Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Euhm de cijfers dalen in Vlaanderen en stijgen in Brussel en ook wat in Wallonië waardoor het globale cijfer stijgt…
In bvb. Antwerpen wonen ze niet dicht op elkaar en is er uiteraard maar 1 cultuur aanwezig.

Je kan er gewoon niet omheen kijken, vaccineren helpt, hoe hoger het % hoe beter het helpt.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09/15 ... oronatest/

wat moet je hiervan denken
ben je gevaccineerd, hervat het leven en kom je terug buiten zul je af en toe besmet worden

wat nu?
ik heb ondertussen al een x aantal tickets liggen voor vanalles en nog wat de komende weken/maanden (samen tussen 150 à 200).
geld kwijt als ik de dagen ervoor per ongeluk positief getest zou worden (al dan niet met symptomen).
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

1207 schreef:https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09/15 ... oronatest/

wat moet je hiervan denken
ben je gevaccineerd, hervat het leven en kom je terug buiten zul je af en toe besmet worden
dat is toch het idee van zo'n vaccin

wat nu?
ik heb ondertussen al een x aantal tickets liggen voor vanalles en nog wat de komende weken/maanden (samen tussen 150 à 200).
geld kwijt als ik de dagen ervoor per ongeluk positief getest zou worden (al dan niet met symptomen).
1) Je kan nog altijd valsspelen met een screenshot/papieren versie
2) Ik vraag mij wel af hoe ze dat gaan doen, want het is een Europese standaard. Dus Vlaanderen of België kan daar niet zomaar aan sleutelen.
De enigste manier die ik mij kan inbeelden is dat je als je je testresultaten ophaalt in de covidsafe app, en die zijn positief, dan worden je vaccin certificaten tijdelijk verborgen. Maar je testresultaten ophalen vereist een actie van jezelf. Dus als je ze niet ophaalt in de CovidsafeApp blijft je vaccin geldig.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Stroper schreef: 1) Je kan nog altijd valsspelen met een screenshot/papieren versie
2) Ik vraag mij wel af hoe ze dat gaan doen, want het is een Europese standaard. Dus Vlaanderen of België kan daar niet zomaar aan sleutelen.
De enigste manier die ik mij kan inbeelden is dat je als je je testresultaten ophaalt in de covidsafe app, en die zijn positief, dan worden je vaccin certificaten tijdelijk verborgen. Maar je testresultaten ophalen vereist een actie van jezelf. Dus als je ze niet ophaalt in de CovidsafeApp blijft je vaccin geldig.
maar da hamvraag blijft
als je nu, als gevaccineerde, bij een besmetting hetzelfde moet doen als vorig jaar wat is dan het nut vh vaccin? Iceke zal dolblij zijn met die vraag denk ik :)

loop ik nu het risico om geld te verliezen als ik per ongeluk positief ben en plots ergens niet binnen mag?
in dat geval wil ik mijn geld nu al terug eigenlijk. Sommige dingen liggen zo ver/dicht uit en bij mekaar dat ik gerust bij beide positief zou kunnen zijn
gumibear
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 14 aug 2021, 20:56
Bedankt: 2 keer

1207 schreef: ik heb ondertussen al een x aantal tickets liggen voor vanalles en nog wat de komende weken/maanden (samen tussen 150 à 200).
geld kwijt als ik de dagen ervoor per ongeluk positief getest zou worden (al dan niet met symptomen).
Ik heb hier ook nog tickets liggen van optredens die nu 2 jaar zijn uitgesteld (zou voor voor volgend jaar zijn). Ik vind het schandalig dat je je geld niet kan terugeisen. Dat werd meermaals verlegd naar data die mij niet passen en de enige manier om bezwaar te maken was als je kon bewijzen dat je verlet was. Voor iets dat een jaar in de toekomst ligt is dat nogal moeilijk. :evil:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

gumibear schreef: Ik heb hier ook nog tickets liggen van optredens die nu 2 jaar zijn uitgesteld (zou voor voor volgend jaar zijn). Ik vind het schandalig dat je je geld niet kan terugeisen.
Ticketswap gebruiken?
gumibear
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 14 aug 2021, 20:56
Bedankt: 2 keer

Stroper schreef:Ticketswap gebruiken?
Interessant, had er nog nooit van gehoord en dacht dat zoiets niet kon/illegaal was omdat tickets op naam zijn. Eens verder uitpluizen :thumbs:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

1207 schreef: maar da hamvraag blijft
als je nu, als gevaccineerde, bij een besmetting hetzelfde moet doen als vorig jaar wat is dan het nut vh vaccin? Iceke zal dolblij zijn met die vraag denk ik :)
Het nut van het vaccin is het voorkomen dat je ziek wordt ten gevolge van een besmetting en daar houdt het ook mee op. Valerie Vanhelden en Judit Verstraete zouden ook iets voorzichtiger moeten zijn in wat ze schrijven over de kans op besmetting en dat gaan er anderen dan weer waarschijnlijk niet geerne horen :roll:. Deze zaak, een typisch doorbraakgeval met een duidelijk klinisch verloop, is nu opgemerkt omdat er symptomen aan te pas zijn gekomen en er hierdoor getest is.

De sanitaire maatregelen afhankelijk van de situatie zijn de enige manier om je medemens te beschermen. Zoals ik al eerder zei, vaccinatie is niet de heilige graal maar een sterk hulpmiddel waar we heel kritisch mee moeten omspringen.
Het toont vooral aan hoe gevaarlijk het is om toe te staan om alle remmen los te gooien wanneer je gevaccineerd bent en het juiste paske hebt om van je 'vrijheid' te genieten.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

1207 schreef: maar da hamvraag blijft
als je nu, als gevaccineerde, bij een besmetting hetzelfde moet doen als vorig jaar wat is dan het nut vh vaccin? Iceke zal dolblij zijn met die vraag denk ik :)
Valsspelen kan altijd, maar dat is duidelijk fraude en imho moet je daar niet ligt over gaan in dit geval.
De Certificaten in de covid safe app zijn offline certificaten, ik zie niet in hoe ze die gaan intrekken zonder toestemming van de gebruiker (het is bv. ook geen enkel probleem om cert. van meerdere mensen in die app te zetten)
Wat heeft dit in hemelsnaam met het nut van dit vaccin te maken ?
Zouden we het niet beter hebben over het nut van die covid safe pass ? Heeft het nut een covid safe pas in te voeren als je als gevaccineerde nog virustransmissie kan hebben ?

Het nut van het vaccin is toch duidelijk genoeg veronderstel ik ? Of het effectief is..dat zullen we nog wel zien.

owja, nog dit :
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210915_97656825
https://www.hln.be/medisch/nieuwe-studi ... ~ab4f3ecc/
Rarara met welk artikel ik een probleem heb & met welk niet.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Stroper schreef:Maar je testresultaten ophalen vereist een actie van jezelf. Dus als je ze niet ophaalt in de CovidsafeApp blijft je vaccin geldig.
Je vergeet dat de Covid-scan applicatie dat wel actief kan doen... die kan in de database gaan kijken of er een positieve test aanwezig is voor jou.
iceke schreef:owja, nog dit :
Natuurlijk helpen mondmaskers... zelfs hoesten met je hand met open vingers voor je mond helpt (op zich hangt dan 50% van de virusload aan je vingers). Het blijft een domme discussie om ze niet te gebruiken omdat ze niet 100% doeltreffend zijn... dat is trouwens niets in deze wereld, dan hoef je ook geen gordel of airbag te hebben :roll:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

DarkV schreef: Je vergeet dat de Covid-scan applicatie dat wel actief kan doen... die kan in de database gaan kijken of er een positieve test aanwezig is voor jou.
Dan zou de papieren versie ook geen achterpoortje mogen zijn, zoals op de radio gezegd, aangezien die dezelfde QRcode bevat.
Ook zal het niet werken met buitenlanders.
En ik betwijfel of die QR-code unieke elementen bevat. De combinatie geboortedatum/naam/gebruikt vaccin en vaccinatiedatum is niet 100% zeker uniek(al zullen het echte uitzonderingen zijn).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

iceke schreef:owja, nog dit :
Ik zie eerlijk gezegd niet in wat een studie over mondmaskers met vaccins en de coronapas te maken heeft. Zeker niet als men in diezelfde studie enkel naar de gevolgen kijkt en niet naar de oorzaak, namelijk besmetting want het is daar waar mondmaskers nuttig zijn.

Maar er is wel een verband over de manier hoe we er mee omgaan. Net zoals vaccins hebben mondmaskers wel degelijk hun nut maar lopen we het gevaar wanneer door een blind vertrouwen de roekeloosheid de bovenhand haalt. Mondmaskers, ja, maar afstand houden is velen malen belangrijker.
Stroper schreef: Dan zou de papieren versie ook geen achterpoortje mogen zijn, zoals op de radio gezegd, aangezien die dezelfde QRcode bevat.
Heel die coronapas affaire is een grote farce die enkel als drukkingsmiddel gebruikt wordt om mensen toch maar die prik te laten zetten. En als het nu nog echt covidsafe zou zijn zou ik er nog een stuk in kunnen meegaan. Maar het geeft een ongelooflijk vals gevoel van 'veiligheid' waar we de rekening voor gaan zullen betalen.

In Griekenland worden momenteel steekproefgewijs mensen getest die de ferry pakken naar de vele eilanden zelfs al kom je alleen aan boord met een covidpas en een speciale PLF. En dan ben je natuurlijk dik gechareld als je dan onverwacht toch een positieve test aflegt en in quarantaine vliegt, wat niet meer dan normaal is natuurlijk.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef: dan ben je natuurlijk dik gechareld als je dan onverwacht toch een positieve test aflegt en in quarantaine vliegt, wat niet meer dan normaal is natuurlijk.
blijft een dubbele hé
uiteindelijk blijkt nu dat je je leven NIET kunt herpakken ook al ben je gevaccineerd

zolang niemand mij verplicht me te laten testen is er niets aan de hand maar zoals gezegd
ik herneem mijn leven, zoals zo velen, dus is het absoluut zeker dat ik af en toe positief zal testen op 1 vd varianten

De kans is kleiner door het vaccin en de kans dat ik ziek zal worden idem.
geldt voor iedereen die gevaccineerd is.

waarom hetzelfde regime behouden alsof ik niet gevaccineerd ben?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Te veel vertrouwen in dat vaccin en in de maatregelen gehad zeker ?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

iceke schreef:Te veel vertrouwen in dat vaccin en in de maatregelen gehad zeker ?
vaccin en maatregelen werken

daarom snap ik niet waarom gevaccineerden bij een evtl. besmetting nog steeds hetzelfde moeten doen als vorig jaar
slaat als een tang op een varken

heb ik 80 euro betaald voor pakweg metallica dan meot ik als gevaccineerde gewoon kunnen gaan, ongeacht of ik op die moment al dan niet besmet ben.
de andere zijn tenslotte ook gevaccineerd en mensen die geen spuit willen, gelijk gij, moeten maar weten wat ze doen.
wilt gij uw smaakpapillen of longen verwoesten is da uw vrije keuze denk ik dan
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Hoera ! We zijn het eens eens :angel:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

iceke schreef:Hoera ! We zijn het eens eens :angel:
ik koppel er wel de ethische keuze aan

ik zou u liefst compleet uitsluiten uit het sociale leven, niet om u te straffen maar om u en de ziekenhuizen te beschermen
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Stroper schreef:Dan zou de papieren versie ook geen achterpoortje mogen zijn, zoals op de radio gezegd, aangezien die dezelfde QRcode bevat.
Een papieren versie is ook geen achterpoortje... zolang men de naam van de Covid-scan applicatie controleerd met je paswoord (dat laatste gebeurde in het begin niet echt, bij de laatste events waar ik was echter wel consequent).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ondertussen geeft sciensano weer wat meer prijs... Ca. 30.000 doorbraak infecties waarvan 60% met symptomen... Over de ziekenhuisopnames van volledig gevaccineerde kunnen (of willen) ze nog niks vertellen...daar zit volgens hun teveel vertraging op. :bang:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

We zien maar een fractie van die doorbraak infecties. Dat is waar ik al even voor waarschuw. De meesten zien we niet doordat ze onder de radar blijven van de covid-19 bescherming.
Ik werd ook nog niet lang geleden hier op dit forum er op gewezen dat er geen derde booster zou gegeven worden. Ondertussen zit onze minister van volksgezondheid wel te mekkeren om snel werk te maken van die derde booster. Dat is eigenlijk toegeven dat de vaccinaties in de tijd beginnen te falen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik wil een vraag stellen waarop misschien iemand het antwoord weet. Zoals besproken in een andere topic gaan we het hier on-topic houden. Bij deze:

Is een Ag RDT toegelaten om aan een herstelbewijs te geraken?

https://covid-19.sciensano.be/nl/proced ... ichtstabel

Symptomen<=5 dagen is van toepassing (keelpijn met slijm gevoel, gelukkig helpt propolis)

Ik zoek een test die met een ondiepe wisser, of keelwisser werkt, die goedgekeurd is om evt zo'n herstelbewijs op te leveren indien positief. Ik voel het slijm zitten in de keel, dus hoe lastig kan het zijn om dat daar te schrapen? In neus voel ik geen slijm of snot, is erg droog.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

petrol242 schreef: Ik werd ook nog niet lang geleden hier op dit forum er op gewezen dat er geen derde booster zou gegeven worden. Ondertussen zit onze minister van volksgezondheid wel te mekkeren om snel werk te maken van die derde booster. Dat is eigenlijk toegeven dat de vaccinaties in de tijd beginnen te falen.
Dat is gewoon een paniekreactie en heeft niets te maken met het falen.
Dat heeft alles te maken met diegene die niet gevaccineerd zijn.
Vergelijk maar gewoon eens de minder gevaccineerde regio's t.o.v. die met een hogere vaccinatiegraad qua doden en IC.
Was 100% van de volwassenbevolking gevaccinneerd en buitenlanders qua vaccinatie en zo fatsoenlijk en streng gecontroleerd zou dat toch niet mogen spelen?
In de kranten, WZC, een bezoeker of een personeelslid heeft de besmetting meestal veroorzaakt.
Waren die gevaccineerd, dan was er in de WZC ook geen probleem denk ik dan zo.
Nu zitten ze zover in hun paniek dat op termijn 5-11 jarigen ook gevaccineerd kunnen worden.
Dit is gewoon dikke onzin en gewoon zakkenvullerij.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

svermassen schreef: Vergelijk maar gewoon eens de minder gevaccineerde regio's t.o.v. die met een hogere vaccinatiegraad qua doden en IC.
Je kan die niet vergelijken, want er zijn gewoon geen cijfers van :bang:
https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... ort_NL.pdf
Knipsel.JPG
Moeten we het dan echt doen met het hoofd ic uit een az in Brussel die op den televies komt verklaren dat alle opnames antivaxxers zijn ?
Dat is juist een mooi voorbeeld van hoe de media heel het debat probeert de polariseren.
1 man uit 1 regio waar notabene amper (37% van de meerderjarigen) gevaccineerd is aan het woord laten. :bang:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Ergens moet daar toch iets van statistieken van zijn.
Waarom verkondigen die dat dan op den tv :bang:
Het zijn ook niet allemaal antivaxxers, het zijn gewoon niet-gevaccineerden.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

svermassen schreef: Het zijn ook niet allemaal antivaxxers, het zijn gewoon niet-gevaccineerden.
Volgens de media = elke niet gevaccineerde een antivaxxer hoor...die term is al een hele tijd geleden gelijkgesteld
Ansich maakt dat natuurlijk ook niet veel uit, ze worden toch niet gehoord :angel:

Wat erger is, is dat er gewoon geen info is over de vaccinatiestatus van diegene die in het AZ belanden, blijkbaar is dat niet cruciaal genoeg om onderzoek naar te doen (atm).
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

iceke schreef:
svermassen schreef: Het zijn ook niet allemaal antivaxxers, het zijn gewoon niet-gevaccineerden.
Volgens de media = elke niet gevaccineerde een antivaxxer hoor...die term is al een hele tijd geleden gelijkgesteld
Ansich maakt dat natuurlijk ook niet veel uit, ze worden toch niet gehoord :angel:

Wat erger is, is dat er gewoon geen info is over de vaccinatiestatus van diegene die in het AZ belanden, blijkbaar is dat niet cruciaal genoeg om onderzoek naar te doen (atm).

Mag ik hier een duidelijk antwoord op geven: in UZ Jette liggen op IC vandaag welgeteld 2 C+ patiënten, beiden fully vaccinated.
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Met onderliggende aandoeningen?
Dus werken die vaccins inderdaad niet goed voor iedereen.

Maar de vraag is dan, hoe zijn ze besmet geraakt.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

svermassen schreef:Met onderliggende aandoeningen?
Dus werken die vaccins inderdaad niet goed voor iedereen.
2 op 118 Patienten volgens google (als we over het uz praten)
dat is dan, afgerond, 2%
dus de 50% niet gevaccineerde brusselaars zorgen voor 98% vd huidige ziekenhuisbezetting als gevolg van corona?

mag ik zeggen dat vaccins werken?

Maar de vraag is dan, hoe zijn ze besmet geraakt.
dat maakt toch niet meer uit gezien de versoepelingen?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Het feit is dat ze nooit beweerd hebben dat de vaccins 100% werken. Dat zie je ook aan de ziekenhuisopnames en besmettingen. Het voornaamst is dat vaccins zorgen dat de zorg normaliter niet meer overbelast raakt en dat doet ze tot nu toe nog steeds.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

1207 schreef: mag ik zeggen dat vaccins werken?

Ik hoop dat je gelijk hebt/krijgt. Maar dat zal alleen de toekomst uitwijzen. Voorlopig blijf ik "on the fence" :-D
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

crapiecorn schreef: Ik hoop dat je gelijk hebt/krijgt. Maar dat zal alleen de toekomst uitwijzen. Voorlopig blijf ik "on the fence" :-D
is er ergens een objectief criterium dat je zou kunnen overhalen?
98% niet vs 2% volledig gevacineerd lijkt me toch wel heel veel als je een vaccinatiegraad van amper 50% hebt
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

KRL100 schreef: Mag ik hier een duidelijk antwoord op geven: in UZ Jette liggen op IC vandaag welgeteld 2 C+ patiënten, beiden fully vaccinated.
....en daar hebben we dus niks aan...dat is anekdotisch. De cijfers zijn er niet/ontbreken/worden achter gehouden (schrappen wat niet past)
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Bovendien ontbreekt over die 2 op IC veel info.

Zijn het 80plussers? Onderliggende aandoeningen? In Belgie of elders gevaccineerd? Welk vaccin?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

1207 schreef: is er ergens een objectief criterium dat je zou kunnen overhalen?
Dat is de status momenteel. Voor een vaccinatie moet ik niet meer overhaald worden. Die heb al samen met de 12 jarige gehad :-D

Maar als dit een tijdelijke plakker op de wonde is of een permante oplossing naar toekomt toe, wie mag het weten. Daarom "on the fence".
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

crapiecorn schreef: Maar als dit een tijdelijke plakker op de wonde is of een permante oplossing naar toekomt toe, wie mag het weten. Daarom "on the fence".
beschouw je de jaarlijkse griepspuit als tijdelijke of definitieve oplossing? Ik denk dat het in die richting zal gaan
de 3E spuit is dus al bijna het begin van de jaarlijkse cyclus.

oudjes kregen hun 1e spuit in januari en tegne dat onze overheid de 3e spuit georganiseerd krijgt zijn we al bijna januari
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Vandaag nogmaals een sneltest gekocht, opnieuw negatief. Die eerste 15m zijn altijd zeer spannend om die dingen te zien verkleuren.

Dus vraag ivm herstelcertificaat is niet meer aan de orde.

Een test die ik nog wel eens wil laten doen, is de antigeentest via bloed, die kan detecteren of je reeds ooit besmet was.
Geen idee of de vingerprik test daarvoor de beste methode is, of er meer accurate labo tests hiervoor zijn.
Iemand een idee waar ik dit voor Oost-Vlaanderen kan laten doen?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Griepvaccin is tijdelijk, voor 1 jaar.
En maar 50% effectief omdat er daar ook varianten ieder jaar opduiken.

Dus zullen misschien verschillende vaccins gecombineerd worden die je dan jaarlijks kan krijgen.

Wie weet een gigantische superspuit :banana:
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

iceke schreef:
Wat erger is, is dat er gewoon geen info is over de vaccinatiestatus van diegene die in het AZ belanden, blijkbaar is dat niet cruciaal genoeg om onderzoek naar te doen (atm).
Die status moeten ze verborgen houden he. :lol: Het moest eens uitkomen dat het overwegend gevaccineerden zijn.
De vaccinatiestatus van overledenen zouden ze ook willen afschermen. Waarom? Ze doen niet liever dan ongevaccineerden zwart te maken, dus waarom die status afschermen? Oh wait...

Ondertussen ook verschillende berichten gelezen van zwangere vrouwen die tussen de 25 a 30 weken hun kind verliezen. Deze week hebben we op het werk ook zo'n dossier in het buitenland gehad.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

decat schreef:[
Ondertussen ook verschillende berichten gelezen van zwangere vrouwen die tussen de 25 a 30 weken hun kind verliezen..
Ook een bekende bijwerking vh griep- en poliovaccin natuurlijk
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

ub4b schreef: Iemand een idee waar ik dit voor Oost-Vlaanderen kan laten doen?
Bij uw huisarts natuurlijk, 5 minuten werk en een paar uur later heb je het resultaat... maar of die nu + of - is maakt niet veel uit, je krijgt geen herstelcertificaat als je kan aantonen dat je anti-stoffen hebt, enkel na een positieve Pcr test :bang:
1207 schreef:
decat schreef:[
Ondertussen ook verschillende berichten gelezen van zwangere vrouwen die tussen de 25 a 30 weken hun kind verliezen..
Ook een bekende bijwerking vh griep- en poliovaccin natuurlijk
Een rede meer om niet iedereen te vaccineren, niet ?

Al hoop ik dat iedereen dat polio vaccin gekregen heeft voor de zwangerschap :angel:
Polio is de enige infectieziekte waar je je in België verplicht tegen moet laten vaccineren. Deze verplichte vaccinatie gebeurt volgens het basisvaccinatieschema op 8, 12 en 16 weken, 15 maanden en een herhaling in het eerste studiejaar.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”