Hoi,
Ik was destijds heel blij met m'n backup strategie van m'n NAS die alle foto's syncte naar Google drive (en bijhorend ook naar Google Photos)
Helaas is dit stopgezet vanuit google en kan je enkel naar Drive uploaden. Vanuit drive kan je wel manueel foto's toevoegen, maar hij lijkt enkel bestanden aan te nemen, niet een ganse map bv. En dit is ook een manueel proces...
Ik heb ook eens die Backup&Sync software geprobeerd, maar die neemt geen network path aan. Kan deze wel toevoegen aan te syncen folders, maar daarmee doet hij niets. Oplossing is om alles foto's lokaal te zetten op m'n laptop, maar zoveel plaats heb ik niet meer ...
Is er nu nergens een manier om te syncen naar drive én photos? Liefst direct vanaf de Synology
Sync van NAS naar Google Photos
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Ondertussen is er een nieuwe "Google Drive for Desktop" client die wél een netwerk share van m'n Synology NAS kan aanvaarden. Ik heb een netwerk share ingesteld : "\\192.168.1.X\pictures" en deze begon gisteren direct te syncen naar Google Photos. Dit is +- 650GB aan foto's en video's, maar vandaag bij 135GB is deze al gestopt met de melding dat alles gesynchroniseerd is ? Volgens mij neemt hij niet alle submappen mee ... Heeft er iemand ervaring met deze client ?
Ben nog steeds aan't hopen op een toolke op de NAS zelf (desnoods via docker) om deze mappen direct te syncen met Google Photos ...
Ben nog steeds aan't hopen op een toolke op de NAS zelf (desnoods via docker) om deze mappen direct te syncen met Google Photos ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Kan je dan geen rsync runnen om te synchroniseren?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)