Replica wapen verkopen?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Jij bent wel bijzonder creatief in argumenteren want als men iets zegt dan kom je af met: toon het aan en als je het aantoont is het van ja maar met cijfers kan je alles bewijzen :lol:

Je kan het probleem zoveel minimaliseren als je wil maar dat zal het probleem niet oplossen. Vuurwapens zijn een potentieel gevaar en hoe meer van die potentiële gevaren je hebt, hoe meer problemen, dat is pure logica daar heb je zelfs geen cijfers voor nodig.

Ik wil u niet belachelijk maken maar als je op een discussieforum dingen wil beweren en gaat lopen als iemand u de hiaten in uw redenering toont, dan is het moeilijk om een discussie te voeren.

Legale bezitters zijn wel degelijk een deel van het probleem want het is niet omdat je legaal een wapen hebt dat je het niet verkeerd kan gebruiken of zelfmoordgedachten kan hebben. Uiteraard zijn illegale wapens nog erger maar dat doet niets af van mijn punt, wapens zijn potentiële dodelijke gevaren die je best zo beperkt mogelijk in een maatschappij hebt.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Afbeelding

om maar te zeggen dat je met cijfertjes alles kan zeggen...wat je maar wil

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

#Dizzyweethetbeter
Laatst gewijzigd door SPR op 12 okt 2021, 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

OK dan, waar blaas ik iets op als ik gewoon naar cijfers verwijs bij wat ik beweer? Ik wil net aantonen dat het probleem niet opblazen is maar eerder onderschatting.

Welke dingen zijn pertinent onwaar dan?

Je kan best gelijk hebben maar toon dat dan aan ipv gewoon de andersdenkende met wat uitvluchten weg proberen te zetten. Doe je ook niet gewoon zelf wat je me verwijt, je komt met een overtuiging af die je niet kan staven maar ik, die mijn mening wel staaf, heeft ongelijk :nono:

Keukenmessen zijn dagelijkse gebruiksvoorwerpen, wapens zijn dat niet. Wapens zijn bovendien gevaarlijker want je kan er mensen nog gemakkelijker mee verwonden of doden. Uw vergelijking is dus minstens overdreven/scheef.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

#Dizzyweethetbeter
Laatst gewijzigd door SPR op 12 okt 2021, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Waar gaat deze discussie over ? TS koopt in een bui van onwetendheid een replica en heeft er nu schrik van. Ik zie niet in wat de cijfertjes ermee te maken hebben over het aantal slachtoffers.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

SPR schreef:Heb ik gedaan, ik geef praktijkvoorbeelden, je hebt ze stuk voor stuk weggelachen, dan stopt de conversatie hoor.

Keukenmessen zijn wel degelijk gevaarlijk. Ze zijn vrij verkrijgbaar, je kan ze dus impulsief grijpen in een echtelijke ruzie en ieder huishouden heeft ze liggen. Als je ooit betrapt wordt met een mes op zak, dan kan je vlot daarna ook weer een mes kopen.

Doe eens de moeite en zoek dat eens op, steekwapen/stomp wapen moorden vs vuurwapen moorden in België. Ik heb het net gedaan maar laat de eer aan u om ze anders te interpreteren. Met cijfertjes kan je immers alles bewijzen en vooral, met oude cijfers. :)
Nu heb je toch al uw praktijkvoorbeelden niet zelf weggehaald zodat we niet meer kunnen zien hoe goed ze waren :lol:

Wie beweert dan dat je met een mes niets verkeerds kan doen? Uw voorbeeld is opnieuw een reden van waarom je wapens beter niet te vrij laat verspreiden want je kan er nog veel erger mee aanrichten dan met een keukenmes. Iemand die grove verwondingen veroorzaakt, ook met een mes, wordt gearresteerd en kan in de bak vliegen, dat is een tijd niet meer met messen spelen.

Natuurlijk kan je met elk voorwerp wel iemand proberen te verwonden maar die voorwerpen hebben meestal een heel ander nut/toepassingsgebied. Voorwerpen verbieden kan dus niet zomaar. Vuurwapens zijn gemaakt om afgevuurd te worden en kunnen ook op afstand snel en veel slachtoffers maken, een compleet foute vergelijking dus. Het probleem met wapenbezit neemt toe, verwijzen naar oude cijfers is dus niet van toepassing.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Graag ontopic blijven.

Start een eigen topic hierover indien jullie willen blijven doorlullen hierover.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Met de verkoop van namaakwapens heeft de organisatie achter de fantasy- en scifibeurs FACTS in Gent niet de wapenwet overtreden. Volgens de verdediging was de aanklacht tegen Easyfairs Belgium ongegrond. De rechter volgde dit en sprak hen vrij.
...
Wel staat vast dat er heel wat onduidelijkheden bestaan over de wetgeving van wapens op dergelijke evenementen. Het Openbaar Ministerie nam hierover geen standpunt in, tot spijt van de rechter. Die sprak Easyfairs Belgium dan ook vrij over de gehele lijn.
https://www.hln.be/gent/namaakwapens-mo ... ~aa789b3b/
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

De merendeel van deze wapens zijn kon namaak van film/series/spelletjes wapens.... En die zien er nu niet echt realistisch uit, dacht ik?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

fluppie schreef:....
Aangezien Duitsland de oorlog verloor hebben de Russen heel gemakkelijk kunnen afkijken om de AK47 te maken.
Wounded as tank driver in 1941 during WWII, Kalashnikov sees the latest Soviet machine gun fail. As he's also an inventor, he starts looking for improvements and in 1947 ends up with AK-47 assault rifle.
https://www.imdb.com/title/tt11547520/

Biografische film, vooral over het uitvinden, produceren en testen van dit wapen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

devilkin schreef:De merendeel van deze wapens zijn kon namaak van film/series/spelletjes wapens.... En die zien er nu niet echt realistisch uit, dacht ik?
De meesten inderdaad, veel oosters en steampunk. Ook echter gaming cosplay en behalve de overdreven wow/manga geinspireerde zwaarden kan het realistischer worden (maar over het algemeen blijft het gewoon fun). Op facts zelf gelden ook hiervoor strikte regels, ze moeten onder andere in de verpakking blijven. 'Wapens' moeten ook bij binnenkomen gecontroleerd worden.

Toegelaten Wapens Wapens die duidelijk nep zijn, gemaakt van piepschuim, karton en dies meer.
Voorwerpen die manifest als speelgoed bedoeld zijn voor kinderen tot 14 jaar
(bijv. een plastieken éénkleurig waterpistool); voorwerpen die er manifest
niet uitzien als een bestaand wapen (bijv. een lightsaber uit Star Wars, een
phaser uit Star Trek); zwaarden en sabels die geen deel uitmaken van de
lijst voorzien onder “op FACTS niet toegelaten wapens”. We gaan Steve van
Minecraft dus niet tackelen omdat hij met een kartonnen diamanten zwaard
staat te zwaaien. Die zal niet meteen een cosplayer-saté maken.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

In de Zuid-Duitse stad Lindau heeft een tiener een grote politieactie veroorzaakt nadat hij “in een camouflagepak en met een geweer” door iemand werd opgemerkt. Omdat het onduidelijk was of het om een gevaarlijke situatie ging, zette de politie meerdere patrouillewagens in, maar dat bleek achteraf niet nodig. Zo was het pistool van de 15-jarige jongen volledig uit Lego gemaakt.
https://www.hln.be/buitenland/duitse-po ... ~a89c6266/
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

[youtube]2h1s6S4kotE[/youtube]
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

tien schreef:Toegelaten Wapens Wapens die duidelijk nep zijn, gemaakt van piepschuim, karton en dies meer.
Voorwerpen die manifest als speelgoed bedoeld zijn voor kinderen tot 14 jaar
(bijv. een plastieken éénkleurig waterpistool); voorwerpen die er manifest
niet uitzien als een bestaand wapen ...
Wat dan te denken van hetvolgende:
https://www.hln.be/buitenland/pistool-d ... ~a7be245d/? :eek: :bang:

Gelukkig is dit model terug uit productie genomen
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”