Recentelijk een TV-Box geïnstalleerd die aangestuurd wordt door een modem-only CV7160E via mijn eigen router.
De TV-Box werkt niet, alhoewel instellingen (WiFi) correct ingesteld (ik zie zijn IP adres in mijn router, is verbonden).
Telenet klantenservice opgebeld.
Ja, dat kan, uw modem is van een verouderd type, je kan deze gerust omruilen.
De Telenet-winkel opgebeld, geen probleem om de modem om te ruilen. Kunnen jullie mij opnieuw een modem-only, geen WiFi, bezorgen?
Ja hoor, maar wij denken niet dat een nieuwe modem-only het probleem van je TV-Box zal kunnen oplossen, je hebt hiervoor de combi modem/router nodig. Maar werkt mijn intern netwerk dan nog? Dat weten we niet!
Graag advies, bedankt hiervoor.
Telenet TV Box en modem/router
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Tv box wordt niet ondersteund achter een modem only, en ze leveren die normaal niet meer.
Naar het schijnt kan je een tvbox werkende krijgen achter een modem only, maar ik weet niet direct vanbuiten hoe.
Naar het schijnt kan je een tvbox werkende krijgen achter een modem only, maar ik weet niet direct vanbuiten hoe.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
De nieuwe modellen zijn:
- CV8560E - router zonder wifi
- CH8568LG - router met wifi
Ik heb zelf de CV8560E + eigen router hierachter (bridge voor ipv4 en PD voor ipv6), en had tot voor kort daarachter nog de TVBox hangen, zonder problemen. Een pure modem-only heeft Telenet niet meer.
- CV8560E - router zonder wifi
- CH8568LG - router met wifi
Ik heb zelf de CV8560E + eigen router hierachter (bridge voor ipv4 en PD voor ipv6), en had tot voor kort daarachter nog de TVBox hangen, zonder problemen. Een pure modem-only heeft Telenet niet meer.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ja, werkt gewoon. Het is niet dat deze modem/router in "bridge mode" geplaatst wordt. Deze laat alleen MAC address bridging toe voor 1 toestel. Deze blijft dus altijd zelf DHCP/NAT uitvoeren voor je Tv-box en andere bekabelde toestellen.
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
Ik heb een zuivere modem only (24*8 DOC 3 EMTA) en TV-box (v1) en werkt perfect.ITnetadmin schreef:Tv box wordt niet ondersteund achter een modem only, en ze leveren die normaal niet meer.
Naar het schijnt kan je een tvbox werkende krijgen achter een modem only, maar ik weet niet direct vanbuiten hoe.
Geen speciale instellingen vereist.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik zei toch dat het niet ondersteund wordt, maar dat je het naar het schijnt wel werkende kan krijgen.
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
Toen ik overschakelde naar een TV Box heb ik duidelijk gevraagd of ik de modem-only kon behouden en was geen probleem, dus word volgens mij wel ondersteund.
Heb wel voor selfservice gekozen, maar het toestel werkte direct bij setup.
Als ik goed begrepen heb weigerde ze in het begin wegens veiligheidsproblemen, maar zou intussen opgelost zijn.
Heb wel voor selfservice gekozen, maar het toestel werkte direct bij setup.
Als ik goed begrepen heb weigerde ze in het begin wegens veiligheidsproblemen, maar zou intussen opgelost zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Zou niet mogen werken. Of de checks van het activatie order moeten ondertussen aangepast zijn. Bij de lancering liepen deze alleen door bij een CH7465LG (nieuwste modem op dat moment). Later zijn ook de oudere ch6* en nieuwe ch8* modellen toegevoegd.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Je kan je de tvbox perfect achter je eigen router hangen.crapiecorn schreef:Ja, werkt gewoon. Het is niet dat deze modem/router in "bridge mode" geplaatst wordt. Deze laat alleen MAC address bridging toe voor 1 toestel. Deze blijft dus altijd zelf DHCP/NAT uitvoeren voor je Tv-box en andere bekabelde toestellen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 27 dec 2019, 13:06
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 4 keer
Dus ook de volgende opstelling zou moeten werken : TN modem/router -> MAC bridge naar eigen router -> eigen (WiFi) router in DHCP -> WiFi naar TV Box ?crapiecorn schreef:Ja, werkt gewoon. Het is niet dat deze modem/router in "bridge mode" geplaatst wordt. Deze laat alleen MAC address bridging toe voor 1 toestel. Deze blijft dus altijd zelf DHCP/NAT uitvoeren voor je Tv-box en andere bekabelde toestellen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ja, maar ik zou voor de zekerheid de initiële activatie, bekabeld via de modem zelf uitvoeren. Als deze voltooid is, maakt dit niet meer zoveel uit.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ik kan je zeggen dat dat geen zier uitmaakt. Hier is die bekabeld achter mijn eigen router geactiveerd geweest. Nooit enig issue mee gehad.
De vlan waar die tvbox inzat was zelfs behoorlijk locked down.
De vlan waar die tvbox inzat was zelfs behoorlijk locked down.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Altijd voorzichtig zijn, om een persoonlijke situatie te veralgemenen Als hier geen voorwaarden/checks aan gelinkt waren. Zou de activatie bij zijn huidige opstelling ook gewoon moeten doorlopen. Het toevoegen van een TV-box is sowieso een gevoelig proces. Dus hoe meer variabelen je kan wegnemen bij de activatie, hoe beter.
Welke foutmelding kreeg je in combinatie met je emta modem? cs1010, cs1011?
Welke foutmelding kreeg je in combinatie met je emta modem? cs1010, cs1011?
- Garpenlov
- Premium Member
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 50 keer
Hoe kan telenet dan zien wat de TV box is achter je eigen interne netwerk?
Ik las dat de TV box niet meetelde voor de datacap.
Ik las dat de TV box niet meetelde voor de datacap.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
-
- Member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 27 dec 2019, 13:06
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 4 keer
Helaas, IPv6 wordt niet ondersteund door een CVE7160E modem only. Check : mijn telenet.
Mijn eigen router doet dit wel.....maar krijgt geen IPv6 adres van de modem, vaneigens.
Alles terug gezet naar Ipv4; mijn router vindt de TV Box onder een DHCP adres(als EOS2STX), dwz. dat hij aangesloten is op de router.
Ik begin stilaan te vermoeden dat TN mijn TV Box nog niet geprovisioneerd heeft?
Mijn eigen router doet dit wel.....maar krijgt geen IPv6 adres van de modem, vaneigens.
Alles terug gezet naar Ipv4; mijn router vindt de TV Box onder een DHCP adres(als EOS2STX), dwz. dat hij aangesloten is op de router.
Ik begin stilaan te vermoeden dat TN mijn TV Box nog niet geprovisioneerd heeft?
Laatst gewijzigd door Emile51 26 sep 2021, 17:04, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Vraag het eens via Whatsapp : https://api.whatsapp.com/send?phone=324 ... tellen.%20 of Messenger ofzo.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ah, werkt dat zo?Tomsworld schreef:Het werkt achter eigen router, maar dacht wel dat ipv6 een vereiste is.
Goed om weten, want ipv6 (dat momenteel af staat bij mij) zou hier uiteindelijk toch geimplementeerd worden met een vorm van nat.
Goed om weten dat hier dan een addertje onder het gras zit.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Het werkt achter een eigen router zonder ipv6, dat had ik toen nog niet geconfigureerd staan.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat vermoeden heb ik ook.Emile51 schreef:Ik begin stilaan te vermoeden dat TN mijn TV Box nog niet geprovisioneerd heeft?
Zoals ik het begrijp is de situatie als volgt:
- Een Telenet TV Box kan (technisch) perfect werken via een eigen router achter een modem-only.
- In tegenstelling tot een digicorder, die een direct IP krijgt van Telenet (via de switch achter een modem-only, of via de Mac bridge op een HGW), krijgt de TV box een IP adres van de router (firewall).
- Voor securirty redenen, wil Telenet geen TV Box rechtsreeks op het internet (zonder firewall), vandaar dat ze de opstelling modem-only + TV Box niet willen.
Er is dus geen technische reden waarom het niet zou werken, maar blijkbaar een administratieve blokkering?
Vandaar dat uw vermoeden, dat TN jouw TV Box nog niet geprovisioneerd heeft, wel eens juist zou kunnen zijn.
Als vervanging van de modem-only wordt de E-router aangeboden.
Dat is een docsis 3.1 modem/router zonder WiFi, waarbij één toestel (je eigen router) via een Mac-passtrough een publiek IPv4 adres krijgt.
Hierachter zal een geprovisoneerde TV-Box dus wel werken.
Los van de IPv4 Mac bridge, krijgt jouw eigen router één IPv6 adres (SLAAC) en via PD een /60 IPv6 prefix.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Normaal niet. Als deze nog niet toegevoegd zou zijn (aan de hand van het serienummer) stopt deze bij CS1010. CS1011 geeft aan dat hij geen verbinding heeft om zijn activatie uit te voeren/het abonnement te contoleren.
Maar zoals aangegeven worden de EMTA modellen niet ondersteund. Dus daarvoor kan je bij niemand van Telenet terecht.
Maar zoals aangegeven worden de EMTA modellen niet ondersteund. Dus daarvoor kan je bij niemand van Telenet terecht.
-
- Member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 27 dec 2019, 13:06
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 4 keer
Beste allemaal, bedankt voor jullie reacties.
Na een laatste poging, en vooraleer de TN modem om te wisselen, er toch in geslaagd de TV-Box in werking te krijgen.
- Eerst de Modem-only (CV7160E) gereset; weliswaar een eenvoudige reset (voeding er meerdere seconden afhalen) en dus geen fabrieks-reset. Was waarschijnlijk onnodig.
- Ik had al voordien, bij de installatie, een vast IP toegekend aan de box via mijn router; blijkt dat dit IP adres nog hetzelfde was.
- De box werkte onmiddellijk, maar na enkele malen aan/uit zetten bleek dat hij ettelijke FW updates moest krijgen (7!) met telkens opnieuw opstarten enz., deze namen alles bij mekaar een klein uur in beslag, tot frustratie van mijn partner (dat spel is kapot zeker?). Mogelijks zit ik hier dus met een ouder model dat al enige tijd in stock lag.
Om samen te vatten :
- een "oude" Modem-Only van TN werkt wel degelijk met een TV-Box; Oud in die zin dat de CVE7160E zijn laatste FW update kreeg in 2014.
- TN moet de Box provisioneren, en dit blijkt (in mijn geval) meerdere dagen in beslag genomen te hebben.
Ter info, inside informatie van een medewerker : TN provisioning kende een probleem vanaf verleden week vrijdagnamiddag (provisioning niet meer mogelijk;) noch op zaterdag noch op zondag werkte deze dienst (zou via outsourcing gebeuren, dus niet TN zelf) wat voor een hele serie provisioning problemen zorgde, dus niet alleen ikzelf, een pak andere gebruikers van nieuwe apparatuur werden door TN in de kou gezet.
Het is pas in de late namiddag van vandaag, maandag, dat deze problemen konden opgelost worden.
Na een laatste poging, en vooraleer de TN modem om te wisselen, er toch in geslaagd de TV-Box in werking te krijgen.
- Eerst de Modem-only (CV7160E) gereset; weliswaar een eenvoudige reset (voeding er meerdere seconden afhalen) en dus geen fabrieks-reset. Was waarschijnlijk onnodig.
- Ik had al voordien, bij de installatie, een vast IP toegekend aan de box via mijn router; blijkt dat dit IP adres nog hetzelfde was.
- De box werkte onmiddellijk, maar na enkele malen aan/uit zetten bleek dat hij ettelijke FW updates moest krijgen (7!) met telkens opnieuw opstarten enz., deze namen alles bij mekaar een klein uur in beslag, tot frustratie van mijn partner (dat spel is kapot zeker?). Mogelijks zit ik hier dus met een ouder model dat al enige tijd in stock lag.
Om samen te vatten :
- een "oude" Modem-Only van TN werkt wel degelijk met een TV-Box; Oud in die zin dat de CVE7160E zijn laatste FW update kreeg in 2014.
- TN moet de Box provisioneren, en dit blijkt (in mijn geval) meerdere dagen in beslag genomen te hebben.
Ter info, inside informatie van een medewerker : TN provisioning kende een probleem vanaf verleden week vrijdagnamiddag (provisioning niet meer mogelijk;) noch op zaterdag noch op zondag werkte deze dienst (zou via outsourcing gebeuren, dus niet TN zelf) wat voor een hele serie provisioning problemen zorgde, dus niet alleen ikzelf, een pak andere gebruikers van nieuwe apparatuur werden door TN in de kou gezet.
Het is pas in de late namiddag van vandaag, maandag, dat deze problemen konden opgelost worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Inderdaad. Bij de overgang van de Digibox naar de TV- box moet deze laatste geprovisioneerd worden. Ik heb zo mijn digibox op een vrijdag ingeruild voor een TV- box met al resultaat ... Heel het weekend geen TV want eens je TV-box aangesloten is, kan je niet terug vlug even de digicorder aansluiten in geval van problemen.Emile51 schreef:Ter info, inside informatie van een medewerker : TN provisioning kende een probleem vanaf verleden week vrijdagnamiddag (provisioning niet meer mogelijk;) noch op zaterdag noch op zondag werkte deze dienst (zou via outsourcing gebeuren, dus niet TN zelf) wat voor een hele serie provisioning problemen zorgde, dus niet alleen ikzelf, een pak andere gebruikers van nieuwe apparatuur werden door TN in de kou gezet.
Het is pas in de late namiddag van vandaag, maandag, dat deze problemen konden opgelost worden.
Ook in het weekend gebeld naar de helpdesk met als antwoord "dat de dienst die dit regelt, in het weekend niet werkt"
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
Klopt, beide kunnen niet te samen.
Heb de laatste tijd gemerkt dat er op 2dehands plots veel Digiboxen te koop staan
Heb de laatste tijd gemerkt dat er op 2dehands plots veel Digiboxen te koop staan