Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
Dat doe ik dus niet. Ik denk de meerderheid van de mensen niet eens wekelijks. Maw, dat dagdagelijks tonen van dat pasje is toch overdreven? Zelfs al zou men het verplichten op café.
Blijf er bij, wil je dat niet tonen heb je ook nog de vrije keuze om er niet naartoe te gaan maar dan straf je enkel jezelf.
Blijf er bij, wil je dat niet tonen heb je ook nog de vrije keuze om er niet naartoe te gaan maar dan straf je enkel jezelf.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Ik ben voor het ogenblik in Duitsland en moet mijn COVID pas overal tonen in de horeca en moet je overal in/uitchecken via een app of via een geschreven document.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Maw, het is overbodig.SPR schreef:Dat doe ik dus niet. Ik denk de meerderheid van de mensen niet eens wekelijks. Maw, dat dagdagelijks tonen van dat pasje is toch overdreven? Zelfs al zou men het verplichten op café.
Het wordt verplicht in Brussel en Wallonië, beiden omdat ze gewoon naar Frankrijk kijken. Net zoals ze bij de vaccinatiegraad doen.
Het pasje hier ook verplichten is het falen van de vaccins erkennen. Met de vaccinatiegraad die er bij ons is gaat zo'n pasje geen enkel verschil maken.
Is daar al gans de zomer en heeft de piek van de zomer niet kunnen voorkomen. Het maakt immers geen enkel verschil.johan.devos schreef:Ik ben voor het ogenblik in Duitsland en moet mijn COVID pas overal tonen in de horeca en moet je overal in/uitchecken via een app of via een geschreven document.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
In al die andere landen doen ze dat dus enkel om de mensen te bespioneren? De stewards op het voetbal slaan al die scans op om je achteraf te chanteren of zoiets? Het is gewoon een "doorgangsbewijsje" - net zoals je paspoort tonen op de luchthaven om een land binnen te mogen.CCatalyst schreef:
Het pasje hier ook verplichten is het falen van de vaccins erkennen.
Ik snap niet dat mensen dat zo erg kunnen vinden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Wat het probleem/gevaar is, is hierboven al meermaals uitgelegd, niet enkel door mij. Goed je geschiedenis kennen helpt om dit te begrijpen!phil48 schreef:Ik snap niet dat mensen dat zo erg kunnen vinden.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Nee, om druk uit te oefenen om u toch maar te laten vaccineren.phil48 schreef: In al die andere landen doen ze dat dus enkel om de mensen te bespioneren?
Je kan daar geen graten in zien, dat is uw goed recht, maar echt "kosher" is dat niet hé...
Volgens mij wordt er met die data trouwens ook niks gedaan, die covid scan app werkt gewoon offline en je hebt niet echt een log met namen of geweigerde attesten. (dat staat trouwens ook in hun algemene voorwaarden als ik het goed gelezen heb)
De organisator is ook niet verplicht om die app te gebruiken, als hij dat graag visueel nakijkt is dat ook goed... het is maw gewoon een pestmiddel om u toch maar te vaccineren...niemand controleert buiten de controleur, geen log, een discussie achteraf, geen tracing.
Mijn regering respecteert maw mijn beslissing niet om mij niet te laten vaccineren.....maakt dat uw concertje veiliger ??
Ik ken genoeg mensen die corona doorgemaakt hebben zonder een herstelcertificaat te hebben ontvangen.. eerlijk ?
Ik ken genoeg mensen die het echt niet zagen zitten om een az spuit te krijgen...eerlijk ?
Ik ken genoeg mensen die allergisch reageren op een eerder vaccin en het echt niet zien zitten om deze te gaan halen... eerlijk ?
Soit, de reden om u niet te laten vaccineren doet er niet toe, de reden om uw wel te laten vaccineren doet er toch ook niet toe, niet ?
De reden om een covid pass in het leven te roepen doet er wel toe, die is niet om een evenement veilig te houden, die is puur om burgertje te pesten.(die niet gevaccineerde op dat concert zijn veiliger dan die wel gevaccineerde, ik hoop dat je dat tenminste door hebt)
-
- Elite Poster
Zolang er geen sluitende cijfers van x procent wèl en x procent niet gevaccineerden op IC kan je hier geen defjnitieve uitspraken over doen.
Dat mensen die covid doorgemaakt hebben nu immuun zijn, is nog zoiets onzeker. Het hangt ervan af hoe zwaar de infectie was en welke variant je had.
Dat mensen die covid doorgemaakt hebben nu immuun zijn, is nog zoiets onzeker. Het hangt ervan af hoe zwaar de infectie was en welke variant je had.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Dus het enige risico is dus dat je je hand verstuikt bij het continu in en uit je broekzak halen van je covid pas ...iceke schreef: Volgens mij wordt er met die data trouwens ook niks gedaan, die covid scan app werkt gewoon offline en je hebt niet echt een log met namen of geweigerde attesten. (dat staat trouwens ook in hun algemene voorwaarden als ik het goed gelezen heb)
Mijn regering respecteert maw mijn beslissing niet om mij niet te laten vaccineren.....maakt dat uw concertje veiliger ??
Jij hoeft je helemaal niet te laten vaccineren om een covid pas te krijgen.
En ja dat maakt het inderdaad een pak veiliger
- iceke
- Elite Poster
Dat maakt geen hol uit, of wel krijg je die opnames onder controle of wel krijg je die niet onder controle. Alles inzetten op dat vaccin is imho niet de manier....zonder nuance, met veel stigmatisering (ook door de media en social media) en onder valse voorwendselen(met die corona pass)phil48 schreef:Zolang er geen sluitende cijfers van x procent wèl en x procent niet gevaccineerden op IC kan je hier geen defjnitieve uitspraken over doen.
Ik denk dat de mate van infectie daar weinig mee te maken heeft, maar soit.phil48 schreef: Dat mensen die covid doorgemaakt hebben nu immuun zijn, is nog zoiets onzeker. Het hangt ervan af hoe zwaar de infectie was en welke variant je had.
Ook met dat vaccin zal de ene persoon meer anti-lichamen aanmaken dan de andere, dus ook dat maakt niet veel uit om wel of niet te vaccineren...
Als daar een studie over is mag je dat altijd laten weten (mensen die de ziekte doorgemaakt hebben en na vaccinnatie (nog) meer antilichamen hebben)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
In Israël hadden ze het pasje, en ondertussen hebben de meeste daar hun 3e shot al gehad, maar de meest recente stats die je gewoon op google kan vinden, zijn zorgwekkend (zij bijlage).CCatalyst schreef: Het pasje hier ook verplichten is het falen van de vaccins erkennen. Met de vaccinatiegraad die er bij ons is gaat zo'n pasje geen enkel verschil maken.
We zijn al zeker 15000 mutaties verder. Gezien mijn klachten maar traag weggaan ( ben al bijna een werkweek kwijt ) vraag ik mij terecht af of de zelftesten nog wel varianten kunnen opsporen. Of is er kans op een false negative?
Volgens deze info werken zelftest nog steeds goed voor detectie van de delta:
https://www.skipr.nl/nieuws/rivm-delta- ... elftesten/
Mijn test is er eentje van New Gene
https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... ing_NL.pdf
Op basis van de skipr link en om terug te komen op Israël, waarom zetten de vaccin makers niet in op het N-eiwit, dat minder varieert?
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Ze zullen alleszins een hogere immunologische respons hebben dan enkel gevaccineerden omdat er meer targets zijn waarbij de huidige vaccins dit enkel en alleen op de S-eiwitten doen.phil48 schreef:Dat mensen die covid doorgemaakt hebben nu immuun zijn, is nog zoiets onzeker. Het hangt ervan af hoe zwaar de infectie was en welke variant je had.
Die piste wordt alleszins onderzocht en de klinische testen zijn bezig. Maar ondanks een stabieler eiwit zijn er ook mutaties op de N-eiwitten. Maar er is echter een ander enorm voordeel en dat is een hoge respons door ontwikkeling van T-cellen (CD4+ en CD8+) en dat mankeert volledig nog in de huidige vaccins. Dat is ook de rede waarom de huidige vaccins voornamelijk Covid-19 bestrijden en niet focussen op transmissie.ub4b schreef:waarom zetten de vaccin makers niet in op het N-eiwit, dat minder varieert?
De volgende generatie zal hopelijk een targetcocktail zijn die meer op een natuurlijke immunologische respons gaat lijken, zoals bij een reële besmetting.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Betekent dit dat als ze dat kunnen het doel van het leefbaar te maken kan gehaald worden?petrol242 schreef: De volgende generatie zal hopelijk een targetcocktail zijn die meer op een natuurlijke immunologische respons gaat lijken, zoals bij een reële besmetting.
- petrol242
- Elite Poster
Ook bij mensen met een eerdere besmetting treden doorbraakbesmettingen op ondanks dat zij op meer targets een respons hebben dan enkel gevaccineerden. Dus zou ik daar toch voorzichtig in zijn. Alleszins kan het ons wel helpen om sneller naar een endemische toestand met een ruimere 'geheugenimmuuniteit' te geraken.
Ontwikkeling van nieuwe vaccins ga je altijd wel hebben. Wat hun impact gaat zijn in de bestrijding tegen zowel SARS-CoV-2 als tegen covid-19 is koffiedik kijken. Bij alle vier de basiseiwitten treden mutaties op dus zal het altijd ook een kwestie blijven van besmettingen te voorkomen, wat ook hun ernst zou zijn.
Ergens is dat ook logisch want hoe meer besmettingen, hoe meer mutaties.
Tegelijk zien we dat de immunologische respons niet eeuwig is. Dat is nooit, maar we zien dat bij de coronavirussen dat wel zeer beperkt is in tijd. Dat met het feit dat een m-RNA virus muteert gelijk een haan op de kerktoren,...
Ontwikkeling van nieuwe vaccins ga je altijd wel hebben. Wat hun impact gaat zijn in de bestrijding tegen zowel SARS-CoV-2 als tegen covid-19 is koffiedik kijken. Bij alle vier de basiseiwitten treden mutaties op dus zal het altijd ook een kwestie blijven van besmettingen te voorkomen, wat ook hun ernst zou zijn.
Ergens is dat ook logisch want hoe meer besmettingen, hoe meer mutaties.
Tegelijk zien we dat de immunologische respons niet eeuwig is. Dat is nooit, maar we zien dat bij de coronavirussen dat wel zeer beperkt is in tijd. Dat met het feit dat een m-RNA virus muteert gelijk een haan op de kerktoren,...
Ik vraag me af of die nieuwe toegangspas met als euphemistische naam "covid safe pass" niet een apart eigen topic verdient. Uiteindelijk staat dit eigenlijk los van de ziekte zelf en wordt Corona hier als smoes gebruikt om het door te drukken. 't Is te zeggen, de pas voorkomt niet dat je iemand besmet en je kan perfect Corana al gehad hebben, 2x ingeënt zijn, 3 maanden later (opnieuw) superbesmettelijk zijn, je hele buurt aansteken en tegelijk toch nog een groene OK tevoorschijn toveren (of hoe zich dat ook manifesteert). Het verplicht je ook om die app op je Smart Phone te installeren die je overal met je meedraagt of (voor hoelang nog) om te beschikken over een PC+internetverbinding+printer. Als deze toegangspas noodzakelijk wordt voor de meest triviale zaken des levens is deze toegangspas de facto verplicht. Waarom dan niet gewoon de vaccinatie verplichten als het dat zou zijn wat beoogd wordt?
We zijn hier stevig aan het afglijden naar een dystopie waar de overheid ter verantwoording kunnen roepen op een koers die ze varen nog nooit minder tot de mogelijkheden behoorde. Welkom technologisch panopticon?
We zijn hier stevig aan het afglijden naar een dystopie waar de overheid ter verantwoording kunnen roepen op een koers die ze varen nog nooit minder tot de mogelijkheden behoorde. Welkom technologisch panopticon?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 95 keer
neen, maar gij loopt veel meer risico om besmet te raken straks + veel een veel grotere kans op medische complicatise en druk op zorg.iceke schreef: Mijn regering respecteert maw mijn beslissing niet om mij niet te laten vaccineren.....maakt dat uw concertje veiliger ??
die pas dient dus om u voor ziekte te beschermen
`Soit, de reden om u niet te laten vaccineren doet er niet toe, de reden om uw wel te laten vaccineren doet er toch ook niet toe, niet ?
voor mij wel omdat het leven hervat en voor de overheid ook. hoe meer niet gevaccineerden besmet raken hoe meer druk op de ziekenhuizen
die pas screent op dat verschil en niet-gevaccineerden kunnen dus niet meedoen, dient enkel om de zorgsector te beschermen voor een nieuwe golf.
vorige week lagen er 120 covidpatienten in eht uz brussel en daarvan waren er maar 2 volledig gevaccineerden. Dan werken vaccins wel degelijk.
2 miljoen neit-gevazccineerden is teveel volk
- iceke
- Elite Poster
Nope, dat risico is even groot, gevaccineerd of niet gevaccineerd.1207 schreef: neen, maar gij loopt veel meer risico om besmet te raken straks
Achja, ik voel me nog altijd niet aangesproken hoor, ik ben de laatste maanden doorgekomen zonder besmet te raken en wil dit graag zo houden..of die kans op een zwaarder ziekte beeld nu hoger is of niet kan me eerlijk gezegd niet veel schelen.1207 schreef: + veel een veel grotere kans op medische complicatise en druk op zorg.
Natuurlijk kunnen niet gevaccineerde wel mee doen, de thuisverpleging komt hier gewoon langs op afspraak & een dag later heb ik een test certificaat(eentje dat wel bewijst dat ik geen covid heb itt tot dat vaccinatie certificaat)1207 schreef: die pas screent op dat verschil en niet-gevaccineerden kunnen dus niet meedoen, dient enkel om de zorgsector te beschermen voor een nieuwe golf.
Ik heb hier een test spaarpotteke staan waar't klein geld in gaat om Medina te sponsoren
-
- Elite Poster
net zoals de kans op tromboses door een vaccin in de promille ligt en de kans op trombose door de ziekte in de procenten gaat.iceke schreef: Nope, dat risico is even groot, gevaccineerd of niet gevaccineerd.
ook dat werd, door antivaxers, maandenlang als evengrote kans verkocht
Net zoals jij nu doet met de besmettelijkheid
de gezondheidszorg meot rekening houden met 11 miljoen Belgen waarvan er 2 miljoen een vaccin weigeren. Het draait neit enkel om uAchja, ik voel me nog altijd niet aangesproken hoor,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Vandaag toch weer eens grote ogen opengetrokken. We zijn een Week-endje naar de Champagnestreek geweest om zelf te gaan proeven en wat in te kopen. Wat vertelt één van die kleine champagneboertjes daar terloops? Dat er gisteren namiddag een hoge pief van Pfizer langs is geweest om te proeven en te kopen, vergezeld van alleszins minimum één spoedarts van een bekend Belgisch ziekenhuis. Traktaatje van Pfizer, en blijkbaar gebeurt dat regelmatig wel eens. De spoedartsen mogen een heel mooie bestelling plaatsen op kosten van, raad eens wie?
Belangenvermenging, néén toch???
Belangenvermenging, néén toch???
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Dat klopt, het leven is gevaarlijk, je kan elk moment sterven. Dat is een beetje mijn filosofie in het leven. Je kan nog zo veilig leven als je wil en dan stort er misschien een vliegtuig op je huis Een vriend van mij is gestorven toen hij zat te rusten bij een wandeling. Een rots die al een miljoen jaar op zijn plaats zat kwam los en viel net op dat moment op zijn hoofd, op slag dood. Hoeveel pech kan je hebben?
Risico's zijn deel van het leven en ze zijn een beetje zelfs het zout op de patatten. Zo bekijk ik problemen ook, zoals de chinezen zeggen zijn problemen de kruiding van het leven. Mocht het altijd perfect gaan dan zou dat oersaai zijn. Net omdat het soms mis gaat is het zo leuk dat iets lukt. Een vaardigheid die je pas na heel veel moeite kunt beheersen is zoveel leuker dan iets dat je op 5 minuten kunt.
Er is echter wel een kanttekening bij te maken want uw eigen beslissingen staan niet altijd los van anderen. Als uw risico een belangrijk risico voor anderen vormt dat stopt de redenering. Uw vrijheid stopt waar deze van anderen begint. Ik heb geen probleem met mensen die enorme risico's willen nemen maar dan wel op hun verantwoordelijkheid en met de gevolgen enkel voor hen. Wie niet wil vaccineren, fine with me, maar je stelt je wel buiten de groep en moet dan de gevolgen aanvaarden van uw keuze.
@KRL100: dat is normaal verboden en het lijkt me ook een beetje vreemd dat een champagneboer de spoedartsen uit België kent. Ben je zeker dat de man niet interessant wou doen? Anderzijds is het geweten dat de farma wel degelijk allerlei manieren gebruikt om artsen "positief" te stemmen. Vroeger was dat met cadeau's maar nu pakt men het gewiekster aan door "opleidingen" te geven in zonnige bestemmingen of plaatsen met toevallig ook een toeristisch aantrekkelijk aanbod. Ik vind het ergens vreemd dat Pfizer zo dwaas zou zijn om dat aan die boer te vertellen.
Risico's zijn deel van het leven en ze zijn een beetje zelfs het zout op de patatten. Zo bekijk ik problemen ook, zoals de chinezen zeggen zijn problemen de kruiding van het leven. Mocht het altijd perfect gaan dan zou dat oersaai zijn. Net omdat het soms mis gaat is het zo leuk dat iets lukt. Een vaardigheid die je pas na heel veel moeite kunt beheersen is zoveel leuker dan iets dat je op 5 minuten kunt.
Er is echter wel een kanttekening bij te maken want uw eigen beslissingen staan niet altijd los van anderen. Als uw risico een belangrijk risico voor anderen vormt dat stopt de redenering. Uw vrijheid stopt waar deze van anderen begint. Ik heb geen probleem met mensen die enorme risico's willen nemen maar dan wel op hun verantwoordelijkheid en met de gevolgen enkel voor hen. Wie niet wil vaccineren, fine with me, maar je stelt je wel buiten de groep en moet dan de gevolgen aanvaarden van uw keuze.
@KRL100: dat is normaal verboden en het lijkt me ook een beetje vreemd dat een champagneboer de spoedartsen uit België kent. Ben je zeker dat de man niet interessant wou doen? Anderzijds is het geweten dat de farma wel degelijk allerlei manieren gebruikt om artsen "positief" te stemmen. Vroeger was dat met cadeau's maar nu pakt men het gewiekster aan door "opleidingen" te geven in zonnige bestemmingen of plaatsen met toevallig ook een toeristisch aantrekkelijk aanbod. Ik vind het ergens vreemd dat Pfizer zo dwaas zou zijn om dat aan die boer te vertellen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
@Farma
Ik kan me niet uitspreken over de stoere praat van een champagneboer, maar OVLD'er en zelf huisarts Maggie De Block heeft dat soort praktijken terug mogelijk gemaakt door de financiering van de vzw Farmaka te schrappen.
Big Farma is haar voor eeuwig dankbaar en wij - de bevolking - zit voor eeuwig opgescheept met salesmensen die onze dokters beïnvloeden.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20170912_03068573
Ik kan me niet uitspreken over de stoere praat van een champagneboer, maar OVLD'er en zelf huisarts Maggie De Block heeft dat soort praktijken terug mogelijk gemaakt door de financiering van de vzw Farmaka te schrappen.
Big Farma is haar voor eeuwig dankbaar en wij - de bevolking - zit voor eeuwig opgescheept met salesmensen die onze dokters beïnvloeden.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20170912_03068573
‘De Block zet poort open voor farmabedrijven’
https://www.standaard.be/cnt/dmf20170917_03078365Ziekenfondsen, huisartsen en Kamerleden zijn er niet over te spreken dat minister van Volksgezondheid Maggie De Block onafhankelijke bijscholingen rond geneesmiddelen voor huisartsen niet langer wil financieren.
Welke belangen dient Maggie De Block?
De minister van Volksgezondheid bespaart op ‘evidence-based medicine’. Een besparing die weleens veel geld zou kunnen kosten’,
Je fantaseert er op los .iceke schreef:Nope, dat risico is even groot, gevaccineerd of niet gevaccineerd.
- petrol242
- Elite Poster
Hoe dikwijls hebben we dat riedeltje al niet gehoord? De covid-19 vaccins zijn vooral een individuele bescherming. Maar wie niet mee in de pas wil lopen met een lapmiddel in de bestrijding van een pandemie moeten we maar de toegang tot de maatschappij ontzeggen? Gevaccineerden die ongebreideld van 'hun vrijheid' genieten vormen een immens gevaar want net door hun gedrag voeden ze de pandemie. Maar ze zijn gevaccineerd, denken ongenaakbaar te zijn en mogen meer dan een ander maar zorgen wel mee dat we op een tikkende tijdbom zitten.Dizzy schreef: Er is echter wel een kanttekening bij te maken want uw eigen beslissingen staan niet altijd los van anderen. Als uw risico een belangrijk risico voor anderen vormt dat stopt de redenering. Uw vrijheid stopt waar deze van anderen begint. Ik heb geen probleem met mensen die enorme risico's willen nemen maar dan wel op hun verantwoordelijkheid en met de gevolgen enkel voor hen. Wie niet wil vaccineren, fine with me, maar je stelt je wel buiten de groep en moet dan de gevolgen aanvaarden van uw keuze.
Verleden week 15 man in de controlekamer (waar maar max 7 mensen binnen mogen) op mijn werk waarbij een ingenieur loopt te snotteren en te hoesten. Het kon geen kwaad want hij was gevaccineerd . Om een verhaal kort te maken, ik mag morgenvroeg een PCR-test laten doen...
- heist_175
- Elite Poster
Met dat verschil dat een covid-besmette gevaccineerde veel minder kans heeft om een bed in het ziekenhuis te bezetten dan een niet-gevaccineerde.
Toch wel een groot verschil .
Toch wel een groot verschil .
- petrol242
- Elite Poster
"Flatten the curve" (welke trouwens...) is al van in het begin van de pandemie een verkeerde aanpak geweest, eerder damage controle. En nu is die bescherming tegen covid-19 niet blijvend en vooral, je damt er de pandemie niet mee in.
Het gedrag van ons allen, aangewakkerd door de overheid en ook omdat er geen draagvlak meer is, is een dimensie gevaarlijker dan het risico van die 28% die zich niet heeft laten vaccineren, wat er ook de rede voor is en in de cijfers terecht komen.
Spijtig genoeg zijn het ook niet alleen hospitalisaties en sterfgevallen.
Maar zolang we al meer kunnen produceren en consumeren is het allemaal in orde? Ik hou mijn hart vast.
Het gedrag van ons allen, aangewakkerd door de overheid en ook omdat er geen draagvlak meer is, is een dimensie gevaarlijker dan het risico van die 28% die zich niet heeft laten vaccineren, wat er ook de rede voor is en in de cijfers terecht komen.
Spijtig genoeg zijn het ook niet alleen hospitalisaties en sterfgevallen.
Maar zolang we al meer kunnen produceren en consumeren is het allemaal in orde? Ik hou mijn hart vast.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Weer datzelfde riedeltjepetrol242 schreef: Hoe dikwijls hebben we dat riedeltje al niet gehoord? De covid-19 vaccins zijn vooral een individuele bescherming. Maar wie niet mee in de pas wil lopen met een lapmiddel in de bestrijding van een pandemie moeten we maar de toegang tot de maatschappij ontzeggen? Gevaccineerden die ongebreideld van 'hun vrijheid' genieten vormen een immens gevaar want net door hun gedrag voeden ze de pandemie. Maar ze zijn gevaccineerd, denken ongenaakbaar te zijn en mogen meer dan een ander maar zorgen wel mee dat we op een tikkende tijdbom zitten.
Verleden week 15 man in de controlekamer (waar maar max 7 mensen binnen mogen) op mijn werk waarbij een ingenieur loopt te snotteren en te hoesten. Het kon geen kwaad want hij was gevaccineerd . Om een verhaal kort te maken, ik mag morgenvroeg een PCR-test laten doen...
gevaccineerden zijn allemaal roekeloos
en niet gevaccineerden zijn dan blijkbaar allemaal uiterst voorzichtig
en het vaccin "lapmiddel" is wel het enige in 1,5 jaar dat echt werkt zonder alles dicht te gooien.
dus ja, als je niet meedoet, blijf je maar overal buiten
en met 15 man in de controle kamer als dat niet mag, waarbij er ene snottert ...
iet of wat vakbondsman legt dan de boel plat ipv hier continu te komen zeuren "dat de vaccins niet beschermen"
-
- Elite Poster
Wat is je voorstel dan? Alles weer op slot, de boel platgooien? Lockdowns? Want vaccineren is maar tijdelijk en gevaccineerden roekeloos (zagen we vandaag alweer langs de wegen van het WK) zeg je.petrol242 schreef:
Ik ben benieuwd naar je voorstellen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 70 keer
België:
Aantal inwoners: 11,6 miljoen
Aantal bevestigde SARS-CoV-2 besmettingen: 1.233.723
Aantal bevestigde Covid-19 doden: 25.554
Nieuw-Zeeland:
Aantal inwoners: 5 miljoen
Aantal bevestigde SARS-CoV-2 besmettingen: 4.183
Aantal bevestigde Covid-19 doden: 27
Ah, ja: wat we zelf doen, doen we beter.
Ahum...
Lijkt me eerder een genocide.
Nu effe wachten op de "Ja, maar" adepten.
Nieuw-Zeeland:
Ahum...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Als Nieuw-Zeeland zijn havens & luchthavens sluit/streng controleert. Dan kan niemand nog binnen of buiten.
Ik kan met mijn fietsje gerust naar Nederland en als ik mij moe wil maken naar Frankrijk fietsen, en er zijn genoeg binnenpaadjes om dat onopvallend te doen.
Das een totaal andere situatie, tenzij je bereid bent om de Belgische grens vol tanks, soldaten, prikkeldraad, mijnen te zetten(Zoals Zuid-Korea dat door zijn grens ook een soort "eiland" is).
Ik kan met mijn fietsje gerust naar Nederland en als ik mij moe wil maken naar Frankrijk fietsen, en er zijn genoeg binnenpaadjes om dat onopvallend te doen.
Das een totaal andere situatie, tenzij je bereid bent om de Belgische grens vol tanks, soldaten, prikkeldraad, mijnen te zetten(Zoals Zuid-Korea dat door zijn grens ook een soort "eiland" is).
- petrol242
- Elite Poster
@phil48 : Zeker niet lichtzinnig omspringen met versoepelingen omdat er vaccins zijn die ons voor een stuk behoeden van ziek te worden maar de pandemie niet tegen houden zoals we graag zouden willen. Nu rond mekaars nek gaan hangen omdat we gevaccineerd zijn is geen goed idee! Sanitaire maatregelen zijn nog altijd de beste bescherming die we elkaar kunnen geven en dat betekent zeker niet dat we terug moeten naar een toestand zoals verleden jaar. Maar de balans is volledig in de verkeerde richting geslagen en dat gaan we bekopen.
Tegelijk zien we dat de TOI volledig zoek is. Geen kat die daar nog mee bezig is. Eigenlijk houden we ons nog enkel bezig met symptoom bestrijding maar een volledig beeld van de verspreiding is volledig zoek geraakt.
Op relatief korte termijn zie ik alleen een curatieve behandeling, misschien tegelijk een vaccincocktail die op meerdere targets werkt dan enkel op de S-eiwitten en dan heel misschien kunnen we de tijd verkorten om naar een endemische toestand te gaan. Maar weg gaan zal SARS-CoV-2 nooit meer doen.
Tegelijk zien we dat de TOI volledig zoek is. Geen kat die daar nog mee bezig is. Eigenlijk houden we ons nog enkel bezig met symptoom bestrijding maar een volledig beeld van de verspreiding is volledig zoek geraakt.
Op relatief korte termijn zie ik alleen een curatieve behandeling, misschien tegelijk een vaccincocktail die op meerdere targets werkt dan enkel op de S-eiwitten en dan heel misschien kunnen we de tijd verkorten om naar een endemische toestand te gaan. Maar weg gaan zal SARS-CoV-2 nooit meer doen.
- heist_175
- Elite Poster
@NZ
Er is geen "ja, maar".
Geografisch is het appelen en peren vergelijken.
En ginder hebben ze voor een totaal andere aanpak gekozen. Véél meer ingezet op bescherming/afscherming en niet op de vaccins.
De bescherming/afscherming was natuurlijk héél gemakkelijk aangezien het een eiland is.
En door daar heel hard op in te zetten, staan ze qua vaccinaties nergens.
De NZ-aanpak was in BE niet realistisch. Daar valt niets op te "ja-maar'en" .
De grenzen met de buurlanden zijn zo poreus als wat en een klein beetje extra controles of beperkingen leidt (lijdt) meteen tot gigantische economische impact. Impact die we niet bereid waren te nemen.
Het verleden zullen we niet meer kunnen aanpassen, al proberen sommige politieke partijen dat wel, maar we kunnen wel lessen trekken voor de toekomst. Als je dan ziet dat de Vlaamse regering blijft inzetten op megalomane WZC-constructies, weet je dat ze niets geleerd hebben.
Ondertussen is er in Franstalig België - zwaar beïnvloed door de antivaxxer-fanatici in Frankrijk - een discussie ontstaan over een artikel in LeSoir waarin zorgpersoneel aangeeft de antivaxxers spuugzat te zijn.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210926_97799013
En in Duitsland wordt een moordenaar door antivaxxers gefeliciteerd voor zijn criminele daad
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210922_97606030
Er is geen "ja, maar".
Geografisch is het appelen en peren vergelijken.
En ginder hebben ze voor een totaal andere aanpak gekozen. Véél meer ingezet op bescherming/afscherming en niet op de vaccins.
De bescherming/afscherming was natuurlijk héél gemakkelijk aangezien het een eiland is.
En door daar heel hard op in te zetten, staan ze qua vaccinaties nergens.
De NZ-aanpak was in BE niet realistisch. Daar valt niets op te "ja-maar'en" .
De grenzen met de buurlanden zijn zo poreus als wat en een klein beetje extra controles of beperkingen leidt (lijdt) meteen tot gigantische economische impact. Impact die we niet bereid waren te nemen.
Het verleden zullen we niet meer kunnen aanpassen, al proberen sommige politieke partijen dat wel, maar we kunnen wel lessen trekken voor de toekomst. Als je dan ziet dat de Vlaamse regering blijft inzetten op megalomane WZC-constructies, weet je dat ze niets geleerd hebben.
Het is natuurlijk anekdotisch, maar ik zie in mijn omgeving toch nog veel aarzeling. Mondmaskers dragen als het niet meer verplicht is etc.Sanitaire maatregelen zijn nog altijd de beste bescherming die we elkaar kunnen geven en dat betekent zeker niet dat we terug moeten naar een toestand zoals verleden jaar. Maar de balans is volledig in de verkeerde richting geslagen en dat gaan we bekopen.
Ondertussen is er in Franstalig België - zwaar beïnvloed door de antivaxxer-fanatici in Frankrijk - een discussie ontstaan over een artikel in LeSoir waarin zorgpersoneel aangeeft de antivaxxers spuugzat te zijn.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210926_97799013
Het artikel van LeSoir is ondertussen enkel nog beschikbaar in de papieren krant én als PDF voor de abonnees.Vrijdag publiceerde de Brusselse krant Le Soir het artikel online met de kop: ‘De woede van het zorgpersoneel: “We gaan de niet-gevaccineerden bijna haten.”’
En in Duitsland wordt een moordenaar door antivaxxers gefeliciteerd voor zijn criminele daad
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210922_97606030
Coronamoord oogst applaus bij Duitse ‘dwarsdenkers’
Een man in Rijnland-Palts schoot een jobstudent dood, nadat die hem had verplicht een mondmasker te dragen.
In Duitsland schoot softwareontwikkelaar Mario N. zaterdagavond in een tankstation een 20-jarige jobstudent door het hoofd toen die weigerde hem te bedienen omdat hij geen mondmasker droeg. De moord wakkert in Duitsland de angst aan voor de radicalisering van corona-ontkenners.
Vergelijkbaar met de steun die de losgeslagen militair in BE kreeg, toen hij - gewapend met legerwapens - een bekende viroloog bedreigde. Blijkbaar geldt voor sommige de vrije mening enkel als het overeenstemt met hun mening .Een halfuur later keerde hij terug met een wapen om de jongeman dood te schieten. De politie kon Mario N. de volgende dag arresteren. Hij verklaarde dat hij veel frustraties had over de coronamaatregelen.
-
- Elite Poster
Riedeltje? Lapmiddel? Ik lees vandaag nog maar eens dat alle patiënten in een bepaald ziekenhuis toevallig allen niet-gevaccineerden blijken te zijn.petrol242 schreef:Hoe dikwijls hebben we dat riedeltje al niet gehoord? De covid-19 vaccins zijn vooral een individuele bescherming. Maar wie niet mee in de pas wil lopen met een lapmiddel in de bestrijding van een pandemie moeten we maar de toegang tot de maatschappij ontzeggen? Gevaccineerden die ongebreideld van 'hun vrijheid' genieten vormen een immens gevaar want net door hun gedrag voeden ze de pandemie. Maar ze zijn gevaccineerd, denken ongenaakbaar te zijn en mogen meer dan een ander maar zorgen wel mee dat we op een tikkende tijdbom zitten.Dizzy schreef:Er is echter wel een kanttekening bij te maken want uw eigen beslissingen staan niet altijd los van anderen. Als uw risico een belangrijk risico voor anderen vormt dat stopt de redenering. Uw vrijheid stopt waar deze van anderen begint. Ik heb geen probleem met mensen die enorme risico's willen nemen maar dan wel op hun verantwoordelijkheid en met de gevolgen enkel voor hen. Wie niet wil vaccineren, fine with me, maar je stelt je wel buiten de groep en moet dan de gevolgen aanvaarden van uw keuze.
Je hebt gelijk dat ook gevaccineerden moeten blijven opletten, mondmasker en andere voorzorgsmaatregelen zijn dus voor IEDEREEN aangewezen. Dat er 15 man te dicht op elkaar in een kamer zit ligt aan de werkgever/leidinggevende die de regels niet volgt. Ook het opvangen van mensen met symptomen is daarbij belangrijk. Bij ons is het in ieder geval zo dat iemand die dergelijk gedrag vertoont aangemaand wordt om zich te laten testen. Zelfs op OV wordt je buitengekeken als je 2 keer hoest.
Vrije keuze is leuk en ik ben voor MAAR die vrije keuze stopt als je begint voor anderen te kiezen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Lol. Moet ik zelf niet op "ja, maar'en". Totaal belachelijk statement.Ordon schreef:België:
Nieuw-Zeeland:
Ahum...
- petrol242
- Elite Poster
Allereerst worden er geen cijfers bijgehouden in België over het al dan niet gevaccineerd zijn van mensen in de hospitalen. Kom met gegronde cijfers af die een representatief beeld geven van de hospitalen in België. Je gaat ze niet vinden hoor.Dizzy schreef: Riedeltje? Lapmiddel? Ik lees vandaag nog maar eens dat alle patiënten in een bepaald ziekenhuis toevallig allen niet-gevaccineerden blijken te zijn.
Tweedes zeggen de hospitaalcijfers niks, maar dan ook niks, over de transmissie die gebeurt bij en tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden. Maar tegelijk gaan we dan echt terug grijpen naar een stigmatisering van mensen die in onze ogen roekeloos zijn terwijl we zelf er een kwadraat van zijn? Met dank aan een overheid die met onze gezondheid geen reet in zit en ons alleen maar terug in het carcan van productie en consumptie wil steken.
Derdes, weet ge hoeveel keer ik al van die pipo's letterlijk buiten gezwierd heb in die KK? Het is allemaal heel schoon om te zeggen dat het de verantwoordelijkheid is van x en y maar als je op een muur botst eindigt het ook.Dizzy schreef:Vrije keuze is leuk en ik ben voor MAAR die vrije keuze stopt als je begint voor anderen te kiezen.
De enige vrije keuze die ik dan heb is weeral van mijn oren maken en mijn boekentas pakken. Tot daar dus mijn 'vrijheid' die door een gevaccineerde straal genegeerd is om toch maar dat projectje te kunnen verwezenlijken en achteraf dus positief blijkt te zijn. Ik hoop dat mijn test straks dat niet is.
- heist_175
- Elite Poster
Nu zijn het de gevaccineerden die de arme antivaxxers ziek maken?
Kwestie van de discussie op z'n kop te zetten .
Ik lees toch telkens dat het niet-gevaccineerden die in het ziekenhuis of ICU liggen?
Wat ook weer aantoont hoe scheef de cijfers zitten. Recent dus in LeSoir artsen uit Luik die "klagen" over niet-gevaccineerden in ICU: als je het aantal niet-gevaccineerd in ICU uitzet tegen het aantal niet-gevaccineerden, en je doet hetzelfde voor gevaccineerden, kan je makkelijk conclusies trekken.
Of we ooit "comprehensive" data gaan krijgen: geen idee.
Kwestie van de discussie op z'n kop te zetten .
Ik lees toch telkens dat het niet-gevaccineerden die in het ziekenhuis of ICU liggen?
Wat ook weer aantoont hoe scheef de cijfers zitten. Recent dus in LeSoir artsen uit Luik die "klagen" over niet-gevaccineerden in ICU: als je het aantal niet-gevaccineerd in ICU uitzet tegen het aantal niet-gevaccineerden, en je doet hetzelfde voor gevaccineerden, kan je makkelijk conclusies trekken.
Of we ooit "comprehensive" data gaan krijgen: geen idee.
-
- Elite Poster
Ik had het over een artikel dat ik vandaag in DS las over een ziekenhuis in Wallonië waarbij het personeel ontgoocheld was omdat alle covid-bedden door niet-gevaccineerden werden ingenomen en zo de behandeling van andere ziektes in het gedrang komt. Bij zo'n toestanden is tellen niet echt nodig, het is al triestig genoeg.petrol242 schreef:Allereerst worden er geen cijfers bijgehouden in België over het al dan niet gevaccineerd zijn van mensen in de hospitalen. Kom met gegronde cijfers af die een representatief beeld geven van de hospitalen in België. Je gaat ze niet vinden hoor.
Als er een even grote kans is op besmetting van gevaccineerden waarom liggen de niet-gevaccineerden dan zo overtallig in de ziekenhuizen?
Ik stigmatiseer niemand, de vrije keuze is er maar ik merk weinig van de eigen verantwoordelijkheid opnemen. Wie wil meedoen met de club, volgt de regels van de club en anders kies je ZELF voor iets anders en draag je daar best ZELF de gevolgen van.
Je kan de overheid verwijten dat ze te weinig doen voor gezondheid maar wat helpt het dat er teveel burgers zijn die de gezondheid van anderen ook niets kan schelen? De ikke-maatschappij en eigenbelang zit niet alleen bij de overheid maar zeker ook bij veel burgers.
-
- Elite Poster
ofwel zit men nog niet op het punt dat iedereen zijn kans gekregen heeft of dat men die 2 niet tegen mekaar wil opzettenpetrol242 schreef: Allereerst worden er geen cijfers bijgehouden in België over het al dan niet gevaccineerd zijn van mensen in de hospitalen. Kom met gegronde cijfers af die een representatief beeld geven van de hospitalen in België. Je gaat ze niet vinden hoor.
er zijn geen harde data maar wel heelwat objectieve en onafhankelijke getuigenissen uit de ziekenhuizen en er is 1 constante lijn.
per 100 ziekenhuisopnames spreekt men over 90 à 95%% niet-gevaccineerden terwijl die nog maar 20% vd bevolking uit maken.
dan si er een probleem als die groep 2 miljoen landgenoten groot is. Dat is ruim voldoende om de IC weer compleet te bezetten tegen kerstmis.
- petrol242
- Elite Poster
Dat probeer ik nu toch wel efkes duidelijk te maken? De huidige vaccins zijn covid-19 vaccins. Zij beschermen tegen het klinische verloop van het gevolg van een besmetting en veel minder tegen besmettingen zelf. Dat is de rede waarom de (zwaar onderschatte) onvolledige gevallengrafiek zo in spreidstand gaat met hospitalisaties en sterfgevallen. Vaccinatie is dus helemaal geen vrijgeleide maar zo doet iedereen precies toch. We zullen zien wat de serologische respons gaat zijn in de tijd, maar dat ziet er ook niet goed uit dus die spreidstand gaat kleiner worden.Dizzy schreef: Als er een even grote kans is op besmetting van gevaccineerden waarom liggen de niet-gevaccineerden dan zo overtallig in de ziekenhuizen?
Wanneer de virale lading die wel degelijk is aangetoond door middel van sequentie en q-PCR, en die rapporten zijn hier al eens gepasseerd, hetzelfde is bij gevaccineerden positieven en niet gevaccineerde positieven is dat iets om je serieus zorgen over te maken.
Ik heb veel minder problemen met iemand die niet gevaccineerd is en uit mijn buurt blijft dan iemand die dat wel is en de basis sanitaire regels aan zijn laars lapt. Het is ons gedrag en niet de vaccins die bepalen of we anderen beschermen of niet. Dus voor die sentimentele discussie over onze 'vrijheid' pas ik.
Dan ga je ervan uit dat alle ongevaccineerden in de IC terecht komen en dat is natuurlijk niet. Je moet ook verder kijken in de toekomst wanneer de immunologische respons een pak minder gaat zijn met tegelijk een dynamiek van de pandemie die je nu niet terug vindt in de cijfers, maar die er wel is.1207 schreef:Dat is ruim voldoende om de IC weer compleet te bezetten tegen kerstmis.
-
- Elite Poster
we hebben 1000 bedden op ic en 2,5 miljoen neit gevaccineerden Belgen vandaagpetrol242 schreef: Dan ga je ervan uit dat alle ongevaccineerden in de IC terecht komen en dat is natuurlijk niet.
die zullen allemaal zeker een keertje besmet raken in de komende maanden.
reken zelf maar eens
- petrol242
- Elite Poster
Het zijn er meer dan 1000, maar soit. Verleden jaar waren er geen vaccins en dan zouden we ook allemaal een keer besmet zijn geweest? Het zou kunnen. We weten dat dus niet. 70% vaccinatiegraad ging ook genoeg zijn en dat is ook al lang achterhaald.1207 schreef:we hebben 1000 bedden op ic en 2,5 miljoen neit gevaccineerden Belgen vandaagpetrol242 schreef: Dan ga je ervan uit dat alle ongevaccineerden in de IC terecht komen en dat is natuurlijk niet.
die zullen allemaal zeker een keertje besmet raken in de komende maanden.
reken zelf maar eens
Maar de discussie zal eerst terug buiten de ziekenhuismuren afspelen en dan er terug binnen in en dan gaan we met die paar duizend bedden niet toe komen, ook niet voor de gevaccineerden. Maar dat zal de tijd uitmaken.
Update: ik zou het rekenen dus een beetje achterwege houden mochten we het hebben over virussen en gedrag van mensen.