ING lion account wordt betalend

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Foutje...
Een kaart van keytrade.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

dupondje schreef: Wat maakt het nu uit dat er duizenden klanten met een gratis rekening weggaan? Die zijn alleen maar een kost.
Upselling voor klanten die je niet hebt, wordt wel moeilijk :).

Jeugd brengt ook niet veel op, maar nemen later misschien wel een krediet en nog later beleggingen. En daar zitten fees en dus omzet/winst.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat is inderdaad een kortzichtige redenering. Klanten die een gratis product afnemen zijn potentiële klanten voor andere dingen, potentiële klanten wegjagen is zelden verstandig.

Tweede punt is dat ene bank geld moet maken van geld. De winst moet komen van de bankactiviteit en dus beleggen van geld waarbij maar een klein deel van de winst terug naar de klant gaat (rente). Als je als bank moet beginnen teren op de inkomsten uit abos ben je slecht bezig.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

heist_175 schreef: Upselling voor klanten die je niet hebt, wordt wel moeilijk :).

Jeugd brengt ook niet veel op, maar nemen later misschien wel een krediet en nog later beleggingen. En daar zitten fees en dus omzet/winst.
Ze zullen dat wel bekeken hebben zeker :)
Kdenk voor een lening dat de meeste mensen sowieso overal rondvragen, dus of het zo'n meerwaarde heeft zou ik durven betwijfelen.
Ze maken de rekening toch al gratis voor mensen met een hypotheek, t'is gelukkig al iets...
ZekerNiemandVanING
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2021, 16:37

dupondje schreef:Ze maken de rekening toch al gratis voor mensen met een hypotheek, t'is gelukkig al iets...
Dit vind ik nergens terug in hun tarievenlijst. Heb je hier een link of andere bron voor? Dat zou wel het een en ander minder zuur maken.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ons pensioensparen gaat er weg omdat de rekening betalend wordt, dus bij ons verliezen ze enkel.

Ze hebben nog geprobeerd om ons te overtuigen dat de kost wel meeviel en echt minimaal was in hun ogen waarop ik heb voorgesteld dat ze die kost dan maar moeten laten vallen. Niet dus.

Einde van de maand wordt alles stopgezet ...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Minimaal? €1,9 x 12 is bij mij €22,80 terwijl het ervoor gratis was en elders is het nog altijd gratis.
Verkopers, een apart soort mensen...
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Hier ook alles stopzet bij ING op 30/06. De administratieve moed gevonden :lol: we zijn er bijna met alles over te zetten.
ZekerNiemandVanING
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2021, 16:37

cadsite schreef:Minimaal? €1,9 x 12 is bij mij €22,80 terwijl het ervoor gratis was en elders is het nog altijd gratis.
Verkopers, een apart soort mensen...
En voor een gedeelde rekening met twee is het bijna het dubbel voor de ING Lion Account:
- Forfait voor het pakket (beheren van de rekening en bij het pakket inbegrepen diensten)
= € 1,90 per maand
→ Subtotaal: € 22,80 per jaar

- Jaarlijkse kost tweede titularis
= € 10,00 per jaar
→ Subtotaal: € 33,80 per jaar

- Extra debetkaart
= € 10,00 per jaar
→ Totaal: € 43,80 per jaar
Gebruikersavatar
monty_burns_007
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 mar 2010, 19:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Net gezien dat ING vandaag 02/08/2021 bedrag van 1,90 euro van mijn zichtrekening gedebiteerd heeft. (periode 01/07/2021 - 31/07/2021)
Alhoewel ik een hypotheek krediet heb lopen bij ING en de zichtrekening gebruikt wordt voor de terugbetaling van de woonkrediet lening.
Dacht hier ergens iets gelezen te hebben dat de kosten niet werden aangerekend aan hypotheek leners bij ING met een Lion Account ?
Heeft hier iemand een link of info op bovenstaande nu wel of niet van toepassing is ?

alvast dank.
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

ing.jpg
Dan moet je eens informeren: ik kreeg wel een kostenafrekening maar deze was 0.
Het gaat hier om de enige ING zichtrekening die we hebben: de gezamenlijke waar de hypotheek aan gekoppeld is.

Let wel: Toen dit werd aangekondigd heb ik die uitzondering wel nergens gezien in de officiele tariefopgaven. Ofwel is dit intusen toch gebeurd, ofwel is het een (tijdelijke) commerciele actie om dit niet te verrekenen.
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Hier ook een kostenafrekening van €0. Mijn hypotheek is er ook aan gekoppeld.
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 11 keer

monty_burns_007 schreef:Net gezien dat ING vandaag 02/08/2021 bedrag van 1,90 euro van mijn zichtrekening gedebiteerd heeft. (periode 01/07/2021 - 31/07/2021)
Alhoewel ik een hypotheek krediet heb lopen bij ING en de zichtrekening gebruikt wordt voor de terugbetaling van de woonkrediet lening.
Nadat een paar nieuwe posts in dit topic heb ik dit ook eens even geverifieerd en inderdaad bij mij was er ook 1,90€ gedebiteerd terwijl ik ook een hypothecair krediet lopen heb bij ING.

Net even contact gehad met klantendienst ING blijkbaar is er een fout in het systeem waarbij bij sommige klanten die maandelijkse bijdrage toch aangerekend wordt ook al hebben ze een hypothecair krediet lopen. Ze gingen het bedrag terugbetalen in de loop van augustus.

Toch maar even opvolgen.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Daarvoor moest die 1,90 euro per klant dienen.

https://www.hln.be/geld/winst-ing-vervi ... ~ae07cbbf/
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

+ ze hebben 440 mensen ontslagen en nog andere functies ook. Dat snap ik toch niet van banken :bang:

Denk niet dat die werknemers hun winst zouden beïnvloeden. Bedoel hoeveel FTE's zijn dat maar

1440 banen verloren ik wed niet dat dat zoveel geld zou zijn.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Het is alvast niet door mij dat ze winst maken, ik ben er weg gegaan.
Degoutant is dat.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

cadsite schreef: Degoutant is dat.
Dat is het zeker. Hun 'verwerkingsdienst' is overbelast zeggen ze dan, hoe zou het komen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”