Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Ordon schreef:Dat heeft toch helemaal niks te maken met onheilsprofeet of doemdenkerij.
Petrol kijkt kritisch en gefundeerd naar de zaken.
En communiceert dat ook op gedegen wijze. :thumbs:
maar als je dan over vaccins begint en die hun effect wordt dat min of meer weggewuifd als bijna irrelevant?
dan komt plots de stroman alsof iedereen hier beweert dat die 100% werken (wat niemand beweert).
er is een heel kleine groep pechvogels maar weegt dat op tegen de rest? dit is een puur politiek keuze maar de keuze is gemaakt toen men massaal heeft versoepelt.

we zien nu een stijging van bv besmettingscijfers maar hebben geen idee wie dat zijn, we weten ook niet meer in hoever die mensen echt klachten hebben of ziek zijn. Hoeveel volledig gevaccineerden sterven momenteel aan covid? Ik vind dat antwoord nergens, ik zie wel dat er gemiddeld 10 per dag aan covid sterven. Uit de rusthuizen komt ook neits meer qua sterfte.

we zien wel dat de aanpak rond quarantaine en isolatieregels nog steeds bijna identiek is met de periode zonder vaccins. Dat klopt niet en is eigenlijk ook niet te verantwoorden of uit te leggen.

zonder vaccins zou het gezondheidssysteem al lang volledig ingestort zijn, daar is niets van te zien momenteel.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

1207 schreef:maar als je dan over vaccins begint en die hun effect wordt dat min of meer weggewuifd als bijna irrelevant?
Kom, kom, dat heeft petrol nooit gezegd.
En dat weet je erg goed, mijn inziens.
1207 schreef:dan komt plots de stroman alsof iedereen hier beweert dat die 100% werken (wat niemand beweert).
Neen, doch vele media (en beleidslieden) hebben dit wel zo laten uitschijnen.
En dreigen nu het deksel op de neus te krijgen...
Laatst gewijzigd door Ordon op 16 okt 2021, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

@duizend : jouw mening is even goed als de mijne. Alleen I don't give a shit. En ik ga niet meer in discussie mocht je geen wetenschappelijke bijdrage leveren. Je raaskalt makker, of makkerin.

@Ordon : Merci.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

ja, dus zoals verwacht, drie vragen aan de petrol, nul antwoorden zeer academisch en wetenschappelijk allemaal
nochthans simpele vragen

curatieve middelen, ja hoor, welke ?
multi-target vaccins, ja hoor, welke ?
sanitaire maatregelen, nogmaals welke ?

voor de rest steeds het doemdenk riedeltje dat de vaccins niet of nauwelijks werken
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Ordon schreef: Kom, kom, dat heeft petrol nooit gezegd.
Neen, maar blijkbaar meoten we ons wel nog steeds gedragen alsof vaccins niet bestaan
die tijd is voorbij, ze zijn er en ze werken gewoon.

neen, niet aan 100% maar moet ik dat elke keer herhalen?
het was iets van een 95% en als evenveel procent vd bevolking gevaccineerd is dan is dat kleine restgroepje mee beschermd.

dus ik, ben ik echt de enige belg, zou graag weten hoeveel volledig gevaccineerden vandaag aan covid sterven of op de ic liggen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

1207 schreef:dus ik, ben ik echt de enige belg, zou graag weten hoeveel volledig gevaccineerden vandaag aan covid sterven of op de ic liggen.
Nee, maar die cijfers worden niet vrijgegeven, ook al heeft Sci en Sano er beschikking over, getuige de uitspraken van Van Gucht. Achter het waarom kunnen we blijven gissen, maar het spreekt voor zich dat als men politiek te winnen had die cijfers wel zouden vrijgegeven worden.

Ze gaan dus met hoge waarschijnlijkheid in tegen zaken die politici in het verleden gezegd hebben. De evoluties in andere landen die eerder begonnen te vaccineren tonen dat ook aan, dus waarom zou het bij ons anders zijn.
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 16 okt 2021, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

1207 schreef:
Ordon schreef: Kom, kom, dat heeft petrol nooit gezegd.
Neen,
Oké.
Dan is alvast wel erg duidelijk dat jouw "communicatietechniek" er (deels) in bestaat petrol's woorden uit hun verband te trekken...
Zulks bevordert een discussie niet, begrijpelijk. Toch?
duizend schreef:voor de rest steeds het doemdenk riedeltje dat de vaccins niet of nauwelijks werken
't Ja, nu is het wel overduidelijk dat jij een soortgelijke wijze van "communicatie" bedrijft. :-)
En vervolgens verbouwereerd bent dat je geen antwoorden meer krijgt. :lol: :lol:

Gewoon vrijblijvend.
Bekijk eens deze documentaire over hoe communicatie erg spaak kan lopen: Future Shocked.
Is niet bedoeld als vingerwijzing ofzo. Doch van harte goed bedoeld.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef:curatieve middelen, ja hoor, welke ?
IGg en andere monoclonaire anti-lichamen. Maar daar zal je nog niet van gehoord hebben waarschijnlijk.
duizend schreef:multi-target vaccins, ja hoor, welke ?
Ge zijt echt niet mee he makker. Ge hebt geen flauw benul waarover het gaat. Geen flauw benul dus over de antigenen van SARS-CoV-2.
Er zijn 4 basis eiwitten, waartegen onze immuniteit kan optreden. In de eerste plaats de "spikes", de S-eiwitten. Dat zijn die smeerlappen die de introductie aangaan in de menselijke cellen en dus instaan voor de eerste intrusie. Dat is waar onze belabberde vaccins op werken momenteel. De andere drie : look it up. Ik ben het beu om alle materiaal zo kosteloos aan te bieden. Maar die andere drie samen met de S vormen dus die targets.
duizend schreef:sanitaire maatregelen, nogmaals welke ?
Afstand houden... voorzichtig zijn als ge naar de bomma en den bompa gaat. Niet aan mekaars nek gaan hangen. Het is echt ni zo moeilijk hoor.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Vraag drie snap ik, dat is gezond verstand.
Van vraag 1 en 2 graag even uitleggen waar deze vandaag vlot verkrijgbaar zijn. :roll:
petrol242 schreef:Dat is waar onze belabberde vaccins op werken momenteel.
En weer de “belabberde” vaccins in de post van de petrol hè Ordon
Maar de petrol kraakt de vaccins niet af hoor Ordon
Ipv naar filmpjes te kijken lees gewoon eens wat er gepost wordt :lol:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef: Het is de moment om te doen waar Iceke al bijna twee jaar van droomt: doet uw goesting, laat alles los en blijf doorgaan zolang de zorg niet in de problemen komt
Ik ga daar nog 1 keer op terugkomen want je trekt mijn woorden weer compleet uit zijn context.

We weten ondertussen dat dit virus vooral een probleem is voor een klein deel van de bevolking (nl. zij met onderliggende aandoeningen en 65+ers)
We weten ondertussen dat dit virus vooral een probleem is voor de zorg die al decennia lang geherstructureerd wordt.
Een normaal mens zou dan denken..krik de zorg op & bescherm de groep die het meeste kans heeft op complicaties.
Daarvoor hoef je imho half het land geen 1,5jaar te sluiten of uw bevolking maatregelen op te leggen die absoluut niks met virusbestrijding te maken hebben.
Dus ja, ik blijf nog altijd bij mijn standpunt, doe vooral uw goesting, laat alles open en zorg dat die zorg terug de middelen krijgt die ze verdient... en dat is niet applaus of c4 bij niet gevaccineerde zorgverleners.

Hebben we een bloedbad vermeden in het WZC (en bij alle hulpbehoevende die thuiszorg nodig hebben) met al die maatregelen ? Nee, toch ? Dan hebben imho al die maatregelen amper zin gehad.
Men heeft dit niet kunnen voorkomen & "versta me vooral niet verkeerd" men zal dat bloedbad naar alle waarschijnlijkheid de volgende winters wel kunnen voorkomen met vaccins.
Waarom een 20 jarige niet meer kon gaan feesten ontgaat me compleet, waarom een dertig jarige niet meer op restaurant kon ontgaat me compleet, waarom heel België kost wat kost aan dat vaccin moet ontgaat me compleet.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

duizend schreef:En weer de “belabberde” vaccins in de post van de petrol hè Ordon
Maar de petrol kraakt de vaccins niet af hoor Ordon
Ipv naar filmpjes te kijken lees gewoon eens wat er gepost wordt :lol:
Indien de huidige vaccins zo volmaakt zijn als jij wil laten uitschijnen...
Dan zijn al die farmabedrijven (en andere professionelen) die betere vaccins (en andere farmaca) aan het ontwikkelen zijn zeker nog meer het noorden kwijt dan die duzend mensen met "een mening". :lol:

Petrol denkt alvast, net als die farmabedrijven, heel wat meer stappen vooruit dan die duzend mensen met "een mening". 8)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Jaja, wij zijn weer terug bij hetgeen al een paar keer gepost is.
De stroman van de 100% werkende vaccins is er opnieuw.

Natuurlijk moeten er nieuwe vaccins komen, dat is voor griep ook elk jaar zo :roll:

Moet je daarom in elke post de huidige vaccins afkraken ?
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Hij wijst op de tekortkomingen (die intussen ook zichtbaar worden).
Jij noemt dat afkraken...
En eerlijk? Veel kaas heb je er echt niet van gegeten hé.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Ordon schreef: Oké.
Dan is alvast wel erg duidelijk dat jouw "communicatietechniek" er (deels) in bestaat petrol's woorden uit hun verband te trekken...
Zulks bevordert een discussie niet, begrijpelijk. Toch?.
er is natuurlijk een verschil tussen letterlijk iets zeggen en een discours

Petrol hoeft niet te zeggen dat vaccins niet werken, adjectieven als belabberd geven ook wel een idee over zijn mening. Die lijn houdt hij al maanden aan ondanks dat de realiteit hem tegenspreekt.
Niemand hier beweert dat de vaccins perfect zijn.
een paar procent heeft pech dat het vaccin bij hen niet werkt maar bij een vaccinatiegraad van >90% zouden ze wel mee beschermd zijn.
Dat halen we nooit op deze manier.

feiten zijn wat ze zijn
de versoepelingen in de zomer 2020 zijn peanuts vergeleken met de versoepelingen in de zomer 2021
najaar 2020 kregen we die verschrikkelijke 2e golf want geen vaccin
wat zien we nu met vaccin?
hoeveel sterftegolven hebben we nog in rusthuizen? In hoeveel rusthuizen moet het leger vandaag depanneren?

de groep vaccinweigeraars is wel zo groot dat het me niet verbaast dat alle cijfers terug beginnen stijgen, zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
is die groep groot genoeg om de zorg zwaar onder druk te zetten? Ik vrees van wel; Gaan we dan in de herfstvakantie weer blind hele sectoren sluiten zoals de kappers en horeca? Ik hoop van niet

waarom geeft de overheid geen cijfers over het verschil tussen gevaccineerd en niet-gevaccineerd? We kunnen enkel gissen en dan is het logisch dat sommige daar een bevestiging van hun mening in zien.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Onze overheid heeft vaccinatie in den beginne quasi als de heilige graal naar voren geschoven (deels om de mensen te overtuigen).
Die houding komt nu duidelijk onder vuur te liggen.

Nu blijkt dat ernstige ziekte en overlijden grotendeels voorkomen werden: Wuhan tijdperk.
Zeer zeker een enorme troef.
Dat zei en zegt petrol ook hoor.
Iedereen was (en is) blij dat we zulke vaccins hebben (afin, vaccins in andere landen is een ander paar mouwen...)

Doch coronavirussen muteren, ahum, "nogal graag"...
Voilà, daar is plots (onder andere) de delta variant.
Gelijktijdig beginnen we te zien dat de circulatie van het virus NIET gestopt wordt door de vaccinaties (afgeremd at best).
En daar had men toch echt wel op gehoopt.
Dat is een serieuze streep door de rekening...

Dus, ja, zelfs onze beste vaccins (nogmaals proficiat) voldoen niet aan wat men verwacht (en verkondigd) had...
Daar lijdt de geloofwaardigheid van onze beleidsmakers natuurlijk onder. Logisch.

Het virus blijft circuleren (zich vermenigvuldigen dus) en is er dus enkel (voorlopig!!) het vermijden van ernstige ziekte en dood.
Daarenboven is er een lineair verband tussen het ontstaan van varianten en het aantal keer dat SARS-CoV-2 zich kan vermenigvuldigen.

De Longcovid groep (maanden ernstige complicaties) beloopt intussen al meer dan driehonderdduizend Belgen...
En die groep groeit elke dag nog.
Dat gaat poen kosten!!
En daar zijn onze beleidslieden dan weer wel gevoelig aan...

Het gaat dus niet louter meer over ziekenhuisopnames en overlijdens.

Ja, in dat opzicht voldoen de vaccins niet aan de verwachtingen.

Maar hoe gaan onze beleidslieden voor "Jan Modaal" de bocht moeten nemen dat er "toch iets meer aan de hand is"?
Met mogelijks onderliggend nog ernstigere varianten in het verschiet?

Jan Modaal denk binair hé.
Het is goed.
Of het is slecht.
Laatst gewijzigd door Ordon op 17 okt 2021, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik zie nergens de realiteit zijn discours tegenspreken hoor...
Hij zegt dat de huidige vaccins de verspreiding van het virus niet tegenhouden en dat is wat we ook zien in de ons omringende landen....geef het nog efkes en dat is hier ook het geval.
Niemand zegt hier dat vaccins niet helpen...dat ze de oplossing zijn = waar het over gaat....
Met ondertussen 50.000 doorbraak infecties waarvan <60% met corona symptomen (op een moment dat er amper virus circulatie is), zou ik toch maar oppassen met aannames te doen over "vaccins zijn de uitweg uit deze situatie".

Een paar weken geleden konden ze nog krampachtig vasthouden aan 1 AZ in het Brusselse om hun propaganda van "het zijn enkel antivaxxers die in het AZ belanden" te promoten in de media (de echte nationale cijfers houden we nog ff achter de hand)
Daarover hoor je nu niks meer natuurlijk...
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Bij de delta variant zijn er meer gevaccineerden die in het ziekenhuis belanden dan in het "Wuhan tijdperk".
Dat speelt onze beleidslieden parten natuurlijk.

Niet gevaccineerden: 't ja, indien je in een risicogroep zit, ben je haast een vogel voor de kat hé.
Niet gevaccineerden hun immuunsysteem weet vaak geen blijf met SARS-CoV-2.
Die mensen bevinden zich (qua risico) nog steeds in het begin van de pandemie (en feitelijk eigenlijk wat erger met de delta variant).
En dat verhaal kennen we intussen, natuurlijk.

Dus ja, de huidige vaccins zijn niet geschikt "to eradicate"...
En dat had men toch gehoopt.

Feitelijk maken we nu 'live" mee wat er in tien jaar "normaal" onderzoek boven water komt. :lol:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik heb me vandaag tijdens het wachten aan de Spar kassa toch wel zwaar geërgerd aan de uitspraken van TV viroleugenaar en veearts De Gucht:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/14 ... 4-oktober/
Van Gucht is duidelijk: “Ja. Tot de helft van de patiënten die worden opgenomen, is gevaccineerd.
Volgens de recente UK cijfers is het veel meer, en het worden er steeds meer en meer als we wekelijkse PDF's bestuderen, in het nadeel van de gevaccineerden en in het voordeel van de niet gevaccineerden. Waarom zou het in België anders zijn? In de UK zijn er meer dan 2x gevaccineerden in het ziekenhuis (tel alle getallen in rood aangeduid op, en vergelijk met groen), dus de verhouding is eerder 3:1
vaxxed-uk-w40.png
(75.51 KiB) Nog niet gedownload
https://assets.publishing.service.gov.u ... eek_40.pdf
Wie geeft vandaag het coronavirus door?

“Dat zijn toch vooral de niet-gevaccineerden”, weet Van Gucht. “Niet-gevaccineerden produceren namelijk meer virus. Een gevaccineerde kan het eveneens doorgeven, maar is wel minder besmettelijk voor zijn omgeving.”
Alweer leugens? Want er is geen verschil in virale lading tussen beide, dus waarom beweert de veearts dat ze minder besmettelijk zijn?

https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 21264262v1
No Significant Difference in Viral Load Between Vaccinated and Unvaccinated, Asymptomatic and Symptomatic Groups Infected with SARS-CoV-2 Delta Variant
en gisteren:

https://www.hln.be/binnenland/aantal-co ... ~a6f89553/
“Zonder vaccinatie was de situatie 10 keer erger”
Zeer wetenschappelijke uitspraak, onderbouwing?

PS: ik maak enkel nog claims die ik met officiële cijfers of met studies kan onderbouwen.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

ub4b schreef:Volgens de recente UK cijfers is het veel meer, en het worden er steeds meer en meer als we wekelijkse PDF's bestuderen, in het nadeel van de gevaccineerden en in het voordeel van de niet gevaccineerden. Waarom zou het in België anders zijn? In de UK zijn er meer dan 2x gevaccineerden in het ziekenhuis (tel alle getallen in rood aangeduid op, en vergelijk met groen), dus de verhouding is eerder 3:1
Op het ogenblik dat de niet-gevaccineerden "op zijn" vindt ge er daar zelfs geen meer van. :lol:
Dus, ja, wat wilt ge nu feitelijk zeggen? :-)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ordon schreef: Op het ogenblik dat de niet-gevaccineerden "op zijn" vindt ge er daar zelfs geen meer van. :lol:
Dus, ja, wat wilt ge nu feitelijk zeggen? :-)
Die piste volgde ik initieel ook om de steeds slechter wordende cijfers te verklaren, maar in de UK is er momenteel een flatline, er komen geen gevaccineerden meer bij, er is dus geen aangroei meer - het stagneert op 65.73% :
Bijlagen
65.jpg
(132.65 KiB) Nog niet gedownload
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

De niet-gevaccineerden kunnen ook opgeraken door natuurlijke besmetting...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ordon schreef:De niet-gevaccineerden kunnen ook opgeraken door natuurlijke besmetting...
Dat zal nooit gebeuren, de fatality rate is niet 100% bij niet-gevaccineerden. De fatality van Delta is maar 0.3% !
Ze zullen op die manier nooit opgeraken

https://en.wikipedia.org/wiki/SARS-CoV-2_Delta_variant

en hup wat heeft de UK toch zalig uitgebreide rapportering tov ScienCENSOR die de massa niet geïnformeerd houdt:

https://assets.publishing.service.gov.u ... ing_21.pdf
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Ik doelde op natuurlijke immuniteit.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Niet vergeten dat je herbesmet kan raken, ook hier weer kunnen we aannemen dat de kans kleiner zal zijn op ernstige symptomen, maar hoeveel kleiner is niet geweten. Dus nee, de gastheer geraakt nooit op voor dit virus, niet voor gevaccineerde, niet voor niet-gevaccineerde.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ordon schreef:Hij wijst op de tekortkomingen (die intussen ook zichtbaar worden).
Jij noemt dat afkraken...
En eerlijk? Veel kaas heb je er echt niet van gegeten hé.
Ja, iets belabberd noemen dat is gewoon afkraken. :roll:
Voor de duzendste keer (om in jouw simplistische "woordspeling" even mee te gaan)
neen de vaccins werken geen 100%, ja er moet vroeg of laat een nieuw vaccin komen (net zoals met andere muterende virussen)

en that's all folks, meer doemdenkerij hoeft echt niet

Wel leuk dat je geen deftige argumenten hebt en dan maar op de man gaat spelen.
Speel op de man, is dat de tip die in je documentaire te vinden is?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Zeer wetenschappelijke uitspraak, onderbouwing?
.
vergelijk najaar 2020 met najaar 2021
wilmes haar versoepeling zonder vaccin
de versoepeling 12 maanden later met vaccin
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

duizend schreef:Wel leuk dat je geen deftige argumenten hebt
Al goed dat je íets leuk vindt. :-)
Voor de goede verstaander zijn er uiteraard wél gedegen argumenten geven...
Door meerdere mensen, op meerdere tijdstippen.
duizend schreef:neen de vaccins werken geen 100%, ja er moet vroeg of laat een nieuw vaccin komen (net zoals met andere muterende virussen)

en that's all folks, meer doemdenkerij hoeft echt niet
Erg "gedegen" onderbouwing. Ahum.
De professionelen die aan verbeterde vaccins en farmaca werken, zullen jouw insteek zeker weten te waarderen naar waarde.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Zoal hoger al gepost
Versoepelen zonder vaccin, direct een exponentiële stijging
Versoepelen met vaccin, geen exponentiële stijging

Laat ons dan op alle mogelijke manieren de performantie van de huidige vaccins in twijfel trekken zodat als er een beter vaccin op de markt komt Jan modaal dit niet meer wil laten zetten. Dan zijn we veel beter af uiteraard.

Ondertussen is het voor vraag 1 en 2 windstil bij de petrol.
Tja, iets dat nog niet bestaat, kan je niet tonen uiteraard.

Hoog tijd dat de zelfverklaarde academici doemdenkers eens een oplossing naar voor brengen die vandaag bestaat en beter werkt dan de vaccins die ze blijven afkraken.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Jij wil een kritische kijk op de huidige vaccins het liefst buiten beeld houden.
Alles peis en vree...
De nu aangehaalde reden klaarblijkelijk: Jan Modaal moet nog aan de volgende (verbeterde) spuit willen.

Niet enkel op dit forum wordt er, terecht, kritisch gekeken naar de huidige vaccins hoor.
Zijn dat allemaal doemdenkers, simplisten, afkrakers (en nog van dat fraais)?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

duizend schreef:Zoal hoger al gepost
Versoepelen zonder vaccin, direct een exponentiële stijging
Versoepelen met vaccin, geen exponentiële stijging
https://www.sanquin.nl/over-sanquin/nie ... van-donors

Interessant gezien de gentech vax enkel antistoffen tegen de spike aanmaakt via expressie, het virus hoeft maar één eiwit te veranderen om de vax te omzeilen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Ordon schreef:Jij wil een kritische kijk op de huidige vaccins het liefst buiten beeld houden.?
de kritieken die je geeft zijn vandaag, oktober 2021, bekend en worden aanvaard.
dat men in januari 2021 andere verwachtingen had klopt ook. Daarnaar blijven verwijzen is vrij onwetenschappelijk
dat men neit weet hoe huidige vaccins op toekomstige varianten werkt klopt ook.

dat de vaccins daarom belabberd zijn? Neit werken?
dat men daarom isolatie- en quarantaineprotocollen uit 2020 moet blijven toepassen houdt gewoon geen steek
de huidige vaccins werken gewoon.

er is nu eenmaal een heel grote groep die het vaccin weigeren en dus even kwetsbaar zijn voor het virus als in 2020.

maar goed
nu zelfs in vraag stellen, zoals ub4b, dat het vaccin geen doorslaggevende rol speelt in het feit dat er nu geen verwoestende golf is?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

1207 schreef: er is nu eenmaal een heel grote groep die het vaccin weigeren en dus even kwetsbaar zijn voor het virus als in 2020.
De Delta is amper te onderscheiden door dokters van een stevige verkoudheid, je moet je al laten testen om het te weten. Mijn ma had recent prijs, en ik enkele weken voordien en dan in mijn geval zelftest en bij mijn ma PCR, zij had wel meer pijn aan de longen.
Dus ik maak mij geen zorgen, kom maar op met dat virus.

Met een fatality rate van 0.3% en iemand die veel sport doet, veel buiten komt voor vit d3 en op zijn voeding let: kom maar op

1207 schreef: maar goed
nu zelfs in vraag stellen, zoals ub4b, dat het vaccin geen doorslaggevende rol speelt in het feit dat er nu geen verwoestende golf is?
Omdat het amper werkt tegen de Delta, het virus hoeft maar één eiwit te veranderen om de spike based vax te omzeilen. Maar gelukkig is de Delta zo erg niet meer.

Bij een natuurlijke besmetting maak je anti-lichaampjes aan tegen meerdere eiwitten van het virus, dus als het virus muteert heb je nog steeds breedbandige bescherming.

Ik ga me toch eens moeten laten testen op antistoffen zoals de methode van sanquin.nl
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef: Ondertussen is het voor vraag 1 en 2 windstil bij de petrol.
De petrol is aan het werken en zit geen 24/7 op het forum. En gij verwijt anderen op de man te spelen? Ge doet hier niet anders. Maar de petrol zal het efkes duidelijk maken. In de ziekenhuizen dienen ze meer toe dan alleen zuurstof hoor. De lijst van symptoombehandeling is erg lang. Tegelijk raad ik je aan om op medrxiv eens te gaan snollen. Het staat er bol van verslagen over klinische studies, onder andere naar behandeling met immunoglobulines. Ge moet wel iets snappen van moleculaire biologie, maar het blijft desalnietemin heel interessant. Cuba zet het trouwens al volop in. We weten ondertussen ook een pak meer dan twee jaar geleden in de mogelijke behandelingen. Ook dat zorgt voor minder doden en ernstige gevallen. Dat is niet alleen aan de covid-19 vaccins toe te schrijven.

Ik zal ook nog maar eens duidelijk maken wat er met 'belabberd' bedoeld wordt want ge zit er weer je eigen spinsels achter te zoeken. Ik dacht nochtans dat ik dat al genoeg verteld heb. Ik ga uit van het perspectief van de pandemie, ook dat zou je al moeten weten ondertussen. En laat nu net zijn dat de vaccins nauwelijks nog beschermen tegen besmetting na de intrede van delta, dan kan ik toch wel stellen dat ze belabberd zijn wat dat betreft. Momenteel doen ze nog redelijk hun job tegen covid-19, waar ze ook voor gemaakt zijn, maar dat is maar tijdelijk. Wanneer de zwakken na 9 maanden al een booster moeten krijgen wil dat toch wel iets zeggen.
1207 schreef:neen, niet aan 100% maar moet ik dat elke keer herhalen?
het was iets van een 95% en als evenveel procent vd bevolking gevaccineerd is dan is dat kleine restgroepje mee beschermd.
Uiteraard werkt geen enkel vaccin 100%. Maar je komt ook weer af met een efficiëntie die refereert naar covid-19 en niet naar SARS-CoV-2. Dat grote verschil weiger je pertinent te erkennen. Het is trouwens een algemeen getal en dat ligt ondertussen al een pak lager. Die groepsimmuniteit, zelfs bij een vaccinatiegraad van 95%, vergeet die dus want die krijg je alleen bij een hoge bescherming tegen besmetting en die is er niet.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

iceke schrijft: ...Daarvoor hoef je imho half het land geen 1,5jaar te sluiten...

Voor het antwoord op die verzuchting moet ge een veel groter plaatje bekijken: ca 50 jaar na de oliecrisis is het weer tijd om overheden aan het geld-infuus te leggen omwille van de klimaat "green deal"! En als bij wonder kwam daar plots een virus de hele wereldhandel verlammen, en de snelle jongens van de FED grepen onmiddellijk deze onverwachte kans om de balansen van hun leden-bankiers op te krikken... Never waste a good crisis :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef:Tegelijk raad ik je aan om op medrxiv eens te gaan snollen. Het staat er bol van verslagen over klinische studies, onder andere naar behandeling met immunoglobulines. Ge moet wel iets snappen van moleculaire biologie, maar het blijft desalnietemin heel interessant. Cuba zet het trouwens al volop in. We weten ondertussen ook een pak meer dan twee jaar geleden in de mogelijke behandelingen. Ook dat zorgt voor minder doden en ernstige gevallen. Dat is niet alleen aan de vaccins toe te schrijven.
Dus ik kan al dat spul dat morgen bij den apotheker gaan halen?
Neen toch, je krijgt dat pas als je in het ziekenhuis beland.
En de cijfers van ziekenhuisopnames stijgen niet exponentiëel.
Dat is toch enkel en alleen aan de vaccins toe te schrijven en niet aan de behandeling, want dan lig je al in het ziekenhuis.
Dus nog geen antwoord op beide vragen… weeral geen oplossing…
petrol242 schreef: Momenteel doen ze nog redelijk hun job tegen covid-19, waar ze ook voor gemaakt zijn, maar dat is maar tijdelijk. Wanneer de zwakken na 9 maanden al een booster moeten krijgen wil dat toch wel iets zeggen.
Ja dat wil zeggen dat het een jaarlijkse spuit zal worden, met dan hopelijk een update voor de nieuwe mutaties.
Was er nog zo geen virus met een jaarlijkse spuit, waarbij niemand zich nog vragen over stelt dat het niet 100% werkt en waarbij de bescherming ook na enkele maanden wegvalt …

Waarom wordt dat vaccin dan niet “belabberd” genoemd en al doemdenkend onderuit gehaald ?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

duizend schreef: Dus ik kan al dat spul dat morgen bij den apotheker gaan halen?
Neen toch, je krijgt dat pas als je in het ziekenhuis beland.
Erger nog, de huisarts mag dit niet eens voorschrijven!! Ik walg van Vandenbroucke:
Het is huisartsen verboden geneesmiddelen die Covid-19 in de indicaties hebben, voor te schrijven.
https://pnws.be/wil-frank-vandenbroucke ... isopnames/

Het draait niet om gezondheid (anders had de huisarts wel mogelijkheden, nu niet), maar om controle, en mensen in de pas, met een pasje te laten lopen.

Met dank aan alle naïevelingen die zich lieten prikken “om er vanaf” te zijn. Zij hebben de basis gelegd voor heel het discriminerende systeem van coronapasjes en medische apartheid. Elk jaar opnieuw een prikje om het pasje te behouden, telkens opnieuw een extra kans voor bijwerkingen ...

Afbeelding
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Initieel werd er aan mij gevraagd wat dan wel mogelijke oplossingen zouden zijn. En daar kwamen curatieve behandelingen aan bod. Het zou maar al te simpel zijn mocht er gewoon een pilleke van bij de apotheker volstaan.

Het heeft ook totaal geen zin om de jaarlijkse griepspuit, die ook maar een heel bedenkelijk effect heeft, te gaan vergelijken met de vaccins tegen covid-19. Influenza is al eeuwen endemisch en kent duizenden stammen, waarbij het bij SARS-CoV-2 voorlopig om varianten gaat. Wezenlijk verschil dus. De enige overeenkomst is dat ook deze vaccins een eventuele pandemie niet gaan tegen houden. Bij influenza is dat ook niet nodig door het endemisch karakter en dooft een piek vanzelf uit. Ook de griepspuit werkt tegen de griep (of zou dat moeten doen) en niet tegen besmetting met influenza.

VG kan nog zoveel kakelen over de oorzaken van de huidige opflakkering en dat die deels te maken zou hebben met het herfstweer. Dat is een pertinente leugen omdat SARS-CoV-2 niet seizoensgebonden is en niet afhankelijk van klimatologische omstandigheden. We hokken gewoonweg meer samen als het kouder wordt.

Wat betreft die zogezegde jaarlijkse covid-19 spuit dan, de ontwikkeling en vooral de logistieke toediening kan gewoonweg de mutaties niet volgen. Dat is wel heel duidelijk geworden door de delta variant.

@ub4b : P-magazine als nieuwsbron gebruiken? Ik zou daar toch voorzichtig mee zijn.
Langdurige intraveneuze toediening van remdesivir kan alleen in hospitalen gebeuren omdat het enkel kan ingezet worden bij pneumonie en mensen die zuurstoftoediening nodig hebben. Tevens is er nog geen klinisch uitsluitsel en heeft het enkel een tijdelijke toelating en wordt dus enkel in een gecontroleerde omgeving toegediend.
Dexamethason (een cortisone) is een ontstekingsremmer en wordt ook enkel toegediend aan covid-19 patiënten als stootkuur en wanneer er zuurstof toegediend dient te worden. En vooral het onderdrukt enkel de ontsteking in de longen, maar zal covid-19 niet genezen. Het heeft geen zin om dit te geven aan mensen die perfect thuis kunnen uitzieken waarbij de ontsteking onder controle is.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef:
Wat betreft die zogezegde jaarlijkse covid-19 spuit dan, de ontwikkeling en vooral de logistieke toediening kan gewoonweg de mutaties niet volgen. Dat is wel heel duidelijk geworden door de delta variant.
2 bemerkingen

1 de vaccins beschermen ook tegen de deltavariant, minder maar voldoende
2 verwacht je dat vaccins al werken tegen nog niet bestaande mutaties? Als covid en ebola zich mixen in het ergste van de beiden dan zal Pfizer neit werken of is dat dan ook een argument tegen vaccins?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Versta je het niet of wil je het niet verstaan ?
Moesten die vaccins ook de verspreiding van het virus tegengaan dan beperk je ook de mutaties.
Nu doen ze dat niet of amper en zit je dus in hetzelfde straatje van de influenza vaccins.
Het heeft maw geen nut om iedereen te gaan spuiten, je lost daar de epidemie niet mee op...dat doe je atm alleen met sanitaire maatregelen.

Blijf maar zwart\wit denken hoor, we gaan er ver mee komen :bang:
Die superverspreiders of superverspreider events zijn niet weg hé, die lopen nu rond met een covidsafeticket op dat superverspreider event :angel:
En die "zware verkoudheden" die nu rondgaan, die zijn niet zwaarder dan anders hoor, dat zijn wij die niks meer gewoon zijn omdat ze ons 2 jaar "in ons kot" gezet hebben....prima oplossing toch om ons te wapenen tegen een virus dat 20X gevaarlijker is dan influenza, niet ?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Je spreekt jezelf tegen.

Verkoudheidsgolf komen doordat we twee jaar in ons kot zaten. En de oplossing is weer sanitaire maatregelen? Dus opnieuw afstand nemen, dingen niet organiseren, mondmaskers ??
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”