Streamz: Vlaamse Netflix

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het verhaal over het voordeel van terugkijkTV is dus ook maar voor een deel van de klanten juist.

Het punt is dat we nu al een écht betalend abo hebben maar dat we nog meer écht moeten betalen om dezelfde brol te mogen aanschouwen, écht?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

En dáárom ligt échte TV hier ál buiten: alleen streaming. Ik raad het écht aan
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

heist_175 schreef:Ze blijven gewoon massaal "gratis" Streamz abo's uitdelen, om de cijfers toch maar op te pompen. Ik heb hier al - ongevraagd - 2 Streamz codes liggen.
Ik zou niet weten wat ik moet kijken op Streamz, behalve dan "Xander De Rycke Houdt het voor bekeken"..
Probleem daarmee is dat ze maar 1x gebruikt kunnen worden per mail adres. Het is dan nogal een gedoe soms om verder te kijken.

Wij delen gewoon met enkele personen, dat is de enige manier waarop dit een betaalbaar pakket is. Ik ga trouwens voorstellen om het film aanbod er uit te halen gezien het echt belabberd gesteld is met het nieuwe aanbod van films. Ok, dat ligt waarschijnlijk aan corona, maar men kan de betalende mensen dan ook gewoon compenseren.
Yera
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 aug 2021, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Bij een bankrekening krijg je nu ook gratis 6 maanden streams :eek:

https://invest.medirect.be/beste-uit-uw-geld/
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

SPR schreef:
heist_175 schreef:Ze blijven gewoon massaal "gratis" Streamz abo's uitdelen, om de cijfers toch maar op te pompen. Ik heb hier al - ongevraagd - 2 Streamz codes liggen.
Ik zou niet weten wat ik moet kijken op Streamz, behalve dan "Xander De Rycke Houdt het voor bekeken"..
Probleem daarmee is dat ze maar 1x gebruikt kunnen worden per mail adres. Het is dan nogal een gedoe soms om verder te kijken.
Extra alias en klaar, mocht de content u interesseren :).
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

heist_175 schreef: Extra alias en klaar, mocht de content u interesseren :).
Dat mag toch niet? Kan je even goed terug naar service gaan die Torrents voor je download en streamt (2,6euro/maand)... Ik ben trouwens door corona terug die weg op gegaan want alles begon te versnipperen en had veel tijd over. En miljaar, wat een luxe.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

bollegijs schreef:En miljaar, wat een luxe.
:twisted:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Streamz is best wel een goed product. Eigenlijk ben ik best wel fan. De ui is leuk, afspelen is instant en constant.

Bingen is leuk maar lineair zorgt voor variatie die ook meer dan welkom is.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Streamz is beter aan het worden maar dat is wel te danken aan HBO series enz...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Extra alias en klaar, mocht de content u interesseren :).
Zo eenvoudig is het toch niet?
Een account is gekoppeld aan een credit card.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

Yera schreef:Bij een bankrekening krijg je nu ook gratis 6 maanden streams :eek:

https://invest.medirect.be/beste-uit-uw-geld/
Als ze me nog 2 internet abbo gratis geven kan ik er misschien gebruik van gaan maken.
30 % thuis 70 % 2 verblijf.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Yera schreef:Bij een bankrekening krijg je nu ook gratis 6 maanden streams :eek:

https://invest.medirect.be/beste-uit-uw-geld/
Straks geven ze het nog weg bij een sixpack WC-papier, als bij de volgende lockdown de storm op het schijtpapier weer oplaait is de toekomst van Streamz verzekerd. Mensen zullen hele generaties lang Streamz kunnen kijken :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

cadsite schreef:
heist_175 schreef:Extra alias en klaar, mocht de content u interesseren :).
Zo eenvoudig is het toch niet?
Een account is gekoppeld aan een credit card.
Toch geen credit card? Dat een Vlaams bedrijf z'n toevlucht moet nemen dat betaalfaciliteiten van een buitenlandse mogendheid. Schandalig. We zullen dringend bij de politiek moeten gaan wenen dat het via een Vlaamse bank moet gebeuren, die betaling. Niet?
Of dat is toch de kromme logica van sommigen.
Voorbijgaand aan het feit dat Telenet een Amerikaans bedrijf is, maar goed.

Ten gronde: ik heb geen Streamz-account, alleen 2 vouchers :).
Ik wist niet dat een credit-card vereist was.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

De nieuwe debet-kaart zal wel voldoende zijn, zeker...!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Net opgemerkt dat vanaf 1 september heel wat VRT series verdwijnen op Streamz(Duts, GeneratieB, Loslopend Wild,...).
Dus is Streamz weer een stuk minder "Vlaams"(voor zover het dat al was).
Al krijg je bij een abonnement van DeLijn tegenwoordig ook een maand Streamz. :lol:
https://www.delijn.be/nl/overdelijn/sta ... 8540839069
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Ivm "Loslopend wild", staan wel allemaal op Vrt Nu.
Dit zal er ook mee te maken hebben: "Nieuw seizoen vanaf 31 augustus"
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Streamz haalt Studio 100-helden aan boord voor jonge kijkers

https://news.streamz.be/streamz-haalt-s ... ge-kijkers


Op de website lees ik overigens ook dit
Beschikbaarheid van HD en Ultra HD is onderworpen aan je internetprovider en de mogelijkheden van het apparaat. Niet alle content is beschikbaar in HD of Ultra HD. Ga naar Gebruiksvoorwaarden voor meer details.
Zou 4K dan eindelijk in zicht zijn?
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Stroper schreef: Al krijg je bij een abonnement van DeLijn tegenwoordig ook een maand Streamz. :lol:
https://www.delijn.be/nl/overdelijn/sta ... 8540839069
Phahaha
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het doelpubliek verschuift langzaam naar mensen die nog niet bij volle verstand zijn. De rest kijkt gratis of is al lopen... of ze nemen de bus :lol:

Nu wachten op de titel: "Streamz trekt busladingen nieuwe klanten aan"
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ze zullen wel het aantal klannten rapporteren, maar vergeten te melden welke omzet/winst er eruit puren.
Ongetwijfeld hoog tijd om weer eens bij de politici te gaan wenen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

heist_175 schreef:Ze zullen wel het aantal klannten rapporteren, maar vergeten te melden welke omzet/winst er eruit puren.
Ongetwijfeld hoog tijd om weer eens bij de politici te gaan wenen...
Nu reclame toch kan verplicht worden, kan men ook ineens Streamz verplichten. Elke dag start uw TV met streamz en pas na een uur kan je opnieuw vrij zappen. Die van bij ons blijven bij ons :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

https://www.hln.be/tv/hbo-max-breidt-no ... ~a814dbec/

België staat voorlopig nog niet in de lijst, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat bij Streamz gaan blijven met exclusiviteit?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Nederland staat erbij dus dan kan België niet lang achterblijven. Het is dezelfde taal dus dat probleem is al van de baan.

Dat de deal met HBO tijdelijk was bleek al uit het feit dat men geen termijn erop wilde plakken. Een aflopend verhaal dus, net zoals Streamz zelf.

Uit een rapport van BIPT blijkt dat alweer meer mensen via internet TV kijken en dat zal met de verplichting om reclame te slikken niet verbeteren. De zenders zijn zichzelf vakkundig de nek aan het omwringen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dizzy schreef:De zenders zijn zichzelf vakkundig de nek aan het omwringen.
Dat mag. Er zijn nog illustere voorgangers die zichzelf de dieperik hebben ingereden: Nokia, Blackberry, Kodak, ...
Alleen is het probleem bij "de zenders" dat DPG/VTM altijd de politiek voor de kar spant om zowel de VRT te pesten/kl*ten (al dan niet via de beheersovereenkomst), om méér geld te krijgen van de politiek (dat ze dan niet eens volgens de regels moeten gebruiken) én de burgers mogen pesten via de politiek.
En dan zijn we nog vergeten dat DPG hier in de BeNeLux de lokale Facebook ambieert te worden: profiling, reclame, ...
Dus we verliezen 4 keer met DPG.

De VRT heeft het gesnapt, met apps etc. Ze waren wel wat laat (en traag) en sommige initiatieven van UB'ers waren even goed of beter. Ma bon, beter laat dan nooit :).
TeLugo
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 sep 2021, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Iemand weet van een duidelijk overzicht wat dit te bieden heeft? Anders laten we het voor wat het is...

We hebben van een kennis een code gekregen voor 6 maanden gratis, maar we moeten wel activeren met een kredietkaart.

Kan je de stilzwijgende verlengingen onmiddellijk na de start reeds stopzetten?
Anders vast en zeker dat we een maand betalen na afloop van die code
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Hier : https://news.streamz.be/media vind je een groot deel. Gewoon stopzetten voordat je proefperiode verlopen is. Voor de zekerheid een dag op voorhand. Streamz telt een maand vanaf het tijdstip dat je geregistreerd bent. Er wordt dus niet afgerond tot 00 uur.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Heb paar maanden geleden de 14 dagen gratis streamz getest maar niet verlengd.
Nu krijg ik een email met wat reclame om terug te komen en ook dit in:
Ben je overtuigd om terug te komen? Of heb je toch nog een laatste zetje nodig?
Gebruik de promo-code WELCOMEBACK1 en geniet van 1 maand Streamz aan €1.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Wij zijn van Streamz+ terug overgeschakeld naar de gewone Streamz en gaan deze nu ook waarschijnlijk opzeggen.

De nieuwe films zijn een lachertje, en de nieuwe content op Streamz zelf is bedroevend laag. HBO toont volgens mij ook niet alle titels. Ik mis bvb Titans die wel op HBO max staat maar niet in Streamz.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

De Amerikaanse HBOmax is hun oude docu's stelselmatig aan het uploaden, dat zijn wel pareltjes van HBO historie (jaren 80 en 90)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

SPR schreef:HBO toont volgens mij ook niet alle titels. Ik mis bvb Titans die wel op HBO max staat maar niet in Streamz.
Daarom adverteren ze met : "Het beste van HBO Max" Als ik mij niet vergis moeten ze dit per serie aankopen.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Dan verantwoord niets eigenlijk die hoge prijs. 1 Vlaamse toevoeging de laatste maand?
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Er verdwijnt ook veel (Vlaamse) content die dan opduikt op Disney of Netflix. Ik wil een paar Vlaamse series zien maar vind deze nu nergens, ik dacht dat Streamz juist daarvoor bedoelt was. Héél benieuwd wat ze gaan doen als HBO Max ooit naar België komt (komt volgend jaar naar Nederland en vanaf dinsdag hier in Spanje beschikbaar (waar ik momenteel verblijf)).
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Ik denk dat Netflix ondertussen meer Vlaamse films heeft dan Streamz, al die oude klassiekers die toegevoegd zijn.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Zoals reeds vermeld was ik met een Master Thesis bezig over "Streaming Wars". Deze is ontzettend goed onthaald door m'n universiteit (18/20) en dus deel ik even een conclusie die kan bijdragen tot dit onderwerp over Streamz (aangepast):

Potentieel van een Vlaamse Streamingdienst

Een Vlaamse streamingdienst heeft zeker potentieel in de Vlaamse markt. Dit wegens de, tot verhouding van de bevolking, zeer hoge kijkcijfers van Vlaamse producties en het ontbreken van een lokale speler in de huidige, door internationale spelers gedomineerde, markt. Onlangs werd dan eindelijk deze "Vlaamse Netflix" gelanceerd: Streamz. Lokale fictie aangevuld met internationale toppers van o.a. HBO (Max).

Mijn voorstel:

Streamz heeft zo ongelooflijk veel potentieel, kijk naar Videoland (1 miljoen+ abonnees). Maak er een échte samenwerking van tussen alle Vlaamse zenders. En ja, zet ook alles van de VRT erop (ik wil daar gerust voor betalen voor het alles-in-1-concept zonder reclame). Voeg er nog (voor een eventuele extra) livestreams zo van de zenders & Eleven Sports en je hebt hét TV aanbod van de toekomst:

De basis: Streamz (Vlaamse fictie): €4,99/maand met add ons:
- Max (internationale fictie met o.a. HBO): €6,99/maand extra
- TV (alle Vlaamse zenders): €6,99 extra
- Sports BE (Pro League): €8,99 extra
- Sports (alle international voetbal + NBA + wielrennen + NFL + ...): €19,99 extra

Maak er mooie iOS, Android (TV), Apple TV, Firestick, Playstation, Samsung, LG, ... apps voor en je bent vertrokken.

Zouden jullie hierin wel geïnterneerd zijn?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Neen.
€5 voor vlaamse fictie is me zelfs te veel. Wacht enkele maanden en je kan het elders zien. 't Is nu ook niet dat het aanbod zo groot is. 1 goede serie per trimester is al een groot succes.
€7 voor internationale fictie is redelijk aanvaardbaar, dan kom je in het vaarwater van Disney+, dus dan moet het aanbod even groot en kwalitatief zijn.
€7 voor TV, dat zou ik misschien wel doen, maar niet als ik hier eerst €5 voor de basis moet bijtellen. Dan kom je duurder uit dan TVvlaanderen.
sport: geen interesse, zelfs niet als ze me betalen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

thomiwilli schreef: En ja, zet ook alles van de VRT erop (ik wil daar gerust voor betalen voor het alles-in-1-concept zonder reclame).
Hierbij heb je een probleem. VRT moet gewoon gratis zijn aangezien we daar al voor betaald hebben.
En dan het zwakke punt "zonder reclame". Gezien de ontwikkelingen "verplicht 1 minuut reclame kijken" voor het programma en het "reclame niet kunnen doorspoelen" mag je dan een ideale oplossing voorstellen voor de kijkers, de (commerciële) spelers gaan dit nooit aanvaarden.


Dus eigenlijk:
Streamz.. gratis, enkel VRT

Add-ons.. zoals in jouw voorstel.

In elk geval modulair zodat de kijker de keuze heeft tussen basis + A, basis +E, basis + B +C en niet basis, basis +A , basis +A +B, basis +A +B +C enz waarbij je om optie C te nemen verplicht ook de "lagere" opties moet nemen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

thomiwilli schreef:Zouden jullie hierin wel geïnterneerd zijn?
Ik hoop dat wijste geïnterneerd moeten worden :-D Mogelijks de CEO's van de bedrijven wel met alles wat je hier schrijft :lol:

Nee, alle gekheid op een stokje. Dit voorstel wat jij nu post, omvat grotendeels wat ik hier al meermaals gezegd heb. Streamz kan enkel werken indien er inderdaad live tv en terugkijktv inzit. Het huidige product slaat overduidelijk niet aan en al zeker niet met die prijs.

Dat het in NL wel een succes verhaal is, is net door het concept wat hier al meermaals als oplossing is neergepend. Maar de lobby doet zijn werk overduidelijk als zelfs concurrenten geen apps uitbrengen op de meest bekende easy-to-use tv platformen...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

Ja, voor mij zou dat zeker wel interessant zijn.
Die VRT content mag er zeker ook op staan, maar moet tegelijk ook gratis beschikbaar blijven via VRT NU.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Voor VRT horen wij niet opnieuw te betalen, die content moet gratis blijven.

Je kan dan ook ipv vanuit streamz te vertrekken, vertrekken vanuit VRT(nu). Dat is gratis en daarbovenop kan je dan pakketten bij nemen volledig vrij. Dus naast de inhoud van VRT kan je bijbetalen voor live TV van de niet VRT-kanalen, opnemen, doorspoelen enz...

De vraag is echter aan welke prijs want als dat teveel kost is het niet leefbaar. Het probleem zit hem nl bij de kwaliteit van de content buiten VRT, is die hoog genoeg om voldoende mensen ervoor te laten betalen. Daar komt nog bij dat de inkomsten van reclame eraf moeten getrokken worden als je een reclamevrij model wil dat mensen ook willen. Dat zullen bepaalde spelers nooit aanvaarden en dus zal de boel een langzame dood sterven, net als de huidige zenders. Wie niet aanpast gaat eraan in een veranderende wereld en hebzucht zit vaak in de weg.

De andere pakketten zijn eigenlijk de andere aanbieders (Netflix, Disney,...)
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”