Geen internettoegang via fritzbox 3570 na overstap fibernet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
mrswing
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2013, 10:56
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Na de responsen uit het vorige topic van mij ben ik een ethernetkabel van 30 m gaan halen type 5 (type 6 komt morgen) en ik heb die op mijn fritzbox aangesloten en de installatie van EDPnet gevolgd. Resultaat: alles zou in orde moeten zijn maar ik krijg nergens contact met internet: sever didn’t respond, err_network_change, doet er te lang over om te antwoorden… you name it. Ik heb dan de VDSL weer aangesloten (die was nog niet afgesloten alhoewel abo al gestopt is), en hetzelfde liedje: alles is perfect, fritz.box vindt alles en alle connecties zijn okee - en weer nergens contact mee te maken. Ik heb al vanalles geprobeerd (dns flush, ip config renew, google dns…) en absoluut niets helpt; Heeft er iemand een idee wat de oorzak zou kunnen zijn? Ligt het aan de lange kabel?? (Lijkt me vreemd, maar wie weet). In elk geval: het internet is er maar ik geraak er niet op en ik vind ook niets in de fritzbox pagina’s dat anders ingesteld is dan hoe edpnet het uitlegt.

Internet telefonie werkt wél. Dus er. Is connectie. Mijn antivirus/firewall is Bitdefender maar die geeft alle browsers toegang tot internet.

Heel erg veel dank bij voorbaat voor alle hulp,en suggesties…
Laatst gewijzigd door mrswing op 30 jul 2021, 07:30, 1 keer totaal gewijzigd.
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 29 jul 2016, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 8 keer

Hoe heb je die Fritzbox aangesloten op je Proximus modem? Gewoon via een van de vier ethernet poorten? Is ie nog geconfigureerd als VDSL router? Indien ja, dan gaat dat waarschijnlijk de oorzaak zijn, en ga je hem eerst moeten omzetten naar access point mode. Ik heb geen specifieke FB kennis, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Staat VLAN10 aan voor de WAN zijde (of heb je Edpnet Fiber gekozen in je Fritzbox)?
mrswing
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2013, 10:56
Bedankt: 1 keer

Heb fibernet gekozen in EDPnet. Heel de installatie ging goed , het is daarna dat ik geen contact meer kreeg met het internet.Ondertussen nog een paar keer geprobeerd (switch terug naar VDSL maar die lijkt nu definitief dicht), terug fibernet ingestoken en nu blijft de controle van de internetverbinding duren (wat gisteren niet het geval was, toen was het snel afgerond en okee. Nu zit het precies in een loop).
Als ik toch nog een technieker van edpnet laat komen voor installatie, zou die dat kunnen oplossen, denken jullie? Of doen die enkel de standaard dingen (fritzbox wizard volgen)?

Ondertussen nog één wending in het verhaal: ik kan youtube bereiken maar het laadt aan een snelheid die lager is dan de oude 14,4 kb/s modems.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Wat zegt je verbinding in myedpnet? Staan daar normale waarden (500/50 of 500/100)?
Doracu
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jul 2021, 12:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Welke waarden heb je als je een ping doet naar gekende IP’s zoals 8.8.8.8

Op de edpnet website kan je ook een ticket inzetten, men zal u dan ook kunnen verder helpen
mrswing
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2013, 10:56
Bedankt: 1 keer

Het is opgelost dankzij de helpdesk (duurde wel 1 1/2 uur voor alles duidelijk was): mijn inloggegevens voor internet werden niet meer herkend door EDPnetserver. Ze hebben die gedeactiveerd en dan gereactiveerd en nu loopt alles zoals het moet. EDPnet heeft heel veel moeite voor mij gedaan, zelfs iets geregeld wat normaal niet in hun aanbodmogelijkheden staat, dus: bravo en superbedankt.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”