Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

We lezen "enige" bescherming... wat dat ook mag betekenen.
Tot ik deze week een rapport las van de CDC : https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/ ... mm7031e2_w

In July 2021, following multiple large public events in a Barnstable County, Massachusetts, town, 469 COVID-19 cases were identified among Massachusetts residents who had traveled to the town during July 3–17; 346 (74%) occurred in fully vaccinated persons. Testing identified the Delta variant in 90% of specimens from 133 patients. Cycle threshold values were similar among specimens from patients who were fully vaccinated and those who were not.

Weliswaar slechts 469 testpersonen, maar het is wel tekenend. De Ct (cycle treshold) is dus het aantal reproductiecycli nodig voor detectie tijdens een PCR-test en zijn dus een maat voor de viruslading, ttz de nucleïnezuren van SARS-CoV-2 in dit geval waar men naar op zoek is. CDC bevestigt ook dat veel gevaccineerden met besmetting niet gedetecteerd worden door asymptomische besmetting en daardoor dus onder de radar blijven : Second, asymptomatic breakthrough infections might be underrepresented because of detection bias.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Je weet best wat dat betekent:
Door je te laten vaccineren bescherm je ook anderen en niet alleen jezelf.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, dat doe je niet.
Ik ben niet beter beschermd omdat jij je laat vaccineren, ik loop waarschijnlijk wat meer risico op een infectie omdat ik me niet laat vaccineren, maar dan zijn we rond.
Wat wel het geval is, is dat meer risico loop op een besmetting omdat er meer en meer gevaccineerde gaan rondlopen die besmettelijk zijn zonder het te weten.....en daar zit het gevaar, niet voor mij, ik ben een gezonde 40'er, maar voor al die 65+ers die denken dat ze superman zijn eens ze gevaccineerd zijn.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ondanks de rest van het betoog ben ik wel akkoord met je stelling hierboven. Door de hogere graad van vaccinatie is de kans groot dat een volgende infectie golf ongedetecteerd begint. En jezelf vaccineren om anderen te beschermen geloof ik al lang niet (meer) in. Wij hebben ons gevaccineerd om onszelf te beschermen, niet om een ander te beschermen, want zo werkt het spijtig genoeg niet met deze vaccins/virusmutaties.

Maar … vaccinatie geeft wel een lagere druk op de gezondheidswerking, zolang de bescherming actief is toch. Dus ik blijf voorstander van vaccinatie zolang het tegendeel niet bewezen wordt.

En wat iceke zegt klopt, een gezond persoon zal ‘minder kans’ op complicaties krijgen. Maar ondertussen zit ik wel met een gelijkgestemde 38 jarige collega (sporter) die een verminderde longcapaciteit heeft en constant hoest, 6 maanden na ‘herstel’… en mijn schoonmoeder die met beschadigde longblaasjes zit etc …

Dus ja … bescherm jezelf eerst !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Natuurlijk wel, iedereen gevaccineerd geeft minder viruscirculatie, redenen en de logica zijn hoger al tig keer uitgelegd.
Minder viruscirculatie is minder risico op besmetting voor iedereen.

Moeilijk hoor, maar nee liever broodje aap verhaaltjes van besmette 65+ssers die allemaal in je gezicht gaan hoesten eens ze gevaccineerd zijn.

@sasuske
Het is omgekeerd, veel kans dat een besmettingsgolf ongemerkt eindigt.
Gevaccineerden pakken het virus minder snel op en geven het minder snel door, dus uitdoofeffect
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

daar zit het gevaar, niet voor mij, ik ben een gezonde 40'er,
pak een miljoen 40'ers gelijk gij, besmet die en gegarandeerd, 100% zeker, zal een tiental procent ziek worden.
van die 10 000 zullen er een paar de kliniek in moeten en zijn er enkelen die voor corona full option met alle toeters en bellen gaan

intensieve, longbeademing, hun familie zal 1 à 2 telefoontjes krijgen dat ze misschien afscheid mogen komen nemen, een maandenlange revalidatie met een zuurstoffles en ook nadien uiteraard nog restschade.

Zit gij daarbij? geen idee?
gewoon 2 spuitjes van 10 à 20 Euro en de kans op die full option wordt volledig teniet gedaan. Ik snap niet dat dat u geen geruststelling geeft.

en ja
met vaccin besmet ge minder, loopt ge minder kans het virus op te pikken,...
ge hebt bv minder symptomen als hoesten en zelfs met griepsymptomen zla ik niet in mensen hun gezicht gaan hoesten.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 11:05, in totaal 5 gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Omdat dat een valse geruststelling is misschien ?
Ik ben niet die mens die denkt dat het mij niet kan overkomen, ik ben die mens die vooral zijn kans gaat verkleinen door zelf het risico in te schatten.
En dat risico is bijzonder klein, net zoals het risico bijzonder klein is op vaccinatieschade, maar het is er wel.
Als jij denkt dat 2 spuiten "het" of "uw" probleem gaan oplossen, mij best.
Uw probleem is idd opgelost...het probleem daarentegen wordt enkel groter.

Een vals gevoel van onveiligheid is een kleiner probleem dan een vals gevoel van veiligheid...deze zomer waren er dubbel zoveel opnames tov vorige zomer, voel je je veiliger of onveiliger tov van vorige zomer ?
Jewel
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 aug 2021, 22:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Tim.Bracquez schreef:
Mij boeit het eigenlijk niet wat de waarheid is achter gans dit vaccin gebeuren
Als De Waarheid u niet boeit …
Waarom dan uw eigen onzin hier neerschrijven?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

iceke schreef: En dat risico is bijzonder klein, net zoals het risico bijzonder klein is op vaccinatieschade, maar het is er wel.
gemiddeld sterft 1% aan het virus (of iets in die strekking). in onze leeftijdscategorie is het misschien 0,2%
aan het vaccin sterven hoeveel mensen? 1 op 10 miljoen of nog minder?
als je dus voor beide dezelfde term gebruikt en suggereert dat het risico even groot/klein zou zijn bewijs je vooral dat je niet helemaal in staat bent om juiste inschattingen te maken.
het probleem zit 'm trouwens niet eens in het sterftecijfer maar al de lange termijngevolgen op oa longen bij al de betrokkenen. 90% van die mensen die nu nog sukkelen hebben waarschijnlijk geen kliniek te zien gekregen toen ze besmet raakten.
dat is vooral de werkende bevolking.
Uw probleem is idd opgelost...het probleem daarentegen wordt enkel groter.
dus door u niet te laten vaccineren maakt het ge het maatschappelijk probleem kleiner?
fascinerend :)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

De ifr is 0.23%
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... aQt-OTLxc9

Nee, je maakt het maatschappelijk probleem vooral groter door te denken dat je geen mensen meer kan besmetten wanneer je gevaccineerd bent.
Je maakt het probleem vooral groter door enkel in te zetten op vaccinatie en elke andere vorm van hulp of inzicht te censureren of te ridiculiseren.
Je maakt het probleem vooral groter door fouten te maken en die daarna vooral niet recht te zetten(we zijn bv. die lockdowns ingegaan met het gedacht dat die ifr 3% ging zijn)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Maar wie heeft ooit beweerd dat je niet meer kan besmetten? Pas op als ik zie hoe sommige mensen met een vaccinatie omgaan snap ik jou stelling maar ikzelf heb nooit van mezelf beweerd dat ik 100% veilig ben. Ik pas nog steeds limieten toe hoe ik me gedraag en wil absoluut nog niet reizen zelfs niet in het binnenland. Daarnaast zijn mijn contacten wegens dat ik niet veel dichte vrienden heb heel beperkt.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

pvd bv.
[youtube]yreB8VCy5T4[/youtube]
Sam = zijn werk kwijt omdat hij dat in twijfel trok
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

iceke schreef:De ifr is 0.23%
het sterftecijfer bij een vaccin was I op x miljoen.
nog steeds gelijkwaardige kansen volgens jou?
Nee, je maakt het maatschappelijk probleem vooral groter door te denken dat je geen mensen meer kan besmetten wanneer je gevaccineerd bent.
niemand denkt dat
ik weet ook dat ik niet 100% beschermd ben.
gevacicineerd is mijn kans op miserie ergens in de promille
ik zla het virus moeilijker oppikken en ook veel minder doorgeven.
ook hier maak je jezelf heel succesvol wijs dat al die dingen knal hetzelfde zijn.
Je maakt het probleem vooral groter door enkel in te zetten op vaccinatie en elke andere vorm van hulp of inzicht te censureren of te ridiculiseren.
ook dat maak jij je wijs :). er is nu eenmaal geen andere hulp of suggereer je nu dat ontwormingsmiddel voor paarden dat volgens sommige debielen ons vorig jaar in April al had gered?

het leven hervat nu eenmaal dus het is simpel
iedereen zal het virus of 1 vd varianten krijgen, misschien wel zelfs regelmatig.

uw kans op miserie zit in de procenten, pak je een spuitje (15 euro) dan gaan we in promille tellen met heel wat nullen na de komma
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

1207 schreef: met vaccin besmet ge minder, loopt ge minder kans het virus op te pikken,...
Hoeveel dat is, is dus de essentie van de discussie die momenteel wereldwijd woedt. Over de transmissie onder delta is helemaal nog niets zeker, integendeel zelfs. De studies beginnen eindelijk binnen te sijpelen en wat betreft die delta variant ziet het er niet zo heel rooskleurig uit.
Ik weet niet wat jullie daarvan denken (van sommigen weet ik het wel) maar wanneer er resultaten uit kwantitatieve PCR testen (cfr Massachusetts) aantonen dat de viruslading tussen een gevaccineerde en een niet gevaccineerde nagenoeg gelijk zijn baart dat mij toch serieus zorgen. Of het altijd zo is vereist meer onderzoek. Als tegelijk de werking van het van de vaccins niet gegarandeerd zijn in de tijd zijn we serieus gechareld als we ons gedrag niet blijven aanpassen.

Het grosse van de besmettingen die momenteel de ronde doen bij gevaccineerden wordt dus helemaal niet gedetecteerd en dat voedt de pandemie des te meer en verhoogt de kans op mutaties. De vaccins doen tijdelijk zeer nuttig werk in het tegen houden van de gevolgen van SARS-CoV-2, namelijk Covid-19 milderen, daar zijn ze ook naar genoemd, maar daar blijft het grotendeels ook bij. Het helpt nauwelijks tegen de verspreiding van de delta variant. Dus de fabel als zou je anderen beschermen moet je met een heel grote korrel zout nemen. Dat is ook de rede waarom de CDC eind juli al een update maakte van de aanbevelingen, in het bijzonder naar gevaccineerden toe, om dus basis sanitaire maatregelen te blijven opvolgen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

petrol242 schreef:
1207 schreef: met vaccin besmet ge minder, loopt ge minder kans het virus op te pikken,...
Hoeveel dat is, is dus de essentie van de discussie die momenteel wereldwijd woedt. Over de transmissie onder delta is helemaal nog niets zeker, integendeel zelfs. De studies beginnen eindelijk binnen te sijpelen en wat betreft die delta variant ziet het er niet zo heel rooskleurig uit.
Ik weet niet wat jullie daarvan denken (van sommigen weet ik het wel) maar wanneer er resultaten uit kwantitatieve PCR testen (cfr Massachusetts) aantonen dat de viruslading tussen een gevaccineerde en een niet gevaccineerde nagenoeg gelijk zijn baart dat mij toch serieus zorgen. Of het altijd zo is vereist meer onderzoek. Als tegelijk de werking van het van de vaccins niet gegarandeerd zijn in de tijd zijn we serieus gechareld als we ons gedrag niet blijven aanpassen.
Ik weet dat iemand van men familie iemand kent die vaccinatie heeft gehad maar totaal geen antilichamen dus voor die persoon is het leven nog steeds hetzelfde. Dit is wel wegens een auto immuunziekte maar dan nog.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

1207 schreef:
iceke schreef:De ifr is 0.23%
het sterftecijfer bij een vaccin was I op x miljoen.
nog steeds gelijkwaardige kansen volgens jou?
Volgens mij niet, maar dat is bijzaak voor mij om te beslissen of ik me al dan niet wil laten vaccineren.
Ik ga hier ook geen roos poeier in den hof smijten tegen de olifanten, wil dat dan zeggen dat ik denk dat roos poeier geen nut heeft ?
1207 schreef: gevacicineerd is mijn kans op miserie ergens in de promille
Voor wie ? voor u ? wie zegt dat ? Echt grondige studie's zijn er nog niet en de weinige die er al wel zijn tonen aan dat het er niet echt rooskleurig uitziet.
1207 schreef: ik zla het virus moeilijker oppikken en ook veel minder doorgeven.
Ook hier weer, de kans dat je het oppikt is even groot, de kans dat je het doorgeeft is amper bestudeerd...
maar ook hier ziet het er niet echt rooskleurig uit. (bv.https://www.standaard.be/cnt/dmf20210806_94350949)

1207 schreef: er is nu eenmaal geen andere hulp of suggereer je nu dat ontwormingsmiddel voor paarden dat volgens sommige debielen ons vorig jaar in April al had gered?
Kijk, dat bedoel ik met censureren en ridiculiseren.
Ten eerste zijn die vaccins voorlopig goedgekeurd omdat er geen ander middel is
Ten tweede kan je niet verwachten dat bv. Pfizer veel werk gaat steken om hun licentie te laten schorsen omdat ze een werkend antiviraal middel ontwikkeld hebben.
Ten derde, en daar zit het echte probleem voor mij, worden de wetenschappers die daar wel mee bezig zijn gecensureerd of geridiculiseerd...wat weet jij of ik nu af van een ontwormingsmiddel voor paarden ? Als't helpt moet dat bestudeerd en getest worden. Niet door een dokter die dat "in't zwart" aan zijn hopeloze patient toe dient maar door wetenschappers volgens de geldende regels...gebeurt dat niet, dan staat de wetenschap stil & kan je die 2 punten hier boven echt niet meer verantwoorden.
1207 schreef: het leven hervat nu eenmaal dus het is simpel
iedereen zal het virus of 1 vd varianten krijgen, misschien wel zelfs regelmatig.
Ja, en daar is niks mis mee, ik hoef niet voor elk risico een pilletje of een spuitje.
1207 schreef: uw kans op miserie zit in de procenten, pak je een spuitje (15 euro) dan gaan we in promille tellen met heel wat nullen na de komma
Mijn kans zit helemaal niet in de procenten... en moest dat zo zijn, dan blijft mijn menig nog altijd hetzelfde hoor...laat iedereen voor zich maar afwegen of ze dat spuitje of die pil willen nemen.

Stel : je hebt morgen 50/50 kans om dood te gaan aan "userbase'itis" en er is een groen pilletje dat 100% veilig is dat die kans verlaagt naar 0%..... dan kan je zeggen dat iemand die die pil niet neemt gek is om het niet te doen. Daar gaat het imho niet over. Het gaat erover dat je niet meer kan of mag aantonen dat die kans niet 50/50 is of dat pilletje niet 100% veilig is of dat je niet de vrijheid hebt om zelf te beslissen om dat pilletje al dan niet te slikken.
Laatst gewijzigd door iceke 04 sep 2021, 15:28, in totaal 2 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

petrol242 schrijft: ...Ik weet niet wat jullie daarvan denken...

Dat we verdomd voorzichtig moeten blijven tot we meer -betrouwbare- informatie kunnen inzien, nogal wiedes lijkt mij!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

iceke schreef: Volgens mij niet, maar dat is bijzaak
dus eerst was de kans gelijk en nu is het maar bijzaak dat een vaccin uw kans op ziekte verminderd met bijna 100%?
Kijk, dat bedoel ik met censureren en ridiculiseren.
Ten eerste zijn die vaccins voorlopig goedgekeurd omdat er geen ander middel is
neen, ze zijn goedgekeurd omdat ze werken.
vaccins die niet werken zijn niet goedgekeurd geraakt, er zaten er tientallen in de pijplijn en welke 4 worden er gegeven?
er zijn geneog middelen die men in ziekenhuizen gebruikt en die gewoon werken om coronapatienten te behandelen.
Mijn kans zit helemaal niet in de procenten... en moest dat zo zijn, dan blijft mijn menig nog altijd hetzelfde hoor...laat iedereen voor zich maar afwegen of ze dat spuitje of die pil willen nemen.
ik pleit niet voor verplichten maar ik ben wel voor de zachte dwang
wil jij geen spuitje dan meot de overheid jou beschermen. Dan moet mi de sociale isolatie blijven bestaan of mag je elke week 100 euro neerleggen voor je negatieve testjes. Die groep is nu eenmaal nog steeds veel te groot
Stel : je hebt morgen 50/50 kans om dood te gaan aan "userbase'itis" en er is een groen pilletje dat 100% veilig is dat die kans verlaagt naar 0%..... dan kan je zeggen dat iemand die die pil niet neemt gek is om het niet te doen. Daar gaat het imho niet over. Het gaat erover dat je niet meer kan of mag aantonen dat die kans niet 50/50 is of dat pilletje niet 100% veilig is of dat je niet de vrijheid hebt om zelf te beslissen om dat pilletje al dan niet te slikken.
trek het open naar de hele bevolking, alle 10 miljoen belgen.
zet die allemaal op userbase en laat die allemaal die ziekte riskeren en vrij kiezen.

statistisch gezien is overmorgen de helft dood vd mensen die je pilletje niet wilden en dus stort ons land in.
dat is 1 vd velen conflicten
jij kijkt enkel naar jezelf, de overheid meot kijken naar de hele bevolking.

dat jouw persoonlijke risico 2 of 3% is maakt neit zoveel uit. Op 10 miljoen belgen is die 2 of 3% direct 2 à 300 000 burgers en dat is veel en veel teveel voor ons sociaal stelsel zoals de ziekenhuizen.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Het zou wel eens interessant zijn te onderzoeken waarom mensen dat vaccin niet willen.

Stonden deze week wat meningen van hen die het nog niet hadden in de krant. Eentje "omdat ik nog geen tijd heb gehad, ben heel de zomer op reis geweest", tweede "omdat ik niet aan mijn lichaam laat prutsen", derde "heb je niet gehoord van die drie jonge renners die hartklachten kregen nadat ze gevaccineerd waren", een vierde "wie garandeert mij dat er op lange termijn geen zware bijwerkingen zijn", een vijfde "ik wacht wel tot corona over is, intussen ga ik niet naar concerten" enzovoort enzovoort.

Hoe zou het met de UB'ers zijn, welke argumenten hanteren zij om nee te zeggen tegen vaccinatie ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Als 78 plusser heb ik aanvankelijk geweigerd, omdat ik geen J&J prik kon halen bij mijn huisdokter toen. Die heb ik recent alsnog laten toedienen in antwerpen spoor oost...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

phil48 schreef:welke argumenten hanteren zij om nee te zeggen tegen vaccinatie ?
De hoofdrede = simpel, een dikke vinger naar het beleid...ik ga hier niet in mee & de enige manier om dat te tonen is blijkbaar vooral niet doen wat men wil(mijn stem(of uw stem) heeft blijkbaar geen enkel nut meer als je kijkt wie er nu de plak zwaait(een oplichter met 0 stemmen op een cruciale zetel op een cruciaal moment = gewoon te absurd voor woorden) Gaat dat nut hebben? De kans is klein..ttz hier in België, kijk naar FR of DE, daar gaat het waarschijnlijk wel eens plooien of breken.

"De" video die me al maanden kwaad maakt is deze : https://eswi.org/eswi-tv/marc-van-ranst ... ngagement/

Hierin legt MVR perfect uit hoe hij deze en vorige crisis heeft aangepakt. Dit heeft niks meer met wetenschap of volksgezondheid te maken, maar alles met lobbying & valse voorwendsels om "het volk" toch maar in lijn te laten staan voor dat vaccin.

BTW : noem me vooral geen anti-vaxxer of complot denker
Ik ga bv. al jaren om een griepspuit(en ga dat ook gewoon blijven doen) en mijn dochter = ook ingeënt voor alles wat moet en ook voor wat niet moet (bv. voor hersenvliesontsteking) Ik zie daar echt geen graten in, waar ik het wel moeilijk mee heb = een hele bevolking kost wat kost willen inenten met een volledig nieuw rna vaccin waar de gevolgen op korte en op lange termijn nog niet van bekend zijn. Versta me niet verkeerd, mijn mening over dat griepvaccin verschilt amper tov het covid vaccin(voor diegene die het echt nodig hebben(zwakken en ouderen)= de kans klein dat het helpt, voor diegene die het niet nodig hebben(al de rest) die kunnen evengoed een week in hun bed blijven liggen & het uitzieken(persoonlijk ben ik dus liever lui dan moe, liever een spuit dan de kans om een week te moeten sluiten omdat ik niet uit m'n bed kan :angel: ))



1207 schreef: dus eerst was de kans gelijk en nu is het maar bijzaak dat een vaccin uw kans op ziekte verminderd met bijna 100%?
Heb ik dan ergens geschreven dat de kans even groot is ? Ik zou zeggen lees alles nog eens na
Er is er hier maar 1 met cijfers aan't goochelen hoor, en dat ben jij (je doet het nu dus weer met je bijna 100%)
1207 schreef:
neen, ze zijn goedgekeurd omdat ze werken.
Nee, maar daar zal ik dus later nog wel ff op terug komen met bron (ze zijn voorlopig goedgekeurd, omdat het 1 snel moest gaan en 2 geen alternatief was)

1207 schreef:
wil jij geen spuitje dan meot de overheid jou beschermen. Dan moet mi de sociale isolatie blijven bestaan of mag je elke week 100 euro neerleggen voor je negatieve testjes. Die groep is nu eenmaal nog steeds veel te groot
Wat ik vooral verwacht van die overheid = dat ze transparant is in heel dat vaccinatie verhaal...
Als er 1 iemand die spuit had mogen zetten bij mij was dat mijn huisarts geweest, niet 1 of andere vrijwilliger die je van toeten of blazen kent die komt bijklussen aan 50€ per uur...maar het begint al bij die oproep brief.."het vaccin is compleet veilig" ten eerste is dat niet waar & ten tweede heeft geen kat zicht op wat de lange termijn gevolgen zijn van die massale vaccinaties.
1207 schreef: dat jouw persoonlijke risico 2 of 3% is maakt neit zoveel uit. Op 10 miljoen belgen is die 2 of 3% direct 2 à 300 000 burgers en dat is veel en veel teveel voor ons sociaal stelsel zoals de ziekenhuizen.
[/quote]
Er daar ligt dus de oplossing, onze ic's liggen altijd vol, corona of niet...dit probleem los je op door meer zorg, niet door meer maatregelen.
Laatst gewijzigd door iceke 04 sep 2021, 23:18, in totaal 1 gewijzigd.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

iceke schreef: Ik ga bv. al jaren om een griepspuit(en ga dat ook gewoon blijven doen) en mijn dochter = ook ingeënt voor alles wat moet en ook voor wat niet moet (bv. voor hersenvliesontsteking) Ik zie daar echt geen graten in,
en dat slaat dus volstrekt nergens op
ook bij de andere vaccins zijn er bijwerkingen, de werking ligt stukken lager als de coronavacccins, ...
waar ik het wel moeilijk mee heb = een hele bevolking kost wat kost willen inenten met een volledig nieuw rna vaccin waar de gevolgen op korte en op lange termijn nog niet van bekend zijn.
dat gebeurt nu al met die andere vaccins nochtans ook. veel is verplicht en daar zeur je niet over.
in de afgelopen zoveel decennia is de aanmaak vh griepvaccin uiteraard ook verandert, gemoderniseerd en verbeterd. daar kraait geen haan naar

je kunt niet stellen dat een griepvaccin geen probleem is en een covidvaccin wel
je kunt niet bij het ene afkomen met lange termijngevolgen en eht andere niet
je kunt niet doen als 95% bescherming eigenlijk onvoldoende is als je weet dat een doorsnee griepvaccin ca 70% beschermd en ook bijwerkingen heeft.
dus ook bij een griepvaccin is er nog altijd kans op een bijwerking van 1 op 1 miljard toedieningen, jij meot het maar eens zijn.
hoe definieer je bijwerkingen op lange termijn?
Versta me niet verkeerd, mijn mening over dat griepvaccin verschilt amper tov het covid vaccin
eigenlijk verschil je mening wel en je bedenkingen zijn vooral irrationeel + je vergeet het allerbelangrijkste
Corona is vele male gevaarlijker voor jou en je familie als de griep
dat heb je vorig jaar gezien, de griep zal nooit onze ic doen kraken zoals corona

dat het beleid op geen kloten trekt klopt maar is dat nu je eigen gezondheid waard?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

https://businessam.be/australia-goes-fu ... t-je-bent/

Wie niet horen wil moet voelen blijkbaar!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Die app is zogezegd niet verplicht. Je kan gewoon je 'normale' quarantaine op een vaste medi-hotel locatie uit zitten. Je kan er wel voor kiezen om de app te gebruiken en dat zorgt er voor dat je thuis de quarantaine kan uitzitten. De overheid houdt dan heel strak controle op je where abouts.
https://www.covid-19.sa.gov.au/home-qua ... -user-faqs
De quarantaine op een gecontroleerde vaste plaats is nog altijd de beste garantie. Er zijn veel landen waar dat momenteel het geval is maar dat is duur...
phil48 schreef:Het zou wel eens interessant zijn te onderzoeken waarom mensen dat vaccin niet willen.
phil48 schreef:Hoe zou het met de UB'ers zijn, welke argumenten hanteren zij om nee te zeggen tegen vaccinatie ?
Ik denk niet dat je het zo zwart-wit mag bekijken want dat leidt tot polarisatie. Zo in de trend van "Ik neem mijn verantwoordelijkheid op en gij zijt nen egoïst." Mede gevoed door een overheid die over heel de lijn gefaald heeft in deze pandemie en nu denkt weg te komen met een vaccinatiecampagne en pertinent de bevolking aan het oplichten is.

Je hebt dus een aantal gradaties in hoe mensen tegenover vaccinatie staan tegen Covid-19 :

* Je hebt de antivaxers die gedreven worden door complottheorieën zoals de chip in het vaccin of door één of ander geloof dat zegt dat een opperste macht wel zal beslissen. En zo is er nog een hoop idioterie die hier onder valt. Meestal vind je deze mensen ook terug bij de flatearthers, de chemtrail aanhangers,... Dit is een hardnekkige groep die in het algemeen tegen alle vormen van vaccinatie zijn, ongeacht de ziekte waar we mee te maken krijgen en die je nooit zal overtuigen.

* Je hebt ook principiële antivaxers die tegen de farmatonde zijn rond vaccinatie. Meestal beperkt het zich hier dan ook niet enkel tot vaccinatie.

* Dan zijn er de weigeraars specifiek voor de covid-19 vaccins die stellen dat er nog te weinig geweten is over de nieuwe vaccinatietechnieken en/of dat de vaccins er te snel zijn gekomen met onvoldoende kennis over de mogelijke gevolgen van vaccinatie tegen covid-19.

* Een variant op voorgaande (what's in a word :) ) zijn weigeraars, ook hiertegen de miljarden business van de farma of die de controle van de overheid niet aanvaarden, maar dan specifiek tegenover de covid-19 vaccins, waarvan ze de werking wel erkennen.

Uiteraard zijn bovenstaande gradaties perfect met elkaar te combineren.

* Een volgende groep mensen zijn geen weigeraars en erkennen de tijdelijk positieve werking van de vaccins in het voorkomen van covid-19 en die het onderscheid kunnen maken tussen transmissie en effectief ziekte ontwikkelen, maar die stellen zich ernstig en kritisch de vraag of de vaccinatiestrategie ons uit de pandemie gaat halen. Ik catalogeer mezelf tot deze groep (zoals jullie wel weten :) ) Mijn argumenten zijn al genoeg herhaald denk ik.

* De grootste groep denk ik, zijn de mensen die zich gewoon laten vaccineren en er verder geen vragen bij stellen. Ze hopen dat we rap van deze rotzooi vanaf zijn en terug ons normale leven kunnen hervatten.

* De laatste groep zijn voorstanders die alle heil in de vaccins leggen en geen enkele kritiek dulden.

Principieel heb ik tegen geen enkele groep bezwaar, alleen bij het blind geloof van de eerste en voor een stuk ook de laatste groep zet ik toch wel serieuze vraagtekens.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik denk wel persoonlijk dat met de juiste maatregelen icm vaccinatie er veel kan vermeden worden.

Alleen merk ik dat ik niet weet hoe sterk deze vaccins zijn qua duurte. Bedoel mijne is al bijna 6 maanden geleden(de 2de)
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Als je vergelijkt met landen waar nog maar heel weinig gevaccineerd is (neem bijvoorbeeld Japan) dan merk je dat er bij hen geen evolutie is. Ze zitten nog steeds in dat "traject" van versoepelen en dan weer verstrengen, inclusief lockdowns etc.

Anderzijds heb je landen als Israël, waar veel gevaccineerd is, maar waar er geen mix was (vooral pfizer) en dan blijkt dat net dat vaccin het minst (langdurige) bescherming geeft tegen delta etc. Ze hebben dan wellicht niet zoveel mensen op IC, maar het virus blijft stevig circuleren.

Wellicht ligt de beste weg ergens middenin.
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 nov 2017, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

iceke schreef:pvd bv.
[youtube]yreB8VCy5T4[/youtube]
Sam = zijn werk kwijt omdat hij dat in twijfel trok
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/24 ... vende-dag/

Aangezien jij graag in procenten rekend:
"Op een totaal van 6.232.320 gevaccineerde Belgen heeft 0,20 procent positief getest op COVID-19."
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Daar moet je toch wel heel voorzichtig in zijn. Er circuleert blijkbaar veel virus bij gevaccineerden waar we geen weet van hebben omdat die zich niet laten testen omdat er geen symptomen zijn, voorlopig...
Om dat echt te weten zouden we morgen 11 miljoen PCR testen moeten uitvoeren.
phil48 schreef:Anderzijds heb je landen als Israël, waar veel gevaccineerd is, maar waar er geen mix was (vooral pfizer) en dan blijkt dat net dat vaccin het minst (langdurige) bescherming geeft tegen delta etc. Ze hebben dan wellicht niet zoveel mensen op IC, maar het virus blijft stevig circuleren.
In de bescherming tegen transmissie is het Pfizer vaccin, net als de andere m-RNA vaccins zoals Moderna, heel snel van redelijk hoog naar amper beschermend gegaan bij de introductie van de delta variant. AstraZeneca was sowieso al een sleche beschermer tegen transmissie. Voor de rest doen de m-RNA de andere vaccins niet onder voor de rest, zeker niet in bescherming tegen Covid-19 waar het voorlopig nog wel stand houdt.

Het is uiteindelijk onze eigen immuniteit die ons parten speelt.

Het is een heel wijze opmerking om de vaccins zeker hun werk te laten doen, maar ondertussen toch de nodige sanitaire maatregelen te treffen. Hoe graag ik het zou hebben, mij ga je niet aan een toog zien zitten of rond de nek van de vele vrienden en vriendinnen te gaan hangen. Hou afstand van elkaar en doe niet zot.
Laatst gewijzigd door petrol242 05 sep 2021, 15:40, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

He mij niet testen ben sinds begin van de pandemie niet getest geweest wil dat graag zo houden :beerchug:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Een nasale zwabbermaagd :lol:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Haha zoiets maarja het klopt wel.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Je bent niet de enige hoor.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

En dat is dus de reden dat ze terug bedden beginnen vrijhouden in het AZ.
In our research we did find that antibodies generated by the vaccine neutralise the Delta variant six times less well than they did the original strain in the lab.
Bennekik blij dat ik straks nergens meer binnen mag :angel:
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb het al geschreven:

hoe verklaar je dat partner die Pfizer kreeg een hoge viruslading had en zwaar lag af te zien, ik (Moderna) en kinderen (ook Pfizer) testen allen negatief en hebben geen enkel moment ons ook maar ziek gevoeld.

Ondertussen mag je als besmet persoon wel alle roddels slikken. Bewoners in gevaar gebracht, de partner (ik dus) zou haar aangestoken hebben etc etc. Tot het verhaal van een minnaar toe. Eens dat de wereld uit geholpen werd het de schuld van de poetsdame etc etc. Waar mensen zich mee bezig houden.

Hier al tientallen posts geskipt van bepaalde personen die ook telkens op hetzelfde nageltje kloppen. Wil je geen vaccin, uw keuze, uw goed recht maar aub, moet dat dan 500x herhaald worden? Dat heeft toch geen enkele toegevoegde waarde meer tenzij je echt wil dat je mensen gaat overtuigen.

In alle geval, half november mijn griepprik, zal deze keer ook een gok worden want vorig jaar was er geen griep dus... Voor hetzelfde geld werkt dat voor geen fluit. :)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

En dit is dan ook de reden waarom het zo belangrijk is dat quasi iedereen gevaccineerd raakt…
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ondertussen snap ik werkelijk niet waarom niet alle scholen weer toe zijn gesmeten?
Het aantal mensen in het ziekenhuis is sinds 1/9 gestegen met 50. Dat is toch echt schandalig hé.
Iedereen weet toch dat de incubatietijd, de opbouw van ziektebeeld en de opname die daar nadien het gevolg van is, sinds 1/9 allen gereduceerd is tot minder dan 24u?
:bdaysmile:

Of wacht...
Was dat niets met 4 weken, of 10 dagen, of 2 dagen, of ... Ik weet niet meer welk verhaaltje ik nu moet opdiepen om toch maar de schuld/oorzaak bij de scholen te leggen. Desnoods met negatieve incubatieperiodes ofzoiets.
Eender hoe: alle scholen toe!
:bdaysmile:

Ondertussen in de échte wereld:
- 700+ in het ziekenhuis
- ICU's moeten verplicht 25% capaciteit vrijhouden voor covid-patiënten

Sommigen pleiten er ondertussen voor om het onderscheid tussen covid en niet-covid zorg niet meer te maken. Afwachten hoe dat uitdraait. Vorig jaar waren er in september ook slimmeriken, vooral in Brussel en éne kwiet uit Gent - die in een stijging van de caseload geen stijging zagen. Nadien hadden we tenten op de parking van ziekenhuizen etc.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Het scholen verhaal weer... Gezwam Gezwam... De mijne is langer dan de uwe... Mijn papa is...

Kijk eens naar de vaccinatiegraad van scholieren. Zegt genoeg zeker?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

heist_175 schreef: Sommigen pleiten er ondertussen voor om het onderscheid tussen covid en niet-covid zorg niet meer te maken. Afwachten hoe dat uitdraait.
Als je kijkt op https://datastudio.google.com/embed/rep ... page/uTSKB kan je zien dat er in hospitalisaties een duidelijk verschil is tussen Vlaanderen(muv. Antwerpen) / Wallonie(muv. Luik) en Brussel.
En verschillende artsen hebben al duidelijk aangegeven in de media dat het vooral vaccinweigeraars zijn die op de IC liggen.

Niet-gevaccineerden niet behandelen is ethisch een brug te ver.
Maar in hoeverre is het ethisch om een deel van de IC voor hen te reserveren als daardoor daardoor de behandeling van hart- kanker- en andere zwaar zieke patiënten uitgeteld moet worden?
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”