GSM gateway + 4G modem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Hallo,

Momenteel gebruik ik twee toestellen met elk een SIM kaart:

- Een GSM gateway met FXS poort (en batterij backup), die dient voor het huisalarm; ik heb dit zo gedaan omdat Proximus de Discovery lijn maar bleef opslaan...

- Een Mikrotik RBwAPR-2nD die dient als 4G backup lijn, zodat pfSense kan switchen indien de hoofdlijn eruit ligt

Mijn vraag is nu: zijn beide functies combineerbaar in één toestel, met één SIM kaart?

Kan bvb een Fritz!BOX met LTE achtervoegsel de SIM kaart ook gebruiken voor voice, vertrekkende van een analoog toestel? (ik volg de AVM toestellen de laatste jaren niet meer).

Alvast bedankt!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

FritzBox 6850 LTE en FritzBox 6890 LTE ondersteunen VoLTE (voice over LTE).
Hiermee kan je theoretisch bellen over 4G, maar ...
  1. jouw provider moet VoLTE ondersteunen.
  2. VoLTE moet geactiveerd worden voor jouw SIM.
  3. last but not least: jouw provider moet VoLTE ondersteunen voor jouw toestel.
Dat laatste is een probleem, FritzBox staat nergens op de lijst van ondersteunde toestellen ...

Een FritzBox met een 4G USB modem (dongle) ondersteunt wel bellen via de SIM kaart ... op voorwaarde dat jouw modem ook voice (GSM) ondersteunt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Philippe, helaas ben ik nog geen 4g usb modem tegengekomen die in de fritzbox werkt voor sim bellen en surfen. Ik doe dat momenteel nog steeds met een 3g stick.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”