Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Een kleine aankoop, maar wel een super handige en populaire bij de familieleden :-)
https://www.meross.com/Detail/29/Smart% ... r%20Opener

"Hey Siri, Open de garagepoort" of "Hey BMW, Open de garagepoort" is echt wel cool, en reageert quasi instant (had ik niet verwacht). Tegelijkertijd ook een 'halve' security oplossing want ik krijg een notificatie van 'Poort geopend' of 'Poort gesloten' wanneer dit gebeurd manueel of door een ander device !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Sasuke schreef:Een kleine aankoop, maar wel een super handige en populaire bij de familieleden :-)
https://www.meross.com/Detail/29/Smart% ... r%20Opener

"Hey Siri, Open de garagepoort" of "Hey BMW, Open de garagepoort" is echt wel cool, en reageert quasi instant (had ik niet verwacht). Tegelijkertijd ook een 'halve' security oplossing want ik krijg een notificatie van 'Poort geopend' of 'Poort gesloten' wanneer dit gebeurd manueel of door een ander device !
Dat is een leuke ga ik onthouden wil een modernere poort ook zo smart maken, maar er is een drukknop ingang op de motor dus zal wel lukken.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

feùoqdbgun, h
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 27 sep 2021, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Niet dat ik er veel van weet maar zou MIDI 2.0 geen leuk extraatje zijn als je een nieuwe koopt?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

cptKangaroo schreef:Niet dat ik er veel van weet maar zou MIDI 2.0 geen leuk extraatje zijn als je een nieuwe koopt?
Hoeveel betaalbare midi 2.0 keyboards zijn er nu op de markt?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

ub4b schreef:feùoqdbgun, h
Oei, wat was er zo beschamend aan die Arturia ?! :???:
MIDI 2.0 is totaal irrelevant voor beginners. De beste keuze is inderdaad gewoon een goed USB keyboard en volledig in software werken (er zijn ook hopen gratis of goedkope tools en plugins). Enige nadeel van een computer-based systeem is de verleiding om ook andere dingen te gaan doen (bvb Userbase :D) wat je niet hebt met standalone workstations e.d. Maar dan heb je al rap een budget nodig dat een veelvoud is.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Tomby schreef: Oei, wat was er zo beschamend aan die Arturia ?! :???:
Niks maar de chunksize mismatcher die enkel een opmerking maakt over midi 2, is een demotivator om mijn verhaal te laten staan.

Heb mijn keuze gechecked bij iemand die het kan weten:

https://www.encountersmedia.be/

Die gast weet alles van synths
Tomby schreef: MIDI 2.0 is totaal irrelevant voor beginners. De beste keuze is inderdaad gewoon een goed USB keyboard en volledig in software werken (er zijn ook hopen gratis of goedkope tools en plugins). Enige nadeel van een computer-based systeem is de verleiding om ook andere dingen te gaan doen (bvb Userbase :D) wat je niet hebt met standalone workstations e.d. Maar dan heb je al rap een budget nodig dat een veelvoud is.
Het enige nadeel aan software is dat de (draai)knoppen / schuivers van je controller niet in elke software out of the box goed werken, of er veel instelwerk aan is. Daar heeft een dedicated keyboard zoals een Roland Jupiter X geen last van. Maar je betaalt dan ook x10 omdat iemand anders dit heeft uitgezocht en geïntegreerd en dat is voor een eerste kennismaking een dure gok.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

ub4b schreef:Het enige nadeel aan software is dat de (draai)knoppen / schuivers van je controller niet in elke software out of the box goed werken
Klopt, al valt dat tegenwoordig wel goed mee. Bij veel controllers krijg je ook een lite versie van een van de grote pakketten gratis erbij, wat ook weer ideaal is om het te beginnen leren.
Veel hangt er ook van af wat je wil gaan doen. Eerder een synth als (solo) instrument spelen, en dus vooral interesse in spelen en synthesis. Of eerder geïnteresseerd in complete songs of arrangementen. Dat laatste gaat veel gemakkelijker met een PC+software, terwijl je voor het eerste beter af bent met een veelzijdige synth.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Tomby schreef:
ub4b schreef:Het enige nadeel aan software is dat de (draai)knoppen / schuivers van je controller niet in elke software out of the box goed werken
Klopt, al valt dat tegenwoordig wel goed mee. Bij veel controllers krijg je ook een lite versie van een van de grote pakketten gratis erbij, wat ook weer ideaal is om het te beginnen leren.
Veel hangt er ook van af wat je wil gaan doen. Eerder een synth als (solo) instrument spelen, en dus vooral interesse in spelen en synthesis. Of eerder geïnteresseerd in complete songs of arrangementen. Dat laatste gaat veel gemakkelijker met een PC+software, terwijl je voor het eerste beter af bent met een veelzijdige synth.
één van de zaken die ik wil doen is deuntjes maken voor podcasts, maar vriendin heeft 2 guitaren en een mooie stem, dus leren spelen en samen jammen lijkt me ook nog een leuk experiment

voor podcasts heb ik een Zoom H8

ik heb het keyboard voor de lol gekocht na het zien van video's van de jupiter 8 en jupiter X, vond dat erg vet
in de jaren 90 had mijn klasgenoot een peperduur midi keyboard en een sampler, en vond dat vaak fun om daar mee te klooien
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Een MSI RTX3060 Gaming X Trio 12GB aangeschaft. Deze vervangt mijn (passief gekoelde) GTX1650. Of ik ermee ga minen ... geen idee (om de vraag al voor te zijn). Tot hiertoe deed ik dat ook niet.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Oculus Quest 2

Ik wilde dat VR gedoe toch wel eens van kortbij meemaken.
Ondertussen amuseer ik me rot met Superhot VR en Of the chains disk golf.


Verder ook nog een Shelly 2.5 om de rolluiken slim te maken. Daar ga ik me toch even voor moeten zetten, om dat aan te sluiten :D
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

https://m.banggood.com/BlitzWolfBW-GS3- ... rderdetail

Eens een grote gok gedaan.
Via banggood eens iets besteld, krijgt geregeld ook slechte kritieken maar ik heb dan waarschijnlijk geluk gehad. Snel geleverd, perfecte staat en het werkt goed.
Moet zeggen voor zo weinig geld valt het geluid best mee, beter dan je verwacht want ik heb al boxen gehad rond diene prijs maar dit is toch net ietsje beter.
Of het jaren zal meegaan zal afwachten zijn maar voor dit geld maar kan je niet gekloot zijn.

Voor dit heb ik wel naar iets goed moeten zoeken en dichter bij huis, geluid maakt me iets minder uit en ik zit beperkt in budget. Niettemin na veel geduld te hebben eindelijk eens een beter en deftig scherm om te gamen.

https://www.coolblue.be/nl/product/8378 ... 248qg.html
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

KRL100 schreef:Tot ik bij de lokale fietsenboer passeerde en ze ineens deze Koga Pace 10B hadden

Koga.jpg
Hoeveel heb je betaald? (de catalogusprijs ken ik)
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

2 nieuwe en 1 tweedehands switch gekocht voor bij mijn Ubiquiti verzameling.
Unifi US XG 6 PoE
https://eu.store.ui.com/collections/uni ... h-6-xg-poe
Unifi USW Flex XG
https://eu.store.ui.com/collections/uni ... fi-flex-xg
Unifi Switch Aggregation
https://eu.store.ui.com/collections/uni ... ggregation
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Dafke schreef:Oculus Quest 2

Ik wilde dat VR gedoe toch wel eens van kortbij meemaken.
Ondertussen amuseer ik me rot met Superhot VR en Of the chains disk golf.


Verder ook nog een Shelly 2.5 om de rolluiken slim te maken. Daar ga ik me toch even voor moeten zetten, om dat aan te sluiten :D
Oculus biedt gratis een betere (aka minder kans op uitslag) siliconen cover aan. Voelt beter, én houdt dan ook nog eens wat meer licht van buiten tegen.

Zeker ook niet vergeten van Half Life Alyx te spelen op je RTX kaart (ga maar gerust all-out op de 3090 met ultra kwaliteit), met de (nog in beta) Air link. Wat een ervaring, en wat een kwaliteit!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Bababa schreef:
KRL100 schreef:Tot ik bij de lokale fietsenboer passeerde en ze ineens deze Koga Pace 10B hadden

Koga.jpg
Hoeveel heb je betaald? (de catalogusprijs ken ik)

Catalogusprijs met 50 euro korting om 'm zelf te gaan afhalen, al blij dat ik ' zo snel kon hebben, en normaalgezien betalen zij minder dan die 50 voor verzending. Beide partijen tevreden, denk ik...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

selder schreef:
Dafke schreef:Oculus Quest 2

Ik wilde dat VR gedoe toch wel eens van kortbij meemaken.
Ondertussen amuseer ik me rot met Superhot VR en Of the chains disk golf.


Verder ook nog een Shelly 2.5 om de rolluiken slim te maken. Daar ga ik me toch even voor moeten zetten, om dat aan te sluiten :D
Oculus biedt gratis een betere (aka minder kans op uitslag) siliconen cover aan. Voelt beter, én houdt dan ook nog eens wat meer licht van buiten tegen.

Zeker ook niet vergeten van Half Life Alyx te spelen op je RTX kaart (ga maar gerust all-out op de 3090 met ultra kwaliteit), met de (nog in beta) Air link. Wat een ervaring, en wat een kwaliteit!
Waar vind ik die gratis cover?

En ja Alyx komt nog.. eerst wat wennen :)
Maar Air link werkt hier niet. Ik vind gewoon mijn pc niet.
Dan maar virtual desktop installed en zag direct mijn pc en werkt perfect.
Kost 19€ maar bon, zou minder latency/lag hebben dan air link.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Dafke schreef:Waar vind ik die gratis cover?
https://www.oculus.com/silicone-cover/?locale=nl_NL
Dit is ter vervanging van de originele waarbij sommige mensen irritaties kregen ter hoogte van de neus.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Intel Xeon 2618L v4 om een i7 5930k te vervangen.

Noctua NH-U12s

MakerBeamXL Starter Kit om zelf een case / frame in elkaar te knutselen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik denk dat dat nog in beta is, toevoegen aan firewall, of even uitzetten; en dan aanzetten in de developers options in de HMD zelf. Wordt terug uitgesckakeld bij een reboot
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Nieuwe Home/PRO Server besteld ... om eens maximaal alles te kunnen gebruiken wat ik heb en overschot te hebben :-)

FullTower Case met genoeg plaats
Corsair RM650x PSU
AMD Ryzen 9 5900X
Scythe Mugen 5 PCGH
Gigabyte Aorus PRO x570
MSI RTX3060 GamingX Trio 12GB
64GB RAM
2x 1TB NVME PCIe SSD
4x 8TB HDD
LSI2008 JBOD Controller
4x Intel E1000 NIC

Vervangt mijn huidige Ryzen 5 3600 / 16GB / GTX1650 PC/Servertje (komt te koop denk ik)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Echt speelgoed.
Mijn kinderen hebben hun nintendo switch mee naar hun moeder. Ik dacht hier een dock en voeding te kopen, maar zelfs 2de hands kost dat belachelijk veel.
Gisteren stond er plots een switch met 2 extra controllers te koop in de buurt voor €150, dat kon ik echt niet laten passeren.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Sinds het heethoofd (aka RTX3090 Founders Edition) ben ik op zoek naar een goede case die het gezegde heethoofd een beetje aankan, en die heb ik na testen met een Coolermaster NR200, NZXT H510, Sliger Cerberus X ATX (en nog wat andere SFF cases waarvan ik op voorhand al wist dat het niet zou werken) gevonden in een Fractal Design Meshify 2 Compact. Dat is een doodnormale ATX kast in vergelijking met het SFF geweld, of met de ultra-compacte Cerberus. Voordeel is wel dat ik nu terug een case met airflow heb, en dat zie je onmiddellijk aan de temperaturen...

Beginsituatie, waar ik de hele rig gewoon zo los open en bloot op tafel heb gebruikt:
IMG_7659.jpeg
(499.22 KiB) Nog niet gedownload
Cable management achteraan (dus verborgen door een vol sidepanel) ronduit het beste wat ik al in ATX kasten gezien heb:
IMG_7679.jpeg
(456.33 KiB) Nog niet gedownload
Finished, en dat ziet er lang niet slecht uit!
IMG_7680.jpeg
(351.05 KiB) Nog niet gedownload
Idle temperaturen, omgevingstemperatuur is door de koukleum-vrouw 22,5°C
2021-10-13 (1).jpeg
(1.51 MiB) Nog niet gedownload
Temperaturen tijdens het spelen van Doom Eternal op 4K/144Hz:
IMG_7681 (1).jpeg
(1.77 MiB) Nog niet gedownload
En het beste is dat zelfs tijdens het speken de hele rig fluisterstil is!

Straks nog eens zien of ik niet nog meer RGB erin kan proppen :-p


Hmm, blijkbaar geen inline prentjes door de .jpeg extentie?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Sasuke schreef:Nieuwe Home/PRO Server besteld ... om eens maximaal alles te kunnen gebruiken wat ik heb en overschot te hebben :-)

FullTower Case met genoeg plaats
Corsair RM650x PSU
AMD Ryzen 9 5900X
Scythe Mugen 5 PCGH
Gigabyte Aorus PRO x570
MSI RTX3060 GamingX Trio 12GB
64GB RAM
2x 1TB NVME PCIe SSD
4x 8TB HDD
LSI2008 JBOD Controller
4x Intel E1000 NIC

Vervangt mijn huidige Ryzen 5 3600 / 16GB / GTX1650 PC/Servertje (komt te koop denk ik)
welke geheugenlatjes heb je exact besteld? ik ben voor mijn pa ook een pc aan het samenstellen (https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=53&t=61364) en heb ook voor de 5900x en x570 gekozen maar ik geraak er niet uit qua geheugen. er wordt aangeraden om 2x32 ipv 4x16 te nemen omw belasting geheugencontroller en efficiëntie maar bij amd kan het soms lastig zijn om geheugen te vinden dat goed samenwerkt ermee dus vandaar mijn vraag. bedankt!
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Mijn eerste racefiets :banana:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

darkzero schreef: welke geheugenlatjes heb je exact besteld? ik ben voor mijn pa ook een pc aan het samenstellen en heb ook voor de 5900x en x570 gekozen maar ik geraak er niet uit qua geheugen. er wordt aangeraden om 2x32 ipv 4x16 te nemen omw belasting geheugencontroller en efficiëntie maar bij amd kan het soms lastig zijn om geheugen te vinden dat goed samenwerkt ermee dus vandaar mijn vraag. bedankt!
Ik had in mijn vorige nog G.Skill DDR4-3600 2x16GB zitten, dus heb gewoon 2x 16GB bijbesteld. Had geen enkel probleem onder ESXi en zware memory belasting met die G.Skill latjes. Sneller geheugen was de kostprijs vs performance increase totaal niet waard blijkbaar.
Selder schreef: Fractal Design Meshify 2 Compact

Die had ik ook bekeken, de non-compact dan, maar die had geen 5.25” bays meer en ik heb nog een 6*2,5” drivecage dat in zo’n bat moet. Dus maar voor de Fractal Design 7 XL gegaan.
Laatst gewijzigd door Sasuke op 14 okt 2021, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

selder schreef:Sinds het heethoofd (aka RTX3090 Founders Edition)
Gisteren dit tegengekomen, vind het wel extreem. Toch op een kaart dat aardig wat kost. :lol:


cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

darkzero schreef:welke geheugenlatjes heb je exact besteld? ik ben voor mijn pa ook een pc aan het samenstellen (https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=53&t=61364) en heb ook voor de 5900x en x570 gekozen maar ik geraak er niet uit qua geheugen. er wordt aangeraden om 2x32 ipv 4x16 te nemen omw belasting geheugencontroller en efficiëntie maar bij amd kan het soms lastig zijn om geheugen te vinden dat goed samenwerkt ermee dus vandaar mijn vraag. bedankt!
Bij de Ryzens heb je een beetje voordeel als verschillende clocks in een 1:1 ratio kunnen lopen. Daarbij wordt vooral gekeken naar de "Infinity Fabric" clock (FCLK) die de interne cpucore-clusters laat samenwerken, dus hoe hoger je die kan laten lopen, des te sneller die interne communicatie. En als andere clocks dan gelijk kunnen lopen met die FCLK, vermijd je latency omdat informatie dan telkens in dezelfde "tik" van de klok kan worden doorgegeven.

Ik denk dat de stock FCLK 1600Mhz is voor de 5900x maar ben niet zeker -- bij een FCLK van 1600Mhz is je memoryclock dus best ook 1600Mhz, en dan is een 3200Mhz ramstick ideaal (dus het dubbele wegens de Double Data Rate van de stick, "DDR") maar stel dat je de FCLK kan overclocken tot 1800Mhz, dan is een 3600Mhz ramstick ideaal, enz. Hoe hoog je die FCLK kan pushen weet je niet op voorhand, dat hangt af van iedere chip zelf (en ook van de stabiliteit van het moederbord).
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Vraag me niet waarom, maar dit was voor de 5900x toen ik geheugen zocht het ideale kitje, en dat steekt er hier dus ook in:

G.Skill Trident Z Neo F4-3800C14D-32GTZN
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

had ik ook al naar gekeken maar ik heb dus 64gb ram nodig, liefst in een set van 2x32.

@cptKangaroo en @Sasuke kunnen jullie nog effe kijken in mijn topic naar mijn laatste bericht of deze config ok is?
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 25#p894625
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

een lenovo legion 5 pro (ryzen 7 5800h, 32gb ram, 1tb ssd en rtx 3060)

een in principe lekker krachtig dingetje aan een ok prijs; en eerste indrukken zijn ook wel "ok",
maar er volgt ook nog een post in het kleine frustratie van de dag topic
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 23 keer

Afbeelding

Heb mezelf een speelgoedje kado gedaan...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

murdock447 schreef:Heb mezelf een speelgoedje kado gedaan...
ik zou voorlopig toch met het dak dicht rondrijden ;)
maar wel een mooie wagen, al denk ik dat ik hem persoonlijk te laag zou vinden zitten.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Een 2-zitter cabrio steekt al lang mijn ogen uit, maar aangezien de kinderen nog te jong zijn om alleen gelaten te worden wil de vrouw er niet van weten. Dus ik zit hier weer ff op mijn tanden te bijten bij jouw foto ! Mooie wagen, veel plezier gewenst !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Dat is nog eens een cruise auto, mooi machien.
Veel geluk en plezier er mee. :-)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Splitter schreef:
murdock447 schreef:Heb mezelf een speelgoedje kado gedaan...
ik zou voorlopig toch met het dak dicht rondrijden ;)
Oh, maar daar vergis je je in :-) In de winter is het zelfs heel aangenaam om met een sjaal en een muts met de zetelverwarming én de stuurverwarming rond te cruizen :-)
murdock447 schreef:[...]

Heb mezelf een speelgoedje kado gedaan...
Pretty nice! Als je hem buiten moet parkeren, dan zou ik de stoffen kap ook laten behandelen met zo'n waterafstotende coating.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Splitter schreef:
murdock447 schreef:Heb mezelf een speelgoedje kado gedaan...
ik zou voorlopig toch met het dak dicht rondrijden ;)
maar wel een mooie wagen, al denk ik dat ik hem persoonlijk te laag zou vinden zitten.

Al eens gezien hoeveel plaats er nog is om te droppen in die wielkassen? 8)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Is dat een MX-5 als ik me niet vergis?
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 23 keer

boonpwnz schreef:Is dat een MX-5 als ik me niet vergis?
Inderdaad een mx5 NC van 2006 maar met enkel 45000Km op te teller en 1ste eigenaar een Belg die deze op zijn tweede verblijf in Spanje had staan. Onderzijde is zo goed als nieuw, nog blinkende bouten enz.
Garage(zelfs verwarmd) is geen probleem, plaats genoeg moest enkel wat opruimen.
De bedoeling is om als vrijetijdswagen te gebruiken om ritjes te doen in de zomer maar ook om sporadisch eens een trackday mee te maken als ik de kans krijg. Beetje een gevolg van mijn algemene interesse in motor en auto sport en ook eens het echte circuitrijden willen ervaren ipv. de simulator(die wel heel realistisch is).
Tot hiertoe nogal motor gericht geweest(heb er nog steeds een aantal) maar met ouder worden nu eens naar auto overgeschakeld. De MX5 is een heel populaire betaalbare "instap" circuit auto dus we zien het wel tegen volgend seizoen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Mijn 'media-hoek' is eindelijk klaar.
Ik heb heel lang moeten wachten op de herstelling van de platenspeler, maar nu speelt hij weer als een zonnetje.
Prachtig staaltje van bauhaus design, deze Braun PS500 uit '70.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”