Een schrijffoutje moet zeker kunnen. Maar ik heb iets tegen mensen die dt-fouten maken tegen de sterren op. Het komt trouwens niet echt 'volwassen' of professioneel over vind ik.
Als ik moet afgaan op een stukje tekst van iemand, geef mij er dan maar eentje zonder schrijffouten.
Het verouderde woordenbestand van het oude Groene Boekje en de dubbelspelling zijn de belangrijkste problemen waarvoor de taalgebruikers in de nieuwe Woordenlijst Nederlandse Taal van 1995 een oplossing vinden: uit de Woordenlijst van 1954 zijn zo'n veertienduizend verouderde woorden verwijderd en vervangen door een paar tienduizend nieuwe woorden. Bovendien is de dubbelspelling afgeschaft: alleen de voorkeurspelling is overgebleven.
Nieuwe versie van Het Groene boekje is verschenen op 15 oktober 2005.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 09 nov 2005, 19:46, in totaal 1 gewijzigd.
Er zijn twee soorten komma's. De grammaticale komma dient om de grammaticale structuur van een zin te verduidelijken, en de ritme- of leeskomma geeft aan waar een pauze moet komen bij het lezen van een zin. Gebruik komma's om duidelijk te maken wat u bedoelt. Lukt dat niet met een komma, dan moet u de zin herschrijven.
niet
Hij is aardig dik en kaalgeschoren.
maar
Hij is aardig, dik en kaalgeschoren.
of
Hij is aardig dik, en kaalgeschoren.
Enkele simpele regels:
Voor 'maar' altijd een komma.
Voor 'en' nooit een komma.
Tussen 2 werkwoorden in een zin, bv. Als je binnenkomt, moet je gaan zitten.
"Mijn commentaar" op die website spreekt boekdelen, als je dit leest:
Helaas is de Nieuwe Spelling een breuk in de opgebouwde kennis van velen.
Die links blijken offline te zijn..
Zoals Deej_1977 al schreef, werkt idd normaal, misschien je firewall te streng ingesteld?
(1 pitje lager zetten?)
Bij Norton (indien je dat gebruikt) Privacy schuifregelaar op midden van de schaal stellen, ofwel je antivirus (firewall even kort uitschakelen)
"Mijn commentaar" op die website spreekt boekdelen, als je dit leest:
Helaas is de Nieuwe Spelling een breuk in de opgebouwde kennis van velen.
Die links blijken offline te zijn..
Zoals Deej_1977 al schreef, werkt idd normaal, misschien je firewall te streng ingesteld?
(1 pitje lager zetten?)
Bij Norton (indien je dat gebruikt) Privacy schuifregelaar op midden van de schaal stellen, ofwel je antivirus (firewall even kort uitschakelen)