Afghanistan
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Toch wel bizar dat de regering nu wel alle middelen boven haalt voor evacuatie. Het kan niet rap genoeg gaan. Maar dat het doodstil was toen het water Pepinster, Verviers, Trooz .... verzwolg. Dat die mensen nog altijd op straat aan hun lot worden overgelaten. Sommigen zonder dak boven hun hoofd, voedsel die met mondjesmaat tot daar geraakt, ....
Wat is het verschil? Vreemdelingen vs eigen volk
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Heeft niet veel nut om een c130 van Melsbroek naar Luik te laten vliegen om daar de mensen te evacueren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Nee, compleet andere logistiek en urgentie. Maar je cynisme is ook wat terecht, want imago speelt ook een rol.Muziekbos schreef: Wat is het verschil? Vreemdelingen vs eigen volk
Urgentie: je weet niet hoe lang de Amerikanen de luchthaven nog in handen gaan kunnen houden. Als je de Belgen eruit wil halen, ja, dan moet je het dus wel nu doen voor het te laat is. En ook voor de Taliban plots zou beslissen dat mensen met een dubbele nationaliteit niet meer mogen vertrekken. Logistiek: ik heb iets gelezen dat het over hoop en al 45 man gaat, dus dan volstaat 1 zo'n vliegtuig en is je missie per definitie al afgerond, je kan zelfs nog een hoop vluchtelingen meenemen ook (er zullen veel meer kandidaten dan plaatsen zijn).
Maar het gaat ook over imago. Alle andere landen halen hun landgenoten terug, België wil niet degene zijn die in de media komt omdat ze het niet deden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Ik heb de indruk dat er een enorme angst is voor de Taliban... en vermoedelijk niet altijd terecht, echter als je zo'n angstpsychose kan veroorzaken dan geven velen het op voor ze er ooit aan denken zich te verzetten.NuKeM schreef:Misschien is het zo zwart-wit niet en moeten we hopen nu ze toch even van 'vrijheid' hebben kunnen genieten, dat ze in eigen land sneller daarnaar terug zullen willen via verzet.
Als je echter de dramatische beelden ziet op de luchthaven dan vraag ik me af hoeveel wanhopiger je nog moet worden om gewoon een wapen te nemen en op iedere Taliban te schieten die je maar ziet bewegen ?
In ieder geval in IS tijd kon men jongeren motiveren om naar Irak te gaan vechten... misschien is het tijd dat men nu (Afghaanse) jongeren van hier gaat motiveren om hun land te verdedigen ? Het blijft allemaal zo dubbel... als de Amerikanen het doen is het niet goed maar zelf doet men het ook niet ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Exact wat ik me ook afvroeg. Er staan daar duizenden jonge mannen op de tarmack, die zelfs wanhopig genoeg zijn om op een opstijgend vliegtuig te springen. Organiseer u dan en zet de tegenaanval in, hoe is dat toch mogelijk...DarkV schreef: Als je echter de dramatische beelden ziet op de luchthaven dan vraag ik me af hoeveel wanhopiger je nog moet worden om gewoon een wapen te nemen en op iedere Taliban te schieten die je maar ziet bewegen ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Realiteitszin? Ga je wachten tot ze aan uw voordeur staan? Die mannen zijn verschrikkelijk wreed en barbaars. Ook al zou het Taliban 2.0 ziijn, voor mij staan die mannen gelijk als oermensen. Eigenlijk staan ze dichter bij het dierenrijk dan ons mensdom.cadsite schreef:Heb je dan echt 0,0 realiteitszin???
Kom eens met concrete stappen ipv dit soort gelul.
Ik moet kotsen van het woord Taliban dus ja, mijn plan blijft "veeg ze van de kaart".
Ge moet ze geen schijn van kans geven om terug te slaan. En dat daardoor heel veel onschuldigen het leven zullen laten nemen we er dan maar bij. Hebt ge gisteren niet gehoord dat ze verder willen gaan dan enkel en alleen Afghanistan? Dus op een dag zullen ze sowieso aan je voordeur staan als we niets doen.
alle vliegtuigen gaan rond Afghanistan. Er is wel een Turks legervliegtuig die richting Afghanistan vliegt.
UPDATE: fly by Herat International Airport?
https://www.flightradar24.com/TUAF580/28cdb1e3
-
- Elite Poster
Wel, de Taliban heeft een arsenaal aan wapens van Amerikaanse makelij. Wat hebben de Afghanen?woutervh schreef:Organiseer u dan en zet de tegenaanval in, hoe is dat toch mogelijk...
En ook: stel dat ze de Taliban kunnen verslaan, zal hetgeen dat in de plaats komt beter zijn of gewoon weer massaal corrupt?
-
- Elite Poster
Je collateral damage ligt een beetje te hoog vrees ik... spijtig genoeg zijn er geen selectieve bommen voor de Taliban (maw. je plan is totaal onrealistisch).Pengu schreef:En dat daardoor heel veel onschuldigen het leven zullen laten nemen we er dan maar bij.
Zelfs een luchtmacht en 20 jaar training (inclusief moderne wapens) door een internationale coalitie.CCatalyst schreef:Wat hebben de Afghanen?
Als je zo wanhopig bent dat je op een opstijgend vliegtuig kruipt dan denk ik dat alles beter is dan wat er nu is.CCatalyst schreef:En ook: stel dat ze de Taliban kunnen verslaan, zal hetgeen dat in de plaats komt beter zijn of gewoon weer massaal corrupt?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Mijn uitlatingen in dit topic kunnen hard overkomen. Je kan me kortzichtigheid verwijten, Je kan me verwijten dat ik dwaal van de realiteit.
Sinds de beruchte 11 september zijn de veiligheidsvoorschriften drastisch verhoogd. Ik vind zelfs dat dit een kantelpunt was wat onze vrijheid betreft. En het is niet bij 11 september gebleven. Bij elke aanslag zijn er extra maatregelen genomen.
- maximale hoeveelheid vloeistof in handbage en andere extra regels (na 11/09)
- camerabewaking op openbare plaatsen
- betonblokken om aanslagen te voorkomen bij publieke evenementen (aanslag Duitsland en Frankrijk)
- rugzakken die verboden worden bij bepaalde evenementen (enkel doorzichtige zak)
- enz enz
Ik huiver dus van die mannen die hun godsdienst kost wat kost willen opdringen aan iedereen. Wij geven nu al vrijheden op omdat er een paar van die idioten hun slag al hebben gedaan bij ons.
Sinds de beruchte 11 september zijn de veiligheidsvoorschriften drastisch verhoogd. Ik vind zelfs dat dit een kantelpunt was wat onze vrijheid betreft. En het is niet bij 11 september gebleven. Bij elke aanslag zijn er extra maatregelen genomen.
- maximale hoeveelheid vloeistof in handbage en andere extra regels (na 11/09)
- camerabewaking op openbare plaatsen
- betonblokken om aanslagen te voorkomen bij publieke evenementen (aanslag Duitsland en Frankrijk)
- rugzakken die verboden worden bij bepaalde evenementen (enkel doorzichtige zak)
- enz enz
Ik huiver dus van die mannen die hun godsdienst kost wat kost willen opdringen aan iedereen. Wij geven nu al vrijheden op omdat er een paar van die idioten hun slag al hebben gedaan bij ons.
-
- Elite Poster
En plots is het opgestegen van Kaboel airport ?geoffke schreef:alle vliegtuigen gaan rond Afghanistan. Er is wel een Turks legervliegtuig die richting Afghanistan vliegt.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Dat is daar geen computerspelleke é.Pengu schreef:Realiteitszin? Ga je wachten tot ze aan uw voordeur staan? Die mannen zijn verschrikkelijk wreed en barbaars. Ook al zou het Taliban 2.0 ziijn, voor mij staan die mannen gelijk als oermensen. Eigenlijk staan ze dichter bij het dierenrijk dan ons mensdom.cadsite schreef:Heb je dan echt 0,0 realiteitszin???
Kom eens met concrete stappen ipv dit soort gelul.
Ik moet kotsen van het woord Taliban dus ja, mijn plan blijft "veeg ze van de kaart".
Ge moet ze geen schijn van kans geven om terug te slaan. En dat daardoor heel veel onschuldigen het leven zullen laten nemen we er dan maar bij. Hebt ge gisteren niet gehoord dat ze verder willen gaan dan enkel en alleen Afghanistan? Dus op een dag zullen ze sowieso aan je voordeur staan als we niets doen.
"veeg ze van de kaart". En hoe denk je dat te doen?
"format afghanistan: /s" ?
Laatst gewijzigd door cadsite 16 aug 2021, 18:51, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Is niet opgestegen, is over Afghanistan gevlogen. Gewoon geen coverage in het centrum van het land.DarkV schreef:En plots is het opgestegen van Kaboel airport ?geoffke schreef:alle vliegtuigen gaan rond Afghanistan. Er is wel een Turks legervliegtuig die richting Afghanistan vliegt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Denk dat het erom gaat dat er wel eens doden zouden kunnen vallen.Muziekbos schreef:Toch wel bizar dat de regering nu wel alle middelen boven haalt voor evacuatie. Het kan niet rap genoeg gaan. Maar dat het doodstil was toen het water Pepinster, Verviers, Trooz .... verzwolg. Dat die mensen nog altijd op straat aan hun lot worden overgelaten. Sommigen zonder dak boven hun hoofd, voedsel die met mondjesmaat tot daar geraakt, ....
Ik vraag mij af of ze al niet te laat zijn, ze hebben 24 uur verloren, en ze kunnen het niet afschuiven op de staatshervorming...
Vreemdelingen, zeg je?
Zijn het geen Belgen die ze gaan evacueren, dan?
Dat ze schrik hebben voor die islam, dat snap ik wel.
Kijk wat IS deed, het is niet omdat ze op een paar details verschillen van die andere barbaren, dat het plots beschaafde mensen zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
Sure. Als de vlucht al doorgaat, zorg dat je dan in bezit bent van je Afghaans paspoort en Indiaas visum, alsook uw negatieve COVID-19 PCR-RT test van max 72 uur oud. Zoniet kom je niet aan boord en geld kwijt.bollegijs schreef:Die Boeing die je op de beelden ziet van Kam Air, ge kunt nog ticket bestellen naar New Delhi voor 230usd stuk
De inval in 2001 was één grote (opzettelijke) vergissing net zoals de steun aan elk regressief element eind jaren 70 dat er maar te vinden was ook één grote (opzettelijke) vergissing was. Ge gaat mij niet horen zeggen dat ik hier onder Sovietbewind had willen leven maar Afganistan was in de jaren 70 een progressief land met zelfs vrouwelijke leiders. Vanuit Pakistan werd door de CIA een heel netwerk opgezet met Saoedisch geld om de Soviets dood te bloeden wat ook gelukt is. In 2001 was er een soort van nieuw equilibrium (ook niet iets waar ik had willen leven) maar hadden ze de Taliban niet moeten verdrijven, hoogstens een aantal personen of groepen uitschakelen waarvan ze stelden dat die verantwoordelijk waren voor de aanval van 11 september. 19 Van de 20 uitvoerders waren overigens Saoedi's en Bin Laden was de facto ook een Saoedi.
Wat nu gaat gebeuren lokaal ginder voor de achterblijvende "collaborateurs" en hun families die niet worden geëvacueerd naar kampen in het buitenland is verschrikkelijk. Zoek maar eens op hoe president, jawel president, Mohammad Najibullah aan zijn eind is gekomen die zich in een VN-gebouw had verscholen eind jaren 90. Iets met ogen, geslachtsdelen, lantaarnpalen... . Het enige "voordeel" gaat zijn dat de heroïneproductie die sinds de NAVO-inval alle records brak nu sterk gaat afnemen.
Wat nu gaat gebeuren lokaal ginder voor de achterblijvende "collaborateurs" en hun families die niet worden geëvacueerd naar kampen in het buitenland is verschrikkelijk. Zoek maar eens op hoe president, jawel president, Mohammad Najibullah aan zijn eind is gekomen die zich in een VN-gebouw had verscholen eind jaren 90. Iets met ogen, geslachtsdelen, lantaarnpalen... . Het enige "voordeel" gaat zijn dat de heroïneproductie die sinds de NAVO-inval alle records brak nu sterk gaat afnemen.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
Dat was 2012, zou mij verbazen moest het nu compleet anders zijn.
-
- Elite Poster
Het is altijd de schuld van de Amerikanen.gumibear schreef:De inval in 2001 was één grote (opzettelijke) vergissing net zoals de steun aan elk regressief element eind jaren 70 dat er maar te vinden was ook één grote (opzettelijke) vergissing was.
Maar heel de geschiedenis van islam is er een van geweld, moorden en verkrachten.
En het begint met het begin, Mohammed was een massamoordenaar, verkrachter, enz.
En dat is hun grote inspiratiebron...
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dat is het stukje dat jij ziet, maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is. Heb je ooit al eens een koran gelezen? En de thora en de bijbel?boulder schreef: Maar heel de geschiedenis van islam is er een van geweld, moorden en verkrachten.
De US is heus niet naar ginder getrokken tegen de islam (al maken sommigen dat er wel van), wel tegen terrorisme en steun aan terreurgroepen.
Je gelooft toch niet dat Afghanistan "gisteren" atheïstisch of katholiek was? Het land had net als vandaag een bevolking die overwegend islam-gelovig was. Maar wel op een vrije manier. Die vrijheid zijn de Afghanen nu, in recordtijd, kwijt.
-
- Elite Poster
Dat is de geschiedkundige werkelijkheid.heist_175 schreef:Dat is het stukje dat jij ziet, maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is. Heb je ooit al eens een koran gelezen?boulder schreef: Maar heel de geschiedenis van islam is er een van geweld, moorden en verkrachten.
Lees wat wikipedia over Mohammed zegt.
Islam is een verhaal van geweld, duizenden jaren nog voor de VS nog maar bestond.
Een oorlogsmisdadiger, een massamoordenaar, een smerige dief, een slavendrijver, een verkrachter,...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
Mohammed leefde 1000 jaar voor het ontstaan van de VS. Dus hoe kan de Islam reeds duizenden jaren voor het ontstaan van de VS geweldadig zijn?boulder schreef:Dat is de geschiedkundige werkelijkheid.heist_175 schreef:Dat is het stukje dat jij ziet, maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is. Heb je ooit al eens een koran gelezen?boulder schreef: Maar heel de geschiedenis van islam is er een van geweld, moorden en verkrachten.
Lees wat wikipedia over Mohammed zegt.
Islam is een verhaal van geweld, duizenden jaren nog voor de VS nog maar bestond.
Een oorlogsmisdadiger, een massamoordenaar, een smerige dief, een slavendrijver, een verkrachter,...
Voor de rest ga ik niet meer reageren op deze islamofobische zever
-
- Elite Poster
Wat voor een knettergekke redenering is dat nu?quovadis schreef:Mohammed leefde 1000 jaar voor het ontstaan van de VS. Dus hoe kan de Islam reeds duizenden jaren voor het ontstaan van de VS geweldadig zijn?
Had Mohammed de VS nodig om gebied te veroveren, om seksslavinnen te houden?
Of gaat het over hoeveel jaar het nu precies is?
Punt is dat islam van bij het prille begin gewelddadig was, en dat IS, Al Quadea, Boko Haram, de Taliban allemaal het voorbeeld van Mohammed volgen.
En dat zijn feiten, lees gewoon wat over het leven van de historische figuur, niet van zijn volgelingen, maar gewoon neutrale media zoals wikipedia (Engels is uitgebreider).
Lees hoe hij zich met zijn roversbende bezighield karavanen te overvallen, en dat voorstelt als heldendaden.
Hoe hij seksslavinnen hield (net zoals IS en co...).
Enz.
Maar zoals steeds, als het niet bevalt, dan is het een -isme, of een -fobie.
Dat is voor wie geen argumenten heeft, het woke syndroom.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
zie je bij elke religie terugboulder schreef: Punt is dat islam van bij het prille begin gewelddadig was, en dat IS, Al Quadea, Boko Haram, de Taliban allemaal het voorbeeld van Mohammed volgen.
elke religie heeft nu eenmaal de vervelende eigenschap dat ze de wereld willen beheersen en laat je de extremen los wort het rap heel gewelddadig
ik ga, als atheïst, het christendom ook neit reduceren tot de KKK of al die katholiek geïnspireerde kindsoldatnelegers in Afrika of de heksenvervolgingen of ...
bij het jodendom, het hindoeïsme of boeddhisme ga ik dat ook niet doen
omdat ik gewoon een atheïst ben zal er iemand nu wel het communisme naar mijn kop gooien. Neen, ik ga niet akkoord met China die duizenden oeigoerse vrouwen gedwongen steriliseren
-
- Elite Poster
Neen, dat klopt niet.1207 schreef:zie je bij elke religie terugboulder schreef: Punt is dat islam van bij het prille begin gewelddadig was, en dat IS, Al Quadea, Boko Haram, de Taliban allemaal het voorbeeld van Mohammed volgen.
We hebben het hier over wat Mohammed zélf deed, niet wat zijn volgers ervan maakten.
Maar het is een typische strategie om het daarna allemaal over dezelfde kam te scheren.
Islam is gewoon verschrikkelijk gewelddadig, van bij het prille begin.
-
- Elite Poster
de islam is de enige gewelddadige religie?boulder schreef: Neen, dat klopt niet..
ah ja
al de christelijk geïnsipreerde terroristische organisaties zijn geen echte christenen en tellen dus niet? Geldt voor iedere religie met uitzondering vd Islam
zoiets?
-
- Elite Poster
Ik snap niet hoe een atheïst zijn best doet om de gruweldaden van islam goed te praten.1207 schreef:de islam is de enige gewelddadige religie?boulder schreef: Neen, dat klopt niet..
ah ja
al de christelijk geïnsipreerde terroristische organisaties zijn geen echte christenen en tellen dus niet? Geldt voor iedere religie met uitzondering vd Islam
zoiets?
En neen, het gaat niet over de volgelingen, het gaat over de stichter zelf, Mohammed dus, en zijn horrorbeleid.
Zij volgen zijn voorbeeld letterlijk.
Hij hield seksslavinnen, zij doen het ook.
Hij doodde er duizenden, dat doen zij ook.
Hij veroverde grondgebied, dat doen zij ook.
Het is geen uit de hand gelopen, "verkeerd" geïnterpreteerd gedoe, het is 1:1 copiëren wat ze doen.
-
- Elite Poster
Jij schrijf letterlijk dat de islam al duizenden jaren voor het ontstaan van de VS gewelddadig is. Dat is jouw redenering. Ik geef aan dat die redenering gewoon niet kan kloppen want de islam is maar 1000 jaar voor de VS ontstaan. Dus hoe kan die dan al duizenden jaren voor het ontstaan van de VS gewelddadig zijn?boulder schreef:Wat voor een knettergekke redenering is dat nu?quovadis schreef:Mohammed leefde 1000 jaar voor het ontstaan van de VS. Dus hoe kan de Islam reeds duizenden jaren voor het ontstaan van de VS geweldadig zijn?
En voor de rest ben je puur racistisch bezig
Islamofobie is net zoals antisemitisme, een vorm van racisme.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik vraag me af wie die honderd Belgen zijn die met vier gevechtsvliegtuigen moeten worden opgepikt?
Buiten wellicht wat mensen die daar om professionele redenen zijn, zijn de meeste ooit naar hier gevluchte Afghanen die daar op familiebezoek waren. En dat terwijl toch al lang bekend was dat de Amerikanen daar zouden vertrekken. Wie neemt nu zo'n risico's?
https://www.hln.be/binnenland/belgie-st ... ~a5c66395/
Tot nog toe heeft een honderdtal Belgen - een vijftigtal families - zich gemeld bij de Belgische ambassade in Pakistan met de vraag om terug te kunnen keren naar België, verduidelijkte Wilmès. Het gaat dan bijvoorbeeld om mensen met de Belgische of dubbele nationaliteit en hun Afghaanse gezinsleden. “We hebben een verantwoordelijkheid ten opzichte van de Belgen die daar zijn en hun families”, zei ze.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210816_96381979
Ook een Antwerps koppel met twee jonge kindjes zit vast in Kaboel, na een familiebezoek. “We zijn doodsbang, kom ons alstublieft redden.”
Ze hadden snel hun kindjes van 2 en 5 aangekleed en hun Belgische paspoorten genomen, voor de rest van de bagage was er niet eens tijd. In zeven haasten is de Antwerpse familie Ahmadi maandagochtend naar de luchthaven...
Buiten wellicht wat mensen die daar om professionele redenen zijn, zijn de meeste ooit naar hier gevluchte Afghanen die daar op familiebezoek waren. En dat terwijl toch al lang bekend was dat de Amerikanen daar zouden vertrekken. Wie neemt nu zo'n risico's?
https://www.hln.be/binnenland/belgie-st ... ~a5c66395/
Tot nog toe heeft een honderdtal Belgen - een vijftigtal families - zich gemeld bij de Belgische ambassade in Pakistan met de vraag om terug te kunnen keren naar België, verduidelijkte Wilmès. Het gaat dan bijvoorbeeld om mensen met de Belgische of dubbele nationaliteit en hun Afghaanse gezinsleden. “We hebben een verantwoordelijkheid ten opzichte van de Belgen die daar zijn en hun families”, zei ze.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210816_96381979
Ook een Antwerps koppel met twee jonge kindjes zit vast in Kaboel, na een familiebezoek. “We zijn doodsbang, kom ons alstublieft redden.”
Ze hadden snel hun kindjes van 2 en 5 aangekleed en hun Belgische paspoorten genomen, voor de rest van de bagage was er niet eens tijd. In zeven haasten is de Antwerpse familie Ahmadi maandagochtend naar de luchthaven...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Misschien hoort deze post eerder bij "frustratie van de dag" maar thematisch toch wel hier:
Waarom is de Belgische regering zo welwillend om Belgen te evacueren uit dat wespennest?
1. Ik weet uit ervaring dat als je als Belg in het buitenland in de problemen komt dat je op bitter weinig steun moet rekenen van de Belgische overheid.
In tegendeel zelfs: die diplomatieke vertegenwoordiging zit dikwijls mee in een corrupt systeem dat je nog verder in de puree helpt. Zelf mogen meemaken en intussen soortgelijke ervaringen gehoord van andere Belgen.
2. Die Belgen die ze daar gaan repatriëren blijken Afghanen nu te zijn "met dubbele nationaliteit" = Afghanen die de Belgische nationaliteit wisten te versieren. (Snel Belg Wet)
Dat zijn dus dikwijls vluchtelingen die wij opgevangen hebben omdat "hun leven ginder in gevaar" was. Maar ze konden blijkbaar wel teruggaan op familiebezoek of voor andere redenen. Zo erg was hun doodsangst of vervolging daar dus niet. En nu kunnen we hele gezinnen gaan repatriëren.
Ik heb niets tegen echte vluchtelingen. Je land moeten uitvluchten omdat je er niet veilig bent moet verschrikkelijk zijn.
Maar als je als erkende vluchteling zomaar over en weer naar je geboorteland kan gaan, dan was je wellicht geen echte vluchteling.
Dus waarom deze gulle reddingsactie ? 4 vliegtuigen met bemanning en wellicht nog beveiliging terwijl ze in de overstroomde gebieden wat warme maaltijden krijgen en afgedankte meubels van de ministeries.
Waarom is de Belgische regering zo welwillend om Belgen te evacueren uit dat wespennest?
1. Ik weet uit ervaring dat als je als Belg in het buitenland in de problemen komt dat je op bitter weinig steun moet rekenen van de Belgische overheid.
In tegendeel zelfs: die diplomatieke vertegenwoordiging zit dikwijls mee in een corrupt systeem dat je nog verder in de puree helpt. Zelf mogen meemaken en intussen soortgelijke ervaringen gehoord van andere Belgen.
2. Die Belgen die ze daar gaan repatriëren blijken Afghanen nu te zijn "met dubbele nationaliteit" = Afghanen die de Belgische nationaliteit wisten te versieren. (Snel Belg Wet)
Dat zijn dus dikwijls vluchtelingen die wij opgevangen hebben omdat "hun leven ginder in gevaar" was. Maar ze konden blijkbaar wel teruggaan op familiebezoek of voor andere redenen. Zo erg was hun doodsangst of vervolging daar dus niet. En nu kunnen we hele gezinnen gaan repatriëren.
Ik heb niets tegen echte vluchtelingen. Je land moeten uitvluchten omdat je er niet veilig bent moet verschrikkelijk zijn.
Maar als je als erkende vluchteling zomaar over en weer naar je geboorteland kan gaan, dan was je wellicht geen echte vluchteling.
Dus waarom deze gulle reddingsactie ? 4 vliegtuigen met bemanning en wellicht nog beveiliging terwijl ze in de overstroomde gebieden wat warme maaltijden krijgen en afgedankte meubels van de ministeries.
-
- Elite Poster
Dat is dus vitten over een detail.quovadis schreef:Jij schrijf letterlijk dat de islam al duizenden jaren voor het ontstaan van de VS gewelddadig is. Dat is jouw redenering. Ik geef aan dat die redenering gewoon niet kan kloppen want de islam is maar 1000 jaar voor de VS ontstaan.
Of het nu 2000 of 1400 jaar is, het gaat erover dat islam van bij zijn onstaan zwaar gewelddadig was, en de VS bijlange nog niet bestond.
Maar goed, als je de waarheid niet aan je kant hebt, is het natuurlijk zaak om ergens een detail te gaan zoeken.
Bewijs dat nu eens.quovadis schreef:En voor de rest ben je puur racistisch bezig
Het is niet omdat jij iets roept, dat het ook waar is.
-
- Elite Poster
Detail: Het toont gewoon aan dat je onzin uitkraamt ivm de islam dat is alboulder schreef:Dat is dus vitten over een detail.quovadis schreef:Jij schrijf letterlijk dat de islam al duizenden jaren voor het ontstaan van de VS gewelddadig is. Dat is jouw redenering. Ik geef aan dat die redenering gewoon niet kan kloppen want de islam is maar 1000 jaar voor de VS ontstaan.
Of het nu 2000 of 1400 jaar is, het gaat erover dat islam van bij zijn onstaan zwaar gewelddadig was, en de VS bijlange nog niet bestond.
Maar goed, als je de waarheid niet aan je kant hebt, is het natuurlijk zaak om ergens een detail te gaan zoeken.
Bewijs dat nu eens.quovadis schreef:En voor de rest ben je puur racistisch bezig
Het is niet omdat jij iets roept, dat het ook waar is.
Racisme:
https://kifkif.be/cnt/artikel/vijf-myth ... cisme-5897
https://www.theguardian.com/commentisfr ... heresa-may
https://www.enar-eu.org/Frequently-asked-questions-1160
https://theconversation.com/why-uks-wor ... tep-107657
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Op CNN was er gisterennacht iemand (ex-militair, 't ging over Afghaanse tolken die naar Canada geëvacueerd werden, geloof ik) die claimde dat de Taliban bij hun controleposten gebruik maakten van biometrische data.
-
- Elite Poster
Het toont helemaal niets aan, en jawel, dat is een detail.quovadis schreef:Detail: Het toont gewoon aan dat je onzin uitkraamt ivm de islam dat is al
Wat ik hier zie van jouw kant is anti-amerikanisme, wat ook een vorm van racisme is, en het de schuld geven van het Westen voor alles wat moslims zelf fout doen.
Maar het is tegenwoordig strategie van sommigen om niet meer te discussiëren, maar ineens de tegenstander te demoniseren, en zich zelf moreel superieur te noemen.
Racisme roepen is een gekende tactiek daartoe.
Hoe iemand ook van een fobie kan spreken in dit geval moet je mij maar eens uitleggen.
Lijden de Afghanen die zich aan een vliegtuig vastklampen om toch maar niet in handen te vallen van die wreedaardige islamisten, aan islamofobie?
Volgens jou zouden ze ze nog eens moeten veroordelen daarvoor, zeker?
Laatst gewijzigd door boulder 17 aug 2021, 06:48, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Is hierboven al gezegd die zaken van de Ardennen kunnen op een latere termijn gered worden. Deze situatie is echter volgens België een noodzaak en een allerlaatste kans om die mensen tot hier te krijgen.R2D2 schreef:
-
- Elite Poster
Het toont helemaal niets aan, en jawel, dat is een detail.quovadis schreef:Detail: Het toont gewoon aan dat je onzin uitkraamt ivm de islam dat is al
Wat ik hier zie van jouw kant is anti-amerikanisme, wat ook een vorm van racisme is, en het de schuld geven van het Westen voor alles wat moslims zelf fout doen.
Maar het is tegenwoordig strategie van sommigen om niet meer te discussiëren, maar ineens de tegenstander te demoniseren, en zich zelf moreel superieur te noemen.
Je links tonen niets aan, ik verwijs gewoon naar de Engelstalige artikels van Wikipedia over islam, Mohammed, etc.
In tegenstelling tot opiniestukken die jij citeert, heb ik het dus over feiten.
Ik lees nergens dat je die ontkent.
Hoe iemand ook van een fobie kan spreken in dit geval moet je mij maar eens uitleggen.
Lijden de Afghanen die zich aan een vliegtuig vastklampen om toch maar niet in handen te vallen van die wreedaardige islamisten, aan islamofobie?
-
- Elite Poster
Toon mij 1 post waar ik ook maar iets zeg over het Amerika of over het Westen? Ik zal je helpen die zijn er niet dus stop maar met uw verzinsels over wat ik zou denken of zeggen.boulder schreef: Het toont helemaal niets aan, en jawel, dat is een detail.
Je links tonen niets aan, ik verwijs gewoon naar de Engelstalige artikels van Wikipedia over islam, Mohammed, etc.
In tegenstelling tot opiniestukken die jij citeert, heb ik het dus over feiten.
Ik lees nergens dat je die ontkent.
En over de rest heb ik aangetoond dat je wel degelijk zelf racistische post maakt ivm de Islam. Hopelijk doen de mods hier hun werk
Edit: je beseft toch dat die Afghanen die zich vastklampen aan de vliegtuigen ook Moslims zijn en dat jij deze ook over dezelfde kam scheert als die extremisten als je de volledige Islam aanvalt.
-
- Elite Poster
al een jaar lang kondigt de Vs aan te vertrekken en dan deze paniekacties vd overheden? kan tellen qua voorbereidingboonpwnz schreef: Is hierboven al gezegd die zaken van de Ardennen kunnen op een latere termijn gered worden. Deze situatie is echter volgens België een noodzaak en een allerlaatste kans om die mensen tot hier te krijgen.
ik wil ook dat ze gered worden maar k snap sommige reacties wel
ge gaat ginger lopen, vraagt hier papieren aan en gaat dan op congé naar ginder. Dat ge dan in een periode gaat waarin ge weet dat dit staat te gebeuren
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
Het is niet omdat ge ergens gaat lopen, dat ge nooit meer terug kunt. Er kan veel veranderen op X aantal jaren tijd (val Taliban - switch naar “modern” land - terugkeer en machtsovername Taliban).
Qua timing, iedereen was het een 2-3 maanden geleden nog eens dat het nog maanden, zoniet jaren kon duren eer de Taliban aan de macht kon komen. Bovendien zaten die toch ver weg van Kabul en niemand had verwacht dat Kabul op slechts 10 dagen zou vallen. Een provinciehoofdstad in een gebied dat 90% door de Taliban gecontroleerd werd ergens in het zuiden, ja dat was een zekerheid. Maar Kabul zou nooit nog slag of stoot vallen.
Alsook veel van die familiebezoeken is niet efkes over en weer vliegen, hallo zeggen en 2 dagen later terugvliegen. Bij velen is dat 1x per jaar dat ze hun familie kunnen bezoeken en nemen ze dan hun complete verlof op voor die periode. Kan dus al goed zijn dat ze daar sinds juli zitten, toen alles nog normaal was.
Het is in ieder geval weer zeer gemakkelijk om de rekening te maken en conclusies te trekken zonder info.
Qua timing, iedereen was het een 2-3 maanden geleden nog eens dat het nog maanden, zoniet jaren kon duren eer de Taliban aan de macht kon komen. Bovendien zaten die toch ver weg van Kabul en niemand had verwacht dat Kabul op slechts 10 dagen zou vallen. Een provinciehoofdstad in een gebied dat 90% door de Taliban gecontroleerd werd ergens in het zuiden, ja dat was een zekerheid. Maar Kabul zou nooit nog slag of stoot vallen.
Alsook veel van die familiebezoeken is niet efkes over en weer vliegen, hallo zeggen en 2 dagen later terugvliegen. Bij velen is dat 1x per jaar dat ze hun familie kunnen bezoeken en nemen ze dan hun complete verlof op voor die periode. Kan dus al goed zijn dat ze daar sinds juli zitten, toen alles nog normaal was.
Het is in ieder geval weer zeer gemakkelijk om de rekening te maken en conclusies te trekken zonder info.
-
- Elite Poster
het gaat oa over mensen die hier al meer dan 15 jaar wonen en die gevlucht zijn uit Afghanistan rond 9/11. Dus die mensen hebben alle recht om hun familie eens te bezoeken wat je kon de situatie van indertijd niet vergelijken met deze van begin deze maand en vroeger.1207 schreef:al een jaar lang kondigt de Vs aan te vertrekken en dan deze paniekacties vd overheden? kan tellen qua voorbereidingboonpwnz schreef: Is hierboven al gezegd die zaken van de Ardennen kunnen op een latere termijn gered worden. Deze situatie is echter volgens België een noodzaak en een allerlaatste kans om die mensen tot hier te krijgen.
ik wil ook dat ze gered worden maar k snap sommige reacties wel
ge gaat ginger lopen, vraagt hier papieren aan en gaat dan op congé naar ginder. Dat ge dan in een periode gaat waarin ge weet dat dit staat te gebeuren