Steeds halve snelheid ISP

Plaats reactie
turbovlieg
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2005, 02:27

Beste Userbasers,

Ik heb een ietwat eigenaardig probleem.
Ik heb Versatel adsl always more en heb slechts de halve snelheid van wat behaald kan worden.
Ik heb een us robotics router met ingebouwde adsl modem, maar ook met de alcatel speed touch usb modem, al dan niet in combinatie met een draytek vigor usb router heb ik hetzelfde probleem. Momenteel heb ik versatel always adsl more en mijn hoogst behaalde maximumspeed is ongeveer 540 kbps, dat is net de helft van wat normaal te behalen is. ook is mijn "normale" gemiddelde snelheid slechts 54-55 kilobytes/s, wat dus ook de helft is van de normale waarden. Ook andere computers in mijn netwerk hangen vast aan deze maximumwaarden. En de router deelt de verbinding niet.
Ik vind het zelf zeer vreemd en snap het niet meer, misschien kunnen jullie uitkomst bieden. ALvast bedankt!


Aangepast door SeNsEi Ze0n:

Geleive je bericht maar 1x te posten en in het juiste forum, bij deze opgelost.
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Uw hoogst behaalde maximumspeed is dat in download of via een speedtest?

Kan je eens een speedtest doen en de resultaten hier plakken, aub?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Hmm, wat zijn je sync waarden?
Deze kan je zien wanneer je een verbinding maakt.

Het doet mij eigenlijk meer denken aan het andere product van Versatel, namelijk Always ADSL, ben j ezeker dat je niet miskeken hebt op het contract?
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
turbovlieg
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2005, 02:27

SeNsEi Ze0n schreef:Hmm, wat zijn je sync waarden?
Deze kan je zien wanneer je een verbinding maakt.

Het doet mij eigenlijk meer denken aan het andere product van Versatel, namelijk Always ADSL, ben j ezeker dat je niet miskeken hebt op het contract?


Neen, het is weldegelijk Always More adsl.
Als ik connecteer met de alcatel speedtouch usb modem, zegt hij mooi: breedbandverbinding 1,1 mbps. maar toch maar maximum een 480 kbps haalbaar

Speedtest:

Your provider
We were not able to detect your provider.
This means your speed test results won't be marked as trusted in our database.

Your current download speed:
429kbit/s
or
54kbyte/s Your current upload speed:
211kbit/s
or
26kbyte/s

Sync waarden:
VPI: 8
VCI: 35
Modeluatie: Auto Sense
Verificatie: CHAP
Isolatie: VCMUX
Protocol: RFC 2364 PPPoverATM

Ik ben ook zeker dat het probleem niet bij versatel zit , deze hebben de juist verbinding geactiveerd.
turbovlieg
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2005, 02:27

Sorry voor het dubbelposten van het bericht, maar ik had hem bij de algemene problemen gezet, omdat dat onderdeel veel meer gelezen wordt, en ik ook hetzelfde probleem had bij skynet, maar dat realiseer ik me nu. ik dacht dat dat aan mijn vigor router lag. maar daar haalde ik maar 175-180 kbytes /s en met rechtstreekse connect via modem aan pc een zeldzame 240. Maar toen tilde ik daar niet zo zwaar aan omdat dat voldoende was.
Generic Human
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:15

Hier hetzelfde, overgeschakeld van Adsl Always naar More, mail zei 15 dagen voor overschakeling. Week later, meldde connectie dat het nu 1.1 Mbps was maar nog nooit meer gehaald de vorige setting van 512 kbps

Speed test geeft ook slechts 54kBytes/s, wat ook het maximum als ik een groot bestand download

Hopelijk schakelen ze inderdaad over naar 1.1 Mbps op het eind van de week

:evil:
turbovlieg
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2005, 02:27

Generic Human schreef:Hier hetzelfde, overgeschakeld van Adsl Always naar More, mail zei 15 dagen voor overschakeling. Week later, meldde connectie dat het nu 1.1 Mbps was maar nog nooit meer gehaald de vorige setting van 512 kbps

Speed test geeft ook slechts 54kBytes/s, wat ook het maximum als ik een groot bestand download

Hopelijk schakelen ze inderdaad over naar 1.1 Mbps op het eind van de week

:evil:


En wat was jou vorige ISP? Of ben je meteen begonnen met Always adsl, zonder ooit bv skynet gehad te hebben. als je ooit skynet gehad hebt: verliep dat op normale snelheid? En wat zegt de versatel helpdesk over jou probleem?

Dank je
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Generic Human schreef:Hier hetzelfde, overgeschakeld van Adsl Always naar More, mail zei 15 dagen voor overschakeling. Week later, meldde connectie dat het nu 1.1 Mbps was maar nog nooit meer gehaald de vorige setting van 512 kbps

Speed test geeft ook slechts 54kBytes/s, wat ook het maximum als ik een groot bestand download

Hopelijk schakelen ze inderdaad over naar 1.1 Mbps op het eind van de week

:evil:

Die 512 kps lijken me heel normaal voor een 1.1 mbps lijn :!: ((mss heb je al die tijd al op 1.1mbps gestaan, daarom geen verhoging van uw snelheid)) meer kan je niet verwachten hoor. ... :lol: :wink:
Laatst gewijzigd door Patje op 14 okt 2005, 22:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Generic Human
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:15

@turbovlieg : had hiervoor telenet, dus eerste kennismaking met adsl was met versatel

@patje : overhead van 13% kan ik begrijpen, 54 ipv 64kBytes/s op mijn lijn, maar dit was met Always dus 512/256, nu ben ik overgeschakeld naar 1.1Mbps/256 zonder verhoging van de snelheid, dus niet normaal denk ik zo.

Heb ook nog niet met helpdesk contact opgenomen, pas op einde van de week verstrijken de 15 dagen. Vind het alleen vreemd dat de connectie well al 1.1Mbps aanduid maar de snelheid er niet is, maar ze krijgen tot eind van de week voordeel van de twijfel.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

@ Patje: Mensen met een Always More van Versatel halen zo een 105-110 kbyte/s op de speedtest. Dus dat je zo _altijd_ een 500-600kbps verlies hebt zou ik niet zomaar zeggen.
Afbeelding
Generic Human
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:15

Heb contact opgenomen met de klantendienst, die zeiden dat er tot nu toe geen aanvraag voor overschakeling was ingediend.

Heb dan maar order nr teruggestuurd die tevens ook in Mijn Versatel is te bekijken, nog geen antwoord terug gekregen, ben is benieuwd :P
turbovlieg
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2005, 02:27

Probleem is hier nog steeds hetzelfde...
Ik heb nu al alles geprobeerd

-Ik lig op ongeveer 1 kilometer van de centrale dus dat kan het niet zijn
-Versatel heeft het juiste abbo geactiveerd en zegt dat alles in orde is
-Binnenkabels getest en goed werkend
-Geen verkeerde configuratie of problemen in routers of pc's
-Versatel zegt dat het niet meer kan helpen en dat het normaal is dat ik deze snelheid heb (terwijl ik 3 mensen ken die allemaal 100-110 halen)

:roll: :eek: :-(
Parin
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 okt 2005, 15:52

Ik heb zelf sinds vorige vrijdag Always More ADSL.
De eerste dag heb ik ook die USB modem gebruikt die je daar bij krijgt.
Daar haalde ik een maximum snelheid van 70KB/s mee (download).
Maar ADSLBox testen gaven 3 van de 5 keren ook een max aan van 50KB/s, een enkele keer zelfs minder.

Maar nu heb ik mijn oude getrouwe Speedtouch 510 aangesloten (ethernet) en nu haal ik minstens 105KB/s tot zelfs 124KB/s met momenten.

Mijn PC heeft enkel USB 1.0 aansluiting, misschien dat het daarmee te maken had? Maar mijn ervaring is dus dat een USB modem (het was de eerste die ik ooit geprobeerd had) de maximum snelheid gewoon niet haalt.
Generic Human
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:15

Na wat mailtjes en telefoontjes, heb ik nu bericht gekregen dat ze mijn aanvraag tot overschakeling goed ontvangen hebben.
Klantendienst heeft mijn lijnprofiel reeds aangepast.

Wat lijnprofiel ook mogen betekenen? Voorlopig nog geen extra snelheid tenzij lijnprofiel de snelheid die wordt getoond tijdens aanloggen, maar die staat al weken op 1Mbps.

Enfin zolang ze het abbo geld niet verhogen heb ik er geen problemen mee.
Generic Human
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:15

Nu op 'Mijn Versatel' toch omgeschakeld naar Always More, maar nog niet veel gezien aan de snelheid, hopelijk gaat die nog de hoogte in.
:x
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Er zijn tegenwoordig wel meer algemene problemen bij Versatel, gisteren bijvoorbeeld lag het netwerk 2x plat, gebeld naar de klantendienst, en die gaven de fouten toe...
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Svekke schreef:Er zijn tegenwoordig wel meer algemene problemen bij Versatel, gisteren bijvoorbeeld lag het netwerk 2x plat, gebeld naar de klantendienst, en die gaven de fouten toe...

Dat zal dan toch niet het gehele netwerk zijn geweest. Gisteren de hele dag online geweest en geen abnormale dingen gemerkt.
daronic
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2004, 16:16
Locatie: oostende

bij mij juist hetzelfde probleem,na herhaalde klachten ,mijn abbo. opgezegt
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”