Belgacom - Wederom een succesverhaal

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Parin
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 okt 2005, 15:52

Blijkbaar heeft Belgacom onze familie niet graag, want in het verleden is het al vaak miserie geweest, maar zelfs nu ik verhuisd ben weten ze niet van ophouden...

Bij deze een overzichtje van mijn laatste BGC-avontuur (ik moet het even kwijt ;-) ).

28 september: Op 1 oktober mag ik intrekken, samen met mijn vriendin, in ons nieuw appartement. Daar wij beiden vertrouwd zijn met ADSL willen we dat ook nu weer hebben. Dus we hebben Belgacom nodig. Ik vraag aan de huisbaas hoe het zit met de telefoonaansluitingen en volgens hem liggen alle lijnen er, ze moeten enkel nog geactiveerd worden.

29 september: Ik ga naar een Belgacom winkel en vraag voor activatie van een discovery lijn. "Geen probleem meneer, binnen 48 uur is dat in orde." Amai, dacht ik in men eigen, dat zou een unicum zijn.

2 oktober: Nog steeds geen beltoon op mijn toestel. Lap, het is weer zover. Ze halen hun eigen datum weer niet. Net voor ik naar mijn werk vertrek kijk ik even in de brievenbus en zo waar, een brief van Belgacom met de melding dat op 24 oktober een technieker langskomt om de lijn te installeren. Dus van 48 uur naar 26 dagen!
Op mijn werk aangekomen bel ik onmiddellijk naar de helpdesk om te vragen wat er aan de hand is. "We krijgen geen signaal op de centrale, er scheelt iets met de lijn en een technieker moet dit komen nakijken. Dit kan niet vroeger dan 24/10. Onze excuses." Voor- of namiddag vraag ik nog vlug even, maar dat konden ze niet zeggen. Ik moest dus maar een volledige dag verlof opnemen zodat zij langs konden komen.
Onaanvaardbaar vond ikzelf, dus ik bel even naar de huisbaas en leg het even uit. Hij ging zelf contact opnemen met BGC.

3 oktober: De huisbaas heeft met BGC gepraat en het probleem is aan het licht gekomen. De appartementen waren eerst nr. 1 bus a, nr. 1 bus b, nr. 1 bus c, nr. 1 bus d genoemd, maar dat is veranderd naar nr. 1 bus 1, nr. 1 bus 2, nr. 1 bus 3 en nr. 1 bus 4. Puur enkel op papier, welteverstaan, er zijn absoluut geen aanpassingen gebeurd aan infrastructuur. En hierdoor werkten volgens Belgacom de lijnen niet meer.
Nogmaals, aan de lijnen was fysiek absoluut niets gewijzigd. Maar soit, de huisbaas had toch nog kunnen regelen dat ze op 14 oktober in de namiddag zouden langskomen. Dus toch al 10 dagen eerder en ik hoefde slechts een halve dag verlof te nemen.

14 oktober: BGC komt langs en op minder dan 2 minuten is de lijn geactiveerd en werkt ze. Er was dus absoluut geen probleem met de lijn zelf, ze moest enkel geactiveerd worden. Waarom dit vanop de centrale 14 dagen geleden niet ging wist de technieker ook niet. Maar eindelijk dan toch telefoon... De zelfde dag nog vraag ik Versatel ADSL aan.

28 oktober: De Versatel ADSL modem arriveert! Dit wil normaal gezien zeggen (volgens hun FAQ) dat de ADSL connectie actief is! Woohoo, eindelijk, terug internettoegang. Vandaag echter geen tijd om het uit te proberen. Maar morgen is het weekend, en dan heb ik tijd genoeg.

29 oktober: De ontnuchtering komt echter al vrij snel: het lampje van de lijnsynchronisatie blijft flikkeren. Doeme, denk ik in mezelf, dan is de adsl lijn toch nog niet actief. Nog maar enkele dagen wachten dan.

31 oktober: Ik spreek heel toevallig mijn huisbaas nog even en hij vraagt terloops: "Werkt uwe telefoon nog?". "Waarom zou die niet meer werken?", vraag ik aan de huisbaas. Blijkbaar was er dus een Belgacom technieker op 29 oktober langs geweest om het appartement beneden aan te sluiten, en volgens die man was het aansluiting volledig een puinhoop. De lijn van boven (onze lijn) was fout aangesloten op die van beneden en die van beneden was een nog grotere ramp. Hij zou het wel even rap in orde brengen. Na wat werk had het appartement beneden dus een werkende telefoon. Maar de huisbaas vertrouwde het niet helemaal, maar ja, hij had geen klachten gehoord van mij over het weekend, dus was het wel in orde dacht hij. Ik ga dus naar mijn appartement en neem de telefoon vast: GEEN belsignaal!. Die pipo van een technieker heeft dus mijn werkende telefoonlijn terug afgesloten met zijn gepruts! Dat er een probleem was, was ons niet opgevallen want we hebben dus een discovery line, enkel voor ADSL, en dus gebruiken we die niet voor te bellen. En dat die ADSL niet kon synchen, tja, dat kon natuurlijk, als Versatel nog niet volledig rond was.

Maar nu is de kans dus heel groot dat Versatel ADSL wel reeds actief is, maar dat het gewoon niet werkt omdat BGC mijn telefoonlijn weer om zeep heeft geholpen! Ondertussen begin ik dus wel al te betalen voor Versatel...

2 november: De huisbaas gaat vandaag naar BGC bellen om eens te horen wat er van is. Maar als het nu weer 14 dagen of meer gaat duren vooraleer een BGC technieker kan langskomen, en als ik weer verlof moet opnemen ervoor, is er toch wat loos hoor!



To be continued...
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Straf verhaal :eek: 'k Zal ze voorlopig toch ook niet laten komen om mijn onstabiele lijn te laten checken, zie dat ze het helemaal kapot maken!
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

Belgacom is intern zelf een puinhoop. Niemand weet van elkander (helpdesk <> techniekers bv.) en dan komt ge zulke geprutsdingen tegen. En dat is dan een megabedrijf. :?
blabla
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Belgacom is intern zelf een puinhoop. Niemand weet van elkander (helpdesk <> techniekers bv.) en dan komt ge zulke geprutsdingen tegen. En dat is dan een megabedrijf.


Ik denk dat het bij iedere grote organisatie een moeilijke oefening is.Wat betreft die installatie, blijkt dat er serieus geknoeid is, wanneer 1 technieker iets verkeerd aansluit, en de 2de doet het deftig, kan het idd zijn dat die 2de de 1ste zijn werk ongedaan maakt. Daar kan je deze persoon dan ook niet voor aansprakelijk stellen. Lijkt mij hier te gaan om een geval van extreme pech. (de huisnummers, de verkeerde installatie die ooit is gebeurd ...).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Parin
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 okt 2005, 15:52

Vandaag komen ze langs, "tussen 8u en 17u ". :roll:

Gelukkig is het dit keer snel en is mijn vriendin de ganse dag thuis.



'k Ben eens benieuwd, straks zit het appartement onder misschien weer zonder telefoon :wink:
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Parin schreef:Vandaag komen ze langs, "tussen 8u en 17u ". :roll:

Dat hebben ze mij vroeger ook eens gezegd, dus dagje verlof genomen. Raad eens wanneer ze er waren? De dag erna om 8u 's morgens :roll:
Toen zat ik natuurlijk op mijn werk en zijn ze later nog eens kunnen terugkomen.

Het is maar dat je het weet, blijf optimistisch zou ik zeggen... :-)
Parin
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 okt 2005, 15:52

Ow, jeuj. Ze zijn langsgekomen! De telefoon werkt alvast weer.

Straks na men werk eens de ADSL lijn testen. :think:
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

succes!!
Parin
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 okt 2005, 15:52

Jeuj! Ik ben online thuis!
Eindelijk :D


:banana: :beerchug: :bdaysmile:
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

En uw onderbuurman is nog niet komen aankloppen? :twisted:
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

'k Zat met spanning af te wachten hoe het zou eindigen vandaag :P
Eind goed al goed :!: :wink:
Parin
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 okt 2005, 15:52

Krekkie schreef:En uw onderbuurman is nog niet komen aankloppen? :twisted:


Voorlopig nog niet. :)
Maar ze woont er ook nog niet, dus ze heeft het misschien nog niet gemerkt. :-o
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

TIP: vraag dat ze u 'kort' op voorhand bellen als ze komen.
Ik heb dat hier al gedaan met belgacom en bij een vriendin met telenet; op die manier heb je geen ganse dag verlof aan uw broek en nog erger op niks.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”