Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
willde
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

@ petrol
Ik begrijp je ergernis over het "we zijn gevaccineerd, corona is gedaan" verhaal.
Dat wordt ook politiek zwaar gerecupereerd.
Maar begrijp je niet dat door nu al honderd keer te zeggen dat "de vaccins niet alles oplossen" er personen zijn die nu triomfantelijk uitroepen: "Zie je wel dat ik gelijk had om me niet te laten vaccineren!"?
Ik dacht dat je solidariteit hoog in het vaandel voerde?
Daarom: we moeten allemaal nog voorzichtig zijn, maar we moeten ons ook allemaal laten inenten!
ZeroCool
Member
Member
Bedankt: 14 keer

1207 schreef: dus getuigenissen zijn altijd platte propaganda?
Uw woorden niet de mijne.

Laat ons eens duidelijk zijn. Die 98% waar u zo graag naar refereert vindt zijn oorsprong in een rapport van Sciensano (18 augustus 2021) die dan nog gebaseerd is op voorwaardelijke data.
Meer nog men spreekt daarin dat in de periode tussen 1 januari 2021 & 8 augustus 2021 er slechts 2,1% volledig geïmmuniseerd was (14d na 2de dosis)

Opmerkelijk is dat op 15 september 2021 bekendgemaakt wordt dat men aan de ziekenhuizen vraagt om de Covid rapporten tijdig (binnen 48u) in te vullen alsook aan te vullen met een aantal gegevens waaronder de vaccinatie status van de patiënt daarvoor volstaat het rijksregister nummer in te vullen.

Uit deze gegevens kan men dus deduceren de 2,1% in het verslag van 18 augustus 2021 dus met geëxtrapoleerde data gemaakt is gezien de informatie nog niet eens ter beschikking was.
(Indien geëxtrapoleerd te moeilijk is: op basis van gegevens verwachtingen uitspreken over iets waarvan je geen gegevens hebt)

Dat net diezelfde 98% door de door u geopperde getuigenissen telkens opnieuw naar bovenkomt en deze eveneens in de tirade van onze premier van het 7ste knoopsgat partij gebruikt wordt neigt inderdaad meer naar platte propaganda dan gebaseerd op concrete data.
Meer nog gebaseerd een een verslag met onderstaande disclaimer ipv eigen bevindingen.
"Disclaimer: This report is a rapid analysis made upon request of the Task Force Vaccination. Its objective is to give a descriptive overview of breakthrough infections occurring in Belgium. These preliminary results are to be interpreted in light of the limitations described in the text. Further analyses are still ongoing."
1207 schreef: en cijfermateriaal
over hoelang meoten de cijfers gaan voor je ze zult aanvaarden? 1 jaar, een paar jaar, ...
Dit is een zeer bekrompen denkwijze om enkel over termijnen gaan. De data moet representatief zijn en dit is niet enkel tijdsgebonden.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

ZeroCool schreef: Laat ons eens duidelijk zijn. Die 98% waar u zo graag naar refereert vindt zijn oorsprong in een rapport van Sciensano (18 augustus 2021) die dan nog gebaseerd is op voorwaardelijke data.
dat soort verhalen hoor je vaker. allemaal los van mekaar staande onafhankelijke bronnen die hetzelfde vertellen.

onlangs hier ook
118 lagen er in het uz brussel met corona en 2 waren neit volledig gevaccineerd, een kennis uit Augustinus vertelde hetzelfde.
alles wat momenteel opgenomen wordt is niet/onvoldoende gevaccineerd.
mijn huisarts idem, alles wat echt ziek wordt is niet gevaccineerd

nu goed, ben je tegen vaccins zul je altijd wel een manier vinden om alle info die u ni aanstaat te verwerpen
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

willde schreef:@ petrol
Maar begrijp je niet dat door nu al honderd keer te zeggen dat "de vaccins niet alles oplossen" er personen zijn die nu triomfantelijk uitroepen: "Zie je wel dat ik gelijk had om me niet te laten vaccineren!"?
En ik zal het nog honderd keren zeggen als dat nodig is. Dat mensen mijn bijdragen fout interpreteren zou dan aan mij liggen? Tja, dat wordt dan omgekeerde wereld hé. Uit geen enkele bijdrage van mij kan je afleiden dat ik mensen zou aanzetten om zich niet te laten vaccineren.
willde schreef:Daarom: we moeten allemaal nog voorzichtig zijn, maar we moeten ons ook allemaal laten inenten!
Beweer ik dan ergens iets anders? Alleen waarschuw ik op basis van onderzoek en wat er in de vakliteratuur te lezen valt dat er met het vertrouwen op de werking van de huidige vaccins heel omzichtig moet omgesprongen worden en dat ze geen vrijgeleide zijn om te denken dat de pandemie bedwongen is. Natuurlijk horen we dat niet graag. Tegelijk waarschuw ik op dezelfde wijze voor een aantal zaken die de overheid niet openbaar maakt en die ook niet in de pers zal verschijnen want dan zou het kot te klein zijn.
ZeroCool
Member
Member

1207 schreef:
ZeroCool schreef: Laat ons eens duidelijk zijn. Die 98% waar u zo graag naar refereert vindt zijn oorsprong in een rapport van Sciensano (18 augustus 2021) die dan nog gebaseerd is op voorwaardelijke data.
dat soort verhalen hoor je vaker. allemaal los van mekaar staande onafhankelijke bronnen die hetzelfde vertellen.

onlangs hier ook
118 lagen er in het uz brussel met corona en 2 waren neit volledig gevaccineerd, een kennis uit Augustinus vertelde hetzelfde.
alles wat momenteel opgenomen wordt is niet/onvoldoende gevaccineerd.
mijn huisarts idem, alles wat echt ziek wordt is niet gevaccineerd

nu goed, ben je tegen vaccins zul je altijd wel een manier vinden om alle info die u ni aanstaat te verwerpen
Als u onder de noemer "Dat soort verhalen" doelt op gebaseerd op voorwaardelijke data stel ik u voor zelf het volledige verslag eens door te nemen.
Het zou u sieren uw allemaal los van mekaar staande onafhankelijke bronnen vrij te geven zodat ze al dan niet te verifiëren zijn.

Als drie datapunten in uw opzien voldoende zijn om een representatief beeld te krijgen van de nationale situatie verklaart dat meer over uw inzicht dan over de werkelijke feiten. maar bon!

Proficiat als u denkt mijn mening over vaccinatie of vaccinatiestatus te kunnen deduceren aan de hand van het feit dat ik weiger mee te gaan in aannames op de voor België nog steeds onbekende informatie. U zou u wel eens schromelijk kunnen vergissen.
Laatst gewijzigd door ZeroCool 28 sep 2021, 22:51, in totaal 1 gewijzigd.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Dat de vaccins niet 100% werken staat als een paal boven water! Zelf in januari personeel van verschillende RVT's gaan vaccineren, nadat zij zelf hun residenten hadden geprikt. 2 x Pfizer, oa. En als je dan in maart en april in diezelfde RVT's verschillende malen moet teruggaan omdat er opnieuw besmettingen zijn, zowel onder residenten als onder personeel (zelfs verschillende RVT's waar er 100% vaccinatie was) dan begin je je toch vragen te stellen. Vele malen clusters weest testen, vaak zonder symptomen maar heel vaak héél zieke mensen (en doden onder de bewoners, dubbel gevaccineerd)...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

ZeroCool schreef: Als u onder de noemer "Dat soort verhalen" doelt op gebaseerd op voorwaardelijke data stel ik u voor zelf het volledige verslag eens door te nemen.
Het zou u sieren uw allemaal los van mekaar staande onafhankelijke bronnen vrij te geven zodat ze al dan niet te verifiëren zijn.

Als drie datapunten in uw opzien voldoende zijn om een representatief beeld te krijgen van de nationale situatie verklaart dat meer over uw inzicht dan over de werkelijke feiten. maar bon!
Ik zal ff helpen :
https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... ort_NL.pdf

pagina 30...men kan of wil gewoon niet naar de vaccinatie status kijken van de opnames

en
pagina 28
3.5.2. Doorbraak infecties
Personen die minimaal 14 dagen volledig zijn gevaccineerd, worden als volledig
geïmmuniseerd beschouwd. Sciensano volgt nauwlettend het verschijnen van infecties bij
deze personen, die "doorbraakinfecties" worden genoemd, door twee databases samen te
voegen: Vaccinnet+ en COVID-19-laboratoriumtests.
Tot 19 september 2021 testte 0,43 % (34 860) van de in totaal 8 191 138 volledig
geïmmuniseerde mensen positief op COVID-19. Personen die in de 90 dagen voorafgaand
aan de "doorbraak"-infectie positief hadden getest (eerdere infecties) worden hierin niet
meegerekend. Uit informatie over symptomen die werden gemeld ten tijde van de oproep
voor contactopsporing blijkt dat 37,20 % (11 394/30 625) geen symptomen had die
compatibel waren met COVID-19.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

De eerste doorbraakinfecties zien we bij de oudere bevolking, wat ook logisch is door van nature al een veel lagere respons te hebben en uiteraard omdat zij de eerste gevaccineerden zijn.

Als we dan tegelijk in het aangehaalde rapport van Sciensano lezen :
Tijdens de week van 23 tot 29 augustus, de week met de meest recente, geconsolideerde gegevens van de klinische ziekenhuissurveillance, waren van de in totaal 473 patiënten die in het ziekenhuis waren opgenomen voor COVID-19, 39 (8,25%) volledig geïmmuniseerd.

Het getal zal in werkelijkheid nog hoger liggen omdat we van driekwart van die 473 het gewoonweg niet weten. Maar als dat niet tot nadenken zet weet ik het ook niet meer. Noem het doemdenken of de antivaxxers in de hand werken, het zijn toch harde getallen. Het staat ook in schril contrast over wat er in de pers zoal verschijnt. En dit gaat dan nog over de zware gevallen. Het aantal asymptomatische besmettingen zal exponentieel hoger liggen, maar daar hebben we voorlopig nog geen last van is dan de redenering.

Bon, tijd brengt raad zullen we maar zeggen. En vooral mensen, laat je vaccineren! :idea:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Testen, testen, testen ! Alé, ttz de intentie hebben om te testen, testen, testen is ook goed genoeg.

https://www.gva.be/cnt/dmf20211004_91652486

en ondertussen heeft men natuurlijk nog steeds geen idee wie er in het az beland.
https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... ort_NL.pdf
Knipsel.JPG
(87.51 KiB) Nog niet gedownload
Van de positieve testen weten we dat ondertussen wel (1/3), maar daarvoor zal je zelf je rekenmachine mogen gebruiken, ook dat is voor sciensano niet echt aan de orde.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

KRL100 schreef:Dat de vaccins niet 100% werken staat als een paal boven water!
Ik zag deze studie passeren (September 29, 2021):

https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 21264262v1
Our study is consistent with other recent reports showing similar viral loads among vaccinated and unvaccinated individuals in settings with transmission of the Delta variant. In a Wisconsin study, Ct-values were similar and culture positivity was not different in a subset of analyses between 11 vaccinated and 24 unvaccinated cases [4]. In both Massachusetts and Singapore, individuals with vaccination breakthroughs caused by the Delta variant had similar Ct-values as unvaccinated individuals [3, 10]. Our findings are supported by consistency across large sample sets using different assays from two distinct locations.
Wat is het werkingspercentage tegen de Delta momenteel?

1. om het zelf niet te krijgen
2. om het niet door te geven
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Die studie heb ik hier al eens gepost en toont aan dat bij positief geteste mensen de viruslading even groot is tussen gevaccineerde en niet gevaccineerde mensen. Aangezien viruslading een zeer belangrijke factor is in de bepaling van besmettelijkheid ziet het er wat dat betreft niet zo goed uit.

Wat je vraagt is vrij abstract. 'Het' zijn eigenlijk twee dingen, namelijk het virus SARS-CoV-2 en de ziekte Covid-19.
De bescherming tegen besmetting is zeer moeilijk te bepalen net doordat vaccinatie de symptomen onderdrukt. En daar schuilt dus ook een groot gevaar in omdat de verspreiding van SARS-CoV-2 niet tegen gehouden wordt zoals we zouden willen.

De bescherming tegen Covid-19 is dan weer zeer sterk individueel afhankelijk van de respons van de afweer, algemene gezondheid, tijdstip en soort vaccinatie, blootstelling,...
iceke
Elite Poster
Elite Poster

speciaal voor u petrol, maar 1207 doe ook maar ff de meoite om het uit te zien :angel:
https://www.blckbx.tv/videos/tegenwind-theo
1207
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:speciaal voor u petrol, maar 1207 doe ook maar ff de meoite om het uit te zien :angel:
wel heel vervelend als ik dan dit tegenkom, veel te snel naar mijn goesting
https://www.rudybrinkman.nl/theo-schett ... -debunked/
ZeroCool
Member
Member

1207 schreef:
iceke schreef:speciaal voor u petrol, maar 1207 doe ook maar ff de meoite om het uit te zien :angel:
wel heel vervelend als ik dan dit tegenkom, veel te snel naar mijn goesting
Niet echt zu! Het leest weliswaar iets lastiger dan Rudy zijn krabbels.
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 4220302011

Trouwens waarom de angst dat er buiten de huidige vaccinaties er mogelijks nog andere medicatie werkzaam zou zijn tegen Covid 19?
Vanuit maatschappelijk standpunt vind ik dit onbegrijpelijk. Vanuit de farmaceutische industrie middels de huidige reglementering omtrent de voorlopige goedkeuring uit hoogdringendheid, tja dat is een heel ander standpunt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211005_96593314

Alle beetjes helpen ons hopelijk weer iets verder...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster

ZeroCool schreef: Trouwens waarom de angst dat er buiten de huidige vaccinaties er mogelijks nog andere medicatie werkzaam zou zijn tegen Covid 19?.
waarom zou er angst zijn?
er is heel wat medicatie die men gebruikt en weldegelijk helpt tijdens de behandeling. Er zijn maar 2 medicamenten waar er zever rond is

die ivermectin vernietigd inderdaad misschien het virus, maar alleen in zulk hoge dosissen dat het gevaarlijk is voor de patiënt.
je kunt elke covid-besmette ook gewoon een kogel door zijn kop jagen, dan is het virus ook direct dood
kort door de bocht? uiteraard :)

Ivermectine is niet verboden als je erin gelooft

https://www.unitedpharmacies.nl/Stromec ... p-730.html
trakteer u op een overdosis en het az in uw buurt zal u redden indien nodig

veel succes
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ZeroCool schreef:Trouwens waarom de angst dat er buiten de huidige vaccinaties er mogelijks nog andere medicatie werkzaam zou zijn tegen Covid 19?
Trouwens, waarom de angst om de officiële weg te volgen?
Als je het beter kan, ga dan geneeskunde studeren en dan praten we nog eens :).
ZeroCool
Member
Member

1207 schreef: waarom zou er angst zijn?
er is heel wat medicatie die men gebruikt en weldegelijk helpt tijdens de behandeling. Er zijn maar 2 medicamenten waar er zever rond is

die ivermectin vernietigd inderdaad misschien het virus, maar alleen in zulk hoge dosissen dat het gevaarlijk is voor de patiënt.
je kunt elke covid-besmette ook gewoon een kogel door zijn kop jagen, dan is het virus ook direct dood
kort door de bocht? uiteraard :)
Misschien door de hardnekkige ontkenningsfase die er onder sommigen leeft.

Niet misschien maar reeds bewezen in verschillende studies. Mocht je deze studie alsook de andere effectief doorgenomen hebben zou je ondertussen al moeten weten dat de gepensioneerde huisarts in de krabbels van Rudy zich wat meer moeite had moeten nemen bij het inlezen.
Trouwens de vele bijwerkingen waar hij het eveneens over geeft "slapeloosheid, misselijkheid" staan ook in de steeds langer wordende lijst van bijwerkingen van Comirnaty. (voor alle duidelijkheid dit is het BioNTech/Pfizer vaccin)
Alsook de door hem vermelde obstipatie versus de myocarditis bij comirnaty. Welk is risicovoller denk jij?

Maar een goedkoop patentvrij bestaand medicijn (goedgekeurd voor humaan gebruik) wereldwijd gemakkelijk te produceren & distribueren is. Reeds voor de voorwaardelijke goedkeuringen van de huidige vaccins hebben plaatsgevonden bewezen was invitro efficiënt te zijn bij de bestrijding van SARS-CoV-2. Ondertussen door meerdere studies bevestigd. Dat is blijkbaar geen verdere opvolging waardig?

De dosering ligt weliswaar hoger dan bij het klassieke gebruik voor parasitaire infecties maar tijdens een fase 3 studie in Thailand bij dengue patiënten werd ook een hogere dosering nog steeds veilig bevonden. Wat niet uitsluit dat een correcte dosering en toediening strategie voor gebruik bij SARS-CoV-2 nog moet uitgewerkt worden.

Pfff, die laatste zin is zelf geen reactie waardig!! Misschien een politieke carrière overwegen, is nog absurder dan de avondklok maar wel onweerlegbaar efficiënter.
heist_175 schreef: Trouwens, waarom de angst om de officiële weg te volgen?
Waarom kinderlijke aanvallen op de persoon af? Geen betere argumenten voor handen?
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben momenteel op verlof en userbase is efkes geen prioriteit. :beerchug:
Kijken (vooral luisteren) en tikken op een gsm is voor mij niet zo simpel.
De uitzending had gemakkelijk op 5 minuten ingeblikt kunnen worden. Zeker als de persoonlijke inhoud en het mooie zuiden van Spanje achterwege bleef... Toch bedankt voor de bijdrage :wink:

Als (commercieel) vaccinoloog heeft hij wel een aantal zinnige dingen te vertellen die ik op dit forum ook al heb laten passeren, zoals een natuurlijke respons die stukken beter is dan de vaccins, de beperkingen van de huidige vaccins en het inzetten op meerdere stabiele targets,...

Maar op een aantal punten ben ik niet akkoord met hem.
Hij minimaliseert de pandemie en vind testen zinloos. Een curatief geneesmiddel, ja, maar 'klinkt het niet dan botst het' vind ik toch een gevaarlijke piste.

Maar ik ben zeker met hem mee dat de balans volledig in de verkeerde richting is doorgeslagen en dat een deftig debat broodnodig is. Vraag is of we dat ooit gaan krijgen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef: wel heel vervelend als ik dan dit tegenkom, veel te snel naar mijn goesting
Dat artikel doelt op een oude video en gaat eigelijk over https://www.volkskrant.nl/wetenschap/yo ... ~bce73b37/
Ik zie eerlijk gezegd niet veel uitspraken die hem tegenspreken , eerder andere meningen, maar soit... we staan dus 10 maand verder & we zijn 10 maand wijzer.
1207 schreef: Ivermectine is niet verboden als je erin gelooft
trakteer u op een overdosis en het az in uw buurt zal u redden indien nodig
Ik veronderstel dat je zelf wel weet dat het zo niet werkt...ja er lopen gekken rond op deze aardbol...maar daar gaat het toch niet over.
Het gaat over het feit dat er gedreigd wordt met het intrekken van hun licentie als dokters off label medicatie voorschijven aan hun patiënten.
(het zal mij worst wezen of ivermectine wel of niet werkt, als ik naar een arts ga "die ik vertrouw", als die mij niet kan of mag behandelen = er een probleem, niet ? )
Ik denk dat dat weinig met angst te maken heeft, ttz geen angst voor dat virus of dat vaccin, eerder met angst voor hoe onze samenleving op minder dan 24mnd een volledige u bocht kan maken in zake volksgezondheid, privacy, zelfbeschikking, en ga zo maar door...
petrol242 schreef: De uitzending had gemakkelijk op 5 minuten ingeblikt kunnen worden.
Dat kon, maar dan heeft het geen nut voor mij...geef je mensen de tijd om iets uit te leggen, voor of tegen, dat kan je hun standpunten beter begrijpen. Je moet het daarom nog niet met hun eens zijn...
petrol242 schreef: Hij minimaliseert de pandemie en vind testen zinloos. Een curatief geneesmiddel, ja, maar 'klinkt het niet dan botst het' vind ik toch een gevaarlijke piste.
Is dat niet de definitie van vooruitgang ?
Er is imho een groot verschil tussen een huisdokter die een laatste redmiddel gaat uittesten & een (bijna) verplichte vaccinatie campagne voor heel de wereldbevolking.
Hij vind niet alleen de testen zinloos trouwens, ook de vaccins (in de zin van, vaccineer iedereen boven de 60 & zorg dat er antivirale middelen op de markt komen voor zij die pech hebben)
petrol242 schreef: Maar ik ben zeker met hem mee dat de balans volledig in de verkeerde richting is doorgeslagen en dat een deftig debat broodnodig is. Vraag is of we dat ooit gaan krijgen.
Die kans is bijzonder klein, je hebt de media niet mee, je hebt het beleid niet mee, je hebt het gerecht niet mee & je hebt de universiteiten niet mee....1 kritische noot en je wordt weggezet als complot denker, maakt niet uit wat je status is.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Er wordt veel te weinig getest. Dat is de rede waarom de pandemie onder de radar lekker kan door razen. Het zou ons een beeld kunnen geven van waar de gevaren om de hoek liggen te loeren.

En curatief optreden, ja zeker, maar langs de ene aankaarten dat de huidige vaccins onvoldoende getest zijn en langs de andere kant medicatie gaan inzetten waarvoor ze niet ontwikkeld is zonder grondig en langdurig klinisch onderzoek? Dat wringt bij mij.

Ik kan er ook niet in volgen dat SARS-CoV-2 uitdovend zou zijn, zeker niet zonder de pandemie deftig in kaart te brengen in al haar facetten. Dat kan je allen doen door ja, te testen, en dan bedoel ik niet alleen een positief of negatief resultaat.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Veel te weinig getest daar kan ik inkomen ik ben al sinds het begin niet getest terwijl heel men omgeving haast ooit eens getest is.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Er wordt veel te weinig getest. Dat is de rede waarom de pandemie onder de radar lekker kan door razen. Het zou ons een beeld kunnen geven van waar de gevaren om de hoek liggen te loeren.

En curatief optreden, ja zeker, maar langs de ene aankaarten dat de huidige vaccins onvoldoende getest zijn en langs de andere kant medicatie gaan inzetten waarvoor ze niet ontwikkeld is zonder grondig en langdurig klinisch onderzoek? Dat wringt bij mij.

Ik kan er ook niet in volgen dat SARS-CoV-2 uitdovend zou zijn, zeker niet zonder de pandemie deftig in kaart te brengen in al haar facetten. Dat kan je allen doen door ja, te testen, en dan bedoel ik niet alleen een positief of negatief resultaat.
ZeroCool
Member
Member

petrol242 schreef: En curatief optreden, ja zeker, maar langs de ene aankaarten dat de huidige vaccins onvoldoende getest zijn en langs de andere kant medicatie gaan inzetten waarvoor ze niet ontwikkeld is zonder grondig en langdurig klinisch onderzoek? Dat wringt bij mij.
Daar kan ik je enigszins in bijtreden maar vindt je dit geen tweezijdig zwaard?
Waarom geen grondig & langdurig klinisch onderzoek bij een zeer snel ontwikkeld vaccin gebaseerd op een techniek dewelke voor het eerst op mensen gebruikt wordt en al zeker zo grootschalig. Tegelijkertijd een bewezen medicijn waarvan de meeste bijwerkingen reeds gekend zijn, ondertussen reeds off label succesvol ingezet is tegen virale aandoeningen en daar ondertussen meerdere studies al dan niet succesvol heeft doorlopen gaan diaboliseren. (Dengue was bv geen succes maar de ervaring tov hogere dosering kan wel nog meegenomen worden)
Natuurlijk zullen er mogelijks nog bijwerking specifiek aan de behandeling van SARS-CoV-2 opduiken. Maar dit is niet anders dan bij de huidige vaccins.

Begrijp mij niet verkeerd zolang het ene het andere niet uitsluit heb ik daar geen probleem mee. Maar krijg soms toch de indruk dat financiële belangen voorrang krijgen in de besluitvorming.

En inderdaad een deftig debat is dringend aan de orde. Men lijkt vergeten te zijn dat wetenschap niet in steen geschreven is maar constant in beweging aan het evolueren is. Wetenschappelijk dialoog lijkt hedendaags iets van ver verleden tijden. Wetenschap is mijn inziens in sommige kringen een een heilig geloof geworden. En kritiek op geloof bestaat niet enkel godslastering. Hoeveel pioneers zouden er vermoord zijn vooraleer men inzag dat de wereld een bol was in plaats van plat, iets wat hedendaags vanzelfsprekend is. Vooruitgang wordt zelden geboekt door mensen die opdezelfde manier denken als de massa. Maar hedendaags moeten die blijkbaar publiekelijk aan de schandpaal genageld, geroyeerd en zelfs beboet worden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Wat ik vooral falend vind aab het testbeleid is de afstand dat je moet afleggen.

Ik moet 20 km reizen om naar een testcentrum te gaan.
1207
Elite Poster
Elite Poster

ZeroCool schreef: Misschien door de hardnekkige ontkenningsfase die er onder sommigen leeft.
moest het werken zouden de universitaire ziekenhuizen dit gewoon gebruiken, en ook gewoon wereldwijd
en neen, in Cuba trekken ze zich bitter weinig aan van allerlei pfizerdruk en lobbytoestanden

men heeft geen motief om bepaalde medicatie niet te gebruiken. kan men met een opilletje 25 000 doden vermijden zou men dat gewoon gebruiken

punt is gewoon dat jij dit antwoord straal negeert en ten laatste overmorgen, misschien hier/ergens anders, dezelfde onzin rond complotten zult spuien
Laatst gewijzigd door 1207 08 okt 2021, 08:31, in totaal 1 gewijzigd.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

@boonpwnz : Dat is raar. De keren dat ik getest ben was gewoon bij de huisarts.
ZeroCool schreef: Maar krijg soms toch de indruk dat financiële belangen voorrang krijgen in de besluitvorming.
Dat is altijd zo geweest. Onderschat de invloed niet van de farmaceutische lobby. Reeds in 2001 had men de S-eiwitten reeds als target klaar om in een vaccin te steken tijdens de eerste SARS crisis in Azië. Men heeft het niet doorgezet omdat een aantal verkoudheden zouden worden tegen gehouden en laat dat nu net een miljarden business zijn... En ja, het is big business om iedereen een shot te geven. Zeker als het niet bij eentje blijft.
ZeroCool schreef:maar vindt je dit geen tweezijdig zwaard?
Uiteraard. Als de voorkomende geneeskunde faalt, en dat is meestal met infectieziekten, moet je tegelijkertijd inzetten op het curatieve. Maar net zoals met de vaccins moeten we hier voorzichtig mee omspringen. Tijd is echter meestal tegen ons.
Eigenlijk had iedereen eerst op anti-stoffen moeten getest zijn alvorens iedereen op de losse boef te gaan vaccineren. Want aan massaal vaccineren hangen wel degelijk risico's aan vast.

Verleden week was ik vrij belabberd van een verkoudheid, iets wat ik nog nooit ervaren had, want andere coronavirussen worden in hun dominantiestrijd serieus in de war gegooid. Uitleg van mijn dokteres. Ze krijgt veel meer patienten over de vloer met een verkoudheid die zwaardere symptomen vertonen dan voor de crisis.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

ZeroCool schreef:
Waarom kinderlijke aanvallen op de persoon af? Geen betere argumenten voor handen?
Het is net grappig hoe sommigen zich aangesproken voelen.
Er zijn massa's mensen die nooit 1 kritische vraag stellen, maar voor corona/covid is plots niets goed genoeg, behalve een stel wacko's die het verschil tussen een bacterie en een virus niet kennen. Die wacko's beleiden plots het ware covid-geloof.
iceke schreef:
Ik denk dat dat weinig met angst te maken heeft, ttz geen angst voor dat virus of dat vaccin, eerder met angst voor hoe onze samenleving op minder dan 24mnd een volledige u bocht kan maken in zake volksgezondheid, privacy, zelfbeschikking, en ga zo maar door...
Dus omdat sommigen angstig zijn over hoe de maatschappij evolueert, is wetenschap en statistiek plots om te lachen?
Gelukkig is er, tussen alle politieke polarisatie, nog de wetenschap die zo dicht mogelijk bij zekerheden komt.

Het is anekdotisch natuurlijk, maar gisteren las ik dat een wappie een apotheker afgeknald heeft.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20211007_93177196
Man in VS vermoordt broer omdat die apotheker was

Een man uit de Amerikaanse staat Maryland heeft zijn broer vermoord omdat die als apotheker coronavaccinaties aan mensen gaf.

De 46-jarige Jeffrey Burnham schoot zijn broer Brian volgens de politie dood omdat hij vond dat die ‘mensen vermoordde met de covidprik’. Burnham wordt er ook van verdacht de vrouw van zijn broer en een vriendin van zijn moeder te hebben vermoord.

Volgens de moeder van de broers had Burnham in de dagen voor de moord gezegd dat ‘Brian iets weet’ en dat zijn broer mensen vergiftigde met het coronavaccin. In de Verenigde Staten mogen apothekers mensen vaccineren.

De vrouw belde de politie vorige week twee keer om haar zorgen te uiten over de mentale toestand van haar zoon.
Door alle onzin, veel kans via Facebook etc, raken mentaal zwakkeren compleet dolgedraaid. En dan gebeuren dat soort toestanden.
Omdat het geen moslim is, is het volgens sommigen niet erg, maar de apotheker is wel dood natuurlijk.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

heist_175 schreef:Door alle onzin, veel kans via Facebook etc, raken mentaal zwakkeren compleet dolgedraaid. En dan gebeuren dat soort toestanden.
Omdat het geen moslim is, is het volgens sommigen niet erg, maar de apotheker is wel dood natuurlijk.
Het hoeft niet eens FB te zijn, op UB staat helaas ook wat wappiepraat en dan kom je tot situaties waarbij een zwaarbewapende en dolgedraaide militair opduikt bij het huis van een viroloog. Steevast is het dan een doorgedraaide gek maar wie heeft die mensen gek gemaakt?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

petrol242 schreef:@boonpwnz : Dat is raar. De keren dat ik getest ben was gewoon bij de huisarts.
Denk dat de huisarts misschien nog lukt maar een testcentrum is hier niet meer.

Vroeger kon het hier waar ik woonde maar blijkbaar moeten we nu opeens sinds een tijdje helemaal naar een stad gaan reizen en kunnen we niet meer in deze gemeente worden getest via een testcentrum.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Je zou bijna gaan denken dat dat een bewuste keuze is van onze regering... We pompen 80.000.000 in de labo's, om ze dan vooral af te raden :angel:
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Ondanks alle versoepelingen die er zijn doorgevoerd en wetende dat die van begin oktober nog geen effect kunnen resorteren,
is het aantal mensen in hospitaal al weken lang stabiel op +/- 720.

Afbeelding

Ik had al lang gedacht, het gedrag van "massa's" mensen indachtig, dat we toestanden als vorig jaar gezien zouden hebben.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Dat komt door onze goeie vaccinatie graad...in Brussel zien die cijfers er duidelijk anders uit :angel:
tmp.jpg
(35.53 KiB) Nog niet gedownload
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

De drie keer dat ik getest ben was dus bij de huisarts. Zelf het staal bij het labo in het ziekenhuis achter den hoek binnen gestoken en binnen de 4 uur resultaat...

Wat die versoepelingen betreft... heeft het zin om daar de grafieken naast te leggen? Het aantal opnames is al weken niet gedaald, het aantal sterfgevallen stijgt en een aantal WZC kampen met uitbraken. Ondanks dat de vaccinatiegraad nog toeneemt. Zo werkt het dus niet. Net zoals in het begin van de pandemie zijn de ouderen terug de eerste slachtoffers.
Het is ook logisch dat het aantal gevallen licht afneemt omdat een veel jongere populatie ondertussen door vaccinatie asymptomatische besmettingen door maken. Maar ze geven ze wel door aan de bomma en den bompa. Dus ja, die cijfers zeggen alles en niks. We weten absoluut niet hoe de pandemie momenteel evolueert. We kunnen het alleen maar in de gevolgen zien en die zijn volgens mij toch niet heel gunstig.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Ik vind het ook gek dat elke soort mankement moet getest worden. Ik heb weet van 2 personen in mijn omgeving die keelpijn hadden en die getest werden en negatief werden bevonden. Beide ook gevaccineerd.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Wat bedoel je met elk makement testen? Bedoel je testen op SARS-CoV-2?
Met uitspraken als "Ik heb weet van..." gaan we niet ver geraken want ik ken al drie personen met het tegendeel. Dus best dat achterwege laten?
We krijgen de cijfers gewoonweg niet. Waarom geen boter bij de vis en bij de resultaten ook doorbraakinfecties vermelden? Omdat het misschien toch wel eens vettig zou uitdraaien?
ZeroCool
Member
Member

heist_175 schreef:
ZeroCool schreef:
Het is net grappig hoe sommigen zich aangesproken voelen.
Er zijn massa's mensen die nooit 1 kritische vraag stellen, maar voor corona/covid is plots niets goed genoeg, behalve een stel wacko's die het verschil tussen een bacterie en een virus niet kennen. Die wacko's beleiden plots het ware covid-geloof.
Fanatici vindt je overal, of je daarvoor moet gaan generaliseren. :roll:
heist_175 schreef: Dus omdat sommigen angstig zijn over hoe de maatschappij evolueert, is wetenschap en statistiek plots om te lachen?
Gelukkig is er, tussen alle politieke polarisatie, nog de wetenschap die zo dicht mogelijk bij zekerheden komt.
Statistiek was voor corona al dikwijls lachwekkend en dit zal na corona niet veranderen. Je hoeft enkel voorbij de plaatjes te kijken en even de parameters analyseren om te zien hoe gekleurd deze soms gekozen zijn. "Lies, damned lies, and statistics" misschien ooit al eens van gehoord?

Tevens wetenschap die als ideologie wordt misbruikt biedt geen enkele zekerheid meer.
1207 schreef:
ZeroCool schreef: Misschien door de hardnekkige ontkenningsfase die er onder sommigen leeft.
moest het werken zouden de universitaire ziekenhuizen dit gewoon gebruiken, en ook gewoon wereldwijd
en neen, in Cuba trekken ze zich bitter weinig aan van allerlei pfizerdruk en lobbytoestanden

men heeft geen motief om bepaalde medicatie niet te gebruiken. kan men met een opilletje 25 000 doden vermijden zou men dat gewoon gebruiken

punt is gewoon dat jij dit antwoord straal negeert en ten laatste overmorgen, misschien hier/ergens anders, dezelfde onzin rond complotten zult spuien
Het enige dat ik stel is dat er een zeer eenzijdige weg is gekozen bij het zoeken naar oplossingen tussen start van de pandemie en nu.
Er verschillende richtlijnen zijn uitgeschreven om off label voorschriften in dit specifiek geval te gaan verbieden en sanctioneren met schorsing van de voorschrijvende arts. Het is dan ook niet verwonderlijk dat wanneer hun broodwinning op het spel staat dit meespeelt in de besluitvorming.
En geld, beter gezegd hebzucht al meer dan de door U vermelde 25.000 doden op zijn geweten heeft.

De complot theorieën en verhaaltje over wacko's & wappies laat ik ten volle aan u over.
Maar over een iets zijn we het toch eens. Dat ik uw antwoorden verder straal zal negeren dit staat ondertussen wel vast.
1207
Elite Poster
Elite Poster

ZeroCool schreef: Het enige dat ik stel is dat er een zeer eenzijdige weg is gekozen bij het zoeken naar oplossingen tussen start van de pandemie en nu.
en waar baseert ge dat op?
Er verschillende richtlijnen zijn uitgeschreven om off label voorschriften in dit specifiek geval te gaan verbieden en sanctioneren met schorsing van de voorschrijvende arts.
tja
als artsen medische fouten begaan moeten ze gesanctioneerd worden
Het is dan ook niet verwonderlijk dat wanneer hun broodwinning op het spel staat dit meespeelt in de besluitvorming.
En geld, beter gezegd hebzucht al meer dan de door U vermelde 25.000 doden op zijn geweten heeft.
ik heb al verwezen naar dictaturen die failliet zijn. als er een goedkoop wonderpilletje bestaat zullen die regimes dat zeker gebruiken.
Denk aan cuba,

Waarom gebruiken die dit pilletje niet
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Waarom Cuba hier al een paar keer ter sprake komt...
Cuba is geen dictatuur maar een socialistische staat die onder een zware boycot zich probeert recht te houden. Maar dat hoort in een ander topic thuis.

Maar wat velen misschien niet weten is dat Cuba een biotecnologische ontwikkeling en gezondheidszorg heeft die bij de top van de wereld behoort. Maar dat mag natuurlijk niet verteld worden?

Momenteel hebben zij monoclonale antilichamen ontwikkeld die de zware respons van het menselijk lichaam bij Covid-19 onderdrukken zoals Itolizumab.
1207
Elite Poster
Elite Poster

petrol242 schreef:Waarom Cuba hier al een paar keer ter sprake komt...
cuba komt ter sprake omdat zij niet gebonden zijn internationale druk en lobby's, bij hen grijpen al die drogredenen van geld gewoon niet.

moest die "wonderpil" echt werken zouden zij het al heel lang gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”