Modem Versatel wisselen met Modem Belgacom

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Parin
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 okt 2005, 15:52

Hoi,

Thuis had ik een Thomson Speedtouch 510, gekocht van bij een Belgacom winkel. Deze staat dus ingesteld op de Belgacom instellingen voor ADSL.

Op mijn nieuw appartement heb ik gekozen voor Versatel ADSL. Hier kreeg ik een USB-modemke gratis bij. Deze is natuurlijk ingesteld op Versatel.


Nu is mijn vraag, is het mogelijk om die Thomson Speedtouch te wisselen met die andere USB modem? Mijn ouders kunnen zich namelijk wel behelpen met een USB-modemke, maar persoonlijk heb ik die ethernet poorten nodig om 3 PC's aan te sluiten.

Ik had vorige week al eens vlug gekeken, maar ik kon niet onmiddellijk vinden waar ik die BGC instellingen van de Speedtouch kon omzetten naar die Versatel. Dit is hopelijk toch mogelijk! Niet dan?

Voor die USB modem in te stellen op Belgacom heb ik nog niet de kans gehad om dit te bekijken.

Heeft er iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Er is geen enkel probleem om het niet te doen...

Gewoon USB modem installeren en username and password invullen van Belgacom
En je bent vertrokken
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Update de firmware van die speedtouch 510. Dan komt hij terug in de fabriekstoestand en zal je vanalles zelf kunnen instellen. BGC zet vanalles uit in die modem zodat je die alleen voor Belgacom zou kunnen gebruiken.
Afbeelding
Parin
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 okt 2005, 15:52

Okido, bedankt beide. Ik zal het vanavond nog proberen te testen :)
Parin
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 okt 2005, 15:52

Oh ja, nog vergeten te melden.

Het ging perfect. Maar idd, die Speedtouch moest ik upgraden van firmware. 't Ziet er nu volledig anders uit... Best wel even wennen. De firmware lijkt ook trager te zijn, maar 't werkt allemaal, dus geen klachten :)

Thx for the tip!
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

raar. ik kan die modem vlotjes gebruiken zonder enige update te doen. en die was ook van den belgacom en heb ook versatel. kzal nen speciale hebben zeker :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”