Yale Linus of slimme sloten

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 39 keer
Provider

Hi UBers,

Heeft iemand ervaring met slimme sloten? Deze week de cylinder van de voordeur vervangen door een dubbele en volgende week is het de bedoeling om de boel « slim » te maken met de Yale Linus.

Heeft er toevallig iemand ervaring mee of opmerkingen waar je zeker op moet letten? :idea:

Thnks!
TeLugo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Smartphone accu leeg… geen toegang :bang:

En wat met de wifi bridge als hun servers niet meer werken?
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Algemeen zou ik daar zeer ver van wegblijven.

Redenen:
* security vulnerabilities
* hoe lang garanderen ze updates?
* wifi? Wat indien down?
* bluetooth? Daar zijn ook al tig veiligheidsproblemen mee geweest
* batterijen plat? Oeps...
* hoe zit dat met je inbraak verzekering? Geld dat nog met zulke sloten?
* als iemand je account credentials kan pikken ben je ook gezien
* cloud dependency?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Ik zou er persoonlijk niet voor terugdeinzen om zulke spullen te gebruiken: bij mij thuis is letterlijk weinig te stelen qua effectieve doorverkoopwaarde (geen schilderijen/geen kunst/enkel Sonos luidsprekers en een TV die enige waarde heeft, en misschien soms een dure laptop).
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou zit. Mijn hele inboedel (zetels/bureau/tafel/tv kastjes/...) is natuurlijk wel iets waard, maar dat is nu niet iets dat je zomaar 'steelt'/buiten draagt. Kortom: mijn zetels komt niemand stelen/noch mijn tafels/meubelen. Ik heb geen juwelen/zeer dure kleding in huis.

Mensen die een slot openbreken met Bluetooth hacking, zijn mijn inziens toch al vrij geavanceerd bezig: dat soort dieven denk ik niet in huis te ontvangen. Eerder junkies die op zoek zijn naar een paar EURO's (al de rest is digitaal of zeer veel moeite/voorbereiding om te stelen en dan is het sop de kolen niet waard).

Batterij leeg: als mijn batterij van zowel mijn smartwatch (want die gebruik ik ook voor bepaalde technieken) als mijn GSM leeg is: tja: dan heb ik andere problemen. Ik plan mij een nieuwe wagen te kopen bvb: een van de voorwaarden is dat hij ontgrendeld kan worden met Smartphone en smartwatch... Kortom: ik ga er van uit dat mijn smartphone en/of smartwatch nooit leeg is.
Een 'fysieke' sleutel kan toch ook ooit eens verloren/misvormt raken?
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

TeLugo schreef:Smartphone accu leeg… geen toegang :bang:

En wat met de wifi bridge als hun servers niet meer werken?

Lijkt mij dat er toch vele mogelijkheden zijn voor de eigen toegang ...... batterij smart leeg , smartwatch leeg .....ach kom nou zo veel Murphy's Law
Evenwel hier enige reviews van gebruikers : https://www.coolblue.be/nl/productreviews/871689

Als servers down zijn zal er al veel ander niet meer werken
:wink:

PS: al verkies ik voor zulke slimme sloten wel ook nog graag een keypad mogelijkheid ,vingerscanner en kaartje als extra , en diegenen die ik verkies hebben ook een oplaad contact mogelijkheid in dat slot ....

https://yalehome.co.uk/linus-smart-door-lock/
Laatst gewijzigd door Matt555 10 okt 2021, 11:37, in totaal 3 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

cyberbozzo schreef:Ik zou er persoonlijk niet voor terugdeinzen om zulke spullen te gebruiken: bij mij thuis is letterlijk weinig te stelen qua effectieve doorverkoopwaarde
Ik denk dat je de emotionele impact van een inbraak - los van wat men kan stelen - zwaar onderschat. Zelf heb ik nog geen onverwacht bezoek gekregen, maar wat ik al hoorde bij familie...

Je slot vervangen door iets wat niet bewezen is op software vlak lijkt me vragen voor problemen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Ach, ach, het slot is meestal niet de zwakke schakel in je beveiligde burcht.
Maar idd, onderschat de emotionele impact van een inbraak niet...het eerste dat ik 's morgens doe is checken of er niet ingebroken is (en dat is ondertussen toch al een 5 tal jaar geleden)
Rolluiken zijn imho meer inbraak bestendig dan een veiliger slot.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

En eens een slotenmaker laten passeren met verstand van zaken.

Rolluiken zijn goed tegen inbraak maar kunnen ook tonen ook dat je weg bent. Beetje dubbel dus. Ik heb ramen met meerpuntssluiting, preventie adviseur komt binnen en zegt: uw ramen zijn eigenlijk gewoon een opendeur. Dat stelt niets voor blijkbaar om die op enkele seconden met een koevoet te openen terwijl de voordeur en achterdeur wel inbraakveilig was.

Ik heb ook al naar die elektronische sloten gekeken maar vertrouw het niet helemaal. Er zijn ook sloten die je netjes kan opbouwen en die van binnenuit met de sleutel werken en waar je in extremis nog steeds met de sleutel van buitenaf kan openen maar is dat te vertrouwen? Geen idee.

Ik kan bvb wel steeds via de afstandsbediening en garagepoort naar binnen gaan.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

SPR schreef:En eens een slotenmaker laten passeren met verstand van zaken.

Rolluiken zijn goed tegen inbraak maar kunnen ook tonen ook dat je weg bent. Beetje dubbel dus. Ik heb ramen met meerpuntssluiting, preventie adviseur komt binnen en zegt: uw ramen zijn eigenlijk gewoon een opendeur. Dat stelt niets voor blijkbaar om die op enkele seconden met een koevoet te openen terwijl de voordeur en achterdeur wel inbraakveilig was.

Ik heb ook al naar die elektronische sloten gekeken maar vertrouw het niet helemaal. Er zijn ook sloten die je netjes kan opbouwen en die van binnenuit met de sleutel werken en waar je in extremis nog steeds met de sleutel van buitenaf kan openen maar is dat te vertrouwen? Geen idee.

Ik kan bvb wel steeds via de afstandsbediening en garagepoort naar binnen gaan.

Dus de garagepoort is dan weer de zwakste schakel in de beveiliging volgens reacties ... :|
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
TeLugo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

cyberbozzo schreef:Ik zou er persoonlijk niet voor terugdeinzen om zulke spullen te gebruiken: bij mij thuis is letterlijk weinig te stelen qua effectieve doorverkoopwaarde (geen schilderijen/geen kunst/enkel Sonos luidsprekers en een TV die enige waarde heeft, en misschien soms een dure laptop).
De spullen die je opnoemt zijn voldoende om na een inbraak wat cash te scoren… kunst en schilderijen zijn te moeilijk te verkopen, elektronica echter eenvoudiger.
Meer zoekt men niet bij een gewone inbraak.
cyberbozzo schreef:
Mensen die een slot openbreken met Bluetooth hacking, zijn mijn inziens toch al vrij geavanceerd bezig: dat soort dieven denk ik niet in huis te ontvangen.
Ook gewone dieven hebben leveranciers voor hun inbreekmateriaal. Met de groeiende populariteit van dit soort sloten komt daar ook een eenvoudige kit voor beschikbaar.
cyberbozzo schreef:Kortom: ik ga er van uit dat mijn smartphone en/of smartwatch nooit leeg is.
Een 'fysieke' sleutel kan toch ook ooit eens verloren/misvormt raken?
Zelfs de accu van mijn wagen is al vaker leeg geweest dan ik een misvormde of vermiste sleutel heb gehad, en de kans op een lege accu van een smart device is nog vele malen groter
Matt555 schreef:
Als servers down zijn zal er al veel ander niet meer werken
:wink:
Het zal heus niet het eerste product zijn dat niet meer werkt omdat de fabrikant de servers afsluit na enkele jaren.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”