het enige dat we tegen dit virus kunnen doen is vaccineren" terwijl er op andere vlakken veel meer potentieel te halen valt, niet alleen tegen dit virus.
Wat niet wil zeggen dat je niet alert moet blijven, antistoffen is niet het grootste wapen tegen dit virus hé, dat is niet besmet geraken...voor sommigen is dat hier blijkbaar zeer moeilijk te begrijpen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

@iceke : immuniteit is iets meer dan alleen antistoffen.

Ik heb de laatste maand twee zware verkoudheden gehad, zelfs ziek thuis geweest van het werk wat ik in 30 jaar shiftarbeid nog nooit heb gehad, toch niet voor dit soort ziek zijn. Ondertussen valt er de ene na de andere uit op mijn werk en ook in mijn omgeving. Mijn echtgenote, ik, en nu ook mijn zoon een week thuis geschreven. Eerst denk je dan, ja, we zijn kastplantjes geworden door de sanitaire maatregelen?
De dokteres waar ik over sprak die weet niet waar eerst te beginnen, los van covid-19 dan.

Maar ik weet dat het voorbarig is en ik hoop dat ik er nu weer niet op afgeschoten ga worden hier maar ik denk dat dit toch heel goed in het oog moet gehouden worden. Creepy, inderdaad. Stel je voor een herprogrammering van je aangeboren immuniteit...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Nu krijg je dus ook al verkoudheden van het vaccin volgens de Petrol :bang:
Maar niet zomaar verkoudheden hé, wel van het soort dat je maar eens in de dertig jaar krijgt.
En hij niet alleen hé, het is een tweede pandemie

En nu wachten tot den Ordon wakker wordt en komt verklaren dat "de petrol dat niet geschreven heeft"

Ondertussen is het koekenbak overal waar veel niet gevaccineerden bijeen komen.
En is tweederde van hetgeen met covid in het ziekenhuis ligt niet gevaccineerd.
Niet gevaccineerden die minder dan 20% uitmaken van de bevolking
Maar wacht er is meer, blijkbaar zijn er meer dan een miljoen kinderen ook niet gevaccineerd, en die liggen NIET massaal in het ziekenhuis na een covid infectie.

Dus de 10% resterende volwassen niet gevaccineerden zorgen voor twee derde van de ziekenhuisbezetting en gijzelen dus weerom al de rest...

Maar volgens de zelfverklaarde forumvirologen moeten we enkel zwaar inzetten op de doorbraakinfecties, want dat gaat ons de das omdoen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef:Nu krijg je dus ook al verkoudheden van het vaccin volgens de Petrol
https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... l.pdf+html
Ik hoop dat je wat verstand hebt van moleculaire biologie... maar ik betwijfel het.
Edit : En ik denk dat het ondertussen ook voor sommigen pijnlijk begint te worden dat wat er een paar weken geleden als doemdenkerij werd bestempeld harde realiteit begint te worden. Van zulke mensen heb ik geen lesjes te leren.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Sowieso lijkt het een beetje bizar om persoonlijke ervaringen te gebruiken om nog verder te onderzoeken beweringen voor waar te gaan aannemen. Eerste keer een zware verkoudheid in 30 jaar. Tja. Kan ook wel met verminderde weerstand te maken hebben, na anderhalf jaar constant handjes wassen, mondmaskertje dragen, verminderde contacten en wat al niet meer.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ik dacht ook eerst dat we kastplantjes zijn geworden. Uiteraard zal dat er voor een stuk mee te maken hebben. Maar ik kan voorlopig ook maar enkel op persoonlijke ervaringen voortgaan want veel informatie krijgen we van sciensano daaromtrent niet. Maar de dokterspraktijken lopen momenteel over en niet alleen covid-19 gerelateerd. Praat eens met je huisarts en die gaat dat wel bevestigen. Ik heb het geluk dat dat tevens ook een vriendin is.
En kijk eens heel goed naar je omgeving en wat daar aan het gebeuren is?

Dus... een aangeboren en adaptieve immuniteit die we hebben naar een aantal niet-specieke, niet-covid-19 gerelateerde targets die plots op een korte termijn zouden verdwijnen? Hopelijk zitten we er los naast want anders komen we in een nachtmerrie terecht.

Nog eens een edit : Ik zie net dat er een 'andere' variant' met 0,2% tegenover delta in de picture komt. Verleden week had delta 100% heerschappij. Wat die 'andere variant' dan wel mag zijn?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Schooltjes een week dicht zal al wat druk van de ketel nemen. Weliswaar niet alles, daarvoor moet je ze een maand sluiten, maar toch iets. En vergeet niet dat er nog een feestdag is in de week erna ook, dus de pedagogische studiedag op de twaalfde november zetten en je hebt nog een halve week vakantie erbij.

Dan gaan we weer net zoals vorig jaar weer aanmodderen met hogere cijfers tot kerst met wellicht nog wel een of twee verstrengingen van de huidige maatregelen in het vizier, want die CST gaat juist niets oplossen. Men heeft een punt gemaakt van niets meer te sluiten, dus in de veronderstelling dat die kar ook niet gekeerd wordt kan men telewerk nog eens verplichten (wordt toch niet nageleefd), hoger- en secundair onderwijs weer op afstandsonderwijs zetten, hun pasje op het OV verplichten, etc.

Grootste clusters zijn 1. het onderwijs (meer dan 50%) en dan 2. de werkomgevingen (nog een vierde) dus het is enkel daar dat ingrijpen zinvol is, temeer omdat ingrepen daar ook een weerslag hebben op nog een cluster: het OV, dus je boekt nog extra winst. Het voordeel is ook dat je in beide maatregelen kan nemen zonder ze te moeten sluiten, dus men hoeft geen kar te keren. VOKA en de Vlaamse Minister van Ouders Weyts gaan wel weer staan roepen maar who cares.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

CCatalyst schreef:
Grootste clusters zijn 1. het onderwijs (meer dan 50%)
Niet onbelangrijke aanvulling - het lager onderwijs, in het middelbaar niet meer dan elders.
petrol242 schreef:Ik dacht ook eerst dat we kastplantjes zijn geworden. Uiteraard zal dat er voor een stuk mee te maken hebben. Maar ik kan voorlopig ook maar enkel op persoonlijke ervaringen voortgaan want veel informatie krijgen we van sciensano daaromtrent niet. Maar de dokterspraktijken lopen momenteel over en niet alleen covid-19 gerelateerd. Praat eens met je huisarts en die gaat dat wel bevestigen. Ik heb het geluk dat dat tevens ook een vriendin is.
En kijk eens heel goed naar je omgeving en wat daar aan het gebeuren is?

Dus... een aangeboren en adaptieve immuniteit die we hebben naar een aantal niet-specieke, niet-covid-19 gerelateerde targets die plots op een korte termijn zouden verdwijnen? Hopelijk zitten we er los naast want anders komen we in een nachtmerrie terecht.
Straks komen we nog in een Walking Dead scenario, hopelijk verander je dan niet in een zombie, Petrol :-)

Ook uit eigen ervaring. Echtgenote en dochter om beurten onlangs een buikgriep (virus dus, maar geen covid - alletwee getest) - gewoon "beetje" afstand gehouden (een paar nachtjes in de logeerkamer geslapen - en mijn gewone routine gevolgd (sporten, vitamines, flinke wandeling normaal eten...) zélf niet gekregen. Dus mijn immuniteitssysteem werkt nog perfect, ondanks jaarlijkse griepspuit én twee pfizers. Af en toe een stevige verkoudheid, maar zonder hoesten e.d. Werk wel bijna constant thuis, de echtgenote komt beroepshalve in contact met veel mensen. In middelbare school klas van dochter dit schooljaar nog geen covid besmettingen gesignaleerd én op twee na iedereen gevaccineerd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

phil48 schreef:Niet onbelangrijke aanvulling - het lager onderwijs, in de middelbaar niet meer dan elders..
Da's iets wat Weyts zegt dus lage geloofwaardigheid, en ik vind de cijfers ook niet die dat aantonen. Hij linkt door naar z'n CLB cijfers daarvoor maar die maken geen onderscheid basis/secundair. Het helpt ook niet dat Sci en Sano de leeftijdsgroep 10-19 gebruikt waar dus 3 onderwijsniveaus bij betrokken zijn, en qua clusters de scholen als geheel hanteert.
phil48 schreef:Werk wel bijna constant thuis
Meer verklaring heb je niet nodig. Productiviteitsverlies door ziekte daalt bij thuiswerk. Uiteraard, logisch, door mindere blootstelling, maar ook zaken als langer kunnen slapen en minder blootstelling aan vervuilde lucht door het gebrek aan commute spelen een rol. En uw immuunsysteem wordt hoe dan ook nog altijd meer dan genoeg uitgedaagd, ook thuis.
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 28 okt 2021, 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

phil48 schreef: Straks komen we nog in een Walking Dead scenario, hopelijk verander je dan niet in een zombie, Petrol :-)
Stel je voor. Hollywood heeft er altijd wel een draai aan gegeven. In de Wetstraat daarentegen lopen wel wat zombies rond.

Het is allemaal inderdaad nog pril maar ik ben al blij dat er onderzoek naar gedaan wordt.
Onderschat zeker niet wat er op het spel staat. Het is wel iets meer dan een vetbolletje met een ingekapseld stukje m-RNA met target op een S-eiwit dat op een aantal dagen uit het lichaam weg is. Dat is de simpele uitleg die aan het grosse van de bevolking wordt gegeven. Ook hier weer, wij stervelingen weten het gewoonweg nog niet. Maar uiteindelijk wordt er wel degelijk in de basale immuniteit gerommeld. Je weet pas dat er iets mis is als het echt actief moet worden.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

CCatalyst schreef:
Da's iets wat Weyts zegt dus lage geloofwaardigheid, en ik vind de cijfers ook niet die dat aantonen. Hij linkt door naar z'n CLB cijfers daarvoor maar die maken geen onderscheid basis/secundair.
Heb cijfers in De Standaard zien passeren, stond niet bij waar ze vandaan kwamen.

Uiteraard dat thuiswerken helpt, maar toch minder als de partner permanent buitenhuis werkt én de dochter school loopt. Toch - hout vasthouden - als enige hier de hele corona tijd geen enkele keer ziek geweest, buiten dus die enkele verkoudheid. Zelfs nog nooit symptomen van covid gehad, buiten wat een paar keer hoofdpijn :-D

“Ik zeg niet dat lagere schoolkinderen dé motor van deze vierde golf zijn – ook het nachtleven en de onbeperkte kaartavonden, mosselsoupers en communiefeesten spelen een rol – maar de besmettingscijfers liggen er wel beduidend hoger dan in 2020”, duidt Geert Molenberghs. “Het aantal bevestigde besmettingen per 100.000 inwoners in de voorbije 14 dagen bedraagt 350 voor de totale bevolking. In het middelbaar schommelt dat tussen de 160 à 170 besmettingen, in de basisscholen spreken we over 700.”
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Ik had het even gemist maar de gebruikelijke truc is weer toegepast om de casecijfers te laten dalen: gewoon de teststrategie veranderen! Men gaat voortaan kinderen - die de meeste gevallen genereren - enkel nog testen als ze symptomen vertonen. Goed idee, dat zal het aantal gevallen (maar ook het aantal testen) sowieso doen dalen. En de politici en media gaan dan zeggen dat de daling aan het CST ligt natuurlijk, want het was zo slim van onze uitstekende politici om hun kar te keren en dat te verplichten, alle lof voor hen!

Dat zal weliswaar niet werken voor de hospitalisaties dus daar gaan ze nog iets op moeten vinden, maar de herfstvakantie en de halve week erna gaan ook wat druk van die ketel nemen, hoewel beperkt.

Quovadis kan dus weer komen beweren dat het niet aan de scholen lag want de daling begon voor de vakantie en dat er minder testen zijn is niet terzake.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

CCatalyst schreef: Dat zal weliswaar niet werken voor de hospitalisaties dus daar gaan ze nog iets op moeten vinden, maar de herfstvakantie en de halve week erna gaan ook wat druk van die ketel nemen, hoewel beperkt.
Dacht het niet. Was het niet Van Gucht die zei dat afkoelingsweek voor school (wat de herfstvakantie eigenlijk ook is) slechts zinvol is als de jeugdbeweging, verjaardags- en familiefeestjes e.d. ook even on hold gaan. Wat net niet gebeurt, want vakantie = feesten.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

phil48 schreef:Dacht het niet. Was het niet Van Gucht die zei dat afkoelingsweek voor school (wat de herfstvakantie eigenlijk ook is) slechts zinvol is als de jeugdbeweging, verjaardags- en familiefeestjes e.d. ook even on hold gaan. Wat net niet gebeurt, want vakantie = feesten.
Jeugdbeweging verplicht je best buiten te blijven (hebben ze al eens gedaan, dus niets nieuws) en verjaardag/familiefeestjes is qua volume niet te vergelijken met het volume van contacten dat scholen genereren. Heb het al vaker gezegd: hou scholen 4 weken dicht en je cijfers zijn weer goed beheersbaar (weliswaar nog niet 0). Kijk naar het effect van 2 weken kerstvakantie en het effect van 3 weken pauspaze vorig jaar. En als ik zeg scholen dicht dan zeg ik niet dat ook de leerplicht geschorst moet worden, dus afstandsonderwijs waar dat kan. Zeker in het vijfde en zesde leerjaar zijn kinderen al zelfredzaam genoeg om op afstand onderwezen te kunnen worden.

Het laatste wat je moet doen is kinderen in die periode verbieden van anderen te ontmoeten, want ze zeggen zelf dat ze in de lockdowns vooral hun vrienden gemist hebben (niet de lessen), maar zet zoveel mogelijk in op buiten en die contacten die dan toch nog binnen gebeuren dat gaat niet het grote drama zijn. Ik vind het bizar dat verjaardagsfeestjes zelfs gelijk zouden gesteld worden aan een schooldag, hoeveel meer dichte contacten zijn er niet in een school en het vervoer ernaar toe. Je nodigt toch geen >100 man op een feestje uit.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

duizend schreef:En nu wachten tot den Ordon wakker wordt en komt verklaren dat "de petrol dat niet geschreven heeft".
Ordon is al wakker. :-D

Jep, op de dag waarnaar 1207 verwees (eergisteren), heeft petrol inderdaad nooit het woord "nauwelijks" neergeschreven. :-)
Dat heeft nog niemand weerlegd.
En die keer (beduidend verder in het verleden) waar petrol wel "nauwelijks" bezigde: ja, dat essentiële verschil hebt gij na duzend keer nog niet door...
Wat, gezien uwen track record, wel te verwachten was natuurlijk.
Zelfs onze ministers hebben dat essentiële verschil intussen begrepen. Haha, ja, het woord "doorbraakinfectie" is hen alvast niet meer onbekend.
Minister Frank Vandenbroucke heeft er zelfs publiekelijk getallen opgeplakt...
In Vlaanderen zijn 70,9% van de mensen die in het ziekenhuis belanden met Covid-19 volledige gevaccineerden volgens Minister Vandenbroucke (over de periode 16/10/2021 tem 22/10/2021)!
Doorbraakinfecties met ziekenhuisopname!
En nemen onze ministers opnieuw bijkomende maatregelen!

Afin, ge slaapt nog maar wat verder, duzend. :lol:
Misschien valt straks uwe frank als ge wakker wordt. Wie weet? :wink:

PS
Petrol had dat wél heel rap in de gaten hé. :-D
Wel heel wat volk dat met "pek en veren" klaarstond.
Omdat ze "nauwelijks" begrepen waar hij het over had...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Goeiemorgen Ordon! Vroege vogel :angel:

Je leest maar wat je wil lezen.
De petrol doet in deze thread niets anders dan de vaccins afkraken op alle mogelijke manieren. Daar gaat het over. Niet of hij een of ander woordje vandaag of gisteren gebruikte.
Met in de overtreffende trap nu het “feit” (want hij heeft het zelf vastgesteld en zijnen dokter heeft het druk) dat het immuunsysteem aangetast wordt.

Wel, gisteren had ik eigenlijk ook wat een verstopte neus, wat raar gevoel in de keel en wat snotteren. Gewoonlijk heb ik dan de dag erna een flinke verkoudheid te pakken.
Direct gekeken of ik bij de huisarts terecht kon, en online waren nog veel slots vrij.
Maar nu, nog nooit gezien in dertig jaar sta ik op en alle klachten zijn verdwenen.
Volgens mij werkt het coronavaccin dan ook zeer goed tegen verkoudheden!

Stel dat de petrol toch gelijk heeft dan is het nog een goeie zaak, liever quasi normaal kunnen leven en eens een paar dagen een snotneus hebben dan ons weer door een minderheid van vaccinweigeraars laten gijzelen naar een lockdown toe.

Alle, het woord is terug aan de doemdenkersclub, die echt wel voor het vaccin zijn hoor, maar het wel continu blijven afkraken :lol:

Ik zal al een tip geven: hartaanvallen op massa-evenementen bij gevaccineerden.
Dus petrol, blijft daar weg hé makker of ge hebt het ook weer zitten.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Inderdaad: "Tout va très bien madame la marquise." :angel:

Ge slaapt nog maar wat verder. :lol:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef: Stel dat de petrol toch gelijk heeft dan is het nog een goeie zaak, liever quasi normaal kunnen leven en eens een paar dagen een snotneus hebben dan ons weer door een minderheid van vaccinweigeraars laten gijzelen naar een lockdown toe.
Je vergeet dat die snotneus 9/10 een virus is....en zijn we dat nu niet juist aan het proberen te vermijden ?
Gaan we heel ons leven laten bepalen door een virus om de zorg te verlichten of gaan we zorgen dat we gezond genoeg zijn om niet te ziek te worden door dat virus ?
Uiteindelijk komt het daar op neer hoor...Als jij daarvoor graag een spuitje neemt, be my guest, als ik verkies liever gezond te leven zou ik daarvoor niet gestraft moeten worden. Meer dan dat is het niet hoor.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Ordon schreef:[
Jep, op de dag waarnaar 1207 verwees (eergisteren), heeft petrol inderdaad nooit het woord "nauwelijks" neergeschreven. :-) .
omdat je blijkbaar van plan bent dit dagelijks te herhalen ff terug gekeken wie het nu was die beweerde dat vaccins nauwelijks werken (tegne bv besmettelijkheid)

het is zijn discours.
neen, niet letterlijk zeggen dat ze niet werken, neit letterlijk ontkennen dat ze werken, uiteraard beweert hij niet dat ze fake zijn of het oplichting is van big pharma


maar consequent wel datzelfde discours afsteken, bv de werking minimaliseren, terwijl de realiteit dat discours ontkracht. zonder vaccin zaten we nu al lang terug in een totale lockdown zoals maart 2020
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-10-28 om 07.47.31.png
(153.84 KiB) Nog niet gedownload
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef: De petrol doet in deze thread niets anders dan de vaccins afkraken op alle mogelijke manieren. Daar gaat het over.
Als je begrijpend kan lezen zou je weten dat de petrol dat helemaal niet doet. Maar als een nuchtere kritische en onderbouwde benadering van de vaccins, weten wat ze doen en vooral wat ze niet doen, 'afkraken' is, denk ik dat je vocabulair wel heel beperkt is. Eigenlijk een reactie niet waardig meer want dat is ook al genoeg weerlegd tijdens je afwezigheid.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

1207 schreef:ff terug gekeken wie het nu was die beweerde dat vaccins nauwelijks werken (tegne bv besmettelijkheid)
Nee, nee, zo voer je geen discussie.
Petrol heeft exact aangeduid waar het kalf gebonden zit inzake de huidige vaccins: besmetting!
En totaal niet zoals jij schrijft "(tegne bv besmettelijkheid)".
Want dat zou inderdaad betekenen dat ze "helemaal niet werken".
Dat schrijft hij niet.
Doch dat maak jij (en nog enkele anderen) er wel van...

Meer: je durft nu nog steeds niet openlijk én nauwkeurig benoemen waar het issue zich bevindt!
Ik vind dat ronduit gevaarlijk.
Zo geef je mensen het idee "dat het allemaal wel oké is".
Doe maar op...
Het gevolg kennen we: extra maatregelen.
Ja, leg het nu maar uit hé "dat het allemaal wel oké is".

Ik denk wel begrepen te hebben dat je liever "die ongewenste issues" doodzwijgt opdat meer mensen zich, alsnog, zouden laten vaccineren.
Leg tegen hen dan ook maar uit "dat het allemaal wel oké is"...
Veel succes...

Doch indien het zo moeilijk blijkt om precies en nauwkeurig dingen te benoemen, begrijp ik wel dat men na meer dan anderhalf jaar onderhandelen/discussiëren, jojoën, aanmodderen etc wederom tegen een vierde golf aanloopt.
En niet "begrijpt" hoe dat komt.
Afin, niet willen begrijpen, denk ik dan. 8)

De tol van al dat "onderhandelen/discussiëren, jojoën, aanmodderen" blijkt erg zwaar te zijn...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Oei, de kans is groot dat hij nu gaat vragen hoe jij de wereld gaat redden :angel:
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Hihi, zou hij dat durven? :angel:

De "mindere vaccins" is hij allicht ook al lang "vergeten". :-)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

petrol242 schreef: Onderschat zeker niet wat er op het spel staat. Het is wel iets meer dan een vetbolletje met een ingekapseld stukje m-RNA met target op een S-eiwit dat op een aantal dagen uit het lichaam weg is. Dat is de simpele uitleg die aan het grosse van de bevolking wordt gegeven. Ook hier weer, wij stervelingen weten het gewoonweg nog niet. Maar uiteindelijk wordt er wel degelijk in de basale immuniteit gerommeld. Je weet pas dat er iets mis is als het echt actief moet worden.
Er zijn veel tegenstanders van de prik die hiervoor waarschuwden, waaronder zelfs een nobelprijswinnaar, de voormalige vice president van pfizer, .... Ze werden allemaal in de wappie hoek geduwd en door de media gedemoniseerd, en de massa werd met selectieve fact checks en confirmation bias artikelen gesust. Een fact check journalist belt gewoon een paar wetenschappers op tot er eentje is die het antwoord geeft die de bias napraat. Fact check artikelen die een betalende business zijn, worden trouwens nooit geupdate.

Zij die de officiële lezing niet geloofden, vreesden wel voor zulke doomscenario's maar hoopten dat ze niet zouden uitkomen. Zo is gelukkig de shedding theorie niet uitgekomen. Maar dat uw eigen immuunsysteem naar de knoppen gaat vermoeden we al maanden, maar er waren toen geen bewijzen hiervoor.

Maar nu er meer en meer studies komen en zelfs bevestiging van de overheid (de UK), dat de immuniteit na de vax daalt, zouden we ons toch zorgen moeten beginnen maken. Zeker omdat het leeuwedeel geprikt is. Er is geen terugweg, de herprogrammatie van je immuunsysteem kan niet ongedaan worden gemaakt.

Titanic covid edition
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

ub4b schreef: Maar nu er meer en meer studies komen en zelfs bevestiging van de overheid (de UK), dat de immuniteit na de vax daalt, zouden we ons toch zorgen moeten beginnen maken.
dat we, net als bij de griepspuit, waarschijnlijk jaarlijks een covidspuit zullen moeten gaan halen is toch al maanden bekend?
Voor sommige hier is dat 1 vd vele bewijzen dat dit vaccin faalt
de herprogrammatie van je immuunsysteem kan niet ongedaan worden gemaakt.
geldt dit dan ook voor de griepspuit en al die andere vaccins (polio)? Is dat ook telkens een onherroepelijke herporgrammatie die niet ongedaan gemaakt kan worden? Of is het dan toch allemaal iets minder dramatisch?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb alvast de begrafenisondermer gebeld. Je weet maar nooit, nu mijn immuniteit naar de knoppen is door dat pfizer prikje.

Gelukkig zijn ze in de arme landen hieraan ontsnapt. Dat ze daar intussen de corona doden op straat in bergen opstapelen is een detail.

Hoeveel waren het er hier, voor die verfoeide vaccins er waren? 25 000 of zo? Hadden die toén maar een vaccin gehad.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

phil48 schreef: Ik heb alvast de begrafenisondermer gebeld. Je weet maar nooit, nu mijn immuniteit naar de knoppen is door dat pfizer prikje.
Wanneer de immuniteit afneemt tot nul, heb je nog een jaar tot anderhalf jaar te gaan (dan heb je immers dezelfde problematiek als AIDS / HIV). Wie in de UK cijfers duikt kan dat zelf uitrekenen wanneer het naar nul gaat, gezien ze dit week na week publiceren.
1207 schreef: geldt dit dan ook voor de griepspuit en al die andere vaccins (polio)? Is dat ook telkens een onherroepelijke herporgrammatie die niet ongedaan gemaakt kan worden? Of is het dan toch allemaal iets minder dramatisch?
De griepspuit is niet gebaseerd op de mRNA techniek. Die klassieke eiwitvaccins hebben dat probleem (nog) niet.

Maar ze gaan wellicht de mRNA techniek ook weldra inzetten voor de griepspuit, dus dan gaan er nog meer vetbolletjes overal in je lichaam een expressie van een specifiek eiwit uitlokken. Bij de covid vaccins is vooral de kritiek dat de spike problematisch is als die op bepaalde plaatsen expressie krijgt. Bvb in het bloed, in het hart, ....
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Oooh juist de mondmaskerplicht is nog niet in voege. Ik dacht al ik zie nog mensen zonder mondmasker.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Shit hé - hadden we toch om Astra Zeneca moeten vragen, want ook dat is geen mRNA :-D
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”