MEGA
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Electrabel heb ik een natuurlijke afkeer aan, daar kan ik me echt niet overzetten.
Mega zal ik ook niet overwegen, die bellen me veel te veel op met "schitterende voorstellen".
Ecopower is gewoon goed, geen gedoe, ze doen wat ze moeten doen.
Ondertussen ben ik al zo'n 6 jaar klant bij lampiris en daar heb ik ook geen klagen van. Ze communiceren duidelijk wanneer het contract verloopt en hebben me al telkens op een nieuw interessant contract gezet.
Mega zal ik ook niet overwegen, die bellen me veel te veel op met "schitterende voorstellen".
Ecopower is gewoon goed, geen gedoe, ze doen wat ze moeten doen.
Ondertussen ben ik al zo'n 6 jaar klant bij lampiris en daar heb ik ook geen klagen van. Ze communiceren duidelijk wanneer het contract verloopt en hebben me al telkens op een nieuw interessant contract gezet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ik ga na een tiental jaar terug naar Engie vanaf 1 mei. Hun promo was gewoon de beste voor 1 jaar. Volgend jaar zien we wel weer verder waar we naartoe trekken. Het verschil met Ecopower liep hier op tot 300€ op jaarbasis. Dan mag je nog een zeer goede klantendienst hebben en duidelijk communiceren, dat is voor mij geen 300 extra waard.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- TheCeet
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Ik bepaal enkel op basis van de productfiches. Kortingen allemaal goed en wel op jaarbasis maar wat al het tarief per kwh hoger is + de jaarlijkse vaste kosten... Dan schiet er toch niet veel over van die korting denk ik dan?
Op dit moment bij Luminus vast tarief vernieuwd vorige lente/zomerperiode toen de prijzen historisch laag stonden.
Op dit moment bij Luminus vast tarief vernieuwd vorige lente/zomerperiode toen de prijzen historisch laag stonden.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Ik heb de overgang van Luminus naar Mega nog via June Switch.
Dat abonnement loopt hier nog tot september.
Daar ga ik nu toch vanuit dat zij daar de nodige controles voor.
Anders is June nutteloos.
Dat abonnement loopt hier nog tot september.
Daar ga ik nu toch vanuit dat zij daar de nodige controles voor.
Anders is June nutteloos.
hallo,
mijn ervaring.
ik ben bij Mega geweest 2,5 jaar,ben er zelf weggegaan omdat deze na een jaar me tussentijdse afrekening elke keer verhoogde,
ik had hiervoor een mail gestuurd naar Mega met de vraag waarom elke keer deze verhoging,
hun uitleg was van dat ze dachten dat we meer nodig zouden hebben, bij me jaar afrekening kreeg ik bijna 400€ terug ik wees Mega hierop,
maar ze wilde daar niet van weten, daarop heb ik een mail terug gestuurd dat ze maar iemand anders zoeken om zo een spaarpotje te hebben.
en dat ik dat liever op me bankrekening zag staan.
ik heb er dan ook mee gestopt.net voor dat ik overstapte naar een andere ,kreeg ik een mail van Mega dat ik 25€ korting kreeg dat ik terug zou komen.
mijn ervaring.
ik ben bij Mega geweest 2,5 jaar,ben er zelf weggegaan omdat deze na een jaar me tussentijdse afrekening elke keer verhoogde,
ik had hiervoor een mail gestuurd naar Mega met de vraag waarom elke keer deze verhoging,
hun uitleg was van dat ze dachten dat we meer nodig zouden hebben, bij me jaar afrekening kreeg ik bijna 400€ terug ik wees Mega hierop,
maar ze wilde daar niet van weten, daarop heb ik een mail terug gestuurd dat ze maar iemand anders zoeken om zo een spaarpotje te hebben.
en dat ik dat liever op me bankrekening zag staan.
ik heb er dan ook mee gestopt.net voor dat ik overstapte naar een andere ,kreeg ik een mail van Mega dat ik 25€ korting kreeg dat ik terug zou komen.
-
- Plus Member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 4 keer
Hier helaas ook heel slechte ervaring bij MEGA.
Ik heb in februari geprobeerd om naar MEGA over te stappen voor elektriciteit, na weken heen en weer mailen lukte hun dit maar niet vanwege zogezegd "betalingsachterstand". Dit heb ik bij mijn vorige leverancier en netbeheerder nagevraagd en hier was geen sprake van.
Uiteindelijk na tientallen mails/telefoontjes opgegeven en een aanvraag ingediend om weer naar mijn vorige leverancier terug te keren. Bij MEGA een mailtje gestuurd dat ik het contract opzeg, dit werd ook bevestigd door hun.
Een paar weken later krijg ik toch mail van MEGA dat ik klant bij hun ben geworden. Hierdoor hebben ze zelfstandig mijn wissel naar mijn vorige leverancier stopgezet. Gevolg: Ik heb weer een nieuwe aanvraag moeten indienen bij mijn vorige leverancier om over te stappen en moet nu weer een maand wachten.
Veel tijdverlies, onnodige stress voor een simpele procedure. Bij MEGA zien ze me niet meer terug.
Ik heb in februari geprobeerd om naar MEGA over te stappen voor elektriciteit, na weken heen en weer mailen lukte hun dit maar niet vanwege zogezegd "betalingsachterstand". Dit heb ik bij mijn vorige leverancier en netbeheerder nagevraagd en hier was geen sprake van.
Uiteindelijk na tientallen mails/telefoontjes opgegeven en een aanvraag ingediend om weer naar mijn vorige leverancier terug te keren. Bij MEGA een mailtje gestuurd dat ik het contract opzeg, dit werd ook bevestigd door hun.
Een paar weken later krijg ik toch mail van MEGA dat ik klant bij hun ben geworden. Hierdoor hebben ze zelfstandig mijn wissel naar mijn vorige leverancier stopgezet. Gevolg: Ik heb weer een nieuwe aanvraag moeten indienen bij mijn vorige leverancier om over te stappen en moet nu weer een maand wachten.
Veel tijdverlies, onnodige stress voor een simpele procedure. Bij MEGA zien ze me niet meer terug.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ik vergelijk altijd met mijnenergie.be en ik neem altijd een vast tarief voor 1 jaar (zeker nu met die zonnepanelen saga en digitale meter, lijkt me dat het interessantste om toch maar ook die injectie vast te krijgen voor 1 jaar).TheCeet schreef:Ik bepaal enkel op basis van de productfiches. Kortingen allemaal goed en wel op jaarbasis maar wat al het tarief per kwh hoger is + de jaarlijkse vaste kosten... Dan schiet er toch niet veel over van die korting denk ik dan?
Als je met zekerheid voor 1 jaar vast tarief kan vaststellen dat zo veel scheelt, dan wissel ik wel. Trouwheid wordt toch niet beloond in die sector, spijtig genoeg...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik ben er al meermaals klant geweest, nooit echt zever gehad.
Ik verander elk jaar, dus dat een leverancier na dat jaar de prijzen verhoogd, maakt mij niet uit. Tegen dan zit ik al bij een andere leverancier.
Ik verander elk jaar, dus dat een leverancier na dat jaar de prijzen verhoogd, maakt mij niet uit. Tegen dan zit ik al bij een andere leverancier.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik heb net weer even gekeken en kan zo'n €80 uitsparen door van lampiris weg te gaan naar eneco.
Ik heb hen hiervoor gebeld en ze willen me €25 korting geven.
Neuh...
Dan wordt het overschakelen. €55 ligt niet zomaar op straat.
Ik heb hen hiervoor gebeld en ze willen me €25 korting geven.
Neuh...
Dan wordt het overschakelen. €55 ligt niet zomaar op straat.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik zat net bij MEGA (nog altijd eigenlijk) en ze stelden me een straffe prijs voor: €1050.
Op Mijnenergie waren er meerdere leveranciers die het voor €850 wilden doen (het = mij elektriciteit leveren & factureren), €150 laten we idd niet zomaar liggen.
Bye bye Mega.
Op Mijnenergie waren er meerdere leveranciers die het voor €850 wilden doen (het = mij elektriciteit leveren & factureren), €150 laten we idd niet zomaar liggen.
Bye bye Mega.
-
- Premium Member
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Dat is 't systeem en (tevens hun verdienmodel). Gewoon kwestie van als klant op te volgen wanneer jouw contract afloopt en op tijd een ander lucratief contract in de plaats te hebben want anders wordt je zonder pardon op het duurste tarief gezet.heist_175 schreef:Ik verander elk jaar, dus dat een leverancier na dat jaar de prijzen verhoogd, maakt mij niet uit. Tegen dan zit ik al bij een andere leverancier.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Andere leveranciers doen dat toch ook?Flippi schreef:Dat is 't systeem en (tevens hun verdienmodel). Gewoon kwestie van als klant op te volgen wanneer jouw contract afloopt en op tijd een ander lucratief contract in de plaats te hebben want anders wordt je zonder pardon op het duurste tarief gezet.heist_175 schreef:Ik verander elk jaar, dus dat een leverancier na dat jaar de prijzen verhoogd, maakt mij niet uit. Tegen dan zit ik al bij een andere leverancier.
Met Electrabel, Essent, Lampiris, Poweo, Eni, Lminus, ... had ik telkens hetzelfde: nadat het contract afgelopen was, ging de prijs fors omhoog. Zo gek ben ik niet hé ...
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Het probleem is dat de leveranciers inventief zijn en de regelgeving al lang niet meer volgt.
De vaste vergoedingen worden vaak niet pro-rata maar voor een gans jaar (al dan niet enkel het eerste jaar) aangerekend . Geen regelgeving die dat tegen gaat (integendeel overal communiceert men dat overstappen gratis is).
In principe ben ik akkoord om 1 jaar vooraf te betalen als mij dat een heel interessante prijs kan opleveren. Maar helaas ook daar geen regelgeving die de consument moet beschermen bij faillissement (zie belpower, energypeople...)
Leveranciers vergelijken is ook een kunst. Niet bij elke leverancier is het makkelijk (bewust?) uw fiche terug te vinden van x-maand geleden. En de testen VREG ed. vergelijken de huidige prijzen ,terwijl de achterliggende formules (bij variabele) vaak aangepast zijn (ook al heeft het product nog dezelfde naam).
Ik heb 2 maand voor vervaldatum van het contract (dat is de maand dat de prijzen van de hernieuwing er zijn) een herinnering in mijn kalender staan , en indien mogelijk kies ik een contract zonder vaste kosten (of pro-rata).
Net gelezen dat de lagere distributiekosten voor nachttarief gaan verdwijnen (grootste gedeelte van de factuur), vanaf volgend jaar weeral eens een verhoging van de facturen met +/- 55€jaar....
De vaste vergoedingen worden vaak niet pro-rata maar voor een gans jaar (al dan niet enkel het eerste jaar) aangerekend . Geen regelgeving die dat tegen gaat (integendeel overal communiceert men dat overstappen gratis is).
In principe ben ik akkoord om 1 jaar vooraf te betalen als mij dat een heel interessante prijs kan opleveren. Maar helaas ook daar geen regelgeving die de consument moet beschermen bij faillissement (zie belpower, energypeople...)
Leveranciers vergelijken is ook een kunst. Niet bij elke leverancier is het makkelijk (bewust?) uw fiche terug te vinden van x-maand geleden. En de testen VREG ed. vergelijken de huidige prijzen ,terwijl de achterliggende formules (bij variabele) vaak aangepast zijn (ook al heeft het product nog dezelfde naam).
Ik heb 2 maand voor vervaldatum van het contract (dat is de maand dat de prijzen van de hernieuwing er zijn) een herinnering in mijn kalender staan , en indien mogelijk kies ik een contract zonder vaste kosten (of pro-rata).
Net gelezen dat de lagere distributiekosten voor nachttarief gaan verdwijnen (grootste gedeelte van de factuur), vanaf volgend jaar weeral eens een verhoging van de facturen met +/- 55€jaar....
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik download telkens de productfiche van het contract dat ik aanga.Fluppeke schreef:Leveranciers vergelijken is ook een kunst. Niet bij elke leverancier is het makkelijk (bewust?) uw fiche terug te vinden van x-maand geleden. En de testen VREG ed. vergelijken de huidige prijzen ,terwijl de achterliggende formules (bij variabele) vaak aangepast zijn (ook al heeft het product nog dezelfde naam).
Als ze het niet meer op hun eigen website ter beschikking stellen, heb ik het alvast nog .
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Kijken jullie ook naar de injectie tarieven of enkel afname?
Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Als injectie hoger is dan 0cent is het al lang goed .devilkin schreef:Kijken jullie ook naar de injectie tarieven of enkel afname?
Ik denk dat ik meer win met een scherp tarief voor afname dan dat ik kan winnen met een genereus tarief voor injectie.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Het voorschot kan je via de klantenzone toch aanpassen?dime schreef:hallo,
mijn ervaring.
ik ben bij Mega geweest 2,5 jaar,ben er zelf weggegaan omdat deze na een jaar me tussentijdse afrekening elke keer verhoogde,
ik had hiervoor een mail gestuurd naar Mega met de vraag waarom elke keer deze verhoging,
hun uitleg was van dat ze dachten dat we meer nodig zouden hebben, bij me jaar afrekening kreeg ik bijna 400€ terug ik wees Mega hierop,
maar ze wilde daar niet van weten, daarop heb ik een mail terug gestuurd dat ze maar iemand anders zoeken om zo een spaarpotje te hebben.
en dat ik dat liever op me bankrekening zag staan.
ik heb er dan ook mee gestopt.net voor dat ik overstapte naar een andere ,kreeg ik een mail van Mega dat ik 25€ korting kreeg dat ik terug zou komen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
ik verander elk jaar, en eigenlijk nog nooit problemen gehad. In begintijd 2002-2005 met essent wel veel problemen. Ook lampiris in begin.
voorschotbedragen klopten toen nooit.
Nu stap ik altijd zelfde moment over, en nooit problemen. (Vl. energieleverancier, Mega, Eneco,....waren de laatste)
Nu voor 2de jaar op rij Engie (enkel gas), door groepsaankoop.
voorschotbedragen klopten toen nooit.
Nu stap ik altijd zelfde moment over, en nooit problemen. (Vl. energieleverancier, Mega, Eneco,....waren de laatste)
Nu voor 2de jaar op rij Engie (enkel gas), door groepsaankoop.
-
- Elite Poster
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Hier goede ervaringen tot hier toe
Met ecopower in verleden.
Heden de Vlaamse energieleverancier voor Elek langlopende vaste prijs.
Mega gas langlopende vaste prijs.
Elek verbruik 3500 KW/h gas 8000 KW/h
Nog even ter info De Vlaamse energieleverancier en Ecopower werken nu al met een tarief.
Wetende dat het dubbel uurtarief gaat afgeschaft worden in de toekomst
Met ecopower in verleden.
Heden de Vlaamse energieleverancier voor Elek langlopende vaste prijs.
Mega gas langlopende vaste prijs.
Elek verbruik 3500 KW/h gas 8000 KW/h
Nog even ter info De Vlaamse energieleverancier en Ecopower werken nu al met een tarief.
Wetende dat het dubbel uurtarief gaat afgeschaft worden in de toekomst
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Dan toch buikgevoel gevolgd, en Engie gekozen met groepsaankoop (enkel gas zoals altijd, dat is overal even 'groen')
https://www.hln.be/consument/een-op-de- ... ~aeb11def/
https://www.hln.be/consument/een-op-de- ... ~aeb11def/
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Krijg net een email dat ze éénzijdig het maandbedrag van 250 verhogen naar 390 !!
Een villa op accumulatie (drie van de vijf vuren staan in de extreme periodes aan) die 4.680 aan electriciteit kost? WTF
Zijn ze helemaal zot geworden ???
Heb dan op de link geclicked om dit te weigeren, en dan bedelen ze via bangmakerij om je alsnog te overhalen:Je tevredenheid en vertrouwen zijn onze prioriteit. Dat is ook de reden waarom we je vandaag contacteren.
De afgelopen winter en lente waren kouder dan normaal. Door de lage temperaturen hebben we onze woningen meer moeten verwarmen. Ook telewerk heeft ons verbruik de hoogte in gestuurd. Ten slotte zijn de gas- en elektriciteitsprijzen opnieuw aan het stijgen nadat ze in 2020 historisch laag waren als gevolg van de coronacrisis. Klik hier voor meer details.
Om het hoofd te kunnen bieden aan deze situatie, hebben we besloten om je voorschotbedrag(en) opnieuw te berekenen, enkel voor het/de contract(en) hieronder. Het voorschot dat je op vaste momenten betaalt, wordt bepaald door verschillende factoren: je verbruiksgedrag, de seizoenstemperaturen, de energieprijs, etc.
Door je voorschotbedrag(en) aan te passen aan deze factoren, vermijd je onaangename verrassingen bij je jaarlijkse afrekening. Het door ons voorgestelde voorschotbedrag geldt enkel voor het/de contract(en) hieronder en zal van kracht zijn vanaf je volgende voorschotfactuur.
Tijd om mega volgend jaar terug buiten te gooien, of alvast zeker ze te onderwerpen aan een kritisch prijsvergelijk.Je hebt ervoor gekozen om het risico te nemen en je voorschotbedrag(en) niet te wijzigen. We hebben je keuze geregistreerd en zullen je contract(en) dus niet aanpassen.
Je kan echter nog altijd van gedachten veranderen en beslissen om vooruit te kijken door te kiezen voor het/de bedrag(en) dat/die voorgesteld werd(en) door Mega.
Een villa op accumulatie (drie van de vijf vuren staan in de extreme periodes aan) die 4.680 aan electriciteit kost? WTF
Zijn ze helemaal zot geworden ???
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Hoeveel keer moeten we het hier herhalen:fendtje schreef:
Nog even ter info De Vlaamse energieleverancier en Ecopower werken nu al met een tarief.
Wetende dat het dubbel uurtarief gaat afgeschaft worden in de toekomst
Ecopower en anderen zijn energieleveranciers of producenten. Die schaffen het dag/nacht tarief NIET af
De DNB alias fluvius schaft de korting op het distributietarief tijden dal/nacht wel af.
Het signaal overschakelen van dag/nacht of piek/dal blijft bestaan.
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Hier ligt Mega buiten voor gas, ne switch naar Lampiris nog eens.
Maar het blijft toch nog een meerkost van de ongeveer 30 EUR per maand.
En dat enkel omdat een switch korting oplevert.
Dus de prijzen zijn gewoon abnormaal gestegen.
Maar het blijft toch nog een meerkost van de ongeveer 30 EUR per maand.
En dat enkel omdat een switch korting oplevert.
Dus de prijzen zijn gewoon abnormaal gestegen.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik betaal nu €55 voorschot. Een 2-tal maanden geleden kreeg ik een mail dat ik dit beter naar €85 zou optrekken, en nu zie ik dat ze al €113 voorstellen.
Bij de vorige afrekening kreeg ik peanuts terug en betaalde ik ook €55 voorschot.
Ze verwachten dus ruim een verdubbeling als ik het mag geloven.
Er gaat gevochten worden voor brandhout deze winter.
En erger, er gaan weer veel geschilderde meubels in kachels belanden.
Bij de vorige afrekening kreeg ik peanuts terug en betaalde ik ook €55 voorschot.
Ze verwachten dus ruim een verdubbeling als ik het mag geloven.
Er gaat gevochten worden voor brandhout deze winter.
En erger, er gaan weer veel geschilderde meubels in kachels belanden.
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Gewoon nen alles-brander, zoals ze vroeger deden.cadsite schreef: En erger, er gaan weer veel geschilderde meubels in kachels belanden.
HIer in de buurt zijn er nog met zoiets.
Stinken en die rook uit die schoorsteen, niet normaal
Die mens ... Ik heb het warm en moet geen gas of mazout betalen
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik heb nen alles-brander staan.svermassen schreef:Gewoon nen alles-brander, zoals ze vroeger deden.
Bij mij gaan er wel enkel briketten in van ecopower, maar als ik zie in de lokale facebook groepen wat er weggegeven/verkocht wordt als 'brandhout' merk ik dat er nog velen zijn die zonder problemen elevendertig keer geschilderde spaander in hun stoof draaien.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
daarom zit ik bij ecopower... in december/januari krijg je een overzicht van wat je voor het nieuwe jaar per kwh zal betalen,satsurfer schreef:Daarom doe ik elk jaar de groepsaankopen, VASTE prijzen gedurende 1 jaar.
en dus weet je op elk moment hoeveel je zal moeten betalen.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ah, sinds wanneer heeft ecopower gas?Splitter schreef:daarom zit ik bij ecopower... in december/januari krijg je een overzicht van wat je voor het nieuwe jaar per kwh zal betalen,satsurfer schreef:Daarom doe ik elk jaar de groepsaankopen, VASTE prijzen gedurende 1 jaar.
en dus weet je op elk moment hoeveel je zal moeten betalen.
- jutuiz
- Premium Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Heb ook al hetzelfde gehad met mega. Vorig jaar geswitched, zogezegd 50% korting. Wat blijkt. Per maand betaalde ik op een euro na hetzelfde.cadsite schreef:Ik betaal nu €55 voorschot. Een 2-tal maanden geleden kreeg ik een mail dat ik dit beter naar €85 zou optrekken, en nu zie ik dat ze al €113 voorstellen.
Bij de vorige afrekening kreeg ik peanuts terug en betaalde ik ook €55 voorschot.
Ze verwachten dus ruim een verdubbeling als ik het mag geloven.
Er gaat gevochten worden voor brandhout deze winter.
En erger, er gaan weer veel geschilderde meubels in kachels belanden.
Dan bestudeerd hoe dat kwam... hun voorschotten zijn 200% van wat ze "normaal gezien zouden moeten vragen". Een discussie van hier tot in tokyo gehad met de klantendienst. Ik heb geen goed gevoel bij mega. Straks ga ik ook terug vergelijken en switchen.
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 13 keer
Hoe pak je het dan precies aan om het jaarlijks forfait te vermijden bij MEGA maar wel de korting pakken (volledig jaar klant zijn)? Wanneer start je een aanvraag bij een nieuwe leverancier en op welke datum zet je dan de overschakeling? Wat als dit niet lukt? Dan hang je er alsnog aan bij MEGA met hun jaarlijkse aanrekening van de vaste kosten.heist_175 schreef:Ik ben er al meermaals klant geweest, nooit echt zever gehad.
Ik verander elk jaar, dus dat een leverancier na dat jaar de prijzen verhoogd, maakt mij niet uit. Tegen dan zit ik al bij een andere leverancier.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
helaas niet, maar het topic gaat over gas en elektra, toch?cadsite schreef:Ah, sinds wanneer heeft ecopower gas?
voor gas is een vast tarief ook veel zeldzamer heb ik het idee, en zelfs in groepsaankoop vaak duurder als variabel,
maar je weet tenminste wel je kost.
iig, gas zit ik bij de vlaamse energieleverancier en die zijn momenteel in de vtest nog steeds een van de betere voor gas,
hoewel ik natuurlijk ook nog eens een keer de tariefkaarten er moet bijhalen om te kijken of mijn huidige formule nog steeds de beste is.
mega... daar zal ik niet snel bijgaan, ik vond hen wat te happig bij het faillisement van energypeople.
-
- Premium Member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
@ratface
contract van bv. 1 jaar
2 maand vooraf aan einde contract dient u van uw leverancier een voorstel met prijzen van toepassing in een nieuw contract te bekomen (bv. eind februari voor vervaldatum einde april)
u dient een wijziging van leverancier A naar B minstens 1 maand vooraf aan leverancier B te melden (die Fluvius hieromtrent inlicht)
veiligheidshalve doe ik dat evenwel 6 weken vooraf zodat er +/- 2 weken zijn om tijdig een levernacier B te zoeken via bv. VREG en Mijnenergie
contract van bv. 1 jaar
2 maand vooraf aan einde contract dient u van uw leverancier een voorstel met prijzen van toepassing in een nieuw contract te bekomen (bv. eind februari voor vervaldatum einde april)
u dient een wijziging van leverancier A naar B minstens 1 maand vooraf aan leverancier B te melden (die Fluvius hieromtrent inlicht)
veiligheidshalve doe ik dat evenwel 6 weken vooraf zodat er +/- 2 weken zijn om tijdig een levernacier B te zoeken via bv. VREG en Mijnenergie
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
niet mijn favoriete leverancier, maar nu 2 jaar op rij Engie voor gas. Groen gas bestaat toch niet.Splitter schreef:voor gas is een vast tarief ook veel zeldzamer heb ik het idee, en zelfs in groepsaankoop vaak duurder als variabel,
En ook al is het duurder geworden, was toch net iets duurder dan MEGA, mss. 30 € of zo. Maar, 250 € korting na 1 jaar. Mega kennende vond ik dat risky businnes. Paar dagen te vroeg overgezet worden en 250 € foetsie.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik switch op de dag dat ik gestart ben.Ratface schreef:Hoe pak je het dan precies aan om het jaarlijks forfait te vermijden bij MEGA maar wel de korting pakken (volledig jaar klant zijn)? Wanneer start je een aanvraag bij een nieuwe leverancier en op welke datum zet je dan de overschakeling? Wat als dit niet lukt? Dan hang je er alsnog aan bij MEGA met hun jaarlijkse aanrekening van de vaste kosten.heist_175 schreef:Ik ben er al meermaals klant geweest, nooit echt zever gehad.
Ik verander elk jaar, dus dat een leverancier na dat jaar de prijzen verhoogd, maakt mij niet uit. Tegen dan zit ik al bij een andere leverancier.
1/6 > 30/5 MEGA
1/6 > 30/5 iets anders
Ik ben net - 1/6 - overgestapt naar Engie bv
Ik wil gerust geloven dat het lastig is dat Mega nu voorschotten wil optrekken, maar als de prijs voor de consument enorm stijgt, is dat wel een manier om u te behoeden voor verrassingen en voor hen om afbetalingsplannen voor energieschulden te vermijden.
Als uw leverancier dat nu (nog?) niet doet, dan ga je een stevige afrekening krijgen.
Storm in een glas water.
Ik ben zelf overigens niet meer bij Mega, niet omdat ik vind dat het zo'n schoffies zijn, wel omdat het jaar om was en ik dus ergens anders een beter prijs kreeg. Volgend jaar kijken we opnieuw wie er gewonnen heeft .
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 13 keer
Ok, dat is duidelijk. Maar, hoeveel tijd op voorhand vraag je dan een nieuwe leverancier aan om te starten met leveren op die 1 juni dan? (in mijn geval is het 1 mei) zodat je zeker bent dat alles rondraakt?heist_175 schreef: Ik switch op de dag dat ik gestart ben.
1/6 > 30/5 MEGA
1/6 > 30/5 iets anders
Ik ben net - 1/6 - overgestapt naar Engie bv
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Een paar maanden, meestal regel ik het in maart.Ratface schreef:Ok, dat is duidelijk. Maar, hoeveel tijd op voorhand vraag je dan een nieuwe leverancier aan om te starten met leveren op die 1 juni dan? (in mijn geval is het 1 mei) zodat je zeker bent dat alles rondraakt?heist_175 schreef: Ik switch op de dag dat ik gestart ben.
1/6 > 30/5 MEGA
1/6 > 30/5 iets anders
Ik ben net - 1/6 - overgestapt naar Engie bv