cyberbozzo schreef:Ik zou er persoonlijk niet voor terugdeinzen om zulke spullen te gebruiken: bij mij thuis is letterlijk weinig te stelen qua effectieve doorverkoopwaarde (geen schilderijen/geen kunst/enkel Sonos luidsprekers en een TV die enige waarde heeft, en misschien soms een dure laptop).
De spullen die je opnoemt zijn voldoende om na een inbraak wat cash te scoren… kunst en schilderijen zijn te moeilijk te verkopen, elektronica echter eenvoudiger.
Meer zoekt men niet bij een gewone inbraak.
cyberbozzo schreef:
Mensen die een slot openbreken met Bluetooth hacking, zijn mijn inziens toch al vrij geavanceerd bezig: dat soort dieven denk ik niet in huis te ontvangen.
Ook gewone dieven hebben leveranciers voor hun inbreekmateriaal. Met de groeiende populariteit van dit soort sloten komt daar ook een eenvoudige kit voor beschikbaar.
cyberbozzo schreef:Kortom: ik ga er van uit dat mijn smartphone en/of smartwatch nooit leeg is.
Een 'fysieke' sleutel kan toch ook ooit eens verloren/misvormt raken?
Zelfs de accu van mijn wagen is al vaker leeg geweest dan ik een misvormde of vermiste sleutel heb gehad, en de kans op een lege accu van een smart device is nog vele malen groter
Matt555 schreef:
Als servers down zijn zal er al veel ander niet meer werken
Het zal heus niet het eerste product zijn dat niet meer werkt omdat de fabrikant de servers afsluit na enkele jaren.