Ik heb sinds enkele weken, denk sinds de upgrade van de fritzbox, regelmatig haperingen in mijn internet verbinding.
Ik ben dan een kleine minuut offline en dan is het terug.
Aan de clients zal het niet liggen aangezien ik dit op verschillende toestellen heb, zowel over wifi als bekabeld.
edpnet VDSL XL
Fritzbox 7530 (7.28)
DNS gaat over de RPi met AdGuard Home
Ergens zit er dus een kink in de kabel. Hoe kan ik te weten komen welke van deze 3 zaken voor de onderbrekingen zorgt?
edit
Even de DNS instellingen naar "Door de internetaanbieder toegewezen DNSv4-server gebruiken (aanbevolen)" gezet en de haperingen zijn er nog altijd, dus aan de AGH lijkt het niet te liggen.
Internet valt regelmatig even weg - oorzaak achterhalen
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Wat kan je nog wel en niet meer, als de haperingen zich voordoen?
Ping naar uw modem, naar google.be, naar...?
Wat gebeurt er met downloads?
Hoe staat uw DNS ingesteld?
Wie doet de DNS (modem, PiHole, ...)?
Ping naar uw modem, naar google.be, naar...?
Wat gebeurt er met downloads?
Hoe staat uw DNS ingesteld?
Wie doet de DNS (modem, PiHole, ...)?
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
De log van je fritzbox al eens bekeken? Daar kan je normaal wel wat nuttige info in terugvinden (bv over een eventueel wegvallen van je VDSL verbinding).
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Gisteren geen last gehad, maar vandaag is het weer prijs.
De eerste is mijn RPi met AdGuardHome, de 2de is de AdGuard DNS:
Ik vermoed dat het ergens bij mij (modem <-> AGH) moet liggen aangezien de FB niks laat zien.
Ik ga even dit uittesten:
De eerste is mijn RPi met AdGuardHome, de 2de is de AdGuard DNS:
Ik vermoed dat het ergens bij mij (modem <-> AGH) moet liggen aangezien de FB niks laat zien.
Ik ga even dit uittesten:
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Vermits je kan pingen naar 'google.com', en niet het IP adres moet ingeven, heb je toch een DNS resolutie ? of mis ik iets ?
Wat krijg je als je tracert naar yahoo ? het is niet meer zaligmakend, maar het kan je wel een idee geven waar de kink in de kabel zit.
J.
Wat krijg je als je tracert naar yahoo ? het is niet meer zaligmakend, maar het kan je wel een idee geven waar de kink in de kabel zit.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Bij ons niks met fritzbox, gewoon de kabelmodem.
Geen last op smartphones, tablets, laptops en pc's - maar wél op gloednieuwe chromebook van dochter. Regelmatig x aantal seconden dat de wifi verbinding uitvalt. Op andere momenten soms een uur geen enkele uitval. Telkens staat er bij signaal "sterk".
Ze gebruikt chrome als browser en cloudfare als dns en doet bij opstarten (na advies op ander forum) legen dns-cache.
Bij verbindingsdiagnose staat dan dns latency & dns resolutie mislukt.
Geen last op smartphones, tablets, laptops en pc's - maar wél op gloednieuwe chromebook van dochter. Regelmatig x aantal seconden dat de wifi verbinding uitvalt. Op andere momenten soms een uur geen enkele uitval. Telkens staat er bij signaal "sterk".
Ze gebruikt chrome als browser en cloudfare als dns en doet bij opstarten (na advies op ander forum) legen dns-cache.
Bij verbindingsdiagnose staat dan dns latency & dns resolutie mislukt.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
en weer van datte, bij jou ook?Nexus1980 schreef:Hier ook geen problemen meer.cadsite schreef:Zonder verder iets aan te passen is het probleem weg gebleven de laatste dagen.
Eigenaardig...
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik kwam er inderdaad net achter.boonpwnz schreef:Facebook(inclusief whatsapp en insta) ligt volledig plat dus als het dat is dan kan ik zeggen dat het hier zo is. MEt dezelfde error
Ik kon niet op mijn whatsapp web en dacht, zal het dan via facebook doen. Ook plat.
Na wat wachten en merken dat er toch verdacht veel andere sites wel werkten gekeken naar: