‘Future Shocked’ is gedurende 2 weken gratis te bekijken op de website van De Morgen! Indien je geen DM-abonnee bent, volstaat een eenvoudige (gratis) registratie op de website.
==>> Check http://www.demorgen.be/tv-cultuur/de-mo ... d~b7c76e2e
Aanrader voor de veelposters in de "polariserende" topics hier op UB.
AnD schreef:Je moet je weer registreren zo te zien
Bij de Vlaamse Facebook.
Hier is een trailer:
De trailer is ongetwijfeld korter dan de film zelf.
Maar ik meende kritiek te zien op wat tegenwoordig "cancel culture" heet, maar eigenlijk gewoon onverdraagzaamheid is jegens andere meningen.
De KU Leuven zet dit jaar academische vrijheid en vrijheid van meningsuiting op de kaart. Die komt onder meer onder druk door de sterke polarisering. ‘Zo kan het niet verder’, zegt rector Luc Sels. ‘Het is een mijnenveld.’
Een collega zei me dat ik eerst de openingsrede van Luc Sels, de rector van de KU Leuven, moest lezen voor ik oordeelde over zijn interview in deze krant (DS 27 september). Helaas, ook de volledige openingsrede heeft me niet overtuigd. Daarin blijven de (extreem-)rechtse trollen- en intimidatiecultuur buiten schot. Marc Van Ranst moest vijf weken onderduiken en is al jarenlang opgejaagd wild. En toch had de rector het alleen maar over woke.
Dus uit schrik voor linkse cancel culture, gaan we dan alvast maar alles wat links/woke is annuleren, zodat de woeste rechterkant geweldadig vrijspel krijgt ofzoiets?
Als de NVA vrije meningsuiting van moslims wil beperken is het goed, maar als de rechtbank (!) (voorlopig) een slogan verbiedt, is het kot te klein?