Misschien is er in Nederland wel 'onbeperkt downloaden' maar de gevolgen zijn er dan ook naar :
http://trosradar.efocus.nl/index2.php?pag=5&id=29
Bent u echt zeker dat het in Nederland zoveel beter is ????
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Die problemen waren er vroeger ook al, zelfs nog erger. Hier in België zijn we gezegend met sommige providers die goede support geven maar er zijn er ook met een hoop problemen (geen namen nodig).
Ik heb het in eerste instantie niet over de support maar wel de kwaliteit van de verbindingen. Bijna iedereen hier op het forum wil wel onbeperkt kunnen downloaden en wijst steeds naar Nederland maar als je dan ziet hij tevreden de klanten daar zijn... Geef mij dan maar 50 GB (of desnoods 100 GB) en een fatsoenlijke verbinding. Maar ja, ik heb dan ook geen behoefte aan illegale downloads. Wat ik maar wil aangeven : het is niet omdat in Nederland het onbeperkt downloaden door iedereen aangeboden (in tegenstelling tot België) wordt er geen snelheids- en andere kwaliteitsproblemen zijn. Mijn pleidooi : laat ons de situatie in België behouden zoals ze is want anders zitten we hier binnen de kortste keren met dezelfde rampzalige verbindingen zoals in Nederland en dat omdat er een kleine minderheid is die om welke reden dan ook vreselijk veel wil downloaden.
Eens enige members van Userbase hier die het dóór hebben, dat het gras wel eens groener kan zijn op de eigen weide in België.TVDE schreef:Mijn pleidooi : laat ons de situatie in België behouden zoals ze is want anders zitten we hier binnen de kortste keren met dezelfde rampzalige verbindingen zoals in Nederland en dat omdat er een kleine minderheid is die om welke reden dan ook vreselijk veel wil downloaden.
Ik klaag niet, en heb van de mij beschikbare 15 GB per maand er bijna nooit 3 nodig.
De support vind ik ook prima.
-
- Elite Poster
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
- Locatie: Hoogstraten
- Contacteer:
Ok, de kwaliteit is er minder. Maar of het nu de kwaliteit of de limiet is, die Nederlander zal sneller z'n bek opendoen dan die brave Belg.
Stel nu dat het omgekeerd was: België heeft verbindingen zonder limiet van slechte kwaliteit, en Nederland heeft verbindingen die de maximumsnelheid bijna altijd halen en zo goed als nooit uitvallen.
Ik vermoed dat de situatie in Nederland zou veranderen naar goede verbindingen met hogere limieten of FUPs. Wij Belgen zouden eerder blijven zitten met onze uitvallende lijnen en het geklaag binnen het huis houden.
Het hangt simpelweg van de aard van het volk af.
Stel nu dat het omgekeerd was: België heeft verbindingen zonder limiet van slechte kwaliteit, en Nederland heeft verbindingen die de maximumsnelheid bijna altijd halen en zo goed als nooit uitvallen.
Ik vermoed dat de situatie in Nederland zou veranderen naar goede verbindingen met hogere limieten of FUPs. Wij Belgen zouden eerder blijven zitten met onze uitvallende lijnen en het geklaag binnen het huis houden.
Het hangt simpelweg van de aard van het volk af.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Maar of het nu de kwaliteit of de limiet is, die Nederlander zal sneller z'n bek opendoen dan die brave Belg.
Vreemde redenering: Waarom "doen ze dan nu hun bek niet open" om de verbindingsproblemen op te lossen? Ik werk alle dagen met Nederlanders en ik zie echt geen reden waarom wij ons minderwaardig zouden moeten voelen of opstellen, ik zou zelfs het tegenovergestelde durven beweren. En een grote bek is zeker geen garantie tot succes, niet in Belgie en niet in Nederland.
Gr, Astralon
-
- Elite Poster
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
- Locatie: Hoogstraten
- Contacteer:
Astralon schreef:Maar of het nu de kwaliteit of de limiet is, die Nederlander zal sneller z'n bek opendoen dan die brave Belg.
Vreemde redenering: Waarom "doen ze dan nu hun bek niet open" om de verbindingsproblemen op te lossen? Ik werk alle dagen met Nederlanders en ik zie echt geen reden waarom wij ons minderwaardig zouden moeten voelen of opstellen, ik zou zelfs het tegenovergestelde durven beweren. En een grote bek is zeker geen garantie tot succes, niet in Belgie en niet in Nederland.
Gr, Astralon
Dat een grote bek geen garantie is tot succes geloof ik graag . Ik bedoel maar dat die Nederlanders sneller klagen of inderdaad van provider veranderen. Ik zie Belgen eerder de zaak nemen zoals ze is, dan de helpdesk bellen (of van provider veranderen).
Dit is ook waar het artikel deels over ging? Tevredenheid onder de klanten. Ik zie in het artikel veel percentages (+50% van de klanten) die toch wel zeggen dat die Nederlanders niet content zijn van het product. Dezelfde enquete in België geeft waarschijnlijk een pak lagere getallen. Betere kwaliteit én sneller tevreden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Een nederlander laat zich gewoon niet uitmelken.
Die abbos daar zijn een pak beterkoop.
En je moet alle providers bekijken , zijn er nog vele waar de klanten tevreden zijn. Trouwens zijn hier ook adsl operatoren waar veel klachten over zijn . Als TN me nu eens dat turbo abbo zou geven aan 20 € per maand geven , lijkt me faire prijs voor 30 gig. Trouwens wat ben je met 10 mbit , als na 12 uurtjes de pret uit is en je weeral een voor de rest van de maand mag kijken naar de bloemetjes op de vensterbank .
Trouwens is die vergelijking van radar niet representatief , of hebben ze alle abbonees ondervraagt ??????? ( ik zit in een irc chat chan met +- 60 nederlanders , alleen van de scarlet klanten hoor je af en toe eens gemor , de rest is zeer tevreden hoor )??????.
Die abbos daar zijn een pak beterkoop.
En je moet alle providers bekijken , zijn er nog vele waar de klanten tevreden zijn. Trouwens zijn hier ook adsl operatoren waar veel klachten over zijn . Als TN me nu eens dat turbo abbo zou geven aan 20 € per maand geven , lijkt me faire prijs voor 30 gig. Trouwens wat ben je met 10 mbit , als na 12 uurtjes de pret uit is en je weeral een voor de rest van de maand mag kijken naar de bloemetjes op de vensterbank .
Trouwens is die vergelijking van radar niet representatief , of hebben ze alle abbonees ondervraagt ??????? ( ik zit in een irc chat chan met +- 60 nederlanders , alleen van de scarlet klanten hoor je af en toe eens gemor , de rest is zeer tevreden hoor )??????.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
TVDE schreef:Ik heb het in eerste instantie niet over de support maar wel de kwaliteit van de verbindingen. Bijna iedereen hier op het forum wil wel onbeperkt kunnen downloaden en wijst steeds naar Nederland maar als je dan ziet hij tevreden de klanten daar zijn... Geef mij dan maar 50 GB (of desnoods 100 GB) en een fatsoenlijke verbinding. Maar ja, ik heb dan ook geen behoefte aan illegale downloads. Wat ik maar wil aangeven : het is niet omdat in Nederland het onbeperkt downloaden door iedereen aangeboden (in tegenstelling tot België) wordt er geen snelheids- en andere kwaliteitsproblemen zijn. Mijn pleidooi : laat ons de situatie in België behouden zoals ze is want anders zitten we hier binnen de kortste keren met dezelfde rampzalige verbindingen zoals in Nederland en dat omdat er een kleine minderheid is die om welke reden dan ook vreselijk veel wil downloaden.
het is niet dat het onbeperkt is dat we hier dan allemaal ineens 1000 gig gaan downloaden waarschijnlijk zal het dan ook wel 100 of minder zijn.. maar het is constant naar die meter kijken dat gewoon frustrerend is ! de kwaliteit kan dan in nl misschien iets minder zijn maar
- is goedkoper
- sneller (of mogelijkheid tot)
- onbeperkt
en tenslotte ik zou maar niet zo hoog van den toren blazen in belgie is het ook nog niet wat het moet zijn !
Laatst gewijzigd door Ofloo 19 okt 2005, 23:38, in totaal 1 gewijzigd.
- bogy
- Member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 21:28
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
ach ja ...
ik lees hier weer veel hoog-van-den-toren-geblaas ....
jah, ik zie die getallekes ook staan...
zo is er bij xs4all een ZEER lage ontevredenheid.
Hier in belgie is dat ook zo hoor ... bij Telenet zit een groter percentage ontevreden klanten als bij de andere providers. Telenet is dan ook de enige provider die haar klanten zoveel limieten oplegt en dan nog eens dubieuze 'abonnements-systemen' heeft voor het aankopen van datablocks.
Ik blijf lekker waar ik ben, bij mijn huidige ADSL provider. Ik betaal géén 123 euro... ik betaal 38 euro, heb 4 mbit down en 512 kbit up. Heb géén meter maar een FUP, en dat ik maandelijks 50 GB erdoorhaal, is de normaalste zaak van de wereld...
dat gij 123€ betaalt, tjah, noem ik maar lekker dom zijn... en als ge uw datablokjes niet gebruikt, moet ge ze alsnog betalen.
ow en over de kwaliteit van de verbinding? Wees maar zeker dat de uitval zéééér laag is... Er zijn géén poorten geblokkeerd, de helpdesk is géén 0900 nummer, en jah, de provider bestaat al hééél lang in belgie ... zelfs al van voor dat telenet bestond...
ik lees hier weer veel hoog-van-den-toren-geblaas ....
jah, ik zie die getallekes ook staan...
zo is er bij xs4all een ZEER lage ontevredenheid.
Hier in belgie is dat ook zo hoor ... bij Telenet zit een groter percentage ontevreden klanten als bij de andere providers. Telenet is dan ook de enige provider die haar klanten zoveel limieten oplegt en dan nog eens dubieuze 'abonnements-systemen' heeft voor het aankopen van datablocks.
Ik blijf lekker waar ik ben, bij mijn huidige ADSL provider. Ik betaal géén 123 euro... ik betaal 38 euro, heb 4 mbit down en 512 kbit up. Heb géén meter maar een FUP, en dat ik maandelijks 50 GB erdoorhaal, is de normaalste zaak van de wereld...
dat gij 123€ betaalt, tjah, noem ik maar lekker dom zijn... en als ge uw datablokjes niet gebruikt, moet ge ze alsnog betalen.
ow en over de kwaliteit van de verbinding? Wees maar zeker dat de uitval zéééér laag is... Er zijn géén poorten geblokkeerd, de helpdesk is géén 0900 nummer, en jah, de provider bestaat al hééél lang in belgie ... zelfs al van voor dat telenet bestond...
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Zou je dan nog zeggen welke? ..bogy schreef:en jah, de provider bestaat al hééél lang in belgie ... zelfs al van voor dat telenet bestond...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Ken Losfeld schreef:Zou je dan nog zeggen welke? ..bogy schreef:en jah, de provider bestaat al hééél lang in belgie ... zelfs al van voor dat telenet bestond...
dat zou ik toch ook wel eens willen weten ze ..
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ken Losfeld schreef:Zou je dan nog zeggen welke? ..bogy schreef:en jah, de provider bestaat al hééél lang in belgie ... zelfs al van voor dat telenet bestond...
kheb gepiepeloerd... xs4all zoals ie eigenlijk zegt
- bogy
- Member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 21:28
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Block schreef:en ge krijgt toegang tot newszilla
Welkom Bogy!
neeje, newszilla ligt er al een tijdje tussenuit voor het 'nieuwe' Evonet ... (sinds de naamsverandering zijn we eruitgekicked door xs4all.nl)
mààr evonet heeft een zéér snelle eigen nieuwe newsserver...
nog nooit heb ik aan minder dan 400KB er iets moeten afhalen, en de retentie is meer dan voldoende (een week)... ow en alle groups zijn uiteraard beschikbaar...
- bogy
- Member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 21:28
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
meon schreef:Welk abonnement heb je trouwens? Ik vind nergens FUP of een abonnement van 512 kbit up.
je moet naar de prijs kijken... ik zei dus dat ik 38 euro betaal per maand.
dus jah: zowel mijn uploadsnelheid als mijn limiet zijn foutief weergegeven op de site... niet dat ik dat erg vindt zenne...
effe een screenie erbij om te bewijzen da'k ni lieg éh!
http://kelderman.bogy.be:2140/otherstuff/modemshot.png
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Sorry, bogy, maar da's niet de ware snelheid van je lijn -- voorbeeld: nu ik de gewone Belgacom Go heb, staat daar bij mij ook 4096/512, maar toen ik Go+Power had, was dat 4096/448
Een snelheidstest op UserBase zal je ware snelheid zeer goed benaderen.
Een snelheidstest op UserBase zal je ware snelheid zeer goed benaderen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Mega- en Maxi-abonnees blijven de beschikking houden over vier threads van elk 512 kbps en hebben een nieuwsgroepenlimiet van respectievelijk 200 en 100 GB per maand. Multi krijgt twee threads van elk 512 kbps en een limiet van 50 GB. De abonnees van Midi tot slot krijgen een thread van 512 kbps en een limiet van 10 GB
http://www.webwereld.nl/articles/38178
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
cptKangaroo schreef:Sorry, bogy, maar da's niet de ware snelheid van je lijn -- voorbeeld: nu ik de gewone Belgacom Go heb, staat daar bij mij ook 4096/512, maar toen ik Go+Power had, was dat 4096/448
Een snelheidstest op UserBase zal je ware snelheid zeer goed benaderen.
idd dat klopt zie screenshot van mijn modem info
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727