Het spijt me maar zelfs onze "normale" of "hogere" lonen zijn best mager.. en zeker niet alleen hogere lonen hebben salariswagens. Verre van.Dizzy schreef:Misschien is net dat wel de bedoeling. Bovendien zijn het niet de laagste lonen die het probleem vormen bij de salariswagens want zij hebben meestal geen salariswagen en kunnen deze nu al zelf betalen.
Vandaar dat ik zei "op papier". CO2 doelstellingen, op papier, niet halen, gaat ook enorm veel geld kosten. En we zijn niet bepaald goed bezig in dit land op dit vlak.En het argument vergroening gaat ook niet op. Elke onnodige wagen is er eentje teveel en extra vervuiling. Bovendien verdwijnen deze wagens niet na hun leasing maar blijven ze gewoon rondrijden, meestal met iemand anders als chauffeur. Men produceert door deze regeling gewoon veel meer wagens en men zet aan tot meer rijden... en dat in een land waar je meer stil staat dan vooruit gaat op de weg
Kijk ik ben er niet tegen om salariswagens af te schaffen maar, zolang er geen serieus fiscaal alternatief is, is het wat mij betreft totaal not done. Dat is gewoon weer maar eens een inperking van koopkracht. De scheeftrekking tussen lonen en cost of living is vandaag al zo extreem aan het worden, zelfs voor mensen met een "normaal" loon. Niet enkel voor de lagere lonen. De middenklasse is aan een zeer hoog tempo aan het verdwijnen.