Hoi,
Op mijn samsuns S10e, S21 kon ik VoLTE bellen inschakelen en uitschakelen.
Als ik dat inschakelde, had ik steeds problemen met uitgaande oproepen.
Ofwel ging er geen kieslijn over en dan tuut-tuut-tuut,
ofwel een boodschap "dit oproep nummer bestaat niet ..."
en zelden ging de uitgaande oproep wel door.
Inkomende oproepen kwamen vaak ook niet meer door, hoorde ik van anderen.
jammer, maar als ik dit uitschakelde, kon ik terug uitgaande oproepen maken.
Nu kocht ik een iphone 13, daarop kan je blijkbaar geen VoLTE uitschakelen.
En exact hetzelfde probleem doet zich voor met de uitgaande oproepen.
De Scarlet helpdesk stelde voor om eens een nieuwe simkaart uit te proberen ,
maar goed, ik hoor hier graag eerst eens naar jullie opinie om het weekend door te komen
iPhone 13: issue LTE bellen
- TheCeet
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Ik heb iphone 11 pro op iOS 15 met Proximus abo en kan wel voLTE uitschakelen...
Instellingen > mobiel netwerk > opties mobiele data > gesprekken en data > en daar heb ik switch staan om voLTE in/uit te schakelen
Instellingen > mobiel netwerk > opties mobiele data > gesprekken en data > en daar heb ik switch staan om voLTE in/uit te schakelen
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
-
- Premium Member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
Tenzij het ondertussen veranderd is ondersteunt Scarlet geen VoLTE
https://androidworld.be/providers/wat-is-volte
https://support.apple.com/nl-be/HT20312 ... 0LTE%20uit.
https://androidworld.be/providers/wat-is-volte
https://support.apple.com/nl-be/HT20312 ... 0LTE%20uit.
-
- Plus Member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 2 keer
Dan vermoed ik dat de iphone verkeerdelijk (& automatisch) op het Proximus netwerk is geconfigureerd.
Ik zie in de menu's ook proximus vermeld staan.
Vroeger bij mobile vikings in de beginjaren, moest je zelf een configuratie bestand downloaden en installeren opdat je hun edge kon gebruiken op het base netwerk.
Bestaat die optie vandaag nog, kan je zelf manueel een Scarlet profiel inladen op je toestel ? Hopelijk is VoLTE dan wel te disablen.
Ik zie in de menu's ook proximus vermeld staan.
Vroeger bij mobile vikings in de beginjaren, moest je zelf een configuratie bestand downloaden en installeren opdat je hun edge kon gebruiken op het base netwerk.
Bestaat die optie vandaag nog, kan je zelf manueel een Scarlet profiel inladen op je toestel ? Hopelijk is VoLTE dan wel te disablen.
-
- Premium Member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
Fyi
https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/s ... vice/apple
evenwel in tegenstelling tot proximus staat iphone 13 er bij Scarlet nog niet tussen
https://www.proximus.be/support/nl/id_c ... net/device
Edit: staat er wel tussen bij Scarlet maar of het u verder kan helpen...?
https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/s ... vice/apple
evenwel in tegenstelling tot proximus staat iphone 13 er bij Scarlet nog niet tussen
https://www.proximus.be/support/nl/id_c ... net/device
Edit: staat er wel tussen bij Scarlet maar of het u verder kan helpen...?
-
- Plus Member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik ben ondertussen overgestapt op proximus.
Uitgaande oproepen lukken nu weer.
Maar in het data menu is er nog steeds geen optie om VoLTE aan/uit te schakelen.
Dit weekend reed ik door Nederland, op Vodafona o.a. en toen kreeg ik wel meteen een menu optie om VoLTE aan/uit te schakelen.
Puur uit interesse, wie beheert zo'n menu optie.
Is dat de provider of Apple ?
Uitgaande oproepen lukken nu weer.
Maar in het data menu is er nog steeds geen optie om VoLTE aan/uit te schakelen.
Dit weekend reed ik door Nederland, op Vodafona o.a. en toen kreeg ik wel meteen een menu optie om VoLTE aan/uit te schakelen.
Puur uit interesse, wie beheert zo'n menu optie.
Is dat de provider of Apple ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Beide:
De provider moet het in hun registratiegegevens steken of ze het ondersteunen of niet.
iOS leest die gegevens uit, en toont dan al dan niet de optie.
De provider moet het in hun registratiegegevens steken of ze het ondersteunen of niet.
iOS leest die gegevens uit, en toont dan al dan niet de optie.