Media Markt in Makro Sint Pieters Leeuw sluit!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Redelijk verontrustend nieuws,voor de Makro keten...

https://www.hln.be/in-de-buurt/sint-pie ... ~aff7925e/

Ik vind dat de MM. in Makro een verkeerd idee was,Makro zou m.i. beter zelf elektro terug verkopen,of een keten onder de arm nemen die niet aanwezig is hier,of mss. zelf niet in de Benelux. Zodanig dat de mensen terug naar Makro kunnen om iets te kopen aan voorwaarden,die in geen enkele andere winkel in Belgie te verkrijgen zijn.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Goh, verontrustend.. Als dit betekend dat makro terug zelf elektronica gaat verkopen lijkt me dit geen slechte zaak voor de consument. We hebben geen 10 mediamarkten nodig op 1km² :)
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Aja, ne Mi store!! Da zou nogal ne primeur zijn.
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 539
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

Makro Cash&Carry maakt deel uit van de METRO Group (METRO AG) en die zijn ook eigenaar van "Mediamarkt - Saturn Holding".
Dus een externe elektronica en huishoudapparatenverkoper in Makro kan je bijna zeker vergeten.
Opnieuw in eigen beheer? Ze stootten die afdeling 2 jaar geleden net af om MediaMarkt dit in hun plaats te laten doen.
Dit zijn helaas stuiptrekkingen van een traag stervende Makro. De échte professionele klanten(veelal HoReCa) van weleer zijn allang vertrokken naar Metro Cash&Carry(in het geval van SPL naar die van Vorst) die zich ook nog écht op hun richten, zowel in aanbod als in service.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik meen mij nog te kunnen herrineren dat de elektro afdeling van Makro toch wel een enorme aantekkingskracht had,ik denk nu wel dat Makro in staat moet zijn om terug zelf een elektro afdeling op te starten,die hoeft niet zo groot te zijn,met maar een vestiging,men kan trouwens die in Sint-Pieters-Leeuw gebruiken als proef,en kijken hoe de klanten reageren.
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 539
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

Die aantrekkingskracht was er inderdaad, maar de concurrentiedruk, met onder andere nichtje MediaMarkt, lag erg hoog. MEnsen uit Anderlecht, Vorst, Drogenbos die de N6 afrijden op zoek naar de grote winkelketens komen ook eerst de fullsize MediaMarkt tegen onderweg... Er spelen veel factoren.
Ik ben zelf van St-Piet-Leeuw en de situatie bij Makro is naar verluid complex...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Makro zit al een tijdje in de problemen. Restyling en heroriëntatie blijken niet te werken. In Makro Machelen lijk je soms alleen in de winkel te lopen. Amper nog personeel. 3 kassa's open van de 20+.
Logisch dat een Mediamarkt daarbinnen niet rendeert.
Quid pro quo
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 61 keer

Haaaa the good old Makro days

Vroeger gingen mijn vriendin en ik om de paar weken op daguitstap naar Wijnegem.
's Morgens half dagje shopping center en 's middags naar de Makro.

Terwijl zij haar vertier zocht op de kleding- en schoenenafdeling, struinde ik beneden door de elektro en daarna trok ik naar boven naar de tv-afdeling en om de CD/DVD bakken uit te pluizen.

Sinds MM er zijn intrede maakte ben ik er hoop en al nog 2 keer binnengeweest. Totaal ongezellig nu.

Van mij mogen ze liever vandaag dan morgen terug naar de pré-MM periode...
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Makro is bij mij geleden van ergens jaren 90.
Was toen enkel voor mensen met btw nummer en "in't groot". Grootvader ging regelmatig en kon je zeker zijn dat de hele familie weer paar weken appelsienen genoeg had etc. Foldertjes waren wel leuk.

Ik weet dat ze een beetje gemoderniseerd zijn en het nu eigenlijk gewoon hetzelfde als carrefours is. Om er zo ver voor rond te rijden zou ik al zeker niet meer doen. Van mediamarkt ben ik eigenlijk ook al niet echt fan, enkel voor de dvd's en cds ga ik soms eens bladeren. Voor electro zijn ze irritant en je moet praktisch altijd terug omdat de winkel gewoon vol reeds terug gebrachte kapotte artikelen ligt.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik ga/ging altijd naar Makro Eke,nu zeer moeilijk te bereiken,ik kom van richting oostakker,en men moet echt vele km omrijden,tot in Deinze,en dan terugkeren om langs die kant de afslag te nemen.Terugkomen is ook niet zo evident.
Ik hoop hoe dan ook dat Makro zijn glans van weleer kan herstellen,dat waren nog eens tijden...zoals hierboven meermaals gezegd,was de elektro afdeling de aantrekkingspool van de winkel,dat heeft men echt ferm onderschat.
M.M. onder de arm nemen blijkt geen goed idee,ook wij gaan naar Media Markt Oostakker,als het moet(en dat is een zeer grote).
laten we hopen dat de leiding nog weet hoe het vroeger was,en sint-Pieters-Leeuw nu gebruikt als een soort proef project,om de goede Makro tijden van weleer te laten herrijzen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

fluppie schreef:Ik ga/ging altijd naar Makro Eke,nu zeer moeilijk te bereiken,ik kom van richting oostakker
Vanuit oostakker rij richting Melle via de R4 en ga richting Ghelamco arena. Dan rij je tot net na de coca cola, en aan de Media Markt Zwijnaarde rij je de N60 op. Opletten voor de struikrovers aan de brug van de Makro nu daar werken zijn, dus helaas 50.

Dit spaart veel tijd uit ipv om te rijden via Deinze.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Alvast bedankt voor deze info. zal ik zeker doen,bij een volgend Makro bezoek.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

"Tegelijk werd de rendabiliteit van de vestiging onder de loep genomen en bleek dat twee winkels op amper twee kilometer van elkaar niet werkte.”
Interessante conclusie. Daar moet je gestudeerd voor hebben.

Jammer. Het personeel van die Makro-vestiging is al zwaar getroffen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Als ik het goed begrijp gaat Mediamarkt Eke ook dicht,die is ook gelegen in Makro,bij mijn laatste bezoek aldaar had ik wel de indruk dat er terug wat meer volk komt,maar die Mediamarkt daar is zeker geen hit,ben nu echt wel benieuwd of Makro terug een elektro afdeling zal beginnen,ze kunnen dit in ieder geval wel.Tevens zijn er nog twee Makro winkels in Walonie waar hetzelfde gebeurd.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Ben zaterdag in Eke geweest, zeer weinig volk.
Zowel in de makro als de MM.
En dit op een zaterdag e, ook der gegeten en ook nieveel volk.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

fluppie schreef:ben nu echt wel benieuwd of Makro terug een elektro afdeling zal beginnen,ze kunnen dit in ieder geval wel.Tevens zijn er nog twee Makro winkels in Walonie waar hetzelfde gebeurd.
Het zou een gat zijn in hun aanbod als ze geen oplossing daarvoor hebben. Misschien dat ze het terug riskeren, zelf willen proberen met een eigen electro afdeling. Ze zouden ook een nieuw partnership kunnen aangaan. Zoals een Coolblue-winkel. Focus op webshop met beperkte fysieke winkel service en afhaalpunt.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

fluppie schreef:Als ik het goed begrijp gaat Mediamarkt Eke ook dicht,die is ook gelegen in Makro
Ik heb in MM Eke enkel een PS5 gereserveerd en kunnen kopen na maanden. Ik vind het geen gezellige winkel met die rode kleurschakeringen. Het staat er tegenwoordig deels leeg, en in de laatste folder zijn ze al met een uitverkoop bezig.

Het einde komt er aan.

De electro afdeling van de Makro zelf was veel aangenamer om door te wandelen, met blauwtinten, mooiere inrichting, .... in een ver verleden heb ik daar zeer veel DVD's gekocht.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

ub4b schreef:Ik vind het geen gezellige winkel met die rode kleurschakeringen. Het staat er tegenwoordig deels leeg
Hier worden meteen al een paar redenen aangehaald.

- Media Markten zijn bijzonder onaangename winkels. Het is er heel "schreeuwerig" binnen. Je voelt je er niet welkom en je wil snel terug buiten. Dat geldt trouwens ook voor hun website.
- Door de supply chain crisis meer en meer lege rayons - al dan niet verborgen door de producten die er wel zijn wat te herschikken (in de ene winkel wel, de andere niet).
- Onvriendelijk/weinig behulpzaam personeel, maar er is blijkbaar geen incentive om dat te veranderen want het is daar nooit anders geweest en dat zal wel deels liggen aan het minimumloon dat ze ontvangen vs de bedragen die ze elke dag in de kassatotalen zien.
- Het is er zeker niet goedkoper dan bij Amazon en co. Integendeel.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

CCatalyst schreef:Het is er heel "schreeuwerig" binnen. Je voelt je er niet welkom en je wil snel terug buiten. Dat geldt trouwens ook voor hun website.
... en hun reclame. "Je bent toch niet gek???".
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Volledig mee eens met al die negatieve elementen over MediaMarkt.

Al heb ik wel één positieve ervaring waar ik nog steeds zeer blij mee ben. De MediaMarkt van de City2 in Brussel bestelde voor mijn speciaal een LP van Weird Al Yankovic uit de US. Zonder meerkost voor die service en tegen een verbazend scherpe prijs.
Laatst gewijzigd door WalterB1 op 22 sep 2021, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Unicorn1 schreef:Ben zaterdag in Eke geweest, zeer weinig volk.
Zowel in de makro als de MM.
En dit op een zaterdag e, ook der gegeten en ook nieveel volk.
Ga in het begin van de maand nog eens terug, het zal wel anders zijn. September is voor velen een "moeilijke maand".

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

CCatalyst schreef: Het is er zeker niet goedkoper dan bij Amazon en co. Integendeel.
Vooral de "integendeel" dus :).
Ze zijn goed in schreeuwerige & pushy reclame, maar meer ook niet.
Boombastic
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 dec 2015, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Makro is aan het doodbloeden… al jaren! Dit is 1 van de laatste stuiptrekkingen
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

En toch houdt de moedermaatschappij het verlieslatende schip recht.

https://www.tijd.be/ondernemen/retail/d ... 82145.html
De Duitse winkelgroep Metro injecteert 23 miljoen euro in haar chronisch verlieslatende Belgische dochter Makro. Sinds 2015 pasten de Duitsers voor meer dan 400 miljoen euro verliezen bij. 'We willen over enkele jaren break-even draaien', zegt CEO Vincent Nolf.
'Dat Metro opnieuw in ons investeert, toont dat het vertrouwen heeft in het besparingsplan dat we uitvoeren', zegt Nolf. 'Op omzetgroei moeten we de komende jaren niet rekenen, maar aan onze te hoge kosten kunnen we wel iets doen. Over enkele jaren willen we kostendekkend werken.'
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Boombastic schreef:Makro is aan het doodbloeden… al jaren! Dit is 1 van de laatste stuiptrekkingen
Idd, vroeger enorm veel volk die er kwam en nu bijna niks meer.
Makro is ook niet goedkoop meer natuurlijk + er komen elders veel winkels bij zoals de lidl en noem maar op, wrm zoude dan zover rijden e als er dichter bij huis winkels zijn gekomen.
Quid pro quo
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 61 keer

Vroeger gingen we elke maand een dagje erop uit naar wijnegem shopping en daarna naar de makro ertegenover. Sinds de elektro afdeling er is vervangen door MM en de voor ons leuke bovenverdieping met kleding, schoenen, tv, dvd, boeken etc tot een minimum herleid is zijn we er nog 1 keer geweest… Hopelijk herstellen ze de makro ooit in haar volle glorie maar ik vrees ervoor.
Boombastic
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 dec 2015, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

heist_175 schreef:En toch houdt de moedermaatschappij het verlieslatende schip recht.

https://www.tijd.be/ondernemen/retail/d ... 82145.html
De Duitse winkelgroep Metro injecteert 23 miljoen euro in haar chronisch verlieslatende Belgische dochter Makro. Sinds 2015 pasten de Duitsers voor meer dan 400 miljoen euro verliezen bij. 'We willen over enkele jaren break-even draaien', zegt CEO Vincent Nolf.
'Dat Metro opnieuw in ons investeert, toont dat het vertrouwen heeft in het besparingsplan dat we uitvoeren', zegt Nolf. 'Op omzetgroei moeten we de komende jaren niet rekenen, maar aan onze te hoge kosten kunnen we wel iets doen. Over enkele jaren willen we kostendekkend werken.'
Dat is dweilen met de kraan open in mijn ogen… en er zijn ook al veel te veel winkels in België
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Alle "demotoestellen" (lees: alles wat uit de verpakking werd gehaald) staat aan -30%
Veel staat er al niet meer :) :)

MM Eke (en ik vermoed de anderen ook) gaat dicht per 01/10..
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Quid pro quo schreef:Vroeger gingen we elke maand een dagje erop uit naar wijnegem shopping en daarna naar de makro ertegenover. Sinds de elektro afdeling er is vervangen door MM en de voor ons leuke bovenverdieping met kleding, schoenen, tv, dvd, boeken etc tot een minimum herleid is zijn we er nog 1 keer geweest… Hopelijk herstellen ze de makro ooit in haar volle glorie maar ik vrees ervoor.
Ik kan mijn nog goed herrineren dat begin de jaren '80 er steeds voor gezorgd werd dat er nieuwe folders in de fabriek waren op de dag dat ze uitkwamen,tijdens de pauze was bijna iedereen kandidaat om vlug er even in te kijken,en vooral dan naar de elektro toen.
Makro was toen echt wel een begrip in elektro waar is het misgegaan??
Ik hoop dat als ze terug in zee gaan met een elektro keten die nog geen vestigingen heeft in Belgie.

Makro Eke was de best verkopende Makro winkel in Belgie
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik woonde vroeger op fietsafstand van Makro Machelen. Ik vond het altijd heel leuk om door de elektro afdeling te wandelen.
Ik heb er mijn eerste vakantiejob-cheque uitgegeven aan een hifi keten die meer dan 25 jaar dienst gedaan heeft. 8)

Nu woon ik vlak bij een mediamarkt, maar met plezier ga ik er niet naartoe. Vooral de verschillende 'onafhankelijke' verkopers die je er aanspreken steken dik tegen.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Waar is het misgegaan?
Bij de onlineshops. (de Amazons, Bol.com, coolblue...)
Het zou spijtig zijn maar ik weet niet of er nog toekomst is voor de Makro.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Gray schreef:Waar is het misgegaan?
Bij de onlineshops. (de Amazons, Bol.com, coolblue...)
mnee, niet helemaal eens.
for one, coolblue heeft fysieke stores, en makro een online shop.

makro is gewoon veel te log om te veranderen,
en tegen dat ze doorhebben dat ze moeten veranderen, is het schip al gezonken.
ze hebben het idee dat er niets kan gebeuren, en daar koppig aan vasthouden, tot het toch zover is.
en eens dat ze dan doorhebben dat het niet goed gaat, is het ook te laat om er nog iets aan te redden.

ze waren eerst enkel voor zakelijke klanten, dan ook voor particulieren "maar je moet een pasje hebben"
maar ze hebben dus lang hun potentieel clienteel beperkt, en ook het concept niet duidelijk genoeg aangebracht:
makro had het concept van groothandel(sprijzen) en dus ook prijsbreker, wat je dan tegen de colruyt zou moeten vergelijken, maar daar hebben ze nooit (actief) wat mee gedaan.
verder hun eigen afdelingen afbouwen en dan samengaan met MM, wat mij altijd vreemd heeft geleken,
en hun website en shop voelen -althans voor mij- ook aan zoals de winkels: niet slecht, wel outdated

en nudat je "nieuwe" namen in het straatbeeld hebt, die ook op prijs (marketingsgewijs) inspelen (jumbo, bv) is het voor makro helemaal afgedaan.
nog even wachten tot die russische keten hier begint (met eigenlijk het originele concept van de makro) en ze kunnen de boeken dichtgooien.

sidenote: mogelijks doet de makro het in bijvoorbeeld nederland beter, want daar is het concept nog steeds groothandel voor zakelijke klanten,
en is dus ook duidelijker wat ze eigenlijk willen (hoewel ik denk dat sligro en co populairder zijn daar, maar zeker weten doe ik het niet)
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Het probleem wat ik heb met de makro is:
- Crappy karrekes, elke shopping is een gevecht met de winkelkar om hem te krijgen waar ik hem wil. Ik snap niet hoe men zulke crappy karrekes nog gebruikt.
- Niet goedkoper dan de Colruyt. Voor het grief dat ik typisch koop is de Makro vaak 10% duurder dan de Colruyt
- Tragere kassas dan Colruyt en Aldi
- gigantisch groot en onaangenaam om te winkelen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Mja, is dat niet zoals de hypermarkten van Carrefour?
Een recept van de jaren '90 dat momenteel niet echt meer bolt?

Zonder auto raak je al niet in een Makro, de andere winkelketens (Delhaize, Colruyt, ...) zetten net meer in op "dichtbij winkels", zoals Okay of kleinere Delhaizes. Dat doen ze echt enkel omdat klanten (blijkbaar) met plezier wat meer betalen voor een vlakbij winkel en niet half Vlaanderen afrijden om een grote Carrefour Hyper of Makro te vinden.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Wat Makro zou kunnen proberen is het concept van het Amerikaanse Costco in te voeren. Dat is er nog niet in België zover ik weet. Al is het vermoedelijk daarvoor te laat in deze zeer verzadigde markt. (+ Lidl, Albert Hein, ...die gele supermarkt van Nederland, die nieuwe van Rusland die gaat komen, etc..)

Concept;
Om te mogen winkelen moet je 'lid' zijn. Je moet betalen voor het privilege om te mogen kopen bij hen. Een beetje alsof je bij Amazon enkel zou iets kunnen kopen indien je 'Prime-member' bent. De winkelketen moet zijn rendement halen uit de ledenbijdragen. En het hernieuwen ervan. Focus op service. Winst op de verkoop van de artikelen is niet van belang. Die prijzen zijn zo scherp als mogelijk. Heel flexibele attitude tegenover producten terugbrengen.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

FNAC is ook zo'n gezellige winkel waar veel volk over de vloer kwam. En dat is/was toch ook bijna dood? Daar hebben ze veel te lang gewacht om een deftige webshop uit te bouwen met scherpe prijzen. Ook hun concept is achterhaald wat het ledensysteem betreft. Ik heb er zelf mogen werken gedurende een jaar en zes maanden en het eerste jaar was echt een plezier. Toffe sfeer en collega's. En tijdens ledendagen en feestperiodes was het op de koppen lopen, was rond 2008)

Ik woon zelf op een kilometer van Makro Eke en ik vind het zo'n kale winkel geworden. Je kan er met gemak een voetbalpartijtje spelen. Terwijl ik me de winkel nog kan herinneren toen ik er maar net binnen mocht in de jaren negentig, wat een pretpark was me dat zeg! :banana:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Toch bizar... iedereen koopt online en als het een euro minder kan aan de andere kant van de wereld... en dan verbaast zijn dat winkels hier sluiten :roll:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Net naar de Makro Eke geweest.
Deze keer veel volk, meer dan de vorige keer althans.
Darkv: tprobleem is: mensen willen grote winkels met veel keuze mogelijkheden en de MM in de makro is te klein en minder gezellig ook.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Boombastic schreef:Makro is aan het doodbloeden… al jaren! Dit is 1 van de laatste stuiptrekkingen

Zou niet weten waarom dit een laatste stuiptrekking zou zijn ... MM staat TOTAAL los van Makro... En de (weinige) mensen die ik over de vloer zien komen zijn echt geen potentiele klanten voor MM :wink:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Vandaag naar Makro Eke

1. redelijk wat volk
2. MM is zo goed als leeg, geen idee wat ik daar nog zou willen kopen aan -30% - het leek er wel een inventaris / stocktelling
3. bij de selfscan van de makro ging het volledig fout bij afrekenen van een fles prosecco: eerst wou het ding mijn kaart niet scannen, dus dame komt, dan wou hij mijn fles niet afrekenen, weer rood lampke en melding op het scherm 'leeftijdscontrole', dame komt opnieuw

Wat nen zever voor een fles van 11 euro. Tijdswinst snelkassa LOL

Wat een idiote maatregel gezien je om een Makro kaart aan te vragen volwassen moet zijn. Heb er een stevige opmerking over gemaakt.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”