Wie is jullie energieleverancier en waarom ?

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.

Wie jullie energieleverancier?

EDF
0
Geen stemmen
Electrabel
46
46%
Anode
0
Geen stemmen
Endesa Energía
0
Geen stemmen
Eneco Energie
0
Geen stemmen
E.ON
0
Geen stemmen
Essent
6
6%
Lampiris
2
2%
Nuon
14
14%
SPE (Luminus, City Power, ALG Négoce)
20
20%
Andere (Trianel, Wase Wind, Theolia, Echte Energie, Elektriciteitsbedrijf Merksplas)
1
1%
Ecopower
11
11%
 
Totaal aantal stemmen: 100
Gebruikersavatar
Chewie
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 mar 2003, 09:55
Locatie: Leopoldsburg

Luminus hier.
kontract loopt tot december dan naar Essent
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

dietervanb schreef:Het verschil, met de standaardleverancier, bedraagt voor mij meer dan 100 euro/jaar (verbruik 3600 KWH), en dan heb ik bij Ecopower nog het voordeel dat ik 1 tarief betaal. Wij moeten dus niet wachten tot 21 of 22u om de was te doen, of een zware download te starten.


Ik ben overtuigd, als mijn jaarcontract bij nuon afgelopen is stap ik over.
Dat van die zonnepanelen wat ze bij je thuis gratis komen plaatsen, kan iedereen daar gebruik van maken ?
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Neen, het hangt af van de ligging van je huis.
Het moet m.a.w. rendabel zijn.
Ze hebben ook maar een beperkt aantal dat ze plaatsen.
Voor dit jaar is het al gedaan.
Maar voor meer info : kijk eens op hun webstek.
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

ZMD schreef:
Marauder schreef:Voor het gas was ik aan het zien naar Essent maar ga er denk ik op terugkomen. Ze zijn moeilijk contacteerbaar (antwoorden pas na 3 dagen) en zels als je er 100 euro mee kan besparen weegt dat niet op tegen de mogelijk miserie die ik ga hebben als het misloopt.

Voor elektriciteit ben ik aan het zien naar Ecopower maar moet eerst eens de bereking maken voor ik de stap ook zet.


Veel kan er toch niet mislopen? Als er een probleem is met de gaslevering is het toch de distributienetbeheerder die je moet contacteren.
Voor de facturatie zal er wel een apart nummer zijn waar men sneller reageert.
'k Moet wel zeggen dat Luminus of Luminus Budget meestal het goedkoopst is voor gas (zeker niet voor electriciteit).

Wat Ecopower betreft, der berekening is toch snel gedaan. Verkruik x 0,16€ (je kan toch pas vanaf 01/2008 aangesloten worden).



Er kan altijd wel iets mislopen, vooral met contracten.

Vorige week woensdag stelde ik een vraag over de volgende bepalingen in de contracten:
3.6 Tenzij Consument of Leverancier uiterlijk twee (2) maanden voor
afloop van de Leveringsduur opzegt door middel van een aangetekend schrijven , zal de Overeenkomst
telkens automatisch worden verlengd voor een periode gelijk aan de oorspronkelijke Leveringsduur,
behoudens opzegging of beëindiging overeenkomstig het bepaalde in artikel 6 van deze voorwaarden.
Met schriftelijke aangetekende opzeg wordt gelijkgesteld de ontvangst van het technisch bericht van
leverancierswissel door Leverancier met respect voor de opzegtermijn


Hieruit begrijp ik dat als ik mijn contract niet tijdig opzeg, ik weer een jaar vasthang aan Essent. Dit wou ik verifiëren maar heb hierop dus nog steeds geen antwoord gekregen.


8.3 Laattijdige betaling van één onbetwiste factuur
heeft voor gevolg dat alle andere facturen, ook al was daarvoor een betalingstermijn of afbetalingsplan
verleend, onmiddellijk opeisbaar worden


Hieruit begrijp ik dat als ik één factuur eens vergeet te betalen ze in de mogelijkheid zijn om al mijn facturen tot het einde van het jaar op te eisen. Dit wou ik verifiëren maar heb hierop dus nog steeds geen antwoord gekregen.


13.1 De persoonsgegevens met betrekking tot Consument worden in de bestanden van Leverancier
opgenomen en verwerkt voor de volgende doeleinden: de uitvoering van de Overeenkomst, klantenbeheer,
promotie-, prospectie- en/of commerciële doeleinden inzake producten en/of diensten van
Leverancier. Consument heeft een kosteloos recht op verzet voor wat betreft de gegevensverwerking
verricht met het oog op de promotie-, prospectie- en/of commerciële doeleinden.


Mijn vraag hier was hoe ik kon kenbaar maken (op het inschrijvingsformulier vermelden??) dat ik niet in hun lijst voor promotie-, prospectie- en/of commerciële doeleinden terecht wou komen. Nog steeds geen antwoord gekregen.


Aangezien het hier al sputtert met de pre-inschrijving heb ik schrik dat het later vroeg of laat ook wel eens gaat mislopen.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

NUON...
Reden... op de site van test-aankoop na de liberalisering van de markt een test ingevuld met ons verbruik. Toendertijd kwam EBEM (elektriciteitsbedrijf merksplas) het best uit de test... en ze hadden een aanzienlijk deel groene energie.
Maar aangezien ze toendertijd niet leverde aan intercommunale 'iverlek' en ze ook geen gas hebben/hadden is het dus de tweede die uit de test kwam geworden nuon.
Overschakeling ging vlot... het is nu wel weer een hele tijd geleden dat ik nogis heb gecontrolleerd of we nu nog steeds bij de juiste leverancier zitten. Contractduur zal al lang verstreken zijn dus in principe kan ik terug overstappen
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Generic Human
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:15

Ecopower vanaf 1 september, kwamen het voordeligst uit op VREG-site, en dat dan nog gerekend aan de oude prijzen voor invoering weekendtarief.

Electrabel is na invoering van het nachttarief tijdens het weekend nog duurder geworden. Als je als klant reeds zoveel mogelijk tijdens de nacht deed ( zoals ik ) kom je nu nog duurder uit enkel iets meer gebruikscomfort.
Nu gebruikscomfort is wel veel gezegd, ben je eens vrij in het weekend kan je nog gaan wassen en strijken :?

Dus vanaf september terug goedkoper en geen stomme dag/nacht regeltjes.
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ook Electrabel hier omdat het altijd al zo geweest is en mijn ouders niet voor al dat veranderen zijn. Ik heb ook 3 jaar moeten zagen eer ze overschakelden van Belgacom naar EDPNet.
Aurora
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2005, 19:41

Bij men ouders ook Electrabel omdat ze, zoals bij de meeste, er reeds jaren bijzitten en nog niet vergeleken hebben. Ik zelf heb al eens willen vergelijken maar de factuur van Electrabel is zo onoverzichtelijk dat het als leek onbegonne werk is een vergelijk te maken. Ik zal met de laatste factuur eens naar een aantal leveranciers moeten stappen.

Ikzelf ga eind dit jaar alleen wonen, eerst wou ik voor ecopower kiezen maar aangezien je 6 maand moet wachten moet ik nog 2 maand overbruggen, door de jaarcontracten kan ik dus het eerste jaar geen ecopower nemen, maar voor mijn ouders is het misschien een optie. Ikzelf zal dan waarschijnlijk Essent nemen, deze zou de goedkoopste meoten zijn volgens Vreg.
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Ecopower van zodra ik kon overschakelen; beste tarieven (vooor mij althans) en ethisch in orde :wink:
Krijg ook nog een leuk dividend op mijn aandeel.
Black is the colour of my true love's hair
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Aurora schreef:Ik zelf heb al eens willen vergelijken maar de factuur van Electrabel is zo onoverzichtelijk dat het als leek onbegonne werk is een vergelijk te maken.


Klopt inderdaad, die facturen zijn enorm moeilijk te interpreteren, dat is voor mij ook een deel de reden dat ik overstap (ik zit in wachttijd) naar ecopower. Die factuur zou een stuk simpeler opgesteld moeten zijn, KW/u * 0.16 - gratis KW/u = totaal factuurbedrag.

Ik heb zelf nog geen factuur gezien van ecopower, heeft er iemand een voorbeeld van eindafrekening?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Aurora schreef:Ikzelf ga eind dit jaar alleen wonen, eerst wou ik voor ecopower kiezen maar aangezien je 6 maand moet wachten moet ik nog 2 maand overbruggen, door de jaarcontracten kan ik dus het eerste jaar geen ecopower nemen, maar voor mijn ouders is het misschien een optie. Ikzelf zal dan waarschijnlijk Essent nemen, deze zou de goedkoopste meoten zijn volgens Vreg.


Als je er gaat wonen krijg je electriciteit van de standaard leverancier (electrabel meestal) en hang je niet vast aan een jaar contract zolang je geen contract tekent. Dus je kan perfect ecopower nemen.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

Engie, dat was op dat moment de op een na goedkoopste (de goedkoopste was Mega, daar kwam ik vandaan. Op zich geen problemen gehad bij Mega toen, alleen na het contract werd ik overgezet op variabel en bij vernieuwing krijg je dan geen welkomstbonus.)

[Mod]Slotje (gelieve geen 4-jaar oude topic te bumpen)
Gesloten

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”