Speakers op afstand uitschakelen? Hoe werkt dit??

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Zag deze:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/08 ... -omaatjes/

Als die speakers bedraad zijn, en de bron tot aan de versterking niet via een wireless protocol loopt of via old skool RF (bvb radio), dan zijn speakers toch niet te jammen? Als het natuurlijk om bluetooth speakers gaat, dan zijn die wellicht wel te hijacken of jammen.

Maar het artikel laat alle nuttige details weg hoe het werkt

Voor BT is er een attack:
https://boomspeaker.com/how-to-hijack-a ... h-speaker/
TeLugo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Lijkt me eerder chinese oplichters die snel geld willen verdienen gecombineerd met goedgelovige journalisten die geen kritische ingesteldheid hebben
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

Wellicht gewoon universele IR afstandbedieningen. Kan je gemakkelijk long range maken: je moet gewoon je lichtbron versterken. Hoeft zelfs niet eens IR licht te zijn.

Denk maar aan de tijd dat je in de klas zat met een IR horloge en de TV telkens mysterieus uitviel bij een saaie schoolfilm :wink:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

didi79 schreef:Denk maar aan de tijd dat je in de klas zat met een IR horloge en de TV telkens mysterieus uitviel bij een saaie schoolfilm :wink:
Das van voor mijnen tijd

Ik had wel een draadloze deurbel (een echte ouderwetse bel, aangesloten op een printplaatje uit een telegeleide auto) in een sigarenkistje gemonteerd en verstopt in de klas, die op de afstandsbediening van mijn telegeide auto werkte.

Toen de directeur de klas binnen kwam, bel laten gaan, en ging direct weer weg want hij dacht dat hij opgeroepen werd.

Dus aan tienerstreken geen gebrek
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

lijkt me inderdaad ook zoiets als een universele AB, echt revolutionair ja... :bang:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”