Ik moet voor mijn eindwerk het schoolnetwerk simuleren. Ik doe dit met 2 computers (dus zonder tussenapparatuur). Alles werkte, tot vandaag. Ik probeer aan te melden op de cliënt (windows 2000 pro) en ik krijg de melding :"Het lokale beleid van dit systeem staat u niet toe om interactief aan te melden". Ik kan met geen enkele gebruiker meer aanmelden, zowel lokale gebruikers als remote. De server is er eentje met win 2k server. Alles met de laatste updates.
Het enige wat ik gedaan heb is de drivers van de modem op de cliënt geïnstalleerd, want dit was nog niet gebeurt. Dat is een Conexant softk 56 data,fax modem. Alles ging goed tot ik herstartte. Nu is mijn probleem, hoe geraak ik in godsnaam terug in die PC?? Ik kan met geen enkele gebruiker aanmelden, admin of gewone gebruiker. Ik vind het raar dat deze install van de driver dit kan veroorzaken.
Weet er iemand een oplossing? Als je meer info wilt, laat dan iets weten.
Dank bij voorbaat!
Windows 2000 server : aanmelden
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Contacteer:
wow, dat klinkt niet goed op het eerste zicht.
Wat mij dat op het eerst zicht doe denken is een verkeerde instelling bij de scurity settings van de users, maar dat hangt af van hoe de aanmelding is, local of remote...
Geraakt ge nog in uwen server met remote?
Geraakt ge niet met admin van server of van client in de client?
--> indien niet: niet zo goed
Indien ge nog met admin in server geraakt kunt ge kijken, indien er remote wordt aangemeld naar de security settings vanop de server. Eventueel remote proberen in de client geraken.. maar kweet niet of dat een optie is.. hangt af van de configuratie.
Dit lijkt mij niet echt het gevolg zenne van nen driver install.. is strange.
Niemand anders geknoeid op de server?
Wat mij dat op het eerst zicht doe denken is een verkeerde instelling bij de scurity settings van de users, maar dat hangt af van hoe de aanmelding is, local of remote...
Geraakt ge nog in uwen server met remote?
Geraakt ge niet met admin van server of van client in de client?
--> indien niet: niet zo goed
Indien ge nog met admin in server geraakt kunt ge kijken, indien er remote wordt aangemeld naar de security settings vanop de server. Eventueel remote proberen in de client geraken.. maar kweet niet of dat een optie is.. hangt af van de configuratie.
Dit lijkt mij niet echt het gevolg zenne van nen driver install.. is strange.
Niemand anders geknoeid op de server?
I love it when a plan comes together!
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
De adminaccount die ingesteld staat op de cliënt daar kan ik niet mee inloggen, zie foutmelding. De adminaccount van het netwerk ook niet. Op de server kan ik nog altijd inloggen, zoals altijd. Aan de security settings op de server niets veranderd. Ik kan met geen enkele account meer inloggen op de cliënt (admin server of client, ook geen gewone user). Ik ga voor een keer de gemakkelijkste oplossing nemen, er stond toch niks belangrijk op die cliënt, toch niet op die HD, dus formatje doen. Niks aan de hand. Zaterdag mijn werk van maken.
Ik heb mijn mentor ook om raad gevraagd, als hij iets weet zal ik het ook posten. Je weet nooit genoeg he.
Cheers
Ik heb mijn mentor ook om raad gevraagd, als hij iets weet zal ik het ook posten. Je weet nooit genoeg he.
Cheers
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Je hebt wel recoverytools voor als je niet meer kan aanmelden, maar dat is meestal voor het geval dat je je wachtwoord niet meer kent.
Maar hier is waarschijnlijk meer aan de hand...
Het zou me sterk lijken als de driver daar voor verantwoordelijk was, maar in de wondere wereld van Windows kan alles (zoals Steve Jobs zei: "It's less predictable").
Format is drastisch, maar wel oplossend
Maar hier is waarschijnlijk meer aan de hand...
Het zou me sterk lijken als de driver daar voor verantwoordelijk was, maar in de wondere wereld van Windows kan alles (zoals Steve Jobs zei: "It's less predictable").
Format is drastisch, maar wel oplossend
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Mja, toch lijkt het mij echt alsof je door je eigen beveiliging bent buiten gekicked
Paar zaken, indien je inlogged op de client, via een remote path maw profile bevindt zich op server, dan zou ik security settings op server eens goed nakijken. Werken beide pc's binnen hetzelfde domein?
Anders indien profiles local zijn, kan je proberen de client remote over te nemen.. maar kvrees dat dat ook niets gaat doen.. (ben alleen niet zeker, en zou dus proberen..)
Wat je ook kan proberen is hetgeen Sensei zegt, proberen via safe mod binnen te geraken via admin account en dan proberen kijken of je de policy kan aanpassen.. of nakijken of er iets veranderd is...
Dat een driver dat zou veroorzaken lijkt me enorm onwaarschijnlijk
Nu ja een format is idd drastisch, maar als er idd nix opstaat is het zeker een optie.Win2000 is in no time, terug geïnstalleerd.
Paar zaken, indien je inlogged op de client, via een remote path maw profile bevindt zich op server, dan zou ik security settings op server eens goed nakijken. Werken beide pc's binnen hetzelfde domein?
Anders indien profiles local zijn, kan je proberen de client remote over te nemen.. maar kvrees dat dat ook niets gaat doen.. (ben alleen niet zeker, en zou dus proberen..)
Wat je ook kan proberen is hetgeen Sensei zegt, proberen via safe mod binnen te geraken via admin account en dan proberen kijken of je de policy kan aanpassen.. of nakijken of er iets veranderd is...
Dat een driver dat zou veroorzaken lijkt me enorm onwaarschijnlijk
Nu ja een format is idd drastisch, maar als er idd nix opstaat is het zeker een optie.Win2000 is in no time, terug geïnstalleerd.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ik heb niks aan de instellingen veranderd, dus alles staat nog altijd hetzelfde als toen het wel werkte. Beide PC's werken binnen hetzelfde domein. Normaal moet je altijd local kunnen inloggen, wat nu niet meer het geval is.
Safe mode gisterenavond al geprobeerd. Het heeft niks uitgehaald. Ik heb vanalles geprobeert, maar niks hielp. Safe mode, met netwerkondersteuning, zonder netwerkondersteuning. Het zal een format worden. Het is niet lang werk, dus waarom niet. Kzal dan nog eens diezelfde driver installen en zien of het opnieuw gebeurt. Je kan maar proberen, je weet nooit.
Bedankt voor de hulp;
cheers
Safe mode gisterenavond al geprobeerd. Het heeft niks uitgehaald. Ik heb vanalles geprobeert, maar niks hielp. Safe mode, met netwerkondersteuning, zonder netwerkondersteuning. Het zal een format worden. Het is niet lang werk, dus waarom niet. Kzal dan nog eens diezelfde driver installen en zien of het opnieuw gebeurt. Je kan maar proberen, je weet nooit.
Bedankt voor de hulp;
cheers
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Mja, normaal moet je idd lokaal altijd kunnen aanloggen,.... tenzij dat het groepsbeleid verandert is...
De setting bestaat inderdaad om een user niet meer te laten inloggen. Dus ik denk dat er daar toch iets moet gebeurd zijn.. kan iemand anders toegang gehad hebben tot die pc's? Dat kan eventueel ook via die server gewijzigd zijn...
Ik weet het niet zeker, maar het kan zijn, dat er 'methodes' of tools bestaan om terug in je systeem te geraken.. maar ik ben er niet echt van op de hoogte,... ik ben nog niet echt uit mijn eigen systeem gekicked.. dus heb ze nog niet nodig gehad.
Nuja, ik denk dat je gelijk hebt dat een format de snelste opl is.. in jouw geval. Ik ga straks nog es zien op de ms-site.
De setting bestaat inderdaad om een user niet meer te laten inloggen. Dus ik denk dat er daar toch iets moet gebeurd zijn.. kan iemand anders toegang gehad hebben tot die pc's? Dat kan eventueel ook via die server gewijzigd zijn...
Ik weet het niet zeker, maar het kan zijn, dat er 'methodes' of tools bestaan om terug in je systeem te geraken.. maar ik ben er niet echt van op de hoogte,... ik ben nog niet echt uit mijn eigen systeem gekicked.. dus heb ze nog niet nodig gehad.
Nuja, ik denk dat je gelijk hebt dat een format de snelste opl is.. in jouw geval. Ik ga straks nog es zien op de ms-site.