digitale meter

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
technicus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mar 2021, 17:16

Tip om eens te proberen of het ook met de digitale meters in Vlaanderen lukt.

https://www.destentor.nl/enschede/chris ... ook.com%2F
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Of als je uw data niet aan DPG wil geven:
https://www.engineersonline.nl/artikele ... meter.html

Afbeelding
Het verschil tussen de drie standen is enkel de fase van de stroom ten opzichte van de spanning. De vorm van getrokken pulsvormige stroom is bijna identiek in alle drie de gevallen. De fasehoek is 45, 90 en 135 graden voor golfvorm 1, 2 en 3, respectievelijk.
Het goeie is wel dat 20 van de 24 slimme meters het probleem niet hadden.
Na de observatie van deze problemen in het huishouden van de consument, is in het lab dezelfde opstelling opgebouwd met de schakelaar en apparatuur van de consument. Deze opstelling werd aangesloten op een serie van 24 energiemeters waarbij 4 meters significante fouten gaven (SM1 - SM4), die nog hangen in vele huishoudens. Een van die vier meters is hetzelfde model van een later bouwjaar (2019) als de energiemeter die was geïnstalleerd bij de consument (SM3).
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Interesting...
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Dat wordt overduidelijk mijn nieuwe Arduino-projectje.
Denk dat ik alle componenten wel heb liggen :-)

Ik betwijfel of de bovengenoemde vorm wordt bereikt door een eenvoudige dimmer
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Als ik me gasvebruik uitlees van de digitale meter is er voor de maand april "geschat verbruik' ipv actueel verbruik. Waarom is dat? Welke waarden worden er dan gebruikt voor de factuur?

Het geschat verbruik is 10x hoger dan de maanden erna die actueel verbruik tonen.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

bollegijs schreef:Als ik me gasvebruik uitlees van de digitale meter is er voor de maand april "geschat verbruik' ipv actueel verbruik. Waarom is dat? Welke waarden worden er dan gebruikt voor de factuur?

Het geschat verbruik is 10x hoger dan de maanden erna die actueel verbruik tonen.
Op het einde van de rit klopt het wel hoor...
Je ziet inderdaad regelmatig eens een dag zonder communicatie.
Maar dat is niet erg... Zolang je de tellerstanden maar weet op 2 datums klopt er.
(De tellerstand zelf zie je helaas niet)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”