Oude Belgacom installatie

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
technicus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mar 2021, 17:16

Waar is de tijd naartoe dat er overal zo een toestel stond van Belgacom met een snelheid van 10Mbit.
Bijlagen
20210811_141230.jpg
20210811_141214.jpg
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Wat was dat voor iets? ADSL voor bedrijven?

Ik heb de opstart van ADSL bij Belgacom meegemaakt voor particulieren. Turboline. Toen was de ADSL modem de Alcatel 1000, de brooddoos.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Dat is precies ISDN apparatuur. 64kbit of zelfs 128kbit bij gebruik van 2 kanalen.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ziet er eerder een 64k leased line uit.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Da's inderdaad een leased line modem. Met X21 (of V35, met een gigantische connector) interface naar de router.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Een foto van de achterkant zou meer zeggen.

en de TS heeft het heel optimistisch over 10Mbit/s :-D

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Waar is den tijd van de groene UFO naartoe :-)
Dacht 3,3 Mbps dat het maximum was.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Die foto's zeggen mij niets, maar lijkt me geen ADSL.
Die groene ufo noemde wij 'kwal'. Ik had toen een nieuwer model (koste toen 2000fr als ik me goed herinner) de eicon diva.
Ben toen begonnen aan 1mbit/128 kbps. Daarna naar scarlet student (toen nog geen BGC) gegaan , goedkoper en upload X3
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

svermassen schreef:Waar is den tijd van de groene UFO naartoe :-)
Dacht 3,3 Mbps dat het maximum was.
Heb ik zelfs nog liggen, zie http://www.libellules.ch/alcatel.php voor een klein fotootje. Daar moest dan een PC tussen om andere PC's van internet te voorzien... inderdaad, waar is de tijd?!?
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

svermassen schreef:Waar is den tijd van de groene UFO naartoe :-)
Dacht 3,3 Mbps dat het maximum was.
't was een manta, geen kwal :P en de snelheid van dat ding kon dacht ik tot 8 Mbps aan op Annex A, maar de snelheid werd beperkt door het feit dat het een USB 1.1-aansluiting gebruikte. Ik heb die volgens mij nog boven liggen :-).
Ik heb hier nog een papier gevonden van onze inschrijving op Turboline Go... en zie dat ik nog altijd dezelfde gebruikersnaam gebruik nu.

Kijk eens naar die prijzen! https://www.diskidee.be/2000/05/23/belg ... r-of/1526/
deman3417
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Lijkt wel een oude installatie van bij m'n vorige werkgever in Breendonk.

Was een leased line ding.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Ja.. die prijzen toen bij het begin van ADSL. Dat was absurd.

Verplicht analoog telefoonabonnement. Dan betalen voor Turboline, het ADSL-signaal over die telefoonlijn. En dan betalen bij een internetprovider om via die telefoonlijn en Turboline effectief op internet te kunnen.

Later is er een annoloog telefoonabonnement gekomen dat een stuk goedkoper was om te hebben maar duurder om te bellen. Noemde dacht ik een 'discovery-line'. Daar was men heel discreet over dat het bestond. Durfde men zelfs het bestaan ervan ontkennen in een Teleboetiek.

Het component 'Turboline' ging uiteindelijk samen bij de factuur van de internetprovider.

Er was een kleine speler ... weet de naam niet meer... rode merkkleur ..en die verkocht ADSL of per minuut of forfaitair met een quota van ...denk 250 mb. Maar als het quota op was kun je voor 5 euro extra onbeperkt surfen. Weliswaar tegen 0,5Mbit. Dat was het eerste echt betaalbare onbeperkt internet. Dat was mijn eerste ADSL-abonnement.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

WalterB1 schreef:Later is er een annoloog telefoonabonnement gekomen dat een stuk goedkoper was om te hebben maar duurder om te bellen. Noemde dacht ik een 'discovery-line'.
Ik heb die discovery line gehad, wat eigenlijk als raw copper fungeerde voor mijn ADSL-verbinding via edpnet.
Computer(k)nul
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Leased line verbinding tussen een radiostudio en de zendersite??
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

WalterB1 schreef: Er was een kleine speler ... weet de naam niet meer... rode merkkleur ..en die verkocht ADSL of per minuut of forfaitair met een quota van ...denk 250 mb. Maar als het quota op was kun je voor 5 euro extra onbeperkt surfen. Weliswaar tegen 0,5Mbit. Dat was het eerste echt betaalbare onbeperkt internet. Dat was mijn eerste ADSL-abonnement.
Versatel?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

crapiecorn schreef:
WalterB1 schreef: Er was een kleine speler ... weet de naam niet meer... rode merkkleur ..en die verkocht ADSL of per minuut of forfaitair met een quota van ...denk 250 mb. Maar als het quota op was kun je voor 5 euro extra onbeperkt surfen. Weliswaar tegen 0,5Mbit. Dat was het eerste echt betaalbare onbeperkt internet. Dat was mijn eerste ADSL-abonnement.
Versatel?
https://www.diskidee.be/2003/12/08/vers ... eren/4583/

Denk dat free & always ;-)
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Sinna schreef:Ik heb die discovery line gehad, wat eigenlijk als raw copper fungeerde voor mijn ADSL-verbinding via edpnet.
Inderdaad, het was een tijdje goedkoper om een actieve telefoonlijn te hebben zo dan een "raw copper" welke eigenlijk hetzelfde eindresultaat had.
Dat was tot er een gigantische boom was qua alternatieve providergebruikers en opeens discovery meer dan de helft duurder werd...

Het ging van ik geloof 6.99€/m naar iets van een 12€/m oid.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Tomsworld schreef:[
https://www.diskidee.be/2003/12/08/vers ... eren/4583/

Denk dat free & always ;-)
@crapiecorn ook;

Ja, dat was het. Versatel.
Ik ben ingegaan op die aanbieding van gratis activering en gratis ADSL-modem (heel simpel USB-ding maar het werkte prima). Was dus 10 euro extra. Maar toch, voor die periode was dat spotgoedkoop. Voor 30 euro onbeperkt internet, weliswaar tegen 512 kbit/s down en 256 kbit/s up. + de kost voor de Discovery line. Ben een prijs tegengekomen van 10,95 euro daarvoor.

Dus een 40 euro in totaal voor onbeperkt internet. Weliswaar 40 euro van 20 jaar geleden. Volgens een calculator is een 40 euro van 2004 nu een 52 euro. Was best tevreden over Versatel. Ja, het was traag maar dat was de deal om zoiets goedkoop te hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”