YouTube Music vs YouTube

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik meen dat er hier wel wat gebruikers zijn van YouTube Music ?
Ik ben aan het kijken om YouTube Music te nemen om mijn Orange belwaarde aan te spenderen. Ik vind het verschil tussen YouTube Music en YouTube enorm verwarrend. YouTube staat immers ook vol van video's die door derden geüpload zijn, al dan niet illegaal. Ik merk echter dat die ook terugkomen in je searches op YouTube Music. Meer zelfs, die search resultaten zijn soms zelfs anders dan op YouTube gewoon.

Bvb, ik zoek "Aurora God Is A Woman". Op YouTube krijg ik hier als eerste hit de originele opname van NRK. Doe ik dezelfde search op YouTube Music, krijg ik deze opname zelfs niet eens terug (onder Videos). Hit 3 daar is een copy van die video van een of andere Braziliaans kanaal, met Portugese ondertitels.
EDIT: blijkbaar is dat toch een officieel Braziliaans kanaal van Aurora, wat dan zou verklaren waarom het in YouTube Music zo hoog hit. Maar neem dan bvb hit 2, van ene Mireia. Als je die op YouTube bekijkt, is dat duidelijk gewoon ergens een amateur met 2K subs, die eigen muziekvideos maakt van bestaande songs met filmcontent geript van ergens anders (dus eigenlijk 2x copyright infringement ?). Dus die wil ik toch echt niet op YouTube Music terugvinden.

Zit je dus op YouTube Music niet ook met een hoop geüploade rommel ? Of is dit een beetje mijn OCD dat speelt ?
macamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Niet veel, maar je komt inderdaad wel rommel tegen of dus alternatieve versies.

Je kunt YouTube premium waar YouTube Music (en Play Music) bij zit voor een proefperiode gratis proberen.
Google ook eens op YouTube premium India. Dat scheelt je een hoop geld ;-)
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Ik zit ook in mijn proefperiode van youtube premium. Dan heb je geen reclame bij video's en ook volledige youtube music.

Ik stoor me er wel aan dat er geen directe manier is om Sonos aan te spreken ne Alexa.

Ik ga wellicht naar apple music. Ook te betalen met orange belkrediet volgens mij.

En Google Youtube India. Kun je dat dan ook met orange belkrediet betalen? ;) wordt dat omgezet?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik merk nooit meer reclame op men pc met adblock plus en ublock origin + ghostery :angel: Niet op twitch, niet op youtube en niet op andere video kanalen.

Enigste nadeel is dat ik op sommige sites echt die adblockers moet uitzetten want live pagina van bv hln werkt niet dan. En mediamarkt blokkeert die gewoon compleet :bang:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

boonpwnz schreef:Ik merk nooit meer reclame op men pc met adblock plus en ublock origin + ghostery :angel: Niet op twitch, niet op youtube en niet op andere video kanalen.
Toen ik gisteren nog hierover opzocht wat het voordeel zou zijn van YouTube Premium (waar je YouTube Music Premium bij krijgt) vs enkel YouTube Music Premium, besefte ik ook dat ik eigenlijk nooit reclame krijg op YouTube op mijn PC (met Chrome). En dan inderdaad besefte dat dat wel door AdBlock Plus moest zijn.
Eigenlijk de enige reden dat ik dan nog Premium zou moeten hebben (en dan ook nog alleen Music Premium) is om te kunnen afspelen op mijn Chromecasts Audio.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Even een vraagje. Ik heb opgezocht dat betaling in andere munten eigenlijk niet mag alleen zie ik dat niet expliciet in de voorwaarden.

Etisch is het ook niet correct om dat te doen maar ik vraag me af of Google je account daarvoor uitschakelt/verbant ?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”