Verdwijnt de koper kabel, en wanneer?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
GeertD
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jan 2017, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Onlangs tel had van proximus met een verkoper die vroeg om over te stappen van edpnet naar proximus mits de koper kabel zou verdwijnen.
dit is hun bericht (Ben je al Proximus-klant? Binnenkort moet je huidige koperen kabel sowieso vervangen worden door glasvezel om te voldoen aan de steeds toenemende behoefte aan connectiviteit en om je de beste prestaties te garanderen, nu en in de toekomst. Dus waarom zou je wachten? )

De vraag is waneer gebeurd dit? en ben je dan verplicht om over te shakelen op fiber.
In ons appartement ligt al alles klaar voor fiber.
wat nog moet gebeuren is een fiber kabel naar 1ste verdiep aansluiting fiber modem en utp kabel naar fritzbox 7490.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik heb een heel sterk vermoeden dat dit niet eens een proximus verkoper is, maar zo'n (censuur) doorverkoper die de waarheid niet altijd even belangrijk vindt.

Los daarvan, ook edpnet heeft fiber, dus zijn verhaal slaat nergens op.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Nooit aan tel, altijd een mail vragen met uitleg.
GeertD
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jan 2017, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

cadsite schreef:Ik heb een heel sterk vermoeden dat dit niet eens een proximus verkoper is, maar zo'n (censuur) doorverkoper die de waarheid niet altijd even belangrijk vindt.

Los daarvan, ook edpnet heeft fiber, dus zijn verhaal slaat nergens op.
Dat weet ik ook dat edpnet die heeft, maar wat van voordeel heb ik aan fiber, niets.
Ik heb nu een lijn 100 mbps download en 30 mbps upload.
indien ik overshakel naar fiber krijg ik voor dezelfde prijs minder upload 110mbps download en 10mbps upload.
Dus ik ga erop achteruit met fiber.
Plus allerei kosten er nog eens bovenop modem router instalatie van 500€ enz.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Die installatie van €500 zou niet kloppen (is hier deze week al gepasseerd).
Voor dezelfde prijs heb je inderdaad een belachelijke upload.
De huidige actieprijs dat je 500/100 krijgt aan €40 vind ik wel goed, alleen ben ik niet iemand die overstag gaat voor een tijdelijke korting, dus ook ik zal nog bij koper blijven.
GeertD
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jan 2017, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

cadsite schreef:Die installatie van €500 zou niet kloppen (is hier deze week al gepasseerd).
Voor dezelfde prijs heb je inderdaad een belachelijke upload.
De huidige actieprijs dat je 500/100 krijgt aan €40 vind ik wel goed, alleen ben ik niet iemand die overstag gaat voor een tijdelijke korting, dus ook ik zal nog bij koper blijven.
Had juist hetzelfde in gedachte, tot het koperpaar verdwijnt en dan gaan ze wel met een actie komen om de mensen te verplichten om naar fiber over te gaan.
P.S: die actie is enkel geldig voor nieuwe klanten.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

Waar ik woon duwt Proximus hard door om overal Fiber tot in de woningen aan te leggen. Toen ze mij wouden overtuigen hebben ze ook gezegd dat de koper "op termijn" weg ging. Het is al zowat een half jaar geleden, dus geen exacte herinnering, maar ik denk dat ie daar toch een horizon van enkele jaren aan verbond. Wij zijn overstapt, er zat geen meerkost aan verbonden.
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Zolang scarlet geen fiber aanbied, moeten we ons geen zorgen maken over het verdwijnen van koperpaar
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

op zich vanaf het moment dat fiber is opgeleverd aan proximus start er en timer. deze loopt voor 5 jaar de eerste 4 jaar kan je nog koper blijven bestellen het laaste jaar moet je er af. na die 5 jaar wordt koper in jouw buurt gedeactiveerd. nu ik vermoed als er nog delen van de lokale kast geen fiber voor de deur hebben je mss wel meer tijd krijgt maar dit zal in niet zo veel gevallen zijn.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Freec schreef:Zolang scarlet geen fiber aanbied, moeten we ons geen zorgen maken over het verdwijnen van koperpaar
Scarlet is ook niet verkrijgbaar in nieuwbouw projecten waar er enkel nog fiber en geen koper meer gelegd wordt.

Dat Scarlet geen fiber aanbied, wil dus niet veel zeggen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

GeertD schreef:P.S: die actie is enkel geldig voor nieuwe klanten.
Er staat "voor nieuwe fiber klanten", niet "voor nieuwe klanten".
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Fallschirmjaeger schreef:
Scarlet is ook niet verkrijgbaar in nieuwbouw projecten waar er enkel nog fiber en geen koper meer gelegd wordt.

Dat Scarlet geen fiber aanbied, wil dus niet veel zeggen.
Maar die hebben dan nog geen scarlet. Men kan scarletters niet zonder internet zetten
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

(Ben je al Proximus-klant? Binnenkort moet je huidige koperen kabel sowieso vervangen worden door glasvezel om te voldoen aan de steeds toenemende behoefte aan connectiviteit en om je de beste prestaties te garanderen, nu en in de toekomst. Dus waarom zou je wachten? )
Het zal eerder zijn;
"Ben je al Proximus-klant? Binnenkort moet je huidige koperen kabel sowieso vervangen worden door glasvezel omdat het economisch niet rendabel is om het netwerk van de koperen kabel te blijven onderhouden. Ook kunnen we door de steeds toenemende behoefte aan connectiviteit via fiber een hogere winstmarge nemen en je tegelijk de beste prestaties garanderen (voor de juiste prijs), nu en in de toekomst. Dus waarom zou je wachten?"
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Er zijn wel degelijk planningen bekend van gebieden waar de koper uitgefaseerd wordt, en dus enkel nog fiber beschikbaar zal zijn. Voor edpnet gaat het over zo'n 500 verbindingen in 2022 (op zo'n 45.000 lijnen). Dus langzaam, maar zeker. Maar het zal zeker ook door verkopers 'misbruikt' worden om druk te zetten.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik weet dat hier fiber in de straat ligt maar nog niet tot in het gebouw en ik daardoor nog steeds niets kan bestellen bij edpnet/proximus. Is echt vervelend. Want als je Edpnet of Proximus contacteert dan zeggen ze ja er ligt fiber in de straat wij mogen en kunnen geen vdsl meer aansluiten :lol:
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

boonpwnz schreef:Ik weet dat hier fiber in de straat ligt maar nog niet tot in het gebouw en ik daardoor nog steeds niets kan bestellen bij edpnet/proximus. Is echt vervelend. Want als je Edpnet of Proximus contacteert dan zeggen ze ja er ligt fiber in de straat wij mogen en kunnen geen vdsl meer aansluiten :lol:
Dat lijkt me sterk, stuur je me even een PM, dan laat ik dat nakijken.
TeLugo
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 sep 2021, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Joachim schreef:Er zijn wel degelijk planningen bekend van gebieden waar de koper uitgefaseerd wordt, en dus enkel nog fiber beschikbaar zal zijn.
Bestaat de kans dat jullie een aanbod op fiber gaan doen dat minsten evenwaardig is aan het vdsl aanbod op vlak van upload?

Momenteel vdsl 100/40
Maar een fiber aanbod met vergelijkbare kost geeft slechts een upload van 10

Dit is toch een absurde tactiek van upselling om mensen die upload nodig hebben richting een duurder aanbod te sturen

Dat de duopolisten hun zo gedragen zijn we gewoon… maar edpnet was in het verleden toch meer klantgericht
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

TeLugo schreef:Maar een fiber aanbod met vergelijkbare kost geeft slechts een upload van 10
Het probleem is dat de snelheidsprofielen niet door ons bepaald worden :(
TeLugo
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 sep 2021, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Spijtig,
want op vdsl is jullie aanbod van snelheid beter dan proximus.

Persoonlijk stap ik dus niet over naar fiber om de upload snelheid niet te verliezen (Download komen we vlot mee toe)
Hopelijk dat jullie in de toekomst wel betere profielen mogen aanbieden
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Fiber wordt hier in de straat aangelegd voor 't moment. €5 Meer betalen voor iets wat ik eigenlijk niet echt nodig heb maar wel leuk is zie ik zitten. €10 Meer is net te veel om overstag te gaan.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”