Verplicht overschakelen van Dolfijn>Go Plus
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Vandaag ontvingen we een brief dat we als bestaande klant vanaf november verplicht moeten overschakelen van Dolfijn naar Go Plus.
Als we niet akkoord gaan met de wijziging kunnen we het contract schriftelijk en kosteloos stopzetten.
Het abonnement van Dolfijn kost 15 euro en door Love krijgen we 4 euro korting waardoor het Go Plus abonnement maar 16 euro kost. Je krijgt daar uiteraard onbeperkt bellen (i.p.v 150min) en 10 GB (i.p.v. 3 GB) voor terug, maar mijn vriend komt zowel met zijn belminuten en surfvolume ruim toe. Met zijn verbruiksprofiel komt dit dus eigenlijk neer op een prijsverhoging en extra data/belminuten waar we niet om hebben gevraagd.
Kan een mobiele operator zo maar iemand van tariefformule omschakelen? Vroeger werd daar nooit geen probleem over gemaakt en konden klanten blijven genieten van een oude tariefformule ook al bieden ze de tariefformule niet meer aan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Als we niet akkoord gaan met de wijziging kunnen we het contract schriftelijk en kosteloos stopzetten.
Het abonnement van Dolfijn kost 15 euro en door Love krijgen we 4 euro korting waardoor het Go Plus abonnement maar 16 euro kost. Je krijgt daar uiteraard onbeperkt bellen (i.p.v 150min) en 10 GB (i.p.v. 3 GB) voor terug, maar mijn vriend komt zowel met zijn belminuten en surfvolume ruim toe. Met zijn verbruiksprofiel komt dit dus eigenlijk neer op een prijsverhoging en extra data/belminuten waar we niet om hebben gevraagd.
Kan een mobiele operator zo maar iemand van tariefformule omschakelen? Vroeger werd daar nooit geen probleem over gemaakt en konden klanten blijven genieten van een oude tariefformule ook al bieden ze de tariefformule niet meer aan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door giolovin 07 okt 2021, 17:32, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
- Locatie: Diksmuide
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Zolang je zelf niet gaat tekenen voor iets anders, moet een provider een tariefformule verder aanbieden, ook al 'houdt deze op te bestaan', je tekende voor een Dolfijn, je behoudt een dolfijn. Als zij zelf het contract verbreken is dit contractbreuk en kan je schadevergoeding eisen...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Ok, bedankt we zullen eens ons contract er bij nemen en dit weekend om te beginnen een klacht sturen naar Orange.KRL100 schreef:Zolang je zelf niet gaat tekenen voor iets anders, moet een provider een tariefformule verder aanbieden, ook al 'houdt deze op te bestaan', je tekende voor een Dolfijn, je behoudt een dolfijn. Als zij zelf het contract verbreken is dit contractbreuk en kan je schadevergoeding eisen...
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
-
- Premium Member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
U bent uiteraard niet verplicht het aanbod te aanvaarden, maar conform de algemene voorwaarden kan u of Orange uw contract stopzetten
https://www.orange.be/sites/b2c/files/g ... b2c_nl.pdf
2.6. Wijziging van de Overeenkomst en/of tariefverhoging
2.6.1. Orange Belgium n.v. kan haar prijzen een keer per jaar
herzien en aanpassen, in functie van de consumptieprijsindex.
2.6.2. In geval van wijziging van een beding van de Overeenkomst
wordt de Klant hieromtrent ten minste één maand voor de
inwerkingtreding van de wijziging verwittigd. Bij tariefverhoging,
wordt de Klant verwittigd via de factuur voorafgaand aan deze
waarop de tariefverhoging in werking treedt. Dergelijke wijziging
van de Overeenkomst en/of gewijzigde tarieven kunnen vanaf
de kennisgeving van de wijziging geraadpleegd worden op de
website van Orange Belgium n.v. (www.orange.be).
2.6.3. De Klant die een wijziging van de Overeenkomst niet
aanvaardt, heeft het recht om de Overeenkomst, zonder
verbrekingsvergoeding, te beëindigen tot de laatste dag van de
maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijziging, en dit
met een van de schriftelijke middelen gericht aan Orange Belgium
nv, behalve in het geval van wijziging aan bedingen ingevolge
nieuwe wetgeving of besluiten die operatoren geen keuze laten op
het vlak van de implementatie ervan.
2.6.4. In geval van een tariefverhoging heeft de Klant het recht om
zonder boete de Overeenkomst op te zeggen uiterlijk de laatste
dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur
na de inwerkingtreding van de wijzigingen, behalve indien het
gaat om een stijging die aan de index van de consumptieprijzen
gerelateerd is
De hierboven vermelde termijn van 1 maand is trouwens ook van toepassing bij bv. andere telecomoperatoren en/of nutsbedrijven
https://www.orange.be/sites/b2c/files/g ... b2c_nl.pdf
2.6. Wijziging van de Overeenkomst en/of tariefverhoging
2.6.1. Orange Belgium n.v. kan haar prijzen een keer per jaar
herzien en aanpassen, in functie van de consumptieprijsindex.
2.6.2. In geval van wijziging van een beding van de Overeenkomst
wordt de Klant hieromtrent ten minste één maand voor de
inwerkingtreding van de wijziging verwittigd. Bij tariefverhoging,
wordt de Klant verwittigd via de factuur voorafgaand aan deze
waarop de tariefverhoging in werking treedt. Dergelijke wijziging
van de Overeenkomst en/of gewijzigde tarieven kunnen vanaf
de kennisgeving van de wijziging geraadpleegd worden op de
website van Orange Belgium n.v. (www.orange.be).
2.6.3. De Klant die een wijziging van de Overeenkomst niet
aanvaardt, heeft het recht om de Overeenkomst, zonder
verbrekingsvergoeding, te beëindigen tot de laatste dag van de
maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijziging, en dit
met een van de schriftelijke middelen gericht aan Orange Belgium
nv, behalve in het geval van wijziging aan bedingen ingevolge
nieuwe wetgeving of besluiten die operatoren geen keuze laten op
het vlak van de implementatie ervan.
2.6.4. In geval van een tariefverhoging heeft de Klant het recht om
zonder boete de Overeenkomst op te zeggen uiterlijk de laatste
dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur
na de inwerkingtreding van de wijzigingen, behalve indien het
gaat om een stijging die aan de index van de consumptieprijzen
gerelateerd is
De hierboven vermelde termijn van 1 maand is trouwens ook van toepassing bij bv. andere telecomoperatoren en/of nutsbedrijven
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Een contract voor de klant is louter een formaliteit geworden. Alle plichten, geen van de rechten, die worden er blijkbaar allemaal uit gebonjourd in de algemene voorwaarden.
Ik weet dat we akkoord zijn gegaan met die algemene voorwaarden, maar een klant tekent toch vaak zijn rechten weg bij aangaan van een contract voor een product of dienst.
Vroeger was het nochtans vaak zo dat bij duurdere oude abonnementen de klant zelfs niet werd ingelicht want dan is het uiteraard in het nadeel van de klant.
Och ja, ze doen maar... 1 ding weet ik zeker als Orange ook begint met reclame op de decoder wordt het misschien eens tijd om eens met alles van operator te switchen. En aangezien daar al sprake van is, is het een kwestie van tijd.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Ik weet dat we akkoord zijn gegaan met die algemene voorwaarden, maar een klant tekent toch vaak zijn rechten weg bij aangaan van een contract voor een product of dienst.
Vroeger was het nochtans vaak zo dat bij duurdere oude abonnementen de klant zelfs niet werd ingelicht want dan is het uiteraard in het nadeel van de klant.
Och ja, ze doen maar... 1 ding weet ik zeker als Orange ook begint met reclame op de decoder wordt het misschien eens tijd om eens met alles van operator te switchen. En aangezien daar al sprake van is, is het een kwestie van tijd.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door philippe_d 08 okt 2021, 12:04, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullqute verwijderd
Reden: fullqute verwijderd
-
- Member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28 sep 2021, 20:56
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 2 keer
Hoe is de verbinding met het proximus netwerk op jullie locatie?
Het kan lonen om dan bij edpnet een formule te kiezen.
Als Orange eenzijdig de voorwaarden gaat wijzigen is vertrekken het duidelijkste signaal.
Het kan lonen om dan bij edpnet een formule te kiezen.
Als Orange eenzijdig de voorwaarden gaat wijzigen is vertrekken het duidelijkste signaal.
-
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 29 keer
Je kan natuurlijk ook niet altijd negatief zijn en kijken naar het feit dat de Go Light formule u voor 10 in plaats van 15 EUR exact hetzelfde biedt als wat u nu heeft voor 15 EUR. Netto 5 euro per maand goedkoper dus voor identiek hetzelfde. Love pack of niet! De kans bestaat dat ook dit tarief op de brief vermeld werd, ik heb althans zo reeds meerdere brieven onder ogen gekregen. Hoe dan ook, dit lijkt me niet de ergste verplichting van een provider. Of je krijgt voor een minimale euro veel meer, of je betaalt voor hetzelfde 5 eur minder… ‘t Kan toch wel erger.
- Matt555
- Pro Member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
- Locatie: Thailand
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 10 keer
Raar dat Orange dit veplicht , ik heb al een eeuwigheid mijn Prepaid Tempo Classic , en dat werkt nog steeds , en is zelfs met mijn adres in Thailand geregistreerd , ik gebruik dat enkel om sms of om OTP te ontvangen of sporadisch een bericht te beluisteren indien er toch nog iemand dit nummer zou opgebeld hebben , anders staat die "dumb phone" uit ( 20 jaar oude mini Sony Ericson ), want die Engelse onbekende opbellers kosten me anders minimaal 1 a 2 € belwaarde indien ik opneem
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Enkel een duidelijk aansturing naar Go Plus, andere tarieven worden niet vermeld.FRDDP schreef:Je kan natuurlijk ook niet altijd negatief zijn en kijken naar het feit dat de Go Light formule u voor 10 in plaats van 15 EUR exact hetzelfde biedt als wat u nu heeft voor 15 EUR. Netto 5 euro per maand goedkoper dus voor identiek hetzelfde. Love pack of niet! De kans bestaat dat ook dit tarief op de brief vermeld werd, ik heb althans zo reeds meerdere brieven onder ogen gekregen. Hoe dan ook, dit lijkt me niet de ergste verplichting van een provider. Of je krijgt voor een minimale euro veel meer, of je betaalt voor hetzelfde 5 eur minder… ‘t Kan toch wel erger.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 1728
- Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Niks stopt je toch om zelfs eens op hun website te kijken? Eén euro extra per maand voor onbeperkt bellen en 3x meer data is trouwens toch een mooi aanbod?Enkel een duidelijk aansturing naar Go Plus, andere tarieven worden niet vermeld.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
De formule dolfijn werd al lang geleden afgevoerd. Raar dat je daar nu nog brieven over krijgt.
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Mooi aanbod? Het is maar hoe je het bekijkt. Mijn vriend zijn verbruik ligt namelijk niet zo hoog. Inderdaad ik kan kijken naar hun website.phil48 schreef:Niks stopt je toch om zelfs eens op hun website te kijken? Eén euro extra per maand voor onbeperkt bellen en 3x meer data is trouwens toch een mooi aanbod?Enkel een duidelijk aansturing naar Go Plus, andere tarieven worden niet vermeld.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
De formule dolfijn werd al lang geleden afgevoerd. Raar dat je daar nu nog brieven over krijgt.
Al lang? Pas sinds vorig jaar. Is dat lang? Er zijn mensen met oudere formules die het langer uitzingen.
Het zou Orange sieren om alle tariefformules te vermelden in hun brief als ze je dan toch verplicht willen omschakelen. Nu voelt het ietwat te gestuurd.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door giolovin 08 okt 2021, 14:43, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 24 keer
als je vriend "ruim" toekomt met Dolfijn dan zal hij allicht heel makkelijk naar Go light kunnen gaan.
ikzelf kon dit niet (ik heb meer dan 1.5 Gbyte data nodig)
ik beschouw de kans om van 3 naar 10 Gbyte te gaan voor 1 euro eerlijk gezegd als very nice.
sinds 2019 tot nu betaalde ik maand na maand 79 euro voor 2x dolfijn + vast internet + tv (incl huur digicorderboxding)
Nu, na ruim 2 jaar, zal hier 2 euro/mnd bij komen
mocht ik in 2019 bij telenet gebleven zijn was die (op zich al hogere) factuur beduidend meer gestegen ..
ikzelf kon dit niet (ik heb meer dan 1.5 Gbyte data nodig)
ik beschouw de kans om van 3 naar 10 Gbyte te gaan voor 1 euro eerlijk gezegd als very nice.
sinds 2019 tot nu betaalde ik maand na maand 79 euro voor 2x dolfijn + vast internet + tv (incl huur digicorderboxding)
Nu, na ruim 2 jaar, zal hier 2 euro/mnd bij komen
mocht ik in 2019 bij telenet gebleven zijn was die (op zich al hogere) factuur beduidend meer gestegen ..
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Met Go light betaal je minder, maar de data is trouwens ook maar 1,5 GB. Te weinig, dus hij zal niet anders kunnen dan omschakelen naar Go Plus. Net zoals dit voor velen het geval zal zijn die nu nog met een Dolfijn abonnement zitten.FRDDP schreef:Je kan natuurlijk ook niet altijd negatief zijn en kijken naar het feit dat de Go Light formule u voor 10 in plaats van 15 EUR exact hetzelfde biedt als wat u nu heeft voor 15 EUR. Netto 5 euro per maand goedkoper dus voor identiek hetzelfde. Love pack of niet! De kans bestaat dat ook dit tarief op de brief vermeld werd, ik heb althans zo reeds meerdere brieven onder ogen gekregen. Hoe dan ook, dit lijkt me niet de ergste verplichting van een provider. Of je krijgt voor een minimale euro veel meer, of je betaalt voor hetzelfde 5 eur minder… ‘t Kan toch wel erger.
De keuze is dus eerder beperkt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Zo ruim nu ook weer niet dat een Go light voldoende zou zijn.profke schreef:als je vriend "ruim" toekomt met Dolfijn dan zal hij allicht heel makkelijk naar Go light kunnen gaan.
ikzelf kon dit niet (ik heb meer dan 1.5 Gbyte data nodig)
ik beschouw de kans om van 3 naar 10 Gbyte te gaan voor 1 euro eerlijk gezegd als very nice.
sinds 2019 tot nu betaalde ik maand na maand 79 euro voor 2x dolfijn + vast internet + tv (incl huur digicorderboxding)
Nu, na ruim 2 jaar, zal hier 2 euro/mnd bij komen
mocht ik in 2019 bij telenet gebleven zijn was die (op zich al hogere) factuur beduidend meer gestegen ..
Nu goed, we zullen er momenteel vrede mee moeten nemen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 19 keer
Of je bekijkt het als een kans en schakelt dit abonnement over naar EDPnet. Zij maken gebruiken van het Orange-netwerk en bieden voor 11 euro 5GB + 400sms/belminuten aan. Voor 15 euro kun je zelfs 5GB + onbeperkt sms/belminuten krijgen. De specificaties van het oudere Dolfijn-abonnement zijn sowieso verouderd en je kunt bij quasi elke provider betere specificaties bekomen voor dezelfde of een lagere prijs. Zelfs het nieuwe Hey! telecom biedt voor 15 euro betere specificaties aan.
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik ben blijkbaar niet meer zo goed op de hoogte van alle tariefformules bij iedere operator. Nu hij heeft ook nog een levenslange korting van €1,50, dus als je het zo bekijkt geven we gewoon een deel van de korting op. Het is maar hoe je het bekijkt.Flying schreef:Of je bekijkt het als een kans en schakelt dit abonnement over naar EDPnet. Zij maken gebruiken van het Orange-netwerk en bieden voor 11 euro 5GB + 400sms/belminuten aan. Voor 15 euro kun je zelfs 5GB + onbeperkt sms/belminuten krijgen. De specificaties van het oudere Dolfijn-abonnement zijn sowieso verouderd en je kunt bij quasi elke provider betere specificaties bekomen voor dezelfde of een lagere prijs. Zelfs het nieuwe Hey! telecom biedt voor 15 euro betere specificaties aan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 maa 2021, 21:50
Hier ook zo'n brief gekregen.
Nu hebben wij met 3 een Dolfijn 12 van 12 euro/maand waarmee we 2u mogen bellen en 0,5 Gb data hebben.
Voorgestelde formule is Go Light, dus een half uur langer bellen en 3x zoveel data voor 2 euro/maand minder.
In ons geval zijn we daar dus content mee, meer krijgen en minder betalen
Nu hebben wij met 3 een Dolfijn 12 van 12 euro/maand waarmee we 2u mogen bellen en 0,5 Gb data hebben.
Voorgestelde formule is Go Light, dus een half uur langer bellen en 3x zoveel data voor 2 euro/maand minder.
In ons geval zijn we daar dus content mee, meer krijgen en minder betalen
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
en zo zie je maar korting levenlang dat dit niet bestaat zoals ik eerder zei.
Want ooit was er hier ook een levenlange korting op deze tariefplannen.
Dus mensen die zo een kortig hebben zijn ze natuurlijk kwijt.
Want ooit was er hier ook een levenlange korting op deze tariefplannen.
Dus mensen die zo een kortig hebben zijn ze natuurlijk kwijt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik zou zeggen, ze hebben er allemaal wel kaas van gegeten om te handelen naar wat hun het beste uitkomt.proximusboyke schreef:en zo zie je maar korting levenlang dat dit niet bestaat zoals ik eerder zei.
Want ooit was er hier ook een levenlange korting op deze tariefplannen.
Dus mensen die zo een kortig hebben zijn ze natuurlijk kwijt.
Om maar een mooi voorbeeld te geven van een specifieke operator wanneer een bepaalde prijs/tariefformule in het voordeel is van de operator en het nadeel van de klant, dan doen ze alsof hun neus bloedt.
Het zijn misschien de extreme gevallen, maar ze komen toch voor, hè.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door giolovin 11 okt 2021, 13:23, in totaal 2 gewijzigd.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
dit is wel heel iets anders. Hier ligt de verantwoordelijkheid bij de klant !!!!
Is al meermaals gezegd de klant moet zelf kijken of je niks teveel betaal. In dit geval hier is het gewoon een tariefplan die ze afschaffen en u dwingen een ander plan te nemen en in het slechtste geval hebben deze mensen een levenslange korting en zijn die korting kwijt.
Is al meermaals gezegd de klant moet zelf kijken of je niks teveel betaal. In dit geval hier is het gewoon een tariefplan die ze afschaffen en u dwingen een ander plan te nemen en in het slechtste geval hebben deze mensen een levenslange korting en zijn die korting kwijt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 1728
- Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Toch niet altijd de fout van de klant. Bij Telenet huur digicorder inbegrepen, maar als je vier-vijf jaar gebruikt, dan heb je eigenlijk al x keer afbetaald en toch blijft het een huurtoestel.
Maar we dwalen af. Ging hier over het dolfijn abbo
Maar we dwalen af. Ging hier over het dolfijn abbo
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Voila, my point being de klant moet zelf kijken of hij niet te veel betaalt. Andersom als hij te voordelige tarieven geniet, blijven ze niet bij de pakken zitten, dan wordt het gewoon afdwongen. Ik heb het nu specifiek over Orange, maar ze zullen wel niet de enige zijn.proximusboyke schreef:dit is wel heel iets anders. Hier ligt de verantwoordelijkheid bij de klant !!!!
Is al meermaals gezegd de klant moet zelf kijken of je niks teveel betaal. In dit geval hier is het gewoon een tariefplan die ze afschaffen en u dwingen een ander plan te nemen en in het slechtste geval hebben deze mensen een levenslange korting en zijn die korting kwijt.
In een ideale wereld raden ze je ook effectief het "voordeligste" abonnement aan dat bij jouw "gebruiksprofiel" hoort. Iets dat iedere operator namelijk ook doet want ze zijn daartoe wettelijk verplicht. Maar, er is een maar, de operator raadt je aan de hand van dat gebruiksprofiel wel altijd een abonnement aan dat steeds iets duurder is dan je huidig abonnement.
Ik vraag me sterk af of BIPT hier effectief controle op uitvoert want ondanks ik altijd ruim toekom met mijn abonnement krijg ik steevast het abonnement dat net iets duurder is als advies. Dus dat "verbruiksprofiel" mag je gerust op de korrel nemen.
"Jouw telefonieoperator moet, op eigen initiatief, eenmaal per jaar op je factuur vermelden welk van zijn tariefplannen het voordeligste zou zijn voor jou."
https://www.bipt.be/consumenten/mobiele ... ergelijken
Als klant kijk je maar beter zelf wat voor jou de meest voordelige tariefformule is. Dat BIPT het verplicht is nobel, maar wat ben je met regels als er geen controle op is? Niet veel, me dunkt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door giolovin 11 okt 2021, 16:10, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Brief ook gehad.
Had ook een dolfijn 12 met levenslange korting van 3 euro (tov de standaard dolfijn 15).
Vraag me af of je die korting kunt opeisen tov hun nieuw voorgestelde plan.
Komt er wel, na 20+ jaar, eindelijk call forwarding enzo bij (geen call waiting wel, zo te zien).
Blijft dat ik met een wrang gevoel dat er geen dataplan 4GB/15 euro is, terwijl de prepaid kaarten dat wel hebben.
Had ook een dolfijn 12 met levenslange korting van 3 euro (tov de standaard dolfijn 15).
Vraag me af of je die korting kunt opeisen tov hun nieuw voorgestelde plan.
Komt er wel, na 20+ jaar, eindelijk call forwarding enzo bij (geen call waiting wel, zo te zien).
Blijft dat ik met een wrang gevoel dat er geen dataplan 4GB/15 euro is, terwijl de prepaid kaarten dat wel hebben.
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Volkomen met je eens. Hoeveel klanten zouden er niet zijn die hier iedere maand niets mee zijn? Meer data, onbeperkt bellen allemaal goed en wel. Voor iemand met mijn verbruiksprofiel allemaal goed en wel, maar er zijn er een pak die noodgedwongen een hoger tarief moeten kiezen omdat het goedkoopste abonnement de dag van vandaag enkel voor sommigen werkbaar is, maar het zullen er niet veel zijn.ITnetadmin schreef:Brief ook gehad.
Had ook een dolfijn 12 met levenslange korting van 3 euro (tov de standaard dolfijn 15).
Vraag me af of je die korting kunt opeisen tov hun nieuw voorgestelde plan.
Komt er wel, na 20+ jaar, eindelijk call forwarding enzo bij (geen call waiting wel, zo te zien).
Blijft dat ik met een wrang gevoel dat er geen dataplan 4GB/15 euro is, terwijl de prepaid kaarten dat wel hebben.
Met een Go Light knijp je maar best de billen dicht want gegarandeerd zit je er over met je data of belminuten. [emoji55]
En Orange weet dat maar al te goed. Maak de goedkoopste formule zo strak dat je iedere maand je laatste MB's angstvallig in het oog moet houden, terwijl sommige klanten verplicht zijn zich te verdrinken in een zee van megabytes.
Zien we dat trouwens niet praktisch bij iedere andere mobiele operator? Het is ofwel veel te weinig ofwel veel te veel.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Levenslange korting is een typische marketing term die niets meer wil zeggen dan: korting tot het product ophoudt te bestaan. Geen product = geen korting.
Huren is compleet anders dan kopen (op afbetaling), iets wat mensen precies nogal rap durven te vergeten.
Trouwens, ik heb vroeger bij Belgacom op 4-5 jaar tijd, 4 of 5 decoders versleten (upgrades en defecten die buiten garantie vielen indien aangekocht). Voor mij was dat huren dus veel interessanter dan kopen, daar zou ik een stuk duurder uitgekomen zijn. Zeker in de periode dat hun tv levenslang ( ) gratis was.
Als ik 25 jaar hetzelfde appartement huur, heb ik waarschijnlijk ook al meer betaald dan wanneer ik dit op dag 1 zou gekocht hebben. Desondanks word ik ook geen eigenaar van het appartement, noch krijg ik korting op de aankoopprijs.phil48 schreef:Toch niet altijd de fout van de klant. Bij Telenet huur digicorder inbegrepen, maar als je vier-vijf jaar gebruikt, dan heb je eigenlijk al x keer afbetaald en toch blijft het een huurtoestel.
Maar we dwalen af. Ging hier over het dolfijn abbo
Huren is compleet anders dan kopen (op afbetaling), iets wat mensen precies nogal rap durven te vergeten.
Trouwens, ik heb vroeger bij Belgacom op 4-5 jaar tijd, 4 of 5 decoders versleten (upgrades en defecten die buiten garantie vielen indien aangekocht). Voor mij was dat huren dus veel interessanter dan kopen, daar zou ik een stuk duurder uitgekomen zijn. Zeker in de periode dat hun tv levenslang ( ) gratis was.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Decoders waren jarenlang vrij te koop bij beide providers. Bij Telenet zijn een digibox en digicorder ook nog steeds te koop. (Je moet dan wel het risico nemen dat deze na een paar jaar niet meer ondersteund worden.)
Een telefoontoestel zoals uit de facebook post heeft men altijd al gewoon kunnen kopen (weliswaar een ander merk/model).
Een telefoontoestel zoals uit de facebook post heeft men altijd al gewoon kunnen kopen (weliswaar een ander merk/model).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1728
- Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Niemand is verplicht bij Orange te blijven toch, er zijn genoeg alternatieve operators op de markt die een formule bieden die wel bij iemand past voor wie 1,5 GB te weinig is en 10 GB teveel is.ITnetadmin schreef:Brief ook gehad.
Met een Go Light knijp je maar best de billen dicht want gegarandeerd zit je er over met je data of belminuten. [emoji55]
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Bovendien is het prijsverschil voor de niet PRO klanten amper één euro per maand, daarvoor heb je toch zelfs geen ijsje meer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Bij mij viel dat best mee; ik verbruik met moeite die 500MB/maand op.giolovin schreef:Volkomen met je eens. Hoeveel klanten zouden er niet zijn die hier iedere maand niets mee zijn?
Met een Go Light knijp je maar best de billen dicht want gegarandeerd zit je er over met je data of belminuten. [emoji55]
En Orange weet dat maar al te goed. Maak de goedkoopste formule zo strak dat je iedere maand je laatste MB's angstvallig in het oog moet houden, terwijl sommige klanten verplicht zijn zich te verdrinken in een zee van megabytes.
Het helpt uiteraard dat ik idd wel oplet om vooral geen filmpjes op te starten als ik niet op wifi zit.
En het feit dat FB (en Twitter, maar dat gebruik ik intussen niet zoveel meer) gratis was, hielp ook wel, want dat zuipt wel wat data en zo kon het een beetje als RSS feed dienen.
Maar ik ken mensen met een Tempo systeem waarbij ze per 15 euro 4GB data bijkrijgen, en daar is geen equivalent abbo voor.
Het lijkt me zo slecht gedesigned dat het mensen net weg van abbos en terug naar betaalkaarten duwt.
-
- Pro Member
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 24 keer
November is gekomen maar bij mij staat nog steeds "dolfijn".. ik ben de brief natuurlijk kwijt. Weet iemand wanneer we exact omgezet worden?giolovin schreef:Vandaag ontvingen we een brief dat we als bestaande klant vanaf november verplicht moeten overschakelen van Dolfijn naar Go Plus
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik ben net overgezet een paar dagen geleden.
Wel merk ik dat Go Light blijkbaar geen opties meer heeft om extra data aan te kopen?
Bij Dolfijn kon ik altijd 500MB bijkopen voor 5, of 1GB voor 10 euro.
Hier niks, toch niet op hun app.
Wel merk ik dat Go Light blijkbaar geen opties meer heeft om extra data aan te kopen?
Bij Dolfijn kon ik altijd 500MB bijkopen voor 5, of 1GB voor 10 euro.
Hier niks, toch niet op hun app.
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
De eerste dagen stond er ook nog Dolfijn. Uiteindelijk gebeurt de omschakeling wel. [emoji6]profke schreef:Vannacht is mijn abonnement weer omgegaan (einde periode). Maar nog steeds sta ik op Dolphin..
zijn ze gestopt met verplicht omschakelen?
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Bij Orange kan het tot 72u duren vooraleer je een nieuwe naam zit staan van een abo.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik had destijds een Koala dacht ik. Een abonnement van 8 euro per maand. Daar een brief van gehad dat ze daarmee gaan stoppen en ze mij gaan omzetten naar de goedkoopste GO formule van 10 euro per maand. Dus 2 euro per maand ofwel 24 euro per jaar meer. Terwijl die SIM kaart maar één ding doet : SMS. En plots merkte ik op mn factuur dat ze dat zelf even hadden gedaan. Zonder handtekening. Zonder iets.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 24 keer
ik bedoelde gewoon dat mijn maandfactuur opgesteld is. Heb nog steeds geen bericht gekregen dat men mij naar goplus gaat omzettengiolovin schreef:De eerste dagen stond er ook nog Dolfijn. Uiteindelijk gebeurt de omschakeling wel. [emoji6]profke schreef:Vannacht is mijn abonnement weer omgegaan (einde periode). Maar nog steeds sta ik op Dolphin..
zijn ze gestopt met verplicht omschakelen?
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
-
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
En zelfs voor vast internet. Telenet Basic internet is hetzelfde met die 150 GB. Daarom ben ik destijds naar Orange gegaan.ITnetadmin schreef:
Zien we dat trouwens niet praktisch bij iedere andere mobiele operator? Het is ofwel veel te weinig ofwel veel te veel.