Definitie van één maand (Scarlet)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Omwille van een uitzonderlijke situatie (brand, appartement niet voldoende gereinigd door de eigenares, ...) waren we genoodzaakt om (onder andere) ons telefoonabonnement op te zeggen (alles op amper 1 week tijd). Gezien ADSL zonder telefoonkabel vrij nutteloos is, heb ik dan ook maar (na enkele jaren trouwe klant) mijn Scarlet abonnement opgezegd.
Ik heb die fax verstuurd op 20/05, maar ik heb tot nu toe geen enkele bevestiging gekregen. Op de helpdesk hadden ze me gezegd op de fax duidelijk de reden uit te leggen zodat dit apart bekeken kon worden.
Enkele dagen daarna kreeg ik wel een factuur in de bus dd 20/05 voor de periode 19/05 - 18/06. Deze heb ik natuurlijk betaald.
Vandaag krijg ik echter opnieuw een factuur in de bus dd 20/06 voor de periode 19/06 - 18/07, terwijl ik dacht dat de opzeg na één maand in werking trad. Niet dus. Volgens de helpdesk zou dit de laatste factuur zijn. Dus de opzeg begint nog pas een maand later, TWEE maand dus na kennisgeving hiervan??? Of begrijp ik iets niet goed?

Hoe kan het dat ik toch nog een ADSL-abonnement heb, terwijl er niet eens een telefoonabonnement meer is. Ik dacht dat dit niet ging?

Graag wil ik toch ook even vermelden dat geen enkel bedrijf, ook Belgacom niet, een probleem heeft gemaakt om, gezien de uitzonderlijke situatie, een dienst te stoppen met onmiddellijke ingang.
Enkel bij Scarlet kan dit niet (niet dat ze daartoe verplicht zijn natuurlijk), maar het doet een mens toch zeker eens nadenken bij wie een volgende ADSL-contract zal afgesloten worden.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

khsw schreef:Hoe kan het dat ik toch nog een ADSL-abonnement heb, terwijl er niet eens een telefoonabonnement meer is. Ik dacht dat dit niet ging?


Je kan wel een contract hebben zonder van de dienst gebruik te kunnen maken, vroeger, toen Skynet nog vrij appart was van de Turboline lijnen, kon je een turboline appart nemen en een appart abonnement voor internet, hier komt dat nog altijd van.
Je hebt dan een account op de BAS, maar geen lijnsync.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

En wéér een factuur. Ik ga deze namiddag eens langs om te horen hoe het daar eigenlijk zit op de boekhouding. Faxen en aangetekende brieven hebben blijkbaar geen enkel nut bij Scarlet :?
Dajump
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 sep 2005, 13:50
Locatie: Bilzen
Bedankt: 1 keer

Ik heb mijn abonnement op 8 april om precies te zijn opgezegd bij Scarlet, dit heb ik gedaan via een aangetekende zending waarvan bewijs als bijlage. Ik heb hierbij rekening gehouden met een opzeg van 1 maand. Dit is al een hele tijd geleden en ik ontvang nog altijd facturen van Scarlet terwijl ik al vanaf 6 mei bij een andere provider zit, dit is zelfs voor de opzegperiode om was. Ik heb rond deze tijd in mei gebeld om te kijken of mijn abonnement bij Scarlet al opgezegd was en toen werd er gezegd dat er een achterstand was met de opzeggingen maar dat het spoedig wel in orde zou komen. In juni kreeg ik een nieuwe factuur en heb ik een bewijs van opzeg doorgefaxt samen met de factuur van die maand. Vorige maand kreeg ik opnieuw een factuur en heb toen nog een keer gebeld naar de helpdesk van Scarlet om dit te melden en ze vroegen mij om nog 1 extra maand (40,49€) te betalen, zogezegd 1 maand opzeg wat ik dan niet had gebruikt. Ze beloofde mij dat ze alles in orde zouden maken. Ik voer dezelfde dag 30/7/2005 deze betaling van één extra maand uit en hoopte dat ik hiermee eindelijk van de ellende verlost was. Niet dus. 29 augustus krijg ik een herinnering van 85,47€ die ik nog eens extra moet gaan betalen voor maanden die ik niet gebruikt heb. Hiermee zou ik in totaal iets van een 125€ moeten betalen voor een abonnement waar ik al lang geen gebruik meer van maakte sinds 6 mei. Ik belde vandaag 5 september nog maar eens naar de helpdesk om te vragen hoe het zit met mijn opzegging van april. Deze vertelde mij dan mijn ADSL abonnement eindelijk opgezegd is op 19e augustus 2005, zo maar even 4 maanden later… Ik heb op heel die tijd geen enkel bericht of telefoon gehad dat mijn adsl abonnement effectief werd afgesloten bij Scarlet.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ondertussen nog even gebeld, maar ze weigeren terug te betalen. Blijkbaar hebben ze mijn vraag tot opzegging maar in juli gelezen (hebben ze dan zo'n stapel aangetekende brieven?) en doet de postdatum er niet toe...
Deze avond dien ik klacht in bij het BIPT en FOD Economie.

Zeikerds bij Scarlet :evil:
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

khsw schreef:(hebben ze dan zo'n stapel aangetekende brieven?) en doet de postdatum er niet toe...


Dit hangt af hoe je de opzegging gedaan hebt.

Per gewone brief, ja dan telt inderdaad de datum waarop men de brief leest en uitvoerd als einddatum.
Hierover heb je niets meer te zeggen

Heb je het echter aangetekend verzonden, dan sta je bijzonder sterk aangezien dan de aankomst datum geld van jou brief als ingang van de beindiging...
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

prodata schreef:
khsw schreef:(hebben ze dan zo'n stapel aangetekende brieven?) en doet de postdatum er niet toe...


Dit hangt af hoe je de opzegging gedaan hebt.

Per gewone brief, ja dan telt inderdaad de datum waarop men de brief leest en uitvoerd als einddatum.
Hierover heb je niets meer te zeggen

Heb je het echter aangetekend verzonden, dan sta je bijzonder sterk aangezien dan de aankomst datum geld van jou brief als ingang van de beindiging...


No offence, maar dat is niet correct. Als je een brief opstuurd dan gaat de eindperiode in op de datum die in je brief staat. Als zij pas de brief opendoen een jaar nadat ze hem ontvangen hebben ( wegens mistoestanden in hun bedrijf ), hebben ze volgens uw verklaring recht op een jaar te eisen. Lol.

Als je een eis indient bij het BIPT zal het wel snel gedaan zijn met hun spelletje. Ik noem dat proberen. Mensen die erin lopen hebben ze xxx maand extra aan hun been.

Je hebt een contract met hun, zeg je dit contract op, gaat de opzegging in op de opzeg datum ( gebruik je hun diensten na de opzeg datum, dan kunnen ze je nog aanrekenen voor de periode erna ).

Vb: je stuurt een brief op 02/11, met als opzegging 03/11. En je gebruikt de dienst nog tot 05/11 omdat dan pas de andere isp overneemt, dan kunnen ze je idd nog aanrekenen tot 05/11.

Er word aangeraden voor aangetekend brief te gebruiken omdat het extra bewijs is. Maar de brief dat je met de gewoon post opstuurd is even rechtsgeldig. De stempeldatum op de brief is bewijs ( let goed op, veel bedrijven houden de brief & samen met de envelop altijd bij, omdat die stempel bewijs is van de datum dat het passeerde bij de post ). Bedrijven dat het niet doen kunnen niet bewijzen in een rechtzaak dat de klant zijn brief predateerde.

Ik heb genoeg verhaaltjes zoals dit gehoord over de jaren. Schakel de BIPT in, en je zult verbaasd zijn hoe snel dit opgelost geraakt. Het is een gekend trukje, hoe langer men lastig doet, hoe langer je moet blijven betalen. En dat werkt als een ontradend effect voor andere mensen die hun "dienst" willen verlaten.

Aangetekend opsturen is een extra vorm van bewijs, maar dat betekend niet dat een gewoon verstuurde brief niet rechtsgeldig is. Het is over het algemeen aangeraden om het te doen, omdat zoals nu, bedrijven er proberen misbruik van te maken. Maar zoals ik zei, BIPT erop zetten. Het is verbazend hoe snel ze ineens van mening veranderen als je dat doet. Heb het 2 * moeten doen met isp's ( en ja, dat was ook met scarlet ), en verbasend hoe snel het opgelost geraakte.
Gebruikersavatar
pointbreak
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
Twitter: debeuckelaer
Locatie: Schoten
Bedankt: 1 keer

Opassen met SCARLET !!
Ze sturen hun dossiers onmiddelijk door naar een Nederlands incassobedrijf.
Dit incassobedrijf past wetten toe die in België verboden zijn !!!
Maar in Nederland toegelaten.
De bedreigingen zijn niet mals...
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

pointbreak schreef:Opassen met SCARLET !!
Ze sturen hun dossiers onmiddelijk door naar een Nederlands incassobedrijf.
Dit incassobedrijf past wetten toe die in België verboden zijn !!!
Maar in Nederland toegelaten.
De bedreigingen zijn niet mals...


Ter info: Incasso Bedrijven hebben 0! wetten in Belgie die hun steunen. Ze mogen je woning niet binnen, ze mogen zich niet uitgeven als gerechtsdeurwaarder ( wat sommige doen & waarvoor je ze kan laten arresteren ( je uitgeven als gerechtsdeurwaarder mag niet ) ), ze mogen totaal niets. Heb je zo een mannen aan je deur, bel de politsie. Sturen ze dreig brieven, dien klacht in bij de politsie. Dwingen ze zich een toegang tot je woning. Politsie bellen. Dreigen ze, idem.

Das de enige efficiente manier tegen die mannen. Vuur met vuur bestrijden. Meestal blijft het ook tot dreigen met die mannen. En je kan Scarlet het ook moeilijk maken, want zij zijn verantwoordelijk voor die mannen hun acties. Ze huurden hun diensten in.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

prodata schreef:
khsw schreef:(hebben ze dan zo'n stapel aangetekende brieven?) en doet de postdatum er niet toe...


Dit hangt af hoe je de opzegging gedaan hebt.

Per gewone brief, ja dan telt inderdaad de datum waarop men de brief leest en uitvoerd als einddatum.
Hierover heb je niets meer te zeggen

Heb je het echter aangetekend verzonden, dan sta je bijzonder sterk aangezien dan de aankomst datum geld van jou brief als ingang van de beindiging...


Per fax en daarna aangetekend bevestigd...
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”