Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik vind het bijzonder knap dat er van die solidariteit van "we doen het voor de ouderen" eens gevaccineerd bijzonder weinig overblijft :angel:
Ik vind het ook bijzonder knap dat iedereen blind geloofd in een vaccin dat tegen de volgende golf eraan komt amper nog zal werken :angel:
Ik vind het ook bijzonder knap dat iedereen er geen graten in ziet om elke 6 maand een vaccin te gaan laten prikken waarvan de gevolgen niet of amper van bekend zijn :angel:
@koenraad, ik zou asap naar Frankrijk verhuizen moest ik van u zijn, ge gaat daar veel minder te klagen hebben :angel:
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

koenraaddeconinck schreef:Hoe eenvoudig kunnen de zaken zijn.
Zo eenvoudig is het dus niet of je moest in een dictatuur leven. Net door de vaccins in het heiligen aanbod te plaatsen ga je die pandemie niet indijken. En ook nu komen weer je fascistische ideetjes aan de oppervlakte drijven. Ontslag om dringende redenen???

1. Volledig akkoord
2. Was al voor de corona uitbraak. Alleen is het nu veel zichtbaarder.
3. Deels akkoord, maar net door het verminderen van de symptomen laat je het virus welig tieren. Hoeveel zijn er denk je die denken ongenaakbaar te zijn omdat ze gevaccineerd zijn?
4. Een tijdelijke impact die net het gevaar inhoudt om lakser om te gaan. De wereld is een dorp geworden en als we dit probleem niet wereldwijd gaan aanpakken vrees ik voor het ergste.

Enkel voor polio is er een verplichte vaccinatie maar daar slagen we zelfs niet in om dat deftig af te dwingen, laat staan te controleren.

Ik weet niet in welk ziekenhuis je werkt en of je effectief aan de bedden van de mensen staat maar in het VK doen ze daar al wel rapporteringen over. 40% van de mensen die worden opgenomen met Covid-19 in het hospitaal zijn dubbel gevaccineerd (double jabbed zoals ze daar zeggen) ...
iceke
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef: 1. Er is een virus da bij mensen enorme, blijvende lichamelijke schade kan aanrichten, zelfs blijvend met hieraan gerlateerde psychisch lijden niet enkel voor een patënt(e) maar voor heel zijn/haar omgeving. Een niet gering aantal overlijdt finaal.
Dat geldt voor elke kwaal waarmee iemand in het AZ beland, waarom voor dit virus een wereldwijd circus oprichten ?
koenraaddeconinck schreef: 2. Besmettingen met dit virus resulteren in een wereldwijde pandemie met oneindig veel menslelijk fysiek en psychisch leed en een ongeziene economische schade waarvan we nu de eerste facturen op ons bord krijgen. Denken we maar aan prijzen van alle producten uitgerust met een chip die duurder worden omdat er een wereldwijd ernstig tekort is, de prijzen die we zeer subtiel nog zullen moeten betalen voor de excessieve medische zorg die noodzakelijk is / was en het hopelijk niet opnieuw wordt, voor de premies aan zelfstandigen en tal van andere maatregelen.
Die economische schade komt vooral door dat circus, in mindere mate door dat virus.
koenraaddeconinck schreef: 3. Ondertussen is duidelijk dat gevaccineerden nog even veel virus kunnen doorgeven maar dat wie gevaccineerd is bijna in alle gevallen uit het ziekenhuis kan blijven (wegens bescherming ademhalingsstelsel) en veel veel minder intensieve zorg nodig hebben.
Laat het ons hopen, de vraag = hoeveel het gaat helpen tegen mutaties die dat vaccin absoluut niet tegenhoud... heeft dat ander (vaccinatie) circus dus wel nut ?
koenraaddeconinck schreef: 4. Vaccinatie bewijst dus duidelijk zijn gunstig impact ...
Daar zou ik dus voorzichtig in zijn... dat zullen we wel uitmaken in het najaar/voorjaar & na de resultaten van fase 3 & 4
koenraaddeconinck schreef: Gezien het ongezien impact van infecties met alle lichamelijke, psychische, sociale en eeconomische schade van dien is - behoudens medische tegenindicaies - vaccinatie weigeren m.i. "an act of crime".
Nee, een grondrecht
koenraaddeconinck schreef: Dus logisch besluit: mensen bij wie er geen (bewezen) medische indicaties zijn voor vaccinatie, niet verplichten en hun heilige keuzevrijheid niet in gevaar brengen maar hen een andere keuze laten. Vaccineren ofwel bij infectie alles zelf betalen. Geen steunmaatregelen, geen tussenkomst van de maatschappij what so ever, ook niet bij ziekenhuisopname.
Werk kwijt door niet-vaccinatie = geen werklooseidsuitkering.
Schoolvoorbeeld van discriminatie
koenraaddeconinck schreef: Voor zorgverleners: zonder meer verplichten of onmiddellijk ontslag wegens dringende redenen, tenzij er medische tegenindicaties zijn uiteraard.
Ik snap perfect dat de druk om te vaccineren hoger ligt in de zorg, maar ook hier : eigen lichaam eerst.
koenraaddeconinck schreef: Veel mensen in 3° wereldlanden kunnen alleen maar dromen van een vaccin en zonder er voor in het zand bijten. Wij hebben de luxe en hier zijn er die niet willen. Hoeveel asocialer kan je nog zijn?
Daar hebben wij niks over te bepalen, hoe je dat kan doortrekken naar associaal gedrag ontgaat me compleet.
koenraaddeconinck schreef: En aan keuzevrijheid zijn beperkingen als je deel uitmaakt van een gemeenschap. Zoals ik al meermaals geponeerd heb: in een samenleving heb je rechten maar ook plichten, alhoewel de grote meerderheid allen maar zijn rechten kent.
yup, maar daarvoor hoef je niet aan die rechten te knabbelen, iets dat het laatste jaar constant gedaan is
koenraaddeconinck schreef: Het is dus crimineel i.m.o. om vaccinatie te weigeren, de luxe van vaccinatie hebbende en zo te kunnen bijdragen tot de samenleving.Nogmaals, indien de remedie voor sommigen erger is dan de kwaal, dan kan er geen discussie zijn.
Er kan altijd discussie zijn...in een democratie
Dat de remedie erger is dan de kwaal zal de tijd wel uitwijzen
koenraaddeconinck schreef: O.m. tegen polio en andere ziekten is vaccinatie verplicht. Alleen ... ontbreekt het weerom de politici aan moed om dit ook voor corona te verplichten. Niets nieuws natuurlijk want dit is de zoveelste regereing al decennia lang die haar verantwoordelijkheid niet neemt behalve als het gaat om de portemonnee van hen en les amis en les amis de mes amis ofwel om het ego ervan.
Welke andere ziekten ?
Je kan het vaccin tegen polio trouwens niet vergelijken met deze vaccins, je kan polio ook niet vergelijken met covid
[/quote]
In het ziekenhuis waar ik werk is het profiel duidelijk van diegenen die nu opgenomen zijn en alsnog op ic belanden: niet of niet volledig gevaccineeerd met veel voorafgaande groeps - cq. andere risico-activeit.[/quote]
Das een non issue, als er dit najaar meer gevaccineerde in het az liggen dan niet gevaccineerde = dat ook geen reden om aan te nemen dat vaccins niet helpen, alleen dat er meer gevaccineerd zijn dan niet gevaccineerde.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

https://mcbekkerweg.nl/

https://mcbekkerweg.nl/wp-content/uploa ... gingen.pdf
https://mcbekkerweg.nl/wp-content/uploa ... naties.pdf
https://artsencollectief.nl/kinderen-jo ... rspectief/
https://artsencollectief.nl/gebruik-tie ... ch-schild/

https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen

Hmm, twijfel of ik mijn 2e vaccin wel zou laten zetten, na de eerste spuit 2 dagen doodop en de meesten hebben pas bijwerkingen bij hun 2e spuit.
Je kan het virus zelf verspreiden bij volledige vaccinatie en ben zelf in goede conditie (zal er statistisch niets aan overhouden mocht ik het krijgen).

Wanneer komt het 4e vaccin en blijven we gemuilkorfd ? Meer mensen sterven aan de gevolgen van roken dan aan Covid en toch wordt dit toegelaten. De media hebben ons gebrainwashed.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Silencer schreef:Wanneer komt het 4e vaccin en blijven we gemuilkorfd ? Meer mensen sterven aan de gevolgen van roken dan aan Covid en toch wordt dit toegelaten. De media hebben ons gebrainwashed.
Nog zo ene die niet nadenkt voor hij een of andere populistische slogan op facebook ziet.

"Roken" is een keuze ... of ze nu toegelaten is of niet ...
Covid-19 is een virus ...

En over die 2 dagen bijwerkingen ... echt ... ?? Is dat nu zo raar ? Griepspuit doet mijn arm ook de volgende dag pijn en ben ik ook moe hoor ... soms zelfs paar dagen ziek.

Maar het vaccin is, voorlopig toch, een eigen keuze en ik ben akkoord dat je het niet moet nemen om een ander te beschermen, dat was in het begin al duidelijk toen men al aangaf dat een gevaccineerde bescherm is tegen de gevolgen van een COVID-19 infectie, niet tegen de infectie zelf.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Ik denk dat ze beter de beslissing over die 3rde prik wat sneller dan september nemen :roll:

Ondertussen in israël

Er raken vooral veel ongevaccineerde jongeren besmet, maar het komt volgens de krant The Jerusalem Post ook steeds vaker voor dat ouderen die vijf tot zes maanden geleden zijn ingeënt toch weer positief testen.
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

silencer schreef:https://mcbekkerweg.nl/

Hmm, twijfel of ik mijn 2e vaccin wel zou laten zetten, na de eerste spuit 2 dagen doodop en de meesten hebben pas bijwerkingen bij hun 2e spuit.
Je kan het virus zelf verspreiden bij volledige vaccinatie en ben zelf in goede conditie (zal er statistisch niets aan overhouden mocht ik het krijgen).
De aanghelaalde website lijkt vooral anti vax te zijn, en verspreid fake news. Er wordt onderandere aangehaald dat er geen dierenproeven zijn gebeurd. Dit klopt echter niet, want die zijn wel uitgevoerd.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

boonpwnz schreef: het komt volgens de krant The Jerusalem Post ook steeds vaker voor dat ouderen die vijf tot zes maanden geleden zijn ingeënt toch weer positief testen.
da weten we toch ondertussen?

als men straks alles opengooit zullen jij en ik, als we allebei vol gevaccineerd zijn, bijna gegarandeerd/100% zeker het virus wel eens ergens terug oppikken.
de bedoeling is alleen dat we niet ziek worden, misschien een dagje hoesten of iets in die strekking.

los daarvan? Hoe lang zullen de vaccins werken? we zijn maand 8 na de start vd vaccinatie, is spuit 3 dan niet stilaan al gewoon de noodzakelijke herhaling?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Ja maar 1207 ze willen wachten tot in september om daarover te beslissen. Typisch weer Belgisch.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Heb ergens gelezen dat in de UK ook veel dubbel gevaccineerden intussen in het ziekenhuis zijn terecht gekomen, dus dat "fabeltje" van gelijk een griepje is intussen achterhaald.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef: "Roken" is een keuze ... of ze nu toegelaten is of niet ...
Covid-19 is een virus ...
Ja, en ? dan kan je je gaan afvragen waarom er wel plaats genoeg is in het AZ voor die rokers en niet voor die covid gevallen ?
Ni smoren, ni zuipen, gene brol fretten & van uwe stoel komen...echt moeilijk is da niet hé
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

1207 schreef:los daarvan? Hoe lang zullen de vaccins werken? we zijn maand 8 na de start vd vaccinatie, is spuit 3 dan niet stilaan al gewoon de noodzakelijke herhaling?
Als dit het nieuwe normaal word, je elk jaar en zelfs sommige jaren tot tweemaal toe een spuitje laten geven.
Nu de aankoopprijs voor Pfizer en Moderna vaccins flink gestegen zijn betekent zoiets wel 'big' kassa voor Big Pharma, en nu PVD zijn 'Vaccinopolis' aant oprichten is...
Je zou jezelf weeral vanalles beginnen afvragen.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ach, ach, het is geen non Profit hé, er moet voldoende reserve opgebouwd worden om bij de volgende scheet de universiteiten en hun Opperhoofden -die nu al maanden het beleid maken- te kunnen blijven sponsoren.
Verder moeten de media, sorry ik bedoel de facktcheckers natuurlijk ook door iemand betaald worden. Stel u voor dat er enige kritische noot in de gazetten verschijnt, het volk zou zowaar zelf eens kunnen gaan nadenken :angel:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

iceke schreef:Ach, ach, het is geen non Profit hé, er moet voldoende reserve opgebouwd worden om bij de volgende scheet de universiteiten en hun Opperhoofden -die nu al maanden het beleid maken- te kunnen blijven sponsoren.
Verder moeten de media, sorry ik bedoel de facktcheckers natuurlijk ook door iemand betaald worden. Stel u voor dat er enige kritische noot in de gazetten verschijnt, het volk zou zowaar zelf eens kunnen gaan nadenken :angel:
Een mooi voorbeeld van fabeltjesonzin. Factcheckers/journalisten die betaald worden door de farma :roll:
Toon ons liever die massa onvruchtbaren en doden door het vaccin. Dat moet toch eenvoudig zijn met zoveel gevallen.

Van veel nadenken kan je de wappies anders ook niet beschuldigen. Ze staan op hun grondrecht maar komen gewoon sneller in de grond terecht, dat komt niet door het vele nadenken :wink:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
iceke
Elite Poster
Elite Poster

http://www.fagg-afmps.be/nl/news/corona ... _juli_2021

Die facktcheckers worden voor alle duidelijkheid niet betaald door de pharma maar door facebook & co.
De gazetten worden vooral gesponsored door de staat :angel: happy nu ?
phil48
Elite Poster
Elite Poster

https://businessam.be/kamer-stemt-over- ... subsidies/

En dat allemaal via het door iedereen verguisde Bpost, dat buiten kranten bedelen vooral bezig is met brieven verliezen/fout steken - die ene keer in de week dat de heren nog langskomen :-)
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

Van veel nadenken kan je de wappies anders ook niet beschuldigen. Ze staan op hun grondrecht maar komen gewoon sneller in de grond terecht, dat komt niet door het vele nadenken
Het gebruik van het woord 'wappie' bij deze corona discussie, daar kan ik mij duidelijk niet in vinden. Het getuigt van weinig respect tegenover elkaar en betekent in deze context dat degenen die zich laten vaccineren 'superieur' zijn in hun denken tegenover anderen die enige bedenkingen uiten over een vaccin.
Dat iemand een andere mening is toegedaan maakt hem daarom nog geen 'wappie' ttz gek, idioot of dolgedraaide. Misschien beter 'wappie' gebruiken in de context waar het oorspronkelijk bedoelt was, namelijk voor iemand die volledig uit de bol gaat op festivals.
1207
Elite Poster
Elite Poster

timmermc schreef: Het gebruik van het woord 'wappie' bij deze corona discussie, daar kan ik mij duidelijk niet in vinden.
polarisatie hé

ik vind ook dat men vaccins moet verplichten maar ik zie geen enkele reden om vandaag activiteiten, festivals ed op te schorten of niet te laten doorgaan

laat alles doorgaan met alleen maar volledig gevaccineerden, tem pukkelpop.
ok, sommige moeten dan nog een maand of 2 à 3 wachten en da is klote voor die mensen maar ten laatste tegen de herfstvakantie zijn we rond.
pukkelpop vindt wel 66 000 volledig gevaccineerden die uit de bol willen gaan

uiteindelijk gaan we daar naar toe en is da de bedoeling vd vaccins, het leven hervatten.
mo da betekent ook dat we het virus toelaten en iedereen af en toe da virus ergens oppikt (in al zijn varianten). Plots eisen dat iemand zowel negatief als volledig gevaccineerd moet zijn? da is ook weer de boel verpesten want ik ga echt geen 60/70 euro sportpaleis betalen met het risico dat ik plots niet binnen zou mogen binnen een half jaar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

timmermc schreef:
Van veel nadenken kan je de wappies anders ook niet beschuldigen. Ze staan op hun grondrecht maar komen gewoon sneller in de grond terecht, dat komt niet door het vele nadenken
Het gebruik van het woord 'wappie' bij deze corona discussie, daar kan ik mij duidelijk niet in vinden. Het getuigt van weinig respect tegenover elkaar en betekent in deze context dat degenen die zich laten vaccineren 'superieur' zijn in hun denken tegenover anderen die enige bedenkingen uiten over een vaccin.
Dat iemand een andere mening is toegedaan maakt hem daarom nog geen 'wappie' ttz gek, idioot of dolgedraaide. Misschien beter 'wappie' gebruiken in de context waar het oorspronkelijk bedoelt was, namelijk voor iemand die volledig uit de bol gaat op festivals.
Ik ben vrij ruimdenkend over veel dingen. Iedereen doet wat hij wil voor mijn part MAAR dat stopt wel als die persoonlijke keuzes invloed hebben op anderen. Hier is dat duidelijk het geval. Als iemand bvb kiest om te roken heb ik daar geen probleem mee... zolang men niet in de buurt van niet-rokers rookt.

Wil men geen vaccin dan moet men aanvaarden dat men niet meedoet bij zaken waar gevaccineerden aan meedoen. OK, als je geen deel wil uitmaken van de club maar je bent niet welkom op het clubfeest.

Ik voel me dus niet superieur maar ik acht egoïsme lager op de ranglijst van prioriteiten dan verantwoordelijkheid. Je hebt alle recht om zelf te kiezen voor iets maar draag dan ook zelf de gevolgen en wentel ze niet af op anderen.

Vandaag kwam ik dit artikel tegen, ook van iemand die dacht dat er hem statistisch niets kon overkomen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: Ik ben vrij ruimdenkend over veel dingen. Iedereen doet wat hij wil voor mijn part MAAR dat stopt wel als die persoonlijke keuzes invloed hebben op anderen. Hier is dat duidelijk het geval. Als iemand bvb kiest om te roken heb ik daar geen probleem mee... zolang men niet in de buurt van niet-rokers rookt.

Wil men geen vaccin dan moet men aanvaarden dat men niet meedoet bij zaken waar gevaccineerden aan meedoen. OK, als je geen deel wil uitmaken van de club maar je bent niet welkom op het clubfeest.
In tegenstelling tot roken heb jij hebt als gevaccineerde toch geen enkele last van een niet gevaccineerde op een festival/concert/etc.
Tot zo ver uw ruim denken... :bang:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Neen, totaal geen last... tot ik besmet raak want dat kan nog altijd, tot je in een ziekenhuis terecht komt waar de bedden ingenomen zijn door zieke niet-gevaccineerden of uw zorg uitgesteld is, tot iemand die geen vaccin mag/kan krijgen besmet raakt,... :roll:

Ook de economische gevolgen van deze crisis treffen iedereen, vaccin of niet.

En sinds wanneer zijn egoïsten toonbeeld van ruimdenkendheid :lol:
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

1207 schreef: ik vind ook dat men vaccins moet verplichten
Is daar dan een reden voor om iedereen verplicht te vaccineren?
Vanaf een bepaalde leeftijdscategorie is ergens te begrijpen, echter iedereen is toch maar zeer vreemd.
Screenshot 2021-08-03 at 20-39-08 Bevolking sterfte.png
Screenshot 2021-08-03 at 20-48-18 Mortaliteit Statbel.png
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Gaat niet enkel over sterfgevallen maar ook de long term covid cases.
1207
Elite Poster
Elite Poster

decat schreef: Is daar dan een reden voor om iedereen verplicht te vaccineren?
werkt ge in de zorg lijkt me dat de evidentie, iets met uw verzwakte patienten beschermen
een andere reden is tegen de hypocrisie die je nu ziet.

we verplichten het niet maar gaan die mensen uitsluiten en organisatoren ambeteren .
gewoon verplichten is consequenter en makkelijker voor organisatoren allerhande, tem trouwfeestjes straks.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Neen, totaal geen last... tot ik besmet raak want dat kan nog altijd
Yup, dat kan idd nog altijd... maar dat heeft dus niks met wel of niet vaccineren te maken... wil je het veiliger dan ga je moeten testen, niet vaccineren :bang:
Dizzy schreef: tot je in een ziekenhuis terecht komt waar de bedden ingenomen zijn door zieke niet-gevaccineerden of uw zorg uitgesteld is, tot iemand die geen vaccin mag/kan krijgen besmet raakt,... :roll:
Ik veronderstel dat je toch al door hebt dat het ziekenhuis in het najaar vol gaat liggen met gevaccineerde ipv niet gevaccineerde... of helemaal niet vol gaat liggen(als dat vaccin goed zijn werk doet)
Dizzy schreef: Ook de economische gevolgen van deze crisis treffen iedereen, vaccin of niet.
Idd, door de idiote maatregelen, niet door de vaccins.
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Massafestivals in de USA, alsof corona er niet meer bestaat. En dat in een staat waar de Democraten aan het bewind zijn. Hum.

https://www.hln.be/buitenland/alsof-cor ... ~a75e10b3/

In de Amerikaanse stad Chicago vond dit weekend het vierdaagse muziekfestival Lollapalooza plaats. Dat trok maar liefst 100.000 bezoekers per dag en het leek er wel alsof het coronavirus nog maar een verre herinnering was, ondanks de stijgende coronacijfers in de Verenigde Staten. Beelden tonen hoe tienduizenden mensen dicht op elkaar gepakt staan en er amper een mondmasker te bespeuren is. Experts vrezen dan ook dat er de komende weken een opstoot in het aantal nieuwe besmettingen te zien zal zijn.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Wil men geen vaccin dan moet men aanvaarden dat men niet meedoet bij zaken waar gevaccineerden aan meedoen. OK, als je geen deel wil uitmaken van de club maar je bent niet welkom op het clubfeest.
Daar heb ik toch wel een probleem mee. Het begint zelfs te voelen dat men het clubfeest gaat organiseren omdat men denkt met een halve oplossing zoals vaccins plots de toegangspoort tot het feestterrein te kunnen openen. Vraag is of dat wel zo verstandig is... Zeker als we weten wat de geschiedenis is van big pharma waar deze vaccins van komen, net tegenover de SARS-stam van de coronavirussen. In 2002 hadden die al een basisvaccin klaar dat ze niet wouden uitwerken om de verkoudheidsmiddeltjes, wat een miljarden business is, niet onderuit te halen. Maar die hebben ze nu kunnen vervangen door een andere miljarden business, alleen doet men nu alsof het helden zijn :bang:
Dizzy schreef:Ik voel me dus niet superieur maar ik acht egoïsme lager op de ranglijst van prioriteiten dan verantwoordelijkheid
Ik denk dat egoïsme net wél een grote drijfveer is om gevaccineerd te worden. En daar is op zich niks mis mee. Wees eerlijk. Veel mensen die de prik laten zetten doen dat voor zichzelf, omdat ze dan minder risico lopen om ziek te worden of erger.
iceke schreef: In tegenstelling tot roken heb jij hebt als gevaccineerde toch geen enkele last van een niet gevaccineerde op een festival/concert/etc.
Dat is ook niet helemaal juist. Veel gevaccineerden voelen zich nu ongenaakbaar terwijl ze zonder het te weten veel besmettingen veroorzaken en besmet kunnen geraken, door iemand die al dan niet gevaccineerd is. Er liggen momenteel volledig gevaccineerden in het hospitaal.
iceke schreef:Yup, dat kan idd nog altijd... maar dat heeft dus niks met wel of niet vaccineren te maken... wil je het veiliger dan ga je moeten testen, niet vaccineren
Inderdaad, ik denk dat ondertussen bijna iedereen wel besmet is geraakt. Zeker de laatste maanden. Van mezelf ben ik er zeker van want ik had anti-lichamen in het voorjaar zonder symptomen. Ik hoop dat ik niemand besmet heb, maar dat kan ik dus niet met zekerheid zeggen.
1207 schreef:gewoon verplichten is consequenter en makkelijker
Men kan zelfs nu nog niet het enige verplichte vaccin, polio, afdwingen, laat staan controleren. Ga je ook aan elke buitenlander die het land binnen komt een verplicht vaccin eisen?
Ken je die gele kaarten nog van vroeger? Toen ik in de jaren '90 naar de tropen reisde vroegen nog veel landen een verplicht vaccin tegen de gele koorts. Weet je wat er gebeurde? Het Tropisch Instituut in Antwerpen gaf een attest met stempel in dat gele boekske zonder het vaccin daadwerkelijk te zetten.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Dat argument dat iemand die het vaccin weigert zelf moet opdraaien voor de medische kosten vind ik nogal verregaand.
Stel dat 1.000.000 gezonde jongeren geen vaccin nemen is dat ongeveer 100.000.000 euro gespaard.
Hiervan zullen er statistisch gezien pakweg 1000 van in het ziekenhuis terechtkomen. Dat is al heel zwaar geteld. Voor 100.000 euro per patient zal er wel een bed en zorgkundig personeel vergoed kunnen worden voor enkele weken veronderstel ik.
Het is daarom dat ik vooral niet snap dat er zo weinig onderscheid gemaakt wordt tussen jonge mensen, oude mensen, al dan niet met onderliggende aandoeningen.
Dat fabeltje dat je met het vaccin anderen niet of nauwelijks nog kan besmetten van april kan ondertussen ook de vuilbak in. Laat iedereen vrij een keuze maken.
Iets om over na te denken: Hoeveel mensen zouden er zonder groepsdruk en met 100 euro zelf te betalen nog een vaccin nemen?
Nu worden jonge mensen onder druk gezet een vaccin te nemen waarvan de langetermijngevolgen nog niet bekend zijn. Laat de ouderen en kwetsbaren een vaccin nemen en laat jonge gezonde mensen hier vrij in.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Steven7 schreef: Hoeveel mensen zouden er zonder groepsdruk en met 100 euro zelf te betalen nog een vaccin nemen?
Waar haal jij die €100?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

De prijzen werd al vakkundig gelekt door 1 van onze politici in het verleden. Het is geen 100 EUR voor 1 vaccin maar als je de hele omkadering erbij rekent (vaccinatiecentra, personeel, oproepingssysteem etc) zal de totaalprijs er wel niet ver van zitten. Toch zeker voor de vaccins die twee keer gezet moeten worden.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

petrol242 schreef: Inderdaad, ik denk dat ondertussen bijna iedereen wel besmet is geraakt. Zeker de laatste maanden. Van mezelf ben ik er zeker van want ik had anti-lichamen in het voorjaar zonder symptomen. Ik hoop dat ik niemand besmet heb, maar dat kan ik dus niet met zekerheid zeggen.
Was het maar waar :angel: Ik heb geen antilichamen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Ik zou niet weten dat ik ooit besmet ben geweest want ben nog nooit getest. :|
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Brits onderzoek: volledig gevaccineerden hebben drie keer minder kans op besmetting
Personen die volledig gevaccineerd zijn hebben drie keer minder kans om positief te testen op het coronavirus dan mensen die niet gevaccineerd zijn. Dat blijkt uit de laatste resultaten van een grootschalige studie in het Verenigd Koninkrijk. Uit het onderzoek blijkt ook dat mensen die volledig gevaccineerd minder kans hebben om het virus door te geven.

Het wordt alsmaar duidelijker dat je enkel “aanvaardbaar veilig” evenementen kan organiseren door te eisen dat je gevaccineerd bent als je wil deelnemen.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

CCatalyst schreef:De prijzen werd al vakkundig gelekt door 1 van onze politici in het verleden. Het is geen 100 EUR voor 1 vaccin maar als je de hele omkadering erbij rekent (vaccinatiecentra, personeel, oproepingssysteem etc) zal de totaalprijs er wel niet ver van zitten. Toch zeker voor de vaccins die twee keer gezet moeten worden.
Hoeveel zouden nog naar "het voetbal" gaan als de échte kosten doorgerekend worden in de tickets:
- loonsubsidies voor ballenstampers
- subsidies voor terreinen, complexen, ...
- politie & stewards voor veiligheid van eenieder
- ...
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

on4bam schreef:
Steven7 schreef: Hoeveel mensen zouden er zonder groepsdruk en met 100 euro zelf te betalen nog een vaccin nemen?
Waar haal jij die €100?
Dat is een schatting.Een vaccin kost ongeveer 20 euro. Je hebt er minstens 2 nodig om enigszins beschermd te zijn. Tel daar de kosten van de logistiek bij en je komt er al gauw. Ik maak me zelfs de bedenking dat het vermoedelijk veel meer is dan 100 euro aangezien men nu al bezig is met een derde vaccin. Tel daarbij nog de vaccins die de komende maanden moeten gezet worden tegen de varianten en omdat het oude is uitgewerkt ook nog moeten gezet worden.

Het kost alleszins een veelvoud van de ziekenhuisopnames voor die enkelingen van jonge gezonde mensen die erdoor in het ziekenhuis belanden.

Over overlijdens gesproken. Van de groep 0-45 zijn er pakweg 140 doden gevallen over bijna anderhalf jaar op een groep van 4.500.000. Hoeveel zullen daar tussen zitten die geen onderliggende aandoeningen hebben?

Als jonge gezonde mens heb je al bijna even veel kans om op korte termijn aan de gevolgen van het vaccin te sterven (ook quasi nihil), maar neemt even goed de risico's van de langetermijneffecten van het vaccin.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef: Het wordt alsmaar duidelijker dat je enkel “aanvaardbaar veilig” evenementen kan organiseren door te eisen dat je gevaccineerd bent als je wil deelnemen.
Absoluut niet. Het is niet omdat de kans kleiner is, (hoeveel kleiner om het door te geven weten we zelfs niet) dat ze niet bestaat, integendeel zelfs je gaat bewust verspreiding toelaten.
De enige manier om iets "veilig" te organiseren is nog altijd gewoon consequent de hygiëne maatregelen toepassen. Kan dat niet, afgelasten of stop zetten.
1207
Elite Poster
Elite Poster

petrol242 schreef: De enige manier om iets "veilig" te organiseren is nog altijd gewoon consequent de hygiëne maatregelen toepassen. Kan dat niet, afgelasten of stop zetten.
ok, maar dan zijn vaccins volstrekt zinloos en schieten ze hun doel compleet voorbij.
het idee vd vaccins is om het leven te hervatten en dan beslis je dus om het virus gewoon toe te laten.

in de praktijk betekent dit dat alle niet-gevaccineerden straks geen bescherming meer krijgen en we erop gokken dat de gevaccineerde mensen die nog echt ziek worden een absolute uitzondering zullen zijn, ergens in de promille.
Nu hoor je allerlei cijfers en statistieken maar hoeveel belgen liggen er vandaag op ic en hoeveel van hen hebben hun 2 spuiten gehad + de 14 dagen wachten tot het werkt? ik heb geen idee
hoeveel opnames vandaag? hoeveel ongevaccineerden vs volledig gevaccineerden? ook geen idee

je zegt ook dat de overheid sommige dingen niet kan controleren en er altijd mensen zijn die bewust misleiden, mbt verplichte vaccins.
klopt maar is dat een argument? ik verwijs naar snelheidsbeperkingen wat ook een verplichting is.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

Dat is een schatting.Een vaccin kost ongeveer 20 euro. Je hebt er minstens 2 nodig om enigszins beschermd te zijn. Tel daar de kosten van de logistiek bij en je komt er al gauw. Ik maak me zelfs de bedenking dat het vermoedelijk veel meer is dan 100 euro aangezien men nu al bezig is met een derde vaccin. Tel daarbij nog de vaccins die de komende maanden moeten gezet worden tegen de varianten en omdat het oude is uitgewerkt ook nog moeten gezet worden.
Een duidelijke uitleg over hoe Big Pharma te werk gaat en de miljarden winsten die achter de vaccins staan waar schijnbaar niemand moeilijk over doet.

NOS - Nieuwsuur:
https://nos.nl/nieuwsuur/video/2392221- ... -prikprijs
iceke
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef: ok, maar dan zijn vaccins volstrekt zinloos en schieten ze hun doel compleet voorbij.
Dat doen ze dan ook :angel: ze zijn niet zinloos, ze schieten hun doel compleet voorbij.
Ik haal elk jaar een griepprik om de kans te verminderen een week doodziek in bed te steken... niet meer of minder dan dat.
Als dat het doel is van de covid vaccins ga ik volledig akkoord... al de rest is zever.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:in de praktijk betekent dit dat alle niet-gevaccineerden straks geen bescherming meer krijgen en we erop gokken dat de gevaccineerde mensen die nog echt ziek worden een absolute uitzondering zullen zijn, ergens in de promille.
Ik moet je daar in teleur stellen vrees ik. In het VK zijn er meer gevaccineerden 50+ers dan niet gevaccineerden opgenomen met de delta variant.
Een steekproef in Nederland heeft ons geleerd dat ongeveer 10% momenteel in het ziekenhuis volledig gevaccineerd is. Het zijn dus spijtig genoeg geen promilles, toch niet in de opnames. Die 10% komt ook ergens overeen met de 10% volledig gevaccineerden bij de positief geteste mensen en dat getal gaat alleen maar stijgen omdat momenteel bij de jongste generaties prikken worden gezet en bij de oudsten de immuniteit al terug aan het afnemen is.

Ik wil maar meegeven dat vaccinatie niet de heilige graal is maar dat velen dat wel denken waardoor ik veel roekeloosheid zie. Het is een voorlopig lapmiddel om ons terug in ons oude doen te duwen (wat velen ook willen blijkbaar) en waar heel veel geld aan verdiend wordt.
Het is gewoon crapuleus dat er al over een derde booster gesproken wordt terwijl een heel groot deel van de wereldbevolking zijn eerste prik nog moet krijgen. En dat dus in een pandemie!
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”